Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Am gasit service Landi Renzo si in Pitesti. Despre interfata de diagnoza GPL, poti sa-l intrebi pe jagoman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin zona ta este:

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showuser=178&unlockUserAgent=1

Ar putea sa te sfatuiasca de bine prin zona...stiu ca le avea si cu GPL...

LR are injectoarele cam firave...softul e destul de incilcit...

BRC-ul are componente mai scumpe dar si mai fiabile...

Relativ usor de reglat si ieftin la service e Tomasetto...o revizie completa : rampa , filtre, vaporizator e ~400 RON :)

Mai este Milano care merge bine...mai ales daca mai gasesti cu rampa Matrix...

Interfete gasesti la Jagoman...recomand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In softul 403 de la Landi Renzo este un tabel de corectie GPL in functie de temp GPL si una de temp apa. Eu am pornit de la aceea si cat de cat am reusit sa setez la instalatia mea corectiile. Daca inainte erau mari diferente la consumul instant la comutari benzina GPL cu motorul rece, acum doar la inceput imediat dupa comutare mai am. COmutarea se face la mine la 25 grade. Mai lucrez in zona respectiva, sa vad ce iese. Doar ca a venit frigul si nu prea imi vine sa stau in masina.

Daca doriti fac PrintScreen sa vedeti ale mele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Difera dinamica injectoarelor...functie de temperatura..

La Matrix de ex se da corectie pe plus :)

Sa ma xxxx in el ECU...dupa ce am mers citeva zile si zeci de km pe benzina kktul tot nu-si facse corectiile cum trebuie...

Ieri l-am fortat cu GPL sa imbogateasca amestecul pe benzina...

Azi a pornit aproape perfect :))

La ~1100 fara bilbiieli , rotund etc...

Misto la Opeluri alea isi fac corectiile in 1-2km :) ...vorbesc de LTFT si STFT...

Sint curios daca merge reteta si la colegul de suferinta de pe marginea hartii :)

Sponsore asteptam feedback :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu LTFT -0,8% care il am acum dupa ultima autocalibrare care i-am facut-o duminica cu cablul de la @jagoman si softul Sequent Plug & Drive vs.3.03,porneste la prima keye fara probleme cu un consum la extern de 8% fara niciun fel de corectii.

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oameni buni lamuriti-ma si pe mine va rog in legatura cu conexiunea la senzorul de temeperatura BRC sau al masinii astfel sa faca comutarea intradevar in functie de gradele din motor. La mine instalatia BRC este conectata la senzorul MAP al masinii si nu este conectata la niciun senzor de temperatura conform meniului de setari al instalatiei si ulterior al spuselor montatorului dar totusi este setat sa faca comutarea pe gaz la 40 grade,ceea ce el face de fapt conform senzorului OEM al masinii la 30 grade uneori chiar mai repede daca e mai frig sub zero grade afara si astfel imi moare motorul. Ce naiba e de facut? De ce n-a fost conectata instalatia de gaz la un senzor de temeperatura BRC sau la senzorul de temeperatura OEM al masinii astfel sa mearga comutarile intradevar dupa temperatura reala a motorului? Nu inteleg dupa ce grade de temperatura face el comutarile de fapt acum daca nu-i conectat niciun senzor de temperatura si cum ar trebui sa fie de fapt...

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin si eu cu coada intre picioare dupa mai multe teste si tatonari .Problema pe scurt e urmatoarea :

La trotineta din semnatura (BKY) ; 70.000 km ; instalatie Tomasetto stag 200 ; am 8000 km de la montarea GPL.

Ce e de bine :

Consum GPL maxim 1 L +fata de benzina(extern 6-7%) ; comportament GPL ok ( porniri , tractiune , mers regulat ,etc )

Ce e de rau :

Instalatia aprinde check-ul cam la 250-400 km ( http://www.obd-codes.com/p0420 P0420, Efficiency Below Threshold ). Dupa scanare+stergere eroare , urmeaza mai multe setari ale mapei GPL si totul ok pt inca o saptamana...sau max 3-400 km , cand apare aceeasi eroare.

Dupa ce am incercat toate setarile posibile ( inclusiv filtrarea ms rezultate din logul facut cu VAG COM ul -@Moog, Thx again :zzzzz: )m-am decis sa fac cativa km numai pe benzina, sa vedem ce se intampla : Am sters eroarea si am mers numai pe benzina , iar dupa 310 km check-ul s-a aprins , P0420 din nou. Deci , se pare ca problema nu mai e din instalatia GPL.

1.Cum se explica faptul ca 70 k km a mers bine , brusc dupa montarea GPL cat-ul nu mai e eficient ? Putea cat-ul sa se prajeasca din cauza asta, in primii 2-300 km facuti dupa montarea GPL ?

2. O metoda de a pacali ECU sa nu mai dea eroarea ? ( fara schimbare cat , desigur )

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua , stiu ca nu postez unde trebuie ( dar in alta parte nu pot deschide topic , rog administratorii sa mute eventual mesajul). Sunt posesorul unui golf 3 an fabricatie '97 ( benzinar 1,8 , 66kw , ADD cod motor ( e versiune Mexic,de aici ADD)).Recent mi-am pus instalatie GPL Tomasetto multipunct. la cateva zile dupa asta , motorul a-nceput ca pe benzina sa mearga in 3 pistoane.Cand trecea pe gaz...masina mergea bine. Astazi am zis sa masor compresia la cilindrul care practic nu mergea ( scotand fisa de bujie nu se schimba deloc mersul motorului,de aici mi-am dat seama ca nu merge).Am masurat compresia cilindrului 3(cel cu probleme) , iar compresia era de 11 ....fata de 10 la celelalte 3 pistoane.Dupa ce am montat bujiile la loc,fise puse...nu mai merge nici cilindrul 4, acum merge in 2 pistoane si pe gaz si pe benzina , nu stiu ce sa-i mai fac. Am dat injectoarele de benzina jos ( am fost la reparatii injectoare , mi le-a curatat,injectoarele nu prea aveau nimic). Mentionez ca am bujii noi( 2 zile vechime ,speciale pt GPL.), fise bujii, bobina inductie , capac delcou,rotor...toate noi.Degeaba.Stie cineva de la ce ar putea fi problema asta? Multumesc si scuze inca o data pt postul meu lung si postat unde nu trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alc2 daca ai mers mult prin oras s-ar putea sa ai o sonda imbatrinita.

Vezi si bujii, fise...

Nu prea cred ca e de la catalizator...

Punkist incearca sa dai reset la harta de injectie...engine/adaptation/ canal00 ..........daca ai asa ceva...

Vezi si firele de la injectoare...cei de la gaz au umblat si pe acolo...

Alc2 poti incerca si tu cu resetul...vezi cum se comporta cu harta default pe benzina...

Si mergi mai mult pe benzina...cel putin la mine autoadaptarea se misca lent al dreacu'...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Moog , multumesc mult pt sfatul legat de Vag-com.Am scanat de erori , nimic , iar la valorile reale...ma uit "ca curca`n lemne"....o sa-ncerc maine cand ajung la servici ( unde am si Vag-comul) sa fac ceea ce mi-ai spus , sper sa mearga. Ai idee ce tensiune ar trebui sa fie la mufa de la injector , respectiv cum se masoara? Am aparate , dar cunostinte de electrician nu am catusi de putin. Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pornesti motorul si scoti cite o mufa si vezi daca se "simte"...te uiti si la fire sa nu fie vreunul rupt etc...

Am gasit zilele trecute la un Audi un fir la unul din inectoare... mergea de cacao...

Nu mai conteaza ce tensiune e...important e sa fie :) => firul nu e rupt :)

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mers 80% afara . Pana pun mana pe un VAg sa resetez , spune-mi daca pare credibil scenariul "cat prajit " dupa montarea GPL;

Retine ca eroarea apare mai ales cand merg constant , intotdeauna duna 250-max 300 km , tot "comportamentul" motorului e normal , trage si consuma ok . Fise , bujii , ok , re-reverificate azi !

Inca ceva : ce zici de asta ?

Folosita de raceri , cei fara cat sau cei cu P0420 :icon_cheesygrin:

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termin-o cu prostiile... :)

Nu prea cred ca la 70k ai pirlit catalizatorul... cel mai bun scenariu e sondele imbatrinite, si/sau ECU masina dat peste cap de la reglaj incorect pe GPL...

Da eroare ca nu face fata / nu mai stie ce corectii sa dea ca sa iasa noxele :)

Mergi un rezervor pe benzina sau macar 1/2 si vezi daca mai apare in timp...la inceput pina isi revine poate sa mai apara...

E mai ieftina varianta asta decit sa te bagi la alte prostii...

Daca masina isi revine cauti o tesla/ciocan/cheie franceza si te duci la montatorul GPL...mai departe te las pe tine sa continui :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat piesa si am dat-o inapoi pt ca nu este loc suficient de montaj deasupra cat-ului . Daca va uitati atent la poza teva este un pic turtita by default ca sa poata monta sonda fara rsa tensioneze firele . Ar mai fi solutii tiganesti gen ecran termic demontat si decupat , dar nu fac asa ceva . Scenariu ideal trebuia sa fie ca

, dar nu a fost sa fie . Metoda mi-a fost recomandata de cineva cu o Toyota care a pus GPL in aceeasi perioada cu mine si are absolut aceleasi simptome + P0420 , rezolvate acum dupa montarea "simulatorului".

Am mai sesizat insa ca partea de iesire a cat-ului are urme de coacere a tablei ( temperatuta inalta ) mai puternice ca intrarea , deci s-ar sustine cele afirmate aici si ipoteza cat defect ar trebui infirmata.

Am sapat pe net si pragul setarii in ECU pentru P0420 este diferit de la un producator la altul , chiar si intre piete diferite . E posibil ca VAG in Eurpoa sa fie setat la 92% si in USA la 95% , daca stie cineva concret rog info . Banuiesc ca un grad de colmatare de 50% al cat-ului ar aprinde eroarea dupa cativa km.

Scenariul 2 :Ma gandesc sa schimb stag-ul 200 cu un 300 sau 300 plus , in ideea unor corectii mai precise , o sa platesc numai diferenta la ECU GPL . BTW , stag 300 are autoadpatare (parca ) si e un pic mai "rapid" in citirea sondelor . Sau nu ? :sly:

@moog : Asta vara am mers in BG si 80% din drum numai pe benzina , absolut acelasi comportament , am plecat cu eroare stinsa si la intoarcere pe A1 check-ul imi facea cu ochiul . Acum : Ultimii 310 km i-am facut numai pe benzina si 80% extern. Sunt sigur ca nu voi rezolva permanent problema mergand pe benzina sau refacand aceleasi setari . Nu te-ai lovit la stag 200 de anumite limitari in setarea punctelor din curba demultiplicatorului ?

In plus stag 300 are si 3D Map , chiar daca corectiile s-ar face la fel de "inflexibil" vad (apar cu rosu parca ) diferentele intre cele 2 grafice .

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

300 Plus sau ISA2...banui ca la noi tot primul se vinde si faci upgrade la ISA2...sau 300 Premium...

Nu citeste sondele nici o instalatie dupa cite stiu...Tomasetto /STAG xxx NUMAI le afiseaza sa nu mai ai nevoie de interfata masina...

ISA2 stie in plus corectie de temperatura si pe gama de turatie si mai nou autoadaptare...adica corectie pe turatie functie de MAP...

Intradevar ai ceva posibilitati in plus...sa vedem noutatile la AC8 versiunea noua de soft ce va apare in curind...

Pai inteleg ca eroarea iti apare si la mers NUMAI pe benzina ??? Daca da atunci m-as orienta si spre o sonda... (zi exact ce eroare ai pe VAG nu Pxxxx)

E asta? :

http://wiki.ross-tec...04/P0420/001056

Daca da zic sa sapi pe admisie si evacuare...multi si-au luat-o cu asta...unul recent cu o gaurica in evacuare si motor care mergea la rece ca un c....r...

Si sonda1 poae fi de vina, da comanda la ECU eronat iar sonda 2 zice ca nu stie ce sa faca...

RZF vezi mai sus...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea era retorica.nu avea cum sa citeasca sondele ecu de la gpl.cred ca atunci nu se mai discuta aici asa aprins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta cu autoadaptarea e de interes dar ca orice chestie sa mearga tre' sa apara Second Edition :))

Sau macar SP1 :)

Asa ca astept cu nerabdare AcSync 8 cica vine cu noutati...ma tenta sa testez un beta dar pina m-am inteles cu polonezii au anuntat Release-ul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , aceea e eroarea VAG , am inspectat traseul evacuarii si nu apar pierderi sau lipsa de etanseitate la mufari. ( un pic de tot la racordul flexibil, nu mai mult de 1 cm , dar nu cred ca asta da eroarea )post-2955-0-18702000-1322229335_thumb.jp

Am studiat pe mai multe forumuri si in marea majoritate a cazurilor problema apare SI cand :

* ai Cilinder 1 Misfire Detected , vine si P0420 imdeiat sau curand .

* Racordul flexibil are pierderi,

* apar sau au fost temperaturi mari pe evacuare, ca urmare cat-ul s-a prajit ( senzor temperatura defect , in cazul meu posibil GPL prost reglat initial ...)

* la unele marci se stinge dupa un timp , la VAG se pare ca nu

Sanse mari de aparitie sunt cand mergi in exterior ,viteza relativ constanta ( asa cum merg eu) , in oras sondele variaza 80% din timp si ECU nu detecteaza asa usor ineficienta cat-ului

@ R Z F : raspund aici , poate mai sunt si altii interesati : cel din link-ul mentionat de mine se lauda cu o fabricatie din inox si interior special tratat ( cica :dry: ) . Sincer, mie mi s-a parut otel vopsit . Vezi ca baietii de la Borla sunt tatici in asa ceva si au rezolvat multe masini cu GPL care dadeau aceeasi eroare. :salut:

L.E. Nu stie nimeni care e pragul de " ineficienta " al cat-ului la care apare 16804 ? Se vehiculeaza procente diferite , unii spun 95% altii 75% :blink:

Modificat de alc2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba racordul si s-ar putea sa ai o surpriza...

Tot pe acolo a avut colegul nostru...parca...vb cu Sponsoru.

Holbe vu' si pe admisie aer, trasee vacum...tot ce inseamna furtune...inclusiv EGR, SAA etc...

Temp de ardere e mai mare dar nu asa de mult ...ar fi trebuit sa ai amestec foarte bogat dar te f...e sonda lambda 1 si nu te lasa...ai check engine instant :)

La astea cu sonda (buna) nu prea ai cum sa te joci dea "tiuningul" sa-i dai mai mult, sau invers sa faci economie...

Tot ce obtii e sa-ti mearga super naspa la pornirea pe benzina :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni lamuriti-ma si pe mine va rog in legatura cu conexiunea la senzorul de temeperatura BRC sau al masinii astfel sa faca comutarea intradevar in functie de gradele din motor. La mine instalatia BRC este conectata la senzorul MAP al masinii si nu este conectata la niciun senzor de temperatura conform meniului de setari al instalatiei si ulterior al spuselor montatorului dar totusi este setat sa faca comutarea pe gaz la 40 grade,ceea ce el face de fapt conform senzorului OEM al masinii la 30 grade uneori chiar mai repede daca e mai frig sub zero grade afara si astfel imi moare motorul. Ce naiba e de facut? De ce n-a fost conectata instalatia de gaz la un senzor de temeperatura BRC sau la senzorul de temeperatura OEM al masinii astfel sa mearga comutarile intradevar dupa temperatura reala a motorului? Nu inteleg dupa ce grade de temperatura face el comutarile de fapt acum daca nu-i conectat niciun senzor de temperatura si cum ar trebui sa fie de fapt...

Nu stiu ce BRC ai dar din experienta mea si din feed-back pe forum, este exact invers.

Sonda existenta pe reductor ia in considerare temperatura corpului si nu a lichidului !

Asadar cu cit e mai frig afara cu atit vei avea o diferenta mai mare intre lichidul din motor si temp reductor. Real trecerea se face la cam 60 de grade temperatura lichid in motor caci mai e si un delay de trecere la prag 1 de 60 de sec stock.

La tine poate fi sonda cu probleme stiut fiind faptul ca sunt imprecise ( e pb generala la BRC ) dar de regula pe minus...( ex: indica 30 in loc de 50 real )

Se rezolva usor din setari la montator problema ca sa treaca unde vrei tu si sa fie stabil.

Eu am coborit pragurile si delay-urile tocmai din cauza trecerii f greoaie generata de tipicul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate instalatiile au senzor propriu de temp pe reductor adica "apa"...e folosit pt trecere benzina-GPL...

Cel de temp gaz la unele lipseste...

Repet sint senzori al inst GPL si nu se LEAGA la senzorii masinii...

Diferenta intre temp apa real data de VAG si cea data de senzorul de temp de pe reductor la inceput cind e rece poate fi de 10-15 grade...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai dreptate @Moog si multumesc pentru lamuriri cu senzorul asta de teperatura de pe reductor la instalatiile gpl. Urmarind cu VAG la cat se face comutarea de fapt conform senzorului de temperatura OEM al masinii este la 30 grade iar instalatia o am setata sa comute la 39,8 grade si 5 secunde dupa,deci o diferenta de 10 grade. Iar daca afara e si mai frig de sub -2-4 grade am observat ca mi se mai ineaca motorul uneori imediat dupa comutare si la acest prag de 39,8 grade care il am setat acum,si asta inseamna cred ca trebuie sa-i ridic pragul de comutare la 45 grade astfel sa comute real tot la 30 grade cand este ger afara si va avea o diferenta chiar de 15 grade cu senzorul OEM al masinii. Oare nu era mai bine si mai sanatos daca aceste instalatii de gaz se legau la senzorul masinii astfel sa fie o mai mare precizie si sa nu mai existe aceste decalaje aiurea?

Modificat de valyp67
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cam greu legarea la alti senzori deoarece baga in buda ECU masina, plus ca e vorba de senzori foarte diferiti de la o masina la alta...

Diferenta de temp nu e numai de la calitatea senzorilor ci si de la caderea de temp pe reductor... e normal sa ai o diferenta mai ales dupa trecerea pe GPL...

Vezi ca ar trebui sa ai corectie functie de temperatura...

Eu o am la 30 grade acum...iar diferenta e de vreo 15 ...

Important e temp gazului si corectia functie de asta...la Matrix aveam+15-20% , la Valtek -10%, iar acum la MagicJet am -5%...

Apropo de Magic...al dreacu nu le aud deloc fatade celelalte, si vad ca sint foarte stablie si usor de reglat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gauri mari la astea...posibile probleme cu timpii mici la relanti.

Sa mai zici de unde bagi gas acum si cum iesi la consumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!