Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Are activata dinainte autoadaptationul ...daca nu a sters datele stocate dinainte compenseaza softul micile nereguli...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lascarica a trecut deja la a 2-a tinerete...eu ma apropii...:) ..dar mai gustam si noi glumele, nu suntem suparaciosi.

E bine ca oamenii sa invete din greseli si sa nu le mai repete si altii, caci si noi am invatat.

Cit despre multiplicator....daca nu se respecta cei 25-35% pe plus fata de benzina, e clar ca merge pe amestec f sarac cu consecintele de rigoare.

Nu o lasi asa daca tii la motorul ala; in zilele de azi si cele viitoare suntem multumiti daca reusim sa mentinem in stare ok automobilele actuale, caci bani de altele ioc !

Eu nu recomand ca sa treci peste 95% cu duty-cycle la turatia maxima, deci ori maresti presiunea in rampa dar nu cu mai mult de 10% peste valoarea stock a rampei, ori duze mai mari.

Despre calitatea gazului...ehee...aici e o mare problema. Acum iarna sunt curios sa spuneti consumurile gpl+ benzen si statiile de unde alimentati.

Eu stiu bine cum magaresc compozitia pe frig banditii...dar astept feed-back si de la voi pe diferite orase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna trecuta mi-a luat 13-13.5...asta vara la fel ...cu AC-ul pornit... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Inca nu am reusit sa fac nici o poza sau sa fac un log pe osciloscop -> prietenul meu e familist, iar weekendul este pt familie!

In fine urmeaza cat de repede -> sper astazi, poate invatam toti ceva din ce se va discuta dupa (eu cu siguranta voi invata).

Inca o data multumesc pt sprijin -> si realizez ca ca am meritat si un pic de cearta.

Scuze de offtopicuri.

On topic -> vara asta prietenul meu a facut de la bistrita la mare dus-intors + plimbari la mare drumul cu 400 ron (din pacate pt noi pretul gpl nu a fost la fel, dar nici calitatea -> in sud parca e mai bun si mai ieftin, parea lui, eu inca nu ma pot pronunta). Cam 1400 km cu tot cu plimbatul pe acolo -> a se lua in calcul ac + bagaje si 4 oameni in masina (este vorba de un golf 4 1.6 8v). Din pacate nu are computer de bord, deci nu va pot spune exact cat a consumat la 100 km. In vara am aproximat noi cam la 12l/100km.

Pe benzina (de 99) acelasi drum, cu plimbari, anul trecut a costat 700 ron. Pe benzina (de 99) in oras sub 12l/100km nu ia, iar la drum intins 8-10l/100km (cu ac, bagaje, 4 oameni). Oricum pentru noi, care nu avem computer de bord, consumul este o mica nebuloasa -> pt golf se pote face (schimbi bordul si pui maneta), dar la beetle nu prea (doar f scump si iti arata in mile, cu ceva jucarie care se monteaza extra -> daca vine cineva cu idei eu le iau in considerare)

Numai bine.

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul se face de la gol la gol... umpli rezervorul si vezi cit faci pina il termini...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erata: Am trecut gresit termenul: presiunea stock a rampei...de fapt e vorba de presiunea stock a reductorului ( de ex la un Genius 1200 poti mere pina la 1320 mbar la relanti dar nu mai sus )

Eu am un Genius 850 stock cu 890 in prezent si injectoare albastre BRC. Rezultatele sunt bune daca tinem cont ca am 400 cmc/ cilindru.

Consum de toamna: 9/100 mixt gpl ( 60% extraurban ) + 10/1000 gazolina de 95 Petrom.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt ceva mai nou asa ca as dori sa va salut in primul rand

de ceva vreme tot cochetez sa imi pun GPL pe masina un VW Passat din 2002 cu un propulsor 2.0 de 85kW

m-am interesat si pana in momentul de fata Tomasetto STAG 200 ar fi cea mai buna varianta pret/calitate

2400 de lei cu rez toroidal de 52 Litri si 2300 tot cu toroidal de 41

cam care este diferenta de consum dintre benzina/gaz pentru motoarele mai mari 1.8-2.0- 2.2?

din ce am vazut pe Loganului fratelui meu care este echipat tot cu un STAG 200 nu depaseste un consum de 2.2 litri in plus fata de benzina la viteza de 130-140 (1.6 16v)

la fel stiti de unde as putea sa obtin un pret mai bun ? :D

toate cele bune si asfalt uscat

L.E. cat despre rentabilitate ... nici nu se pune problema eu fac in medie peste 20.000 km pe an

Modificat de delu2001ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune-ti STAG300 Plus...sau BRC...

STAG 200 e bun la masini mai putin pretentioase...

Intreaba la Buzau Progaz de pret... cred ca te duci spre 26-2800RON cu toroidal...

Diferenta de consum e 1.2-1.5 x consum pe benzina... empiric ~2l in plus...

Eu am la 75kW un 9 pe extern si 13.x pe oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motorul 2.0 85kw peste granite (vezi forumurile si montatorii din Germania, respectiv Franta de ex. BOREL) se recomanda si Flashlube sau alta instalatie de ungere/protectie a supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam trebuie instalatie de ungere suplimentara la motorul ala de 2,0 VW...

Acum poa sa vorbesca cu Laur si sa afle ce si cum...caci din experienta poa sa zica da ori ba. Forumurile-s una, practica e alta...

Si eu la 1,2 -ul meu cu probleme stiute de fabricatie la scaunele de supapa, am peste 20k cu BRC si merge impecabil deocamdata. Alte motoare identice HTP-BME au cazut la sub 40k iar eu am trecut de 50 :)

Tine si de cum este exploatat motorul ( foarte mult ) si de calitatea combustibilului, iar eu merg mai turat ca sa aiba viata lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Insfarsit am reusit sa fac niste poze. Din pacate nu am reusit sa inregistrez cum merge masinuta pe osciloscop (eu m-as baga, dar nu e masina mea). Comportamentul este mai bun de cand am mai strans un pic suruburile dar, spune prietenul meau ca, la peste 6000-6500 rpm, mai trece pe benzina (din cand in cand -> fara insa a da erori) si face un barait, pt cateva clipe (timp in care el reduce din turatii) si apoi isi revine si nu mai face -> asa a facut si inainte de a-si cumpara tester si a face update la firmware la isa2 si a colecta mapa pe benzina apoi cea pe gpl si fina ajustare.

In fine pun pozele si daca aveti rabdare, timp si chef poate ma ajutati. Stiu ca asa ceva se face pe bani (nu vreau sa fiu considerat nesimtit) -> noi nu putem momentan pleca prin tara, dar daca are cineva drum prin Bistrita, ma bag si asa (ca doar "capu face, fundu trage"), numai sa fie odata bine.

O zi frumoasa.

P.S. Am observat ceva dubios (fie din ecu gpl fie s-a intamplat ceva mecanic), adica diferenta in ms a mai scazut de data trecuta (nu stiu daca e de bine sau de rau). Va las pe voi sa va dati cu parerea ca pe mine ma depaseste rau de tot.

post-26058-0-77686600-1320745741_thumb.j

post-26058-0-97240200-1320745742_thumb.j

post-26058-0-46046500-1320745744_thumb.j

post-26058-0-81390100-1320745745_thumb.j

post-26058-0-42542100-1320745747_thumb.j

post-26058-0-03328000-1320745749_thumb.j

post-26058-0-55501100-1320745750_thumb.j

post-26058-0-19378600-1320745752_thumb.j

post-26058-0-64567700-1320745753_thumb.j

post-26058-0-70270800-1320745998_thumb.j

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coane la peste 5500 sare pe benzina sa colecteze date :))

Uita-te in poza 8 ...nu e colorata zona...

Cam mari corectiile pe - in poza 5...poti sa mai jonglezi cu -curba din poza 5 sa dai punctele mai jos la timpii mici...un "click" din sageata ~ 5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt sfaturi si idei.

Din pacate nu ma stiu deci nu inteleg cum trebuie facut la "curba din poza 5 sa dai punctele mai jos la timpii mici...un "click" din sageata ~ 5%." -> imi trebuie un desen, sau orice altceva inafara de cuvinte, ca la inceput sunt mai "greu" :icon_cheesygrin:

Si acum inteleg dece sare pe benzina -> e logic dar daca nu e masina mea... :icon_redface:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.ac.com.pl...20ENGmanual.pdf

Vezi aici explicatii la pag 27...

Selectezi cu mousul un pct si il misti din sageti...

In zona 0-7.3 ms ar trebui un -10 la vale adica vreo 2-3clickuri de sageata...

Ar fi "educativ" daca ai citi tot manualul daca tot te-a mincat in ...

La pag 40 povesteste de ce sare pe benzina :)

Salveaza toate setarile cu SAVE de pe prima pagina si dupa aia apuca-te de experimente...sa poti sa te intorci la origine daca merge mai prost...

Cind ai sa incerci prima data sa modifici ceva o sa-ti zica ca accesul cu interfata se monitorizeaza...

Daca e un montator destept (mai rar din astea) poate sa vada ca ti-ai bagat nasul...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sarut mana.

Ma apuc de citit. Nu cred ca am sa inteleg tot (ca de ex la ce mai ajuta sa pot face temp. correction, asta ar fi una din avion).

Inca o data multumesc frumos @Moog.

Noapte buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ramii dator cu o palinca cind ajung prin zona :)

Temperatura -> densitate- putere calorica / injectoarele lucreaza diferit la variatie termica...

La asta sap eu acum :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu se pune problema sa raman dator (clar ca stam la o poveste mai lunga daca treci prin Bistrita si nu putem bea o palinca pe stomacul gol :icon_cheesygrin: ).

Acum on topic -> am gasit ceva legat de corectia temperaturii si cica trebuie aplicata, daca se schimba timpii de injectare a benzinei cand se trece pe gpl (sau cel putin asa am inteles). Acum sper sa nu spun o prostie (sa fie doar efect de placebo), dar am observat si la mine ca trage motorul mai bine cand e rece (40-60 grade) decat cand ajunga la 80-90 (chiar daca temperatura optima a motorului este de 90, din ce am citit eu). Aici m-am referit d.p.d.v. al unui motor aspirat pe benzina si atunci tind sa inclin ca ai dreptate @Moog -> daca e gpl mai rece dupa ce se incalzeste motorul, ar trebui sa aiba performante mai bune, dar ramane de documentat.

Sper sa pun cat de repede inregistrarea pe osciloscop.

@Moog, am vazut ca in afara de scazutul puctelor de la multiplicator, in aria 0 - 7,3 ms, altceva nu ai sesizat ca nu e in parametrii. Va rog frumos si pe ceilalti (ca stiti din experienta, sau pur si simplu stiti) daca ceva nu e in regula sa-mi spuneti.

Ieri am vb cu un taximetrist si cica ar fi cineva langa Bistrita in Galatii Bistritei care cica are aparat de calibrat injectoare -> are ceva ceas si se leaga pe injectoare -> stiti cumva cum arata aparatul (nu vreau sa-mi iau teapa, sa umble si sa strice ceva respectivul)? Nici macar nu stiu cum sa scriu pe google ca eu nu am gasit, dupa cuvintele folosite.

O zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Search Goagla dupa ceas comparator...

Se da rampa jos se pune pe dispozitiv si se baga ceasul in fiecare gaurica de injector... se regleaza cursa inchis deschis al injectorului...

Cauta pe siteurile poloneze poate gasesti o poza...poate pe allegro.pl...

Daca trage mai bine cind e rece s-ar putea sa mergi cu amestec sarac cind e calda...

Pune VAG-ul pe masina si vezi ce zice sonda lambda ...gr 32 01 si 02...

A factorul de multiplicare cam mare...la timpi mari ai 1.2-1.3...daca ai nevoie de ei la turatii mari deja e naspa intra in buda...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu ne intelegem, de data asta. Nu era vorba de mine cu gpl-ul.

In fine. deci pana la urma nu e crescut factorul de multiplicare doar pana 7.3 ms ci pe toata "plaja"?

Deci asa cum merge acum discutia nu ma prea ajuta, ca nu pot sa mesteresc la masina altuia in fiecare zi cate putin. Va multumesc pt ajutorul de pana acum, dar am sa fac cumva sa merg impreuna cu prietenul meu pana la cel care i-a montat instalatia si sa o regleze respectivul si scap de tot "balciu".

Noapte buna.

Modificat de h0m3s1ck
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform corectiilor de la rpm e mult pina la 7...

Eu ziceam la modul general ca TOATA curba e prea sus...

Mosu' acu' tu esti cu GPLu' pe aici...ca e al tau sau nu...:))

Ideea cu montatorul nu e rea...reglarea e destul de anevoioasa ...

Ducetiva dupa ce mergeti destul pe benzina...60-70km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de raspunsuri moog

@ 120 L poti fi un pic mai precis cand zici laur?

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu patron pro-gaz Buzau. ( cel mai tare din parcare dupa cum spune alexys :) ...dar noi stim asta )

Moog: sapa bine ca o sa te afunzi si mai tare :icon_thumleft:

O sa "descoperi" ce am scris eu mai demult, ca nu tin cont de densitatea gazului !

Din cauza asta iarna creste exagerat consumul. Daca BRC nu a rezolvat bug-ul, poate o facem noi... :lol: :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Densitate gazului variaza cu temperatura...problema e ca nu au gasit un algoritm sa faca corectie automat...

Tomasetto are si am inceput sa o reglez...

Cica noul soft o sa faca niste avioane din astea...

Tu-le'n mama lor de injectoare ca au si alea o variatie in dinamica functie de temperatura...asta am descoperit-o sapind prin alte tari cu traditie la GPL :)

Parca Valtek-urile nu aveau o asemenea variatie...drept ca anul trecut nu ajunsesem la "fineturi" :))

Matrix-ul se pare ca da ~10%...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma inscriu si eu in lista doritorilor de GPL.

Am un Golf 5 cu motor 1,6 MPI.

Desi stiu ca recomandarile voastre merg in special catre BRC vreau sa va intreb de Landi Renzo. Am sunat la ProGaz si aceasta a fost prima propunere, LR. Inteleg ca recent au inceput sa instaleze si acest brand si sunt multumiti.

Primele impresii ar fi ca LR e usor mai ieftina (200 lei) si anumite componente/piese din mecanism sunt mai ieftine vs BRC care spre exemplu numai o supapa costa 400 lei in timp ce tot setul la LR este 100 lei, daca am retinut bine.

Mai este si problema calibrarii daca se poate face de serviceurile noastre. Desi n-as prea sta pe ganduri din cate am citit in ceea ce-i priveste pe ProGaz, eu sunt la 400 km distanta si as prefera sa rezolv local. Dar cine stie peste cine dau. In zona Olteniei am gasit un service la Valcea care se ocupa de asa ceva.

Alta problema legata de calibrarea si monitorizarea instalatiei, se poate achizitiona vreun devie si soft pt a sta cu ochii pe instalatie sa fie in parametri, in afara de VagCom ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!