Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Nu m-am dus mult deloc la 2,2 caci cartea de la tipul meu de instalatie spune ca dupa autocalibrare mapa ar trebui sa fie in jur de 15 iar daca dupa autocalibrare se apropie de 40 inseamna ca duzele sunt prea mici iar la mine cu cele de 1,8 am ajuns la 36, cu cele de 2,0 la 24 iar cu cele de 2,2 la 17 deci cat mai aproape de 15. Incerc sa ma resemnez cu conumul avand in vedere ca eram 2 persoane, ceva bagaje plus plinul la benzina si GPL full ceea ce duce la un consum crescut de carburant datorita greutatii. Venind pe gaz de la Sibiu la Tarnaveni singur cu un geamantan mic, gazul pe terminate am scos in bord 6,5 cu viteze de 100-120. Mergand la Sibiu era extrem de aglomerat pe DN 1 iar depasind tiruri cate 2-3 odata o turam de musca asfaltul apoi franare si intercalare intre alte masini, iar depasire si intercalare adica ajungeam la 120 si franam pana la 80 sa intru intre masini ca veneau altele din fata. Eu asa un drum aglomerat nu am vazut in viata mea si 380 km in 6.5 ore iar la intoarcere pe alra ruta 350 in 5 ore dar eram conatant la 100-120. E doar o consolare a mea acest consum datorita drumului exagerat de greu. Spuneti voi daca gandesc bine sau e o iluzie de consolare. Imi aduc aminte acuma bine ca in colo aveam in bord 7,3 iar la intoarcere, mai gol, 6,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie personal nu mi se pare consum exagerat. Mai ales daca stilul de mers era cel descris. Accelerarea in forta si frane pentru reintrare in coloana conduce categoric la un consum marit de carburant.

Eu la motorizarea mea 1.4 75CP am consum mixt in jur de 8. Regimul de condus este in functie de necesitati, dar nici nu exagerez sa merg tare cand nu este nevoie. Avand instalatie identica, am stat de vorba si prin telefon cu sponsoru. Am mentionat ca eu eram nevoit sa scad imbogatirea ce era dupa autocalibrare. Acum mixt imi arata cam 6.8% si pe GPL imi iese 8-8.2%.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman nu mai tin minte dar tu dupa autocalibrare la cat s-a stabilizat harta? la mine era la +17 toata si am marit-o pe alocuri pana pe la 30 in mijlocul hartii adica pe la 3000 cu 10,0, dar cresterea este treptata de la 3,0 pana la 18,0 de la +17 la +30. Tare ma bate gandul sa o mai scad catre +20 insa imi e frica de amestecul sarac cu toate ca si acuma il are stocat in ECU dar fara sa il aprinda in bord si este pe Intermitent ceea ce cred eu ca intr-o anume turatie nu ii place ceva si cred ca atunci cand e subturat(mi se mai intampla sa fac o franare brusca si sa schimb treapta de viteza iar la accelerare sa am undeva la 1800 ture ceea ce cred ca nu sunt singurul), si pe o fractiune de secunda.

Sa cresc mapa de injectie de la +17 la +30 pe alocuri mi se pare ca e destul de imbogatita dar totusi am eroarea de amestec sarac in ECU iar testele de sonda lambda, catalizator au iesit ok toate cu vag-com-ul(vorbesc de campurile 030, 032, 033, 044, 046....ceva in acest gen ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testele ies ok ...

Problema este ca in anumite momente mergi citeva secunde cu amestec sarac in O2...nu ai ardere completa.

Si la mine e la fel...reusisem cu duze de 1.9 sa merg citeva zile fara erori...dind cum am zis pe zona 8-10-12ms curba mai jos.

Poate la tine e altfel.

Cel mai bine e reglare in mers, sa vezi cum reactioneaza lambda pe benzina si dupa aia pe GPL, in diverse moduri de mers , constant, accel. in forta/usoara, la deal/drum drept etc...

Asa iti dai seama unde trebuie sa scazi...

Naspa ca nu ai STAG 300...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima autocalibrare imi dadea +15, dar era prea bogat. Eu acum am pe la timpii 12-16 ms max. +7%. In rest 1-3%.

Si asa imi merge foarte bine.

Vad ca voi doi aveti acelasi tip de motor, adica AVU. Poate e mai greu de reglat, la fel cum e greu sa tii o turatie constanta din acceleratie stand pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman zici ca ar trebui sa scad din mapa de injectie catre +20 adica cat mai aproape de autocalibrarea initiala de + 17 sau sa scad mai mult si anume undeva la +10. Mentionez ca acum e de la +17 la +30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca o luam la bunul simt ca +17 inseamna ceva mai mult decit teoreticul, atunci tu tre' sa scazi nu sa cresti ca sa scapi de eroare sonda...

adica de la +17 la vale...+10 sau chiar mai jos...

Daca sonda zice ca e prea bogat sper sa spuna ca e si sarac daca ma duc (te duci) mai jos decit trebuie :icon_thumright:

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca o luam la bunul simt ca +17 inseamna ceva mai mult decit teoreticul, atunci tu tre' sa scazi nu sa cresti ca sa scapi de eroare sonda...

adica de la +17 la vale...+10 sau chiar mai jos...

Daca sonda zice ca e prea bogat sper sa spuna ca e si sarac daca ma duc (te duci) mai jos decit trebuie :)

Pai chiar aici e faza ca imi spune ca e sarac amestecul si acum deduc eu ceva si anume ca pe undeva pe aici am citit ca valoarea + e sarac iar eu urcand mai mult il saracesc mai mult iar pentru a=l imbogati trebuie a scad adica sa merg cat mai catre - dar asta nu inseamna chiar 0. Plec de la premisa ca +17 este 0.

Gresec cumva in ceea ce am gandit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu sonda zice ca e sarac in O2 nu GPL/benzina

De aia tre' sa scazi GPL sa devina mai bogat in O2...

Crede-ma pe cuvint ca asa e :))

Si eu mi-am luat vreo 2 tesle pina cind am realizat...am scuze ca eram total pe linga apropo de masini cu senzori si alte kkturi din astea :)

Acu deja vad cu 1/2 de ochi :D

Apropo tu ce consum ai la relanti cu motorul la regim, adica dupa ce sta 10-15 min pe 90grade...???

La mine era 0.6-0.7l acu a mai crescut putin...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot eroarea 16555 ai stocat?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16555/P0171/000369

Conform Ross-Tech pot fi doua cauze posibile.

MAF defect sau aer fals pe admisie sau evacuare. Dar daca la tine pe benzina nu apare aceasta eroare este categoric de la reglajul GPL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar cand merge pe gaz imi stocheaza eroarea 16555 si de aceeaa zic ca e de la instalatie. Dar m-am luminat deja si eu in loc sa scad mapa am ridicat-o ceea ce inseamna ca am saracit-o si consumul a crescut ....in loc sa merg cu mapa de la +17 la un +14 adica ceva mai bogat eu am facut taman invers cum credeam ca e logic si anume am ridicat la +30 crezand ca imbogatesc amestecul...

EVRIKA EVRIKA EVRIKA

Si cel care a montat instalatia zicea "daca e amestec sarac mai da un +3 pe harta de injectie....mai adauga" si tot asa in loc sa spuna scade omule ca deja e sarac.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa patisem si eu cu mesterul Manole :(

Noroc ca deja comandasem interfetele cind eram in atelierul GPL :(

Stiam in ce kkt ma bag daca imi pun GPL secvential...putini stiu sa-l regleze bine...

Asta e, daca nu am gasit nimic acceptabil pe motorina...

De la +17 ajungi pe la +7 sau chiar mai la vale pe - :D

Apropo de duze cei de la tomasseto recomanda duze de 2 si presiune de 1.18 (am pus1.2).

Am gasit o lista de vreo 4 pagini de exemple, pe site-ul lor...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-am bucurat prea repede caci e asa cum zic eu adica daca crescde la +17 chiar imbogatesc amestecul si asta am vazut pe partea de relanti insa am scazut toata harta pana la +7 si de acolo am urcat pe partea de sarcina pana la +22.

Deci nu e asa cum se crede caci am dus de la +17 la 0 si mi-a dat amestec sarac instantaneu pe partea de relanti.....dar miercuri merg la Iasi si vad cum se comporta la consum si toate cele. Sambata revin cu noutati si asta in caz ca nu apare ceva pana miercuri care ar trebui mentionat.

PS: in camul de masuratori din engine la blocul 032 in Field 1 aveam pe benzina 8,6% sonda lambda iar pe gaz 9,8 si oricat m-am straduit nu am reusit sa scad cu ea insa daca eram atent odata la 30 secunde aparea instantaneu 8,6%. Din cate am citit in Field 1 indica relantiul la sonda lambda si trebuie sa fie intre -10 si +10. Am reusit sa o duc la 10,2% pe GPL dar am avut un timp de injectie de 3,80 in loc de 2,80 cat era dupa autocalibrare; am incercat si invers dar am ajuns la un timp de injectie de 2,20 si nu s-a schimbat nimica (oricum e prea mic timpul de injectie de 2,20 la benzina mergand pe GPL @jagoman stie la ce ma refer si anume la cei scrisi cu rosu caci cei cu albastru erau undeva la 4,10 daca nu ma insel).

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu softul tau, banui ca tre sa te ridici si mai mult atunci...

Eu am facut o "groapa" mare in curba de la 8-10-12-16ms. 8-10 coboara, 10-12 ~la nivel 12-16 urca...

Azi nu am vazut nici un 16555 ...iupiii :)

Ieri m-am enervat si am tras-o ceva mai multi pasi in jos...

Un consum, socotit total idiot , 13.7 darrrr cu vreo 2h de stat pe loc , turat in cel putin 1500rpm pt testele de kkt sonde, catalizator etc...

E acceptabil...

Mosule daca apari prin Iasi dimineata tipa sa te scot la o bere ...ecologica :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sp0nsoru:

Cum am mai spus si cand am vorbit, "cheia" este urmarirea timpilor de injectie benzina, adica cele care apar cu rosu. Daca pe benzina cele scrise cu rosu sunt de 3.2 ms, pe GPL cele scrise cu rosu tot 3.2 ms ar trebui sa fie. Duzele sunt bune, adica de marime corecta, daca presiunea GPL este cea recomandata pentru instalatia respectiva si timpii de GPL = timp_benzina + x ms. Unde x = minim 0.5 ms, max o treime din timp_benzina. Adica timpii GPL, in cazul in care timp_benzina este de 3 ms, ar trebui sa fie intre 3.5 si 4 ms.

Daca timp_benzina este 3.2 ms, timpii GPL ar trebui sa fie intre 3.7 si 4.3 ms. Si asa mai departe. Desigur aceasta este valabil la relanti indiferent de tipul instalatiei. (Aceste lucruri mi-au fost comunicate de un instalator priceput, care din pacate activeaza la o distanta mare de mine.)

In regimuri diferite de relanti, timpii pe benzina tot identice ar trebui sa fie. Daca timpii benzina sunt identice, si consumul aratat de BC ramane la fel, ca si cum ar fi functionat pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman stiu ca am mai discutat la telefon despre acesti timpi de injectie dar la mine cum sar de 3,7ms imi da eroare de amestec sarac, daca raman la 3,2 imi apare cateodata la un semafor becul galmen cu aceeasi eroare de amestec sarac 16555 asa ca cel mai ok pana acuma a fost sa scad pana catre 2,7ms-2,5ms cu toate ca timpii pe benzina sunt 3,2 ms iar dupa autocalibrare sunt la fel 3,2ms. Tot timpul ma uit doar la cei scrisi cu rosu (pe ceilalti nici nu ii bag in seama). Asa cum am mai spus am acum voi face testele pana la Iasi avanad in vedere ca dupa autocalibrare mi-a dat +17 eu am scazut-o toata pana la +7 si am urcat-o treptat pana la +22 asemeni pozelor doar ca acel cub verde este in dreptul lui 3.0

PS: Pana acum am mers cu mapa de injectie de la +17 pana la +30 si nu a fost ok (vorbesc despre aceasta ultima iesire de saptamana trecuta la Sibiu), asa ca acuma fac un pic invers sa vad ce va fi.

post-19801-1286298268_thumb.jpg

post-19801-1286298278_thumb.jpg

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai vad ca te joci numai pe timpi mici de injectie si toata gama de turatie.

Incearca sa dai mai jos si pe timpi mai mari de injectie, mie de ex de la 8-16ms imi fac probleme...

De obicei cind accelerezi ai timpi mari, mai ales daca accelerezi la turatii joase...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca eroarea iti apare cateodata stand la semafor ar fi bine sa verifici pentru aer fals.

Asa era si la mine, pana nu am pus GPL nu aparea din cand in cand eroare de amestec sarac la relanti cod 17559. Poate pe GPL e mai "sensibil" la aer fals. Pana la urma am gasit crapat furtunul de vacuum ce duce la servofrana.

Poate ca ECU de pe motorul tau "stie" alte coduri de eroare si iti baga 16555. Dar tot vorbeste despre amestec sarac.

Deci nu stica sa verifici furtunele de vacuum, si tot ce poate duce la aer fals.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gaz pe masina din semnatura de vreo 30.000 Km.Nu stiu cum a reglat-o instalatorul la Botosani, dar mi-au aparut erori doar de 2-3 ori, atunci cand am schimbat statia de alimentare, si care apoi au disparut singure.As zice nota bene pentru instalator.

Vreau insa sa va intreb ceva.Folositi bujii speciale sau cele recomandate de constructor pentru utilizarea pe benzina.Va intreb pentru ca, acum cand este mai rece dimineata, porneste foarte bine dar daca o accelerez ca sa o pun in miscare "moare motorul", merge in 3 pistoane, merge foarte neregulat. Evident accelerand usor reusesc sa plec de pe loc si apoi la celelalte porniri, cu motorul cald, nu mai am niciun fel de problema.Am mai citit pe aici ca problema ar fi bujiile.Ce-i drept eu am si uitat de cand le-am schimbat si vreau sa fac acest lucru, insa va intreb daca ar trebui sa iau bujii Bosch GPL?

Cu foarte multa stima pentru multe persoane de pe acest topic....Don Quijote.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bujiile pt GPL au gapul ceva mai mic. Sint bune si bujiile standard NGK recomandate de VW, dar schimbate ceva mai des decit daca ai merge pe benzina. Nu merita diferenta de pret. NGK LPG1 sint ~100RON bucata comparativ cu cele OEM care sint ~100RON setul...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am pus duze de 1.80 si am lasat harta exact cum era setata pentru duze de 2,20, am pus si eu de 15 lei GPL adica 5,80 litri si am facut 75 de km ceea ce inseamna un consum de 7,7%. E drept ca e extrem de mic insa trebuie sa lucrez la harta sa o maresc nitel caci sonda lambda in campul 033 imi arata intre 20 si 30% iar pe benzina undeva la 3-6% (in sarcina). Ce ma streseaza pe mine ca am avut 2 erori stocate cu amestec sarac DAR culmea ca atunci cand aveam harta foarte ridicata iar sonda imi arata in campul 033 undeva la -17 si -25% iar pe benzina tot la 3-6% TOT EROARE DE AMESTEC SARAC "16555".

Eu nu mai inteleg nimica, si anume ca urmarind sonda lambda si aratand ca e un amestec sarac sau bogat mie tot eroare de amestec srac imi da. Precizez ca doar pe GPL.

Sariti cu idei ca eu sunt bulversat.

PS: avand duze de 2,20 si setata harta dupa sonda lambda identic ca si pe benzina, in bord aveam un consum de 7,4% iar real la GPL 10,%6 oameni buni. Acum cu aceste duze de 1,80 in bord un conum de 9,4% iar real de 7,7%. Inainte de asta cu duze de 2,20 si harta marita adica sonda arata undeva la -17% si -25% fata de 3-6% consum in bord 7,8% iar cel real pe GPL 10,1%.

Toate aceste coinsumuri sunt inregistrate la extern si fara oprire(mers incontinuu).

???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca iti bati prea mult capul. Asta e consumul pe gpl ! Ce vrei sa mergi cu aer? Si eu ma agitam ca nu scadea consumul dar de la o vreme vad ca a scazut chiar semnificativ.Nu fac mai putin de 500 de km cu un plin de gpl si sapt trecuta am facut un drum de bucuresti si am facut 607 km cu un plin mers lejer. Eu sunt multumit daca mergeam pe benzina ma gauream rau.

Adevaru ca 10% pe exterior e mult . Vezi sa nu zapacesti harta aia de gpl sa nu ai mai dai de cap eu o am setata la 1,2 si merge bine

Modificat de floryn_zdv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este vremea sa schimb uleiul...

Oare sa bag un ulei special pentru gaz (exista multe uleiuri SPECIAL creeate pt GPL de la Mobil 1 si multe alte firme care se respecta).

Sunt in ipostaza de a alege intre un Castrol Magnatec 5w40 (MADE IN GERMANY - am un prieten care imi poate aduce direct de acolo) sau un ulei special pentru motoarele pe gaz (cumparat din Ro).

Ce recomandati?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sponsore, daca ai scos consum mic si merge bine, iart-o :rolleyes:

Eroarea vezi pe PM, cred ca e de altceva...voi fi sigur la mine dupa vreo 2 -3 zile sa vad daca mai apare...

Apropo de uleiuri speciale, bujii speciale pt GPL las-o...mai degraba un ulei bun schimbat ceva mai devreme si e ca noua :blackeye[1]:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un furtunas mic de la vacuum iesit din locasul sau sub galeria de plastic. Se poate sa fie de acolo dar asta am sa vad pe parcurs. Am facut si un test de vacuum cu un amapart de masurat si nu scapa deloc, functioneaza impecabil. Acum ce ramane este sa vad cum se reseteaza parametrii invatati de ECU la sonda lambda cu toate ca la mine nu se reseteaza prin stergerea de erori sau scoaterea bornei de la baterie. In campul 033 din blocul de masuratori , in a 2-a casuta am undeva la peste 25% valoarea de sonda lambda si as vrea sa o readuc la 0% sa o ia de la capat cu invatarea....

Pun o poza cu furtunasul buclucas.

post-19801-1287298486_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!