Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Faza tare zilele astea . Cand s-a terminat gazul nu se mai oprea bipaitul am oprit din buton si am dat iar si tot asa facea bipaia tot timpul si pana acum doar de 3 ori cate 3 beep-uri. Ce sa fie vreo eroare ceva ca am mai incercat de cateva ori si tot asa face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ajuns la concluzia ca mai trebuia făcut ceva sa scap de eroarea cu amestec sărac si am verificat duzele unde surpriza erau de 1,8 iar mie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum ne dam seama ce fel de duze ne trebuie pt tipul de motor?aveti un tabel ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog tie iti trebuie neaparat de 2,2 ca ai motor ca al meu.

@floryn_zdv sunt tabele care explica in ce masura se aleg duzele dar ca sa fie mai simplu va explic acum:

- numarul de KW se imparte la 4(adica numarul de cilindri) pentru a afla puterea pe cilindru de exemplu la mine 75KW imi da 18,75 dar atentie nu CP ci KW

- acum in prima colona avem puterea rezultata pe cilindru iar in a doua avem marimea duzei:

1-12----- 1,6

12-15---- 1,8

15-18---- 2

18-22---- 2,2

22-25---- 2,4

25-29---- 2,6

29-32---- 2,8

32-36---- 3

36-40---- 3,2

Deci la mine conform tabelului la 18,75 imi trebuie duza de 2,2. Astea sunt normele pentru instalatii secventiale si cred ca potrivesc la orice tip de instalatie din cate stiu eu. Asa ca spor la masuratori si mai documentati-va cei care nu sunteti sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si mie i-mi trebuie duze de 2,2 pt ca al meu are 74 kw dar intrebarea este cum verific ce duze am ce marime ? Oare cei de la service au stiut sau au pus la nimereala ca nu m-au intrebat cati kw are motorul ... or fi pus duze de 1,6 75 de cai sau de 100 de cai . cum aflu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Simplu de tot cred eu,prima data cumperi un burgiu de 2,2(1,5 lei) apoi scoti furtunul de la un injecto,r desfaci duza cu o cheie(la mie era de 13) si bagi burgiul in gaura. Daca nu intra inseamna ca e mai mica, daca intra perfect e ok, daca are joc mare inseamna ca e mai mare.

Apropos eu vorbesc de furtunul care iese din injectoare si intra in galerie. Fiecare injector are uin furtun de cauciuc, prins cu coler sa nu iasa de pe duza. Cel putin asa e la injectoarele RAIL. Daca nu corespune gaura si e prea mica, dai gaura cu o bormasina la baterie. Nu trebuie bormasina mare....eu cu de aia pe post de surubelnita am rezolvat in 3 minute, caci am impresia sunt din aluminiu duzele(la mine cel putin).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sa nu scapi span in admisie...daca ai diuzele pe galerie si nu pe rampa de injectoare ca la Valtek.

Apropo de dimensiuni vezi pe aici:

http://ac.com.pl/site_media/files/2009/05/14/dobor_dysz.pdf

Dupa ce modificati diuzele automat trebuie facuta o autocalibrare. Va trebuie interfata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat trebuie o recalibrare dupa modificare dar autocalibrarea trebuie facuta dupa ce se revine la setarile de fabrica. Cel mai bine se face un print screen la parametrii setati de acuma apoi se reseteaza complet, se reintroduc parametrii iar apoi autocalibrarea. Dacă nu se reseteaza, autocalibrarea va lua in calcul harta mapei de injectie de acuma, iar ea dacă nu e ok sigurat nu va fi bine nici după autocalibrare. Deci se ia de la 0 totul dar nu durează mai mult de 30 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detaliile despre consum căci acum am termitat gazul din butelie. Traseul din concediu l-am făcut cu 370 RON plus am mai pus de 30 RON zilele astea sa fie 400. In total am făcut 1900 km cu 400 RON adică 9% si sper ca va scădea acum după ce am pus alte duze, insa asta va spun peste 2 saptam

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am mai alimentat de cateva luni bune caci se sta enorm de mult la coada de la un 4-5 ore pana la 8 ore si nu am timp dar am sa imi fac timp la sfarsit de saptamana pt miercurea viitoare la Sibiu...Acum pretul la ei este undeva la 1,6 GPL si 3,2 Benzina 95 caci de 98 nu au mai deloc sau doar la cate o statie pe o raza de 200km.

In ultimul timp alimentam de prin tara de pe la Lukoil si Mol si eram foarte multumit iar la noi este doar Petrom la 2,49 acuma si nu sunt multumit deloc de el. Oricat de goala ar fi butelia mai mult de 45 litri nu intra in schimb de la alte statii intra 47-48,ceva, iar pe langa asta parca il arde mai repede adica fac mai putini km cu pana la 50 ceea ce nu ar justifica acei 2 litri. Eu le-am atras atentia ca in merge mai ok cu GPL din alte statii si au ridicat din umeri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus GPL pe masina din semnatura (model BRC). Initial am vrut sa pun masina pe GPL in Iasi. Dupa mai multe documentari, inclusiv pe acest forum, am ajuns la concluzia ca am de ales intre Tomasetto si BRC.

Ca idee, in Iasi o instalatie Tomasetto cu rezervor turoidal de 59l m-ar fi costat 3000 Ron. Din considerente de calitate am ales sa trag o fuga la Vernesti Buzau sa imi montez acolo instalatia. Cea mai placuta supriza a fost ca acolo montajul si instalatia m-ar fi costat doar 2250 Ron, fata de 3000 Ron in Iasi, asa ca pana la urma am montat BRC pe masina.

Vreau sa precizez ca nu fac diferenta intre mersul pe benzina si cel pe GPL - masina "trage" la fel de bine. Singura diferenta pe care o simt este doar in buzunarul meu, pentru ca acum merg si fac economie.

Am uitat sa precizez ca BRC-ul a costat 2850 Ron cu rezervor turoidal de 59L iar echipa la la Progaz Buzau e mai mult decat de calitate. Am mai citit despre ei pe acest forum si n-am crezut ca sunt chiar asa de buni pana nu i-am vazut lucrand cu ochii mei.

de asemeni, dupa montaj instalatia a fost reglata pe calculator pe loc dar si cu ocazia mersului in sarcina - cu alte cuvinte: sunt intradevar profesionisti!

Garantia la BRC este la 30.000 km iar la Tomasetto la 15.000 si costa undeva la 150 Ron

Acum, nu-mi ramane decat sa vad de unde voi alimenta.

Multumesc celor care au postat pana acum pe forum. Parerile lor chiar mi-au fost de ajutor

Modificat de daniel daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la consum acum 2saptamani in concediu SIBIU-ALBENA si retur = 1285 Km , am bagat 103 litri gaz dela plin la plin

de unde rezulta un consum de 8%,iar pe BC imi arata 7,6%

eu zic cai OK, numa ca la mine nui dif. atata de mare intre BC si consumu real cum sa zicea cateva topic-uri mai sus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus GPL pe masina din semnatura (model BRC). Initial am vrut sa pun masina pe GPL in Iasi. Dupa mai multe documentari, inclusiv pe acest forum, am ajuns la concluzia ca am de ales intre Tomasetto si BRC.

Ca idee, in Iasi o instalatie Tomasetto cu rezervor turoidal de 59l m-ar fi costat 3000 Ron. Din considerente de calitate am ales sa trag o fuga la Vernesti Buzau sa imi montez acolo instalatia. Cea mai placuta supriza a fost ca acolo montajul si instalatia m-ar fi costat doar 2250 Ron, fata de 3000 Ron in Iasi, asa ca pana la urma am montat BRC pe masina.

Vreau sa precizez ca nu fac diferenta intre mersul pe benzina si cel pe GPL - masina "trage" la fel de bine. Singura diferenta pe care o simt este doar in buzunarul meu, pentru ca acum merg si fac economie.

Am uitat sa precizez ca BRC-ul a costat 2850 Ron cu rezervor turoidal de 59L iar echipa la la Progaz Buzau e mai mult decat de calitate. Am mai citit despre ei pe acest forum si n-am crezut ca sunt chiar asa de buni pana nu i-am vazut lucrand cu ochii mei.

de asemeni, dupa montaj instalatia a fost reglata pe calculator pe loc dar si cu ocazia mersului in sarcina - cu alte cuvinte: sunt intradevar profesionisti!

Garantia la BRC este la 30.000 km iar la Tomasetto la 15.000 si costa undeva la 150 Ron

Acum, nu-mi ramane decat sa vad de unde voi alimenta.

Multumesc celor care au postat pana acum pe forum. Parerile lor chiar mi-au fost de ajutor

Revin cu noutati

Am facut plinul si m-am deplasat pe 260 km iar la intoarcere am realimentat si am facut din nou plinul.

Am cheltuit pe 260 km doar 45 Ron, respectiv 16 litri GPL. Rezulta un consum de 6.53 la suta de km pe GPL

Viteza de deplasare intre 90 si 120 Km/h, trei persoane. Ce sa mai spun? sunt mai mult decat incantat

Modificat de daniel daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Salutare! Abea am venit de la Craiova, iar la fiecare drum fac consumul plin-plin. Sa va spun ce am observat.

Acum doua saptamani am fost eu si inca 3 persoane, tot la Craiova, mers normal, autostrada 120-130....aer conditionat pe 20-30% din drum si am scos consum de 8.4%.....multumit.

Saptamana trecuta, am fost la Cta singur, mers economic, 110-maxim 120 pe autostrada, 80-90 afara, am scos consum excelent de 7.4....foarte multumit in computer imi arata 7.2%.

Saptamana asta, la dus spre Craiova, am mers foarte incet (3.5ore pe drum), sperand sa scot un consum bun, ca la drumul precedent. La plin am calculat un consum de 8.3....multumit, dar ma asteptam la mai putin, totusi m-au cam depasit tirurile pe autostrada :)).

Sambata am fost la cules la vie :biggrin: , in Gorj, langa Targu Carbunesti si am mers dus intors 140 km, viteza medie de vreo 50km/h, deci f incet (drum prost). Am scos consum de nu imi venea sa cred. 7.3, asta cand in bord imi arata 6.1....f multumit.

La intors de la Craiova, a plouat si am "adaptat viteza la conditiile de drum" (dupa cum spun agentii de circulatie pe la stiri)....in computer imi arata 7.1, iar la plin imi da ca am scos 8.5... multumit (44.5 ron la 230km), dar tot ma asteptam sa scot mai putin

Consumul de la Cta , cel de 7.4%, poate o fii cu presiunile de la pompe, in Bucuresti bagasem de la Lukoil, iar in cta de la Rompetrol....de aici sa fie.

Deci e o intreaga invalmaseala in capul meu, nu mai inteleg nimic, daca merg incet, scot consum ca atunci daca merg normal. E ciudat. Ori merg cu 50km/h si merg moca, dar asta sare din discutie.

Altadata am mers si mai tare, 140-150 autostrada spre constanta, 110-130 pe national si mi-a scos undela la 9%. Transfagaraseanul l-am facut cu masina plina si cu 10%....

Imi vine sa nu mai merg deloc economic, deoarece NU este economic. Costurile difera foarte putin.

Ati observat si voi un comportament asemanator????

Salutare! Abea am venit de la Craiova, iar la fiecare drum fac consumul plin-plin. Sa va spun ce am observat.

Acum doua saptamani am fost eu si inca 3 persoane, tot la Craiova, mers normal, autostrada 120-130....aer conditionat pe 20-30% din drum si am scos consum de 8.4%.....multumit.

Saptamana trecuta, am fost la Cta singur, mers economic, 110-maxim 120 pe autostrada, 80-90 afara, am scos consum excelent de 7.4....foarte multumit in computer imi arata 7.2%.

Saptamana asta, la dus spre Craiova, am mers foarte incet (3.5ore pe drum), sperand sa scot un consum bun, ca la drumul precedent. La plin am calculat un consum de 8.3....multumit, dar ma asteptam la mai putin, totusi m-au cam depasit tirurile pe autostrada :P.

Sambata am fost la cules la vie :biggrin: , in Gorj, langa Targu Carbunesti si am mers dus intors 140 km, viteza medie de vreo 50km/h, deci f incet (drum prost). Am scos consum de nu imi venea sa cred. 7.3, asta cand in bord imi arata 6.1....f multumit.

La intors de la Craiova, a plouat si am "adaptat viteza la conditiile de drum" (dupa cum spun agentii de circulatie pe la stiri)....in computer imi arata 7.1, iar la plin imi da ca am scos 8.5... multumit (44.5 ron la 230km), dar tot ma asteptam sa scot mai putin

Consumul de la Cta , cel de 7.4%, poate o fii cu presiunile de la pompe, in Bucuresti bagasem de la Lukoil, iar in cta de la Rompetrol....de aici sa fie.

Deci e o intreaga invalmaseala in capul meu, nu mai inteleg nimic, daca merg incet, scot consum ca atunci daca merg normal. E ciudat. Ori merg cu 50km/h si merg moca, dar asta sare din discutie.

Altadata am mers si mai tare, 140-150 autostrada spre constanta, 110-130 pe national si mi-a scos undela la 9%. Transfagaraseanul l-am facut cu masina plina si cu 10%....

Imi vine sa nu mai merg deloc economic, deoarece NU este economic. Costurile difera foarte putin.

Ati observat si voi un comportament asemanator????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati

Am facut plinul si m-am deplasat pe 260 km iar la intoarcere am realimentat si am facut din nou plinul.

Am cheltuit pe 260 km doar 45 Ron, respectiv 16 litri GPL. Rezulta un consum de 6.53 la suta de km pe GPL

Viteza de deplasare intre 90 si 120 Km/h, trei persoane. Ce sa mai spun? sunt mai mult decat incantat

@fanikromania2005 sa va dau un exemplu scurt si anume dupa ce am facut un plin si am mers 105 km am realimentat si a intrat de 50 bani adica de rasul curcilor am fost la peco. Sa iti explic de ce? principiul e altfel fata de rezervorul de benzina sau motorina si anume ca este un recipient sub presiune iar daca tu consumi un 10 litri dar GPL-ul are o presiune inca mare in butelie s-ar putea sa nu intre mai nimic sau ceva foarte putin sau in alte cazuri sa intre aproape acei 10 litri. Deci consumul la GPL se face cu o butelie plina pana o golesti de tot, nu se face ca la benzina....

Inca o data ma repet si anume goliti butelia si apoi mergeti la peco si o sa vedeti diferenta. Sincer si la drept vorbind nu stiu cati de aici cu motor de 1,6 ca si mine de altfel au scos un consum in afara la viteze de 100-130 km/h, de sub 8%, asa ca....mare atentie la cum alimentati/realimentati GPL-ul

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deja de la 110-120 diferentele nu mai sint foarte mari la consum...apropo de mers economic...

Pe mine inca ma chinuie talentu' sa scot sub 12.5 consum in oras :D

Extraurban se pare ca ~8-8.5l/100km cu 5 persoane si ceva incarcatura ~50-60kg, fara sa mai pun subwooferu si alte "maruntisuri" de prin portbagaj...

Mers relativ linistit pina in 120-130...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatie secventiala, BRC e cea mai buna dar scumpa (sau Prins dar asta chiar sare calul, si nu stie multa lume sa o regleze).

Uzual se foloseste Tomasetto cu STAG 300 Plus si rampa Valtek 30.

Roata subtire de rezerva sau compresor si/sau kit de reparatii.

Pret: aia de mai sus uzuala 2600RON. In rest variaza de la 2000 la 3200 sau mai mult pt Prins.

De schimbat uzual la 2800-3000.

Depinde mult de conditiile de mers si cum vrei sa mergi...

In sensul ca nu schimbi la 2800 cind urci o panta, ci mai sus sa nu "pici" sub 2500 dupa schimbare...

Trebuie sa te gindesti ca cuplul maxim e la 3800 si puterea max la 5600...

Dar si consumul este pe masura...

Multumesc pentru informatii. vreau sa merg la pro-gaz buzau, am citit peste tot ca sunt cei mai buni, asa e?

Am avut un cielo pe gaz, am alimentat tot timpul la lukoil, consum 230km - 50 ron, e mai bun gazul de la butan gas?

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia cica sint cei mai buni.Vezi ca e cineva din Iasi Dan(xxx) a postat pe aici, care si-a pus la ei BRC si poti cere mai multe amanunte...

El cica era multumit.

Acum depinde de ce bani dispui...

Apropo de GPL si statii, depinde de multe...cineva a gasit o statie unde gazul era ai bun, dar cind a desfacut filtrul s-a crucit ce a gasit pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am pus la Buzau (Vernesti) la PRO-GAZ, multumit din toate punctele de vedere (priceputi, profesionisti, au acordat atentie mare masinii etc.), recomand cu incredere!

Consum am ~9-9,5 NORMAL (mixt 50-50 la condii normale de drum si oarecum regulamentar), max 10 pe gaz la mers normal (cum permite drumul).

Si da, diferenta daca mergi "ca batranii" sau sportiv este foaaarte mica (la mine cam 1-1.5l/100km gaz), deci, eu prefer sa merg normal-sportiv (fara teribilisme si "show offuri") si sunt multumit cu un consum de 10-10.5 mixt MAX 11 - la mers mai sprortiv (rar am ajuns pe 12l/100km MIXT, asta cand aveam mai multi km in oras - 2/3 din total)!

Eu zic ca e normal la 220cp si motorizare de 1.8T, voi ce ziceti?

Modificat de PiltZu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de filtru de gaz! A schimbat cineva pana acum ? La cati km se schimba , cat costa , unde gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati despre consum dupa ce am ajustat duzele de la 1,8 la 2,2. Am facut un drum de Sighetu-Marmatiei - Sibiu - Tarnaveni (acolo s-a terminat gazul), 470 km cu 45 litri de GPL de unde un consum de 9,5 insa mi se pare un pic cam mare avand in vedere ca am avut in bord 7,0. Sincer nu am menajat-o la depasiri si pe DN1 si E58 100-120 km/h. Am sa mai ajustej mapa de injectie sa vad daca o sa mai scada consumul insa nu m-as stresa avand in vedere ca ma gandesc sa alimentez doar din Ucraina de azi inainte. Vreau sa va spun ca am alimentat 49 litri benzina si 45 de gaz cu 240 lei + mita de la vama de 10 lei. Gazul e undeva la 1,74 iar benzina la 3,05 litrul si sunt hotarat sa imi fac plinul la amandoua sa le consum iar apoi iar sa stau 3-4 ore la vama sa alimentez iar media de km cu un plin de 240 lei ar fi 1000km si 1-2 luni(daca nu intervine ceva sa ies sa fac in 2 zile 1000 km), insa trebuie sa mai ajustej din mapa de gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam mult 9.5 pt extraurban.

Te-ai dus cam mult cu diuzele la 2.2.

Eu am avut cu 1.9 si mergeau binisor. Acum am trecut la 2 si cu masina plina am scos ~ pina in 9. Si i-am dat in nas la 120-130 pe E85 :)

Si inca imi da ca amestecul e prea bogat...

In oras la drumuri scurte si motor rece 12-12.5 si daca ma misc mai mult se duce spre 10-11. Daca prind zone libere zice si 9.5 :(

Daca ai diferenta asta de la real 9.5 la 7 bord, vezi ca ai amestecul foarte bogat. Da curba mai jos. Nu-ti da eroare sonda lambda ? 16555 system too lean? Consumul pe bord e dat de timpii de injectie corectati de sonda, ea vede ca consumul e bogat si transmite la ECU sa micsoreze timpii...

Florine filtrul poti sa-l schimbi la orice service GPL. Nu se gasesc de cumparat decit pe dincolo. Pe site-urile noastre nu am vazut.

Depinde si ce filtru ai...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!