Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

Dupa ultimele teste/reglari, masina mergea bine dar consuma destul de mult.

Adica 14-15% prin oras cu clima pornita, si caldura cit cuprinde...

Asa ca am mai incercat o chestie. Autocalibrare si modificat curba de gaz f putin in zona unde observasem ca am probleme.

Pina una alta merge bine, se pare ca sonda lambda nu da erori, sint curios la consum...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum iti arata acum harta? Desigur comparat la ce ai mai postat aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta de acum difera "valea" de la 8-12ms.

I-am dat autocalibrare, si am tras de ea putin mai jos pe zona respectiva...

Consumul se pare ca a mai scazut, daca ma iau dupa BC, comparativ cu ce arata inainte...

Dar tot mai da putin in nas...

Revin cu impresii dupa ce incerc duze de 1.9 :icon_thumright:

Tocmai am calibrat la firma un set.

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica ai calibrat la firma un set?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Moog, eu nu cred ca este necesara inlocuirea duzelor. Motorul tau este identic cu al meu, deci duzele sunt bune. La mine facea figuri rau de tot pana sa se prinda cei de la service de faza cu conducta aceea de aer (un furtunas subtire care se vede si in prima poza). Am pus pozele aici, poate iti dai seama de ele. In prima este specificat locul unde se conecta inainte acest furtunas, iar a doua este incercuit aproximativ locul unde este conectat acum furtunasul (mai exact imediat dupa debitmetru, pe traseul aerului). Daca nu iti dai seama de pozitii, sa imi zici si fac unele mai clare. Spor!

post-51167-1282245956_thumb.jpg

post-51167-1282245977_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta de acum difera "valea" de la 8-12ms.

I-am dat autocalibrare, si am tras de ea putin mai jos pe zona respectiva...

Consumul se pare ca a mai scazut, daca ma iau dupa BC, comparativ cu ce arata inainte...

Dar tot mai da putin in nas...

Revin cu impresii dupa ce incerc duze de 1.9 :)

Tocmai am calibrat la firma un set.

daca iti da in nas ai amestec prea bogat de gaz . mai coboara scara aia de la gaz ca la autocalibrare o da prea sus undeva la 1,8 . Eu o aveam la 1,8 la autocalibrare si dadea in nas rau de tot si consuma si mult si am coborat la 1,2 si acum merge bine nu mai da in nas si tu ai tot motor de 1,6 deci ar trebui sa fie cam la fel,,, parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Jago : omul nu avea decit un set de duze de 1.8, care erau de fapt de 1.86 si le-am "calibrat" la servici (lucrez in domeniu mecanic) la fix 1.9

@Fanik, aveai probleme si pe benzina? Eu nu am, merge f bine...sau in fine poate o merge si mai bine si nu stiu eu.

Dar comparatia o fac intre cum merge acum pe benzina si cum merge pe GPL.

@Floryn: pai asta si am incercat sa fac; initial am plecat (eu mai putin , meseriasul mai mult :D )de la o premiza gresita ca sonda lambda (system too lean) zice ca amestec prea sarac...in carburant...ceea ce era fals era sarac in aer...dar culmea e ca numai pe o anumita gama de turatii 1000-2000, in sarcina si cu motorul incalzit bine...

Am coborat curba luind in consideratie ce zice sonda (cu VAG-COM-ul) si am ajuns la ce am postat mai sus...

Mergea bine dar consuma prea mult...de asta am presupus ca am coborit-o cam mult (consuma mult si daca ai amestec prea sarac)

Care aveti interfete si motor asemanator adica 1.6 75kW, postati si voi niste poze cu harta de injectie ...curba de gaz cum zic baietii...fanik vad ca ai STAG 200 asemanator cu ce am eu STAG 300-Plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fanikromania2005

Scuze, dar eu nu am interfata. Mi-a aratat curbele de gpl respectiv benzina si erau foarte apropiate, aproape suprapuse... nu am pozat ca nu aveeam aparat si oricum eram prea fericit de cum mergea masina :D . In legatura cu furtunasul ala....cumva la tine este conectat unde era inainte conectat la mine?? :vwrullz: Tin sa zic ca pe benzina mergea bine inainte si la mine. E posibil sa fie aceeasi problema simpla :sbine: , pe care mecanicii mei au mai intalnit-o la mai multe masini (asa ziceau, ex. ML, CLK...etc). Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca poti sa mai pui niste poze ar fi super. Motoarele nu sint identice...

Nu m-am prins de unde vine furtunasul si incotr-o se duce :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu care este treaba cu sonda ca mie nu mi-au legato pt ca zice ca da erori si se chinuie si mai bine nu leaga ca motorul merge foarte bine si fara sonda. Eu zic ca toata treaba este din reglaj dar la meseriasii nostrii ... dau din umeri si zic ca asta este dar banu il ia imediat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da erori daca instalatia nu merge optim...

Sonda lambda verifica amestecul pe evacuare, daca e prea bogat sau sarac in oxigen...cind calci pedala amestecul e prea bogat si atunci comanda ECU sa dea mai mult combustibil... si invers...

Nu e chiar in plus...

E bine sa fie legata pt a nu merge cu amestec prea sarac in combustibil, se duc supapele in timp...plus ca nu "trage" la fel ca pe benzina...

La instalatiile astea noi se leaga ambele sonde...cica...la mine au legat-o numai pe prima...

Inca nu m-a lamurit nimeni pt ce dracu e a 2 a :)) si care ar fi diferenta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta este ca cica sonda nu se impaca prea bine cu calculatorul de gpl si deasta da erori. La mine din cauza asta nu au mai legat-o si vad ca merge. Mai este o explicatie dupa mine ... sondele astea au fost concepute sa citeasca gazele de benzina de pe evacuare si nu cele de gpl si poate deasta da erori .... zic si eu . Oricum eu nu imi bat capul prea mult cu asta .. si 12% daca ia in oras si eu tot sunt multumit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am un Volkswagen golf 4 variant 1.6 16v, motor AUS, ce instalatie gpl imi recomandati?

O idee unde as putea sa pun roata de rezerva?

Cam cat costa instalatia+manopera?Adica o firma autorizata.

La ce turatii trebuie sa fie motorul cand schimb vitezele?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Instalatie secventiala, BRC e cea mai buna dar scumpa (sau Prins dar asta chiar sare calul, si nu stie multa lume sa o regleze).

Uzual se foloseste Tomasetto cu STAG 300 Plus si rampa Valtek 30.

Roata subtire de rezerva sau compresor si/sau kit de reparatii.

Pret: aia de mai sus uzuala 2600RON. In rest variaza de la 2000 la 3200 sau mai mult pt Prins.

De schimbat uzual la 2800-3000.

Depinde mult de conditiile de mers si cum vrei sa mergi...

In sensul ca nu schimbi la 2800 cind urci o panta, ci mai sus sa nu "pici" sub 2500 dupa schimbare...

Trebuie sa te gindesti ca cuplul maxim e la 3800 si puterea max la 5600...

Dar si consumul este pe masura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce este compus chitul de reparatii? Si cam cat costa? Am de facut un drum prin tara si ar fi grozav sa nu mai car roata de rezerva dupa mine.

Mai intreb ceva: dupa parerea voastra care firma are gazul mai bun? Butan gaz, Rompetrol, Lukoil, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iesi mult extraurban e bine sa ai o roata mica macar...

Kitul de reparatii nu acopera toate posibilitatile...in special taieturile mari, sau gauri mari.

Eu am patit-o sa prind o bucata de tabla de 10mm direct in zona de rulare, si inca odata o taietura pe laterala...

In ambele cazuri s-a lasat cu petice pe interior...dar nu se preteaza la viteze peste 100km/h...

Are un fel de spuma de cauciuc lichid care in contact cu aerul se intareste si astupa gaurile, si un compresor sa umfli pneul.

Sau mai sint spray-uri care fac si una si alta...dar tot ai nevoie de compresor sa ridici mai mult presiunea...

Eu am roata mica, compresor, spray...

Daca numai se desumfla putin folosesc ultimele 2, daca pierderea e mare trec la roata mica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.Sunt sceptic in ceea ce pot face aceste obiecte.Am mai auzit de ele evident, dar as fi vrut ca cineva sa le laude efectiv.

Nici macar in compresor nu am incredere.Este special sau ce se gaseste prin Metro, sau magazine similare?

De gaz nicio parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman si @Moog se pare ca eu i-am dat de capat dar cu greu si anume: am luat o persoana in masina cu laptopul in brate conectat cu Vag-Com si interfata de Gpl. Am ales un drum cat mai drept si necirculat(spre seara) si am isit in testare. In prima faza, pe benzina, am mers in treapta a 3-a la 3000 ture constant si am urmarit timpii de injectie pe harta de gpl dar si milisecundele si am constata ca in sarcina la aceasta treapta de viteza merge de la 4,5 ms si nu le la 10 (@jagoman stie harta de la bigas), am conecta pe gaz si am constatat ca erau alti timpi de injectie, am adaptat mapa pana au i-am adus la fel ca si pe benzina. La fel am facut in diferite trepte de viteza si la diferite turatii (cam 1 ora jumate am tot botrocit).

Acuma ramane sa vad cum stau cu consumul ca de 2 saptamani nu am facut numai 30 km(munca nu ma lasa sa ies cu masina) dar urmeaza concediul....As fi vrut sa scriu asta acum 3 saptamani dar nu am avut timp insa va tin la curent. Becuri in bord si erori nu a mai dat si am 350 km de cand m setat-o si tot atunci i-am facut plinul. Sper sa duca pana pe la 500 si ceva de km si sunt multumit(un plin cam 48 l de gpl).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce este compus chitul de reparatii? Si cam cat costa? Am de facut un drum prin tara si ar fi grozav sa nu mai car roata de rezerva dupa mine.

Mai intreb ceva: dupa parerea voastra care firma are gazul mai bun? Butan gaz, Rompetrol, Lukoil, etc.

Doar ButanGas, atat pt calitate, cat si pt modul in care sunt reglate pompele din punct de vedere metrologic. Evita Luckoil pt ca sunt smenuite pompele, iar Rompetrolul evita-l pt ca are mult propan in compozitie, fuge masina de rupe, dar, iti zapaceste garniturile , supapele, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sponsoru- eu merg 460 km cu 52 de litri daca tu mergi 500 cu 48 L poate pui si tu o poza cu mapa ta de gpl sa scoatem si noi la fel asta in cazul in care mergi atata.

Adumitrachy- pe ce te bazezi cand critici gazul de la Rompetrol ? pt ca eu numai de acolo bag si cunosc multi care merg cu gaz de rompetrol de foarte mult timp si nu au nici-o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu cum e la voi cu LUCKOIL dar eu numa de la ei alimentez si nu mi se pare nimic ciudat pana acuma

Cu un plin de 45l am facut 470km 80% oras ,daca ar fura nu as fi facut atata, sau am eu un consum atat de mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@floryn_zdv de obicei merg cu un plin de 46-48 litri, depinde de pompa de unde alimentez, intre 500 si 560 km si asta 80% oras. Eu as alimenta numai de la Lukoil daca ar fi in oras ca Petromul e catastrofa, de cate ori punde la ei nu merg mai mult de 500 sau chiar 480 km iar de la Ucraina sau Lukoil, Mol undeva la peste 530 pana la 560km.

Mapa difera la fiecare tip de instalatie, asa ca la Bigas as sti sa o setez acuma in schimb la tomasseto....nu m-as baga, nu cunosc softul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez citeva fisiere utile, gasite pe pagina "poloneza" de la AC-STAG etc...

Mape de injectie, corelatie motor/duze/presiune, reglare nivel butelie.

Sper sa va fie utile macar ca orientare...

Intr-un final se pare ca m-am cam linistit cu reglajul.

A inceput sa mearga bine, consumul oras acceptabil zic adica un 11% si cu AC pornit 13-14% max, asta facind numai drumuri scurte sub 5km.

Mai da din cind in cind eroare sonda lambda dar rar spre deosebire de acum 2 saptamini...

Parca am mai intrebat pe undeva, voi ce duze, presiune, si factor de multiplicare aveti ? Ma refer la cei cu motor asemanator.

Eu am ajuns la 1.9 duza, 1.3-1.4 presiune si factorul variaza intre 1.3 si 1.

dobor_dysz.pdf

PrzykladyMapIUstawieniaMmnoznika.pdf

ustaw_wsk_poz_gaz.pdf

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sponsoru- eu merg 460 km cu 52 de litri daca tu mergi 500 cu 48 L poate pui si tu o poza cu mapa ta de gpl sa scoatem si noi la fel asta in cazul in care mergi atata.

Adumitrachy- pe ce te bazezi cand critici gazul de la Rompetrol ? pt ca eu numai de acolo bag si cunosc multi care merg cu gaz de rompetrol de foarte mult timp si nu au nici-o problema

1. Ma ocup cu instalatii GPL

2. Referitor la consumul de la Lukoil, am patit-o la statia de la iesirea din Buzau, unde am scos fantasticul consum de 20%

3. Recomand ButanGas (cea mai mare firma de gpl din europa) deoarece alimentez de la statii butan de circa 8 ani atat eu, cat si clientii mei , iar probleme nu au fost din partea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Moog eu inca nu stiu exact ce duze am dar sunt sau de 1,8 sau de 2,0. Ideea este ca acuma in concediu o sa am mai mult timp sa verific iar asta mai ales in cazul in care dupa ce fac o testare de 1000 km vad ca are erori sau consumul nu este bun. Din cate am citit ar trebui undeva la 2,0 - 2,4 (la 75kw). Acum am presiunea de 1,6 si as fi marit putin dar nu mai se poate sa sa ii pot face o autoclibrare mai ca la carte adica cu ceva consumatori porniti. Nu am reusit acest lucru deoarece marja de corectie este de pana la +50 iar mie imi dadea +36 cu pozitiile pornite...iar la setare fina trebuia sa trec de +50 pe anumite plaje de turatii (oricum cartea de la BiGas spune ca daca autocalibrarea ajunge la +40 este de schimbat duzele sau presiunea ). Asa ca am facut autocalibrare fara consumatori si a scos la +24 iar la corectii fine am ajuns pana la +45 la o turatie de 3000 iar in dreptul ms de la 4.5 pana la 10.

Atasez o poza cu caracter informativ cum e la BiGas sa va faceti idee cei care nu stiu unde se regleaza fin timpii de injectie pe parte cu + si turatii-ms. Daca va uitati atenti se vede cubul verde in dreptul lau 1000 rotatii si in drepttul a 3,0 ms iar asta inseamna relantiu. Pentru doritori am sa stau la dispozitie cu ceeea ce stiu iar pozele cu ce este acuma setat am sa le fac in viitorul apropiat.

post-19801-1283272964_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!