Jump to content

Instalatie Gpl


marianu
 Share

Postare recomandată

va salut, sunt nou pe aici

de cateva ore citesc topicul si am nevoie de cateva pareri

@MOOG am observat ca esti destul de informat in materie de instalatii gpl si mi.ar prinde bine un sfat

 

vreau sa montez gaz pe Laguna 2.0 16v an 2002 99kw si am de ales intre:

 

 - Tomasetto reductor AT13 Antartic Stag 300 injectoare Hana : cost 3000 (Andrei Gpl Bucuresti)

 - BRC Sequent 24.11 injectoare INO3                                      : cost 2950 (Vernesti Buzau, dar trebuie sa astept cam mult singur data libera este pe 22 iulie)

Modificat de tudordmy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

STAG 300 ISA2 nu 300 Premium cu Hana

 

Ar mai fi de luat in calcul si AGC Zenit  Pro cu Hana...la acelasi nivel...

M-am jucat putin cu softul si promite...pare a fi ok, stie chiar mai multe decat STAG...dar pana nu pun mana efectiv sa crosetez citeva nu pot sa fiu sigur 100%... si montatorii din zona ta par a fi ok...am vazut vreo 2 montaje ingrijite...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca o data dupa cum te-a corectat si 120l te referi la parametrul STFT(short term fuel trim) care sunt corectii procentuale si nu valori ale sondei lambda care variaza intre 0 si 1V...

 

Cam degeaba, unii "nu intelege" ce si cum...

Avea si STFT si LTFT tot pe acolo pun pariu, acum a adus-o la normal dupa ce i-a mai venit ceva inteligenta :)

Atitudinea imbecililor de mecanici de pe la noi este aceasi ca pe vremea lu' lae...te duci la ei si te iau la misto, il bagam in ma-sa si plecam acasa.

Daca e montatorul care trebuia sa faca treaba asta pe garantie scrie pe aici despre cine e vorba, ca sa nu mai fraiereasca si pe altii boul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu_stefan08

salut ce bujii recomandati pentru un golf 1.6 16v motor AUS cu GPL tomasetto???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alea originale ale masinii...daca pana acum ti-a mers masina bine cu alea care le ai, ia una in mana, mergi la magazin si cumpara din aia. Nu are rost sa pui bujii asa zis speciale de gpl...am pus eu si le-am aruncat dupa cateva mii de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radu_stefan08

sincer nici nu stiu ce bujii am pe masina pt ca masina am cumparat-o acum 3 luni si tot atunci mi-am pus si gpl....deocamdata motorul merge bn.....oricum ms pt sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele recomandate de producator sant cele mai bune, sau daca vrei sa nu le schimbi prea des poti incerca din aceeasi gama dar cu o acoperire mai buna, gen Ultra X Platinum... calitatea de executie e mai buna cat si acoperirea...ei spun ca tin cel putin dublu deci te scoti si la pret/km...astea erau cam la dublu pret...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer nici nu stiu ce bujii am pe masina pt ca masina am cumparat-o acum 3 luni si tot atunci mi-am pus si gpl....deocamdata motorul merge bn.....oricum ms pt sfat

 

In RO mergi la reprezentanta VW cea mai apropiata si le dai VIN-ul masinii. Iti ofera ce e mai bun de pe piata OEM.

Daca ai pe cineva care le poate aduce de afara ( DE, A, IT ) e si mai bine, calitatea e garantata.

Bujii de calitate, de ex Bosch, NGK oem sunt pe la 10-15 euro/buc. Ai zeci de mii de km fara pb cu ele.

Modificat de 120 L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Varianta adusa din exterior e ok...dar aia cu reprezentanta las-o :)

Ai mari sanse sa iei bujii din comert dar cu adaos adevarat...plus manopera :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stim ca-s magari, dar unii mai aduc si de afara piese bune OEM.

Porsche Bucuresti reprezentanta, de ex nu face golanii de acest gen, de acolo am luat unele piese si recomand.

Bujiile le-am adus de afara, merita efortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegii. Imi pare rau dar nu am timp sa citesc 174 de pagini de posturi, poate este un raspuns pe undeva, si as vrea sa ma lamuresc cu o problema si anume : in august-septembrie vreau sa imi montez o instalatie de gaz pe masina din semnatura. Se poate sa leg nivelul de GPL la indicatorul de benzina, in momentul cand comuta pe GPL sa imi arate nivelul GPL-ului? Si daca se poate astept pe privat niste recomandari pentru montarea GPL-ului, preferabil din Buzau. Va multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceea ce vrei tu e o prostie si nu se poate, plus de asta indicatorul de nivel de gaz nu este unul precis si nu indica bine...de multe ori mergi 50 km si scad 3 liniute, iar alteori mergi 150 km si nu scade nici una. Eu zic sa iti faci timp sa mai frunzaresti topicul:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu e posibil daca esti entuziast electronist...dar nu vad rostul...dupa citeva plinuri vei sti cat consuma tigaia pe gpl , resetezi trip1 cand faci plinul si gata...

Plutitorul din butelie nu este tocmai precis, deci si rezultatul va fi la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut pe alta masina AGC Compact cu Hana si sincer prea am fost multumit, de Zenit Pro nu stiu ce sa zic, maine sa mai interesez sa vad ce cost are.

Ce diferenta este intre Stag 300 Premium si ISA2 sa stiu ca poate intreb la montator si sa am habar

Acum nu stiu ce sa fac sa mai caut BRC, ma gandesc ca la 3000 mai gasesc dar sa vad la cine, ca la Buzau trebuie sa mai astept 1 luna.

Ca montaj cei de la Alternativ Fuel Systems par ok pe Tomasetto, la fel si cei de la Supergaz unde am sa ma interesez de Zenit.

   
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinarsenie

PaulF, se poate face un asemenea montaj, sa arate in bord consumul de gaz si contrar spuselor celorlalti, poate sa iti indice si corect nivelul de gaz, iar calculatorul masinii iti va calcula si consumul de gaz.,cand e pe gaz si consumul de benzina, cand e pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum poate sa iti arate consumul corect de gaz cand insasi senzorul din butelie ii imprecis ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinarsenie

PaulG91, aici ai intrat in domeniul meu. Pe ce te bazezi cand spui ca senzorul din butelie nu indica bine. Ai studiat tu problema asta? Iti garantez si demonstrez la oricine este curios, ca senzorul din butelie, indica foarte bine nivelul de gaz, indica foarte precis, deoarece este magnetic, dar fabricantul l-a facut sa nu indice corect, el citeste perfect nivelul, dar nu indica corect.

 

Iar in privinta montajului care s-a discutat, se poate face numai cu un montaj electronic cu microcontroler, unde iti va calcula exact cat gaz mai ai in rezervor si iti va calcula consumul, chiar calculatorul masinii, unde iti va arata pe CB,  consumul si pe benzina si pe gaz.

 

 

 


Eu am facut un asemenea montaj si imi indica foarte corect nivelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci care este motivul pentru care acel senzor precis, am bagat chiar astazi gaz de 120 ron adica 36 l de gaz in butelie de 44 l si el imi indica doar un punct verde? Magnetic pe principiul Hall? daca da stiu vorba despre ce tip de senzor zici, ca din acela se foloseste la clapetele de acceleratie(domeniul meu de activitate mai nou) dar problema lui nu e neaparat senzorul ci plutitorul din butelie, care cel putin in cazul buteliei mele toroidale de exterior(cum am avut pe fordka, am pus-o pe aceea pe golf) aceasta a venit din fabrica cu o tija destul de lunga iar plutitorul vine pus aproximativ chiar in dreptul partii din mijloc unde inaltimea acesteia este mai mica( butelia mea e ca o gogoasa dar nu am gaura in mijloc, acolo e tot rezervorul). Da nu contest capacitatile microcontrolelor deoarece impreuna cu un prieten am conceput pe un ford pe baza de microcontroler un sistem de start al masinii prin smsm cu senzori de a se asigura toate masurile inainte de a porni motorul....dar ceea ce contest eu este capacitatea sistemului plutitor, si si al senzorului...care cel putin pe masina mea ma indoiesc ca e magnetic intrucat cand am demontat instalatia de pe o masina si am pus-o pe alta am desfacut electrovalva sa scot eventualele impuritati din rezervor, sa schimb suruburile, si din ce vazusem eu senzorul nu era magnetic ci era unul  de tip potensiometric

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinarsenie

toti senzorii noi sunt de tip potentiometru, dar este actionat magnetic, daca te uiti pe spatele senzorului, vei vedea ca pe carcasa aceea neagra doua cerculete mici, aceea sunt doua bucati de magnet ,care sunt actionati tot de doua bucati de magnet din mecanismul multivalvei actionat de plutitor.

 

Problema cu indicarea celor patru leduri care nu indica bine este urmatoarea: 

 

Buteliile de gaz nu au sudate in interior placute antibalans si de aceea gazul se misca la cea mai mica denivelare a masinii cand se merge cu ea. Miscandu-se gazul in butelie, va ridica sau cobora brusc plutitorul. Daca senzorul va indica corect, atunci noi vom vedea pe comutatorul de gaz un joc de leduri, vor creste si vor cobora incontinu, pana cand gazul se va stabiliza in rezervor.

 

Fabricantii de butelii, puteau sa faca un sistem antibalans ( asa cum este si la rezervorul de benzina), dar cred ca nu au facut, deoarece vor sa aibe produse cat mai ieftine cu costuri cat mai mici.

 

Comutatoarele de gaz actuale sunt tot concepute cu microcontroler, care citeste progresiv e fiecare led in parte. Adica pe ledul1 citeste 10 sec. pe 2, 20 sec, pe 3, 30, pe 4 40 sec. este conceput asa de exemplu numai daca sta gazul nemiscat in butelie 10 se. sa citeasca nivelul si asa mai departe cu celelalte niveluri. De cauza asta, spui tu ca odata iti indica 3 leduri la 50km, altadata la fel, deoarece esti cu masina in miscare si nu are timp microcontrolerul sa citeasca pragurile, deoarece gazul sa misca in rezervor.

De aceea cand oprim si se stabilizeaza gazul vedem ca indica altceva, atunci citeste bine microcontrolerul.


scuze senzorul nu este pe principiul hall.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dar eu acum am butelia plina, am umplut pana a decuplat, si ar fi trebuit sa imi arate si cand stau pe loc nivelul maxim, sau nu maxim...macar 2 puncte verzi...3 puncte verzi...dar mie imi arata unul verde. Asta este dupa ce masina a stat 4 ore pe loc...cand zic eu ca s-a asezat gazul dupa cei 2 km facuti de la gazarie la servici. Nu caut sa ma contrazic pe tema asta, sunt chiar curios sa vad sistemul functionand pe masina, si daca se poate mai multe date tehnice ale montajului(scheme, piese necesare, modalitati de legare pe  ceasul de bord...) probabil ca depinde si de producatorul buteliei si implicit al mutivalvei...dar atunci asta de tomasetto, sau asta al meu in particular e de porc...ca nu a indicat nici o data bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partial color ai dreptate Florine...dar sistemul la modul general, (cel putin zeci de butelii/sisteme de nivel vazute) este imprecis...la modul ca diferenta poate fi de 5-7l fara probleme...

Pe langa panarama aia de plutitor ca la buda ce se misca cum vrea muschiul lui, mai e si "potentiometrul" care mai are si ala ceva "toleranta"...

Ideea de baza e ca nu merita efortul pt un rezultat destul de imprecis...poate tu ai avut bafta de niste "jucarele" cat de cat precise si nu-ti da cu virgula...dar nu prea se poate aplica la modul general...

 

Sant curios cum ai reusit sa faci sa-ti apara consumul pe GPL pe CB ? Ala din cite stiu e calculat de ECU functie de timpii de injectie...

 

Paul, e un potentiomtru aproape clasic numai ca miezul e miscat magnetic nu mecanic...senzorul HALL e alta poveste...ala e un fel de contor...numara impulsuri...un circuit magnetic ce se inchide/ deschide la o rotatie...rectific, pe langa numarat mai si vede "timpul" cand a aparut si se poate utiliza pt verificarea sincronizarii arborilor...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florinarsenie

acum trebuie sa plec, o sa revin cu explicatii cand ma intorc.

 

Mog, consumul de gpl iti apare foarte simplu pe CB al masinii, deoarece senzorul de gaz impreuna cu montajul electronic, se leaga la firele sondei de nivel benzina a masinii, care duce la CB, iar CB-ul va face calculul matematic la nivelul nou care i se da. CB nu il intereseaza ce combustibil este, poate sa fie si apa, el face un calcul la comanda de volum indicata de senzor 


CB la consum nu face calculul in functie de injectie, face calculul in funtie de volumul de combustibil care se afla in rezervor, comandat de plutitor, si ATENTIE calibrat impreuna cu plutitorul.

De aceea renaultul laguna 2 iti arata pe BC si cat ai consumat si cati litri iti vor intra in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' cel putin la VAG consumul instantaneu, cat si restul se face functie de timpii de injectie...RANGE-ul este calculat functie de citi litri mai ai in rezervor si se imparte la consumul 2 de pe CB parca...

Prostia aia de sonda din rezervor e tot un fel de potentiometru cu plutitor si eroarea aferenta...daca urci/cobori un deal/munte 1h iti apare consum mai mic/mare functie de panta  ? :)

Mai gandesti-o putin...

La kkturile astea noi e alta poveste gen Renault/Citroen/Peugeot...consumi gaz si-ti dispare si benzina din rezervor :)...era unu foarte disperat ca s-a terminat rezervorul de gaz dar si vreo 20l de benzina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • Aerofan a deschis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!