Jump to content

Ulei Cutie


entu
 Share

Postare recomandată

As vrea sa schimb uleiul la cutie si as dori sa stiu ce recomandati: marca si vascozitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa-l schimbi? E murdar sau nivelul e mic?

Si eu am masina din 2003 si am vrut sa-l schimb. Am fost la un service si nivelul e ok, culoarea la fel. Asa ca nu am avut motive sa-l schimb.

Verifica-l intai, vezi despre ce e vorba si apoi te hotarasti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cu ia 115000 si nu stiu trebuie schimbat sau nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce vrei sa-l schimbi? E murdar sau nivelul e mic?

Si eu am masina din 2003 si am vrut sa-l schimb. Am fost la un service si nivelul e ok, culoarea la fel. Asa ca nu am avut motive sa-l schimb.

Verifica-l intai, vezi despre ce e vorba si apoi te hotarasti.

Am deja cu ea 110.000 km si nu cred ca ar strica sa-l schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca rau nu ii faci, din cate stiu uleiul din cutie se verifica la 2 ani. Iti recomand sa cumperi ulei original (vorba vine original, ca este produs de castrol sau mobil) insa pretul este foarte atragator si este ceea ce recomanda fabrica. Daca nu ma insel iti trebuie 1 litru si ceva si te costa vreo 50ron/litrul... Parca asa tin minte de la Golful meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca numarul de km influenteaza calitatea uleiului. Eu am 121.000 si cum am mai spus schimbarea acestuia tine doar de "pasarica" pe care o avem fiecare. Nivel OK, calitare OK

Si cum spune si bamse "rau nu ii faci" depinde doar de tine(si de nivelul si calitatea uleiului) daca vrei sa-l schimbi sau nu

Modificat de SAMSON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice lucru are o uzura in timp. Ma simt cu "sufletul" impacat cand stiu ca e un lucru nou acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat la 140.000 km si era curat ca cel care l-am pus inapoi.

Fa o verificare, daca este curat si la nivel, lasa-l pe cel vechi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uleiul din cutia de viteze manuala sau automata nu are de unde sa se murdareasca.Din cauza pierderilor(daca sunt) atunci trebuie completat.In schimb uleiul din cutia de viteze automata isi pierde proprietatile in timp si din aceasta cauza trebuie inlocuit.O data cu acesta se inlocuieste si filtrul de ulei al cutiei de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa am inteles si eu, ca nu prea se schimba uleiul la cutie. Insa totusi...exista simptome ceva in cazul in care fie nu e la nivel fie e "obosit"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa schimb uleiul la cutie si as dori sa stiu ce recomandati: marca si vascozitatea.

De marca nu pot sa-ti spun nimic.

Trebuie sa fie conform SAE: 75W/90 sintetic. Intra 1.9 litri full.

Motorul tau e AZQ? Daca da, ca fapt divers, ai 64 de cai (47kw). Sper ca nu ti-au murit 2 cai :icon_thumright: .

Apropo de nivel scazut in cutie, unul din simptome ar fi ca intra mai greu in viteze. Nu ma refer in primul km la rece, cum e normal, ci si la cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De marca nu pot sa-ti spun nimic.

Trebuie sa fie conform SAE: 75W/90 sintetic. Intra 1.9 litri full.

Motorul tau e AZQ? Daca da, ca fapt divers, ai 64 de cai (47kw). Sper ca nu ti-au murit 2 cai :icon_thumright: .

Apropo de nivel scazut in cutie, unul din simptome ar fi ca intra mai greu in viteze. Nu ma refer in primul km la rece, cum e normal, ci si la cald.

Am sunat la reprezentanta Seat din Timisoara si mi-au recomandat 75W/90 Castrol cu toate ca ei folosesc Aral (il au varsat).

Cateodata cand e motorul cald sau rece imi intra mai greu in prima viteza si in masarier, trebuie sa iau piciorul de pe ambreiaj si sa-l calc din nou si apoi incerc din nou sa o bag in viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la fel se intampla si la mine...uneori intre mai greu in viteza...a I-a si marsarier...cand e motorul rece.

Cand e cald morotul, dupa mai multi km nu prea face, doar cand reduc viteza mult si retrogradez in treapta I. Si marsalierul tot la fel intre mai greu daca masina un pic in miscare. Nu o fortez oricum...am rabdare si o las sa intre cum vrea ea. Totusi ma gandesc ca ar fi oareum normal sa se intample asa...

Dar poate ne lamureste cineva mai avizat... Deocamdata eu personal am de invatat de pe forumul asta pe care il rasfoiesc zilnic intre 8 dimineata si 5 seara, uneori si pe mai tarziu :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum vad ca sunt al treilea cu aceste simptome, as spune ca e normal cum intra. De altfel am mai mers si cu alte masini si pana acum mi se pare ca la altele face mai rau si ca una peste alta cutia de pe Ibiza merge ca si unsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La naiba, si eu patesc chestia asta ... nu mi se pare normal sa faca asa cutia !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu schimbati uleiul in cutia manuala! Nu numai ca e inutil, e si daunos...masina va consuma mai mult...si va intra si mai prost in viteze.

Mult mai simplu si mai valabil e sa bagati un aditiv pentru cutii de viteze,ceva ceramic(pentru km multi sau uzura mare),sau pe baza de teflon(pentru masini ceva mai noi),mai bune sunt cele cu teflon in general...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog explica-mi de ce masina o sa consume mai mult?

Eu cred ca uleiul isi pierde din proprietati in timp, chiar alternanta cald rece ii face asta. Eu l-am schimbat cand masina implinise 4 ani si uleiul cel vechi mirosea destul de urat. L-am schimbat pentru ca am pasaricile mele, dar rau nu vad ce i-am facut. Au trecut 45.000 de atunci si merge ca la inceput.

Nu recomand aditivi sau alte prosti si nici sa amestecati uleiuri de diferite feluri, bagati numai dupa norma specificata de ulei pentru cutia dumneavoastra, altfel riscati o uzare prematura a angrenajelor. Stiu ca era si o discutie pe forum despre ulei de cutie Gl4 versus Gl5 si mineral sau sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca stiu eu bine de prin anii 80'-90' nu se mai schimba uleiul din cutia de viteze manuala,se adauga daca lipseste(asta se poate verifica).De regula uleiul din cutie nu miroase si nu isi schimba culoarea asa ca daca cineva doreste sa-si schimbe uleiul din cutie o face mai mult de moft,hai sa-i spun din precautie.Este insa important nu fabricantul uleiului ci viscozitatea,fiind aleasa dupa recomandarea producatorului cutiei,dupa modelul cutiei.

PS. Verificare uleiului din cutia de viteze se face foarte simplu:de regula in partea frontala a cutiei este un surub mare,inbus,care se desface si daca incepe sa picure inseamna ca nivelul e OK daca nu,se adauga pana la nivelul gaurii.Mai trebuie spus ca sub cutie este surubul(tot inbus) care se desface cand cineva doreste sa-si schimbe uleiul iar masina trebuie sa stea perfect dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salve,

Azi mi am schimbat uleiul din cutia de viteze!

Intai mi am cumparat 3 L ulei Mobilube 1 SHC 75W-90, deoarece mecanicii mi au zis ca desi programul(ETKA + inca unu) imi zice ca trebuie 2 l, ar fi bine sa pun 2.7, 2.8 deoarece ar face bine cutiei si oricum nu afecteaza nimik...in cel mai neplacut caz il da afara!

Apoi mi au ridicat masina si au desfacut 2 suruburi: unu situat in partea de jos(pe unde curge uleiul) iar celalalt situat undeva mai sus, in partea din fata a cutiei INSA a curs doar putin peste jumatate de litru(asa am aproximat noi). Apoi au incercat sa mi puna uleiul cel nou, insa surpriza NU MAI INTRA, IL DADEA AFARA.

Apoi au adus un aspirator si l au bagat in gaura laterala a cutiei(nu in cea prin care curge , situata in partea inferiaora a cutiei) si au tras afara tot uleiul(sper).Furtunul fiind transparent am putut vedea uleiul -> acesta era ffff negru!!!

Apoi au luat o seringa(de vreo 300, 400 ml) si cu aceasta au inceput sa mi bage uleiul cel nou in cutie(initial infiletand busonul din partea de jos).Au bagat cam 1.5 litrii dupa care nu a mai incaput si au inchis "gaura".

Apoi mi au desfacut un al 3 lea buson- situat undeva in partea din fata a cutiei insa foarte sus(acest buson are atasat un contact care cica ar avea rolul sa aprinda farul din spate atunci cand "bagi" in masarlier) si au mai introdus(cu ajutorul unei pompe duble) inca 1, poate 1.3 l ulei => in total 2.6 2.7 L...sau cam asa ceva!

INTREBARE 1: De ce nu s a scurs tot pe la busonul de scurgere?!...am urmarit operatia si dupa parerea mea au lucrat corect.

INTREBARE 2; Este okay modul in care s a desfasurat operatia asa cum am descris o?!

INTREBARE 3: Este okay cantitatea de ulei care a fost pusa in cutie?!

P.S.: Inainte imi intra in viteze foarte bine....doar in masarlier imi agata, insa acum intra "ca unsa" in masarlier.In celelalte viteze nu se simte nici o diferenta...poate are nevoie de ceva timp...sa se obisnuiasca Driver.gif

huh.gif

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e ok cum au lucrat baietii si daca ti-ai rezolvat si problema cu intrat-ul greu in viteze e ok!....asta datoreaza faptul ca ti-ai schimbat uleiul si ungerea e mai buna......totusi nu e indicat sa bagi peste nivelul maxim admis,poate sa iti scoata surplusul de ulei pe la garnitura sau simering si de acolo incepe sa tot curga si chiar sa patineze ambreiajul.....uitate in carte cat e maxim admis si exact atat sa introduci eu te sfatuiesc sa dai jos din el pana la limita maxima admisa.la faza cu desfacutul busonului de la marsarier nu prea am auzit sa se introduca pe acolo decat in cazuriile in care busonului cutiei ala normal de umplere iar fii tocit capul sau io stiu....la faza aia cu scursul uleiul din cutie de nu s-a scurs nu am auzit poate sa format un dop de ulei un fel de ''cheag'' ca si la blocuriile de motor asa pe margine .....oricum fa si tu asa cum se zice ...ce e original e original si trage pt. masina ta ca si ea trage pt. tine...mai ales ca vine iarna .....brrrrrr

Modificat de mihai_urotiorc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

In ce manual ai citit ca se schimba uleiul la cutia de viteze si la ce interval? Eu inca n-am vazut, poate n-am citit destul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!