Jump to content

Diy: Reparare Inchidere/deschidere Hayon La Variant


puricele
 Share

Postare recomandată

salut!

continuarea a ceea ce este in acest topic http://vwforum.ro/index.php?showto...26167&st=40

din cate se vede in acele poze una din mufele ce sunt in hayon era oxidata din cauza lichidului de spalat parbrizul, datorita acelei mufe nu mai detecta portbagaj deschis, iar uneori nu mai functiona deschiderea electrica, ci numai cea mecanica (cu cheia) a hayon-ului. dupa inlocuirea mufelor oxidate inchiderea tot nu functiona. simptomele erau urmatoarele: cand scoteam si puneam in conectorul proaspat montat unul din firele care veneau de la intrerupatorul care se apasa pentru deschiderea hayon-ului se actiona deschiderea, semn ca acel intrerupator era cuplat tot timpul (blocat). de aici am decis sa merg pana la el si sa vad in ce stare este. ceea ce veti citi in continuare.

pentru a scoate ornamentele hayon-ului urmati sfaturile din tipicul de mai sus.

in figura 3 se vede cum am "taiat" mufele care erau oxidate si le-am inlocuit cu conectori.

cercul nr.1 este mufa in care vin firele de la stergator si stropitoare.

cercul nr.2 sunt, mai bine zis erau mufele pentru deschiderea electrica a hayon-ului si inchiderea centralizata din cheie.

cercul nr.3 este mufa de la inchiderea centralizata ce urma a fi indepartata, cele 2 fire ramase in ea era necuplate.

in figura 4 este ceea ce veti gasi dupa indepartarea ornamentului din partea de jos a hayon-ului.

cercul nr.1 conectorul pentru butonul pe care il apasati cand vreti sa deschideti hayon-ul

cercul nr.2 conectorul cu firele care vin de la yala pentru inchiderea centralizata.

cercurile nr.3 suruburile pentru a scoate butonul pe care il apasati pentru a deschide hayon-ul.

in figura 1 se vede butonul scos dupa desfacerea suruburilor din figura precedenta (cercurile nr.3)

pentru a scoate acel buton dupa desfacerea suruburilor (din interior), se introduce prin exterior pe marginea butonului o surubelnita

dreapta si pe trage usor. in lateralul butonului se vede microintrerupatorul care este actionat mecanic de catre o lamela pe care o apasam

cand vrem sa deschidem hayon-ul.

in figura 2 se vede mai bine acea lamela, dupa ce am indepatat cauciucul negru.

problema: din cauza apei scurse dea lungul timpului acea lamela ramasese blocata pe pozitia "apasat". in partea din stanga lamela are o biluta culisanta care era intepenita din cauza mizeriei.

solutia: curatat praf+oxid, dat cu WD40, clapeta functiona ca noua, si actiona din nou microintrerupatorul. dupa ce am curatat lamela functioneaza atat deschiderea electrica a hayon-ului cat si detectia de "portbagaj deschis" in bord.

sper sa intelegeti ceea ce am descris, pentru nelamuriri postati sau PM.

nr pozelor este incurcat, deoarece nu am stiut ca nu imi apre numele pozelor.

multumesc!

post-15932-1204054637_thumb.jpg

post-15932-1204055028_thumb.jpg

post-15932-1204055229_thumb.jpg

post-15932-1204055952_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    15

  • liviu-lfi

    8

  • Al Bundy

    6

  • GabiAB

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

aceea problema o am si eu dar nu este de la declansatorul de deschidere hayon ca am verificat prin contact separat.am un contact imperfect pe undeva deoarece la mai multe zapaciri cuplat/decuplat merge corespunzator.cand cuplez ramane motorasul sub tensiune si tre sa trag mufa de la alimentarea cu curent ca mi se arde motorasul,ca am observat ca se incinge.normal cand cuplez ar trebuii sa vina curent in motoras timp de 2 3 secunde dupa care sa se intrerupa sa poata revenii la pozitia anterioara,dar cum el nu mai intrerupe curentul tija aceea sta intinsa si deci si motorul sub tensiune.rog informatii daca aveti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca ai scos intrerupatorul care este pentru deschis portbagajul, si ai conectat altul (sau facut scurt cu 2 fire)? sistemul este mai complicat, nu mi-am dat seama cum face acea temporizare intre inchis/deschis. ai desfacut clapeta aia din poza 1?

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,am si eu o problema la inchiderea/deschiderea hayon-ului din declansator.Am atasat si niste poze pentru a va fi mai usor de inteles problema masinii mele.Dupa cum vedeti in poza 1 deschid hayonul decat cu cheia.in poza 2 alimentez actuatorul cu curent.in poza 3 am bagat mufa de la curent.Nu tin mufa bagata deoarece cand declansez deschizatorul intra curent in actuator si nu mai intrerupe curentul pentru a elibera motorasul,si pentru a putea revenii in pozitia initiala.sa va arat.In poza nr 4 am actionat deschizatorul si evident tija de la actuator s-a deplasat pe directia inainte.dupa 2 secunde actuatorul a fost eliberat de tensiune si tija a revenit ca in poza nr 3.Dupa 2,3 actionari a declansatorului de deschis, tija ramane pe directia inainte nerevenind,eu trebuind sa scot mufa de la alimentarea cu curent a actuatorului(ca in poza 2) deoarece ramane curent in mufa si daca il las se incinge actuatorul,neintrerupand ca la actionarile anterioare ale declansatorului deschis.Nu este de la declansatorul pt deschis ca am verificat si fara el ,crezand initial ca el este de vina.Astazi am descoperit alta chestie......cand ramane actuatorul sub tensiune cu tija intinsa,eu fara sa mai scot mufa pt al intrerupe apas pe butonul de la deschidera centralizata,chiar daca usile sunt deschise,si actuatorul este eliberat de curant revenind tija inapoi.Am fost pe la mai multi electricieni dar nu i-a gasit nimeni buba acestei probleme.

Va rog daca aveti idee care ar fi problema sa ma informati si pe mine.

post-32400-1222539200_thumb.jpg

post-32400-1222539231_thumb.jpg

post-32400-1222539249_thumb.jpg

post-32400-1222539266_thumb.jpg

post-32400-1222539289_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Buna seara! am si eu aceeasi problema. Nu mai revine (sper ca zic bine) actuatorul acela la pozitia initiala. am desfacut inclusiv acest actuator si l-am conectat la baterie.functioneaza!

Am citit N posturi din 4 topic-uri si nu m-am lamurit. banuiesc ca sunt firele care intra in actuator. sa fie intrerupt?

Catalin, tu ai gasit vreo solutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Deci cand apesi pe clapeta se deschide haionul dar nu revine actuatorul inapoi si nu se mai poate inchide asa e?Acel actuator are nevoie de curent doar la deschidere(un curent de 2-3 secunde),nu si la inchiderea lui.Inchiderea sau retragerea lui pe pozitia initiala este facuta de arcul elicoidal din-nauntrul lui.Cand il conectezi la baterie,tu spui ca revine inapoi fara nici o problema?

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La baterie functioneaza, revine la pozitia initiala. Discutand cu tatal meu el zice ca ar fi Switchul de la clapeta de deschidere(nu intrerupe curentul, dupa parerea lui).

Dupa ce l-am remontat a functionat o singura data: a urcat tija si acolo a ramas.

Trebuei sa precizez ca acest lucru s-a intamplat brusc, dupa ce in urma cu 2 zile Stegatorul lunetei a refuzat sa mai porneasca. Nu cred ca are legatura insa.

Maine o sa desfac inclusiv acel melc poate cand e strans bine si montat e sugrumata cursa. e o incercare!

Modificat de Brabus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Ai mai putea citi aici :

http://vwforum.ro/index.php?showto...35171&st=60

http://vwforum.ro/index.php?showto...4244&st=180

Referitor la clapeta...se poate demonta si curata ca in posturile de mai sus.In legatura cu stergatorul ,la fel vezi in postul de mai sus mufele de sub capitonaj care se mai oxideaza inlocuite de puricele.

Gandestete ca acea clapeta da doar un singur impuls releului care ii da motorasului din actuator un curent subliniez de 2-3 secunde.Deci nu de acolo se inchide curentul necesar ci dinntr-un releu aflat nu stiu pe unde raspunzator de acel curent.Sau s-ar putea sa nu fie un releu si sa fie modulul de confort.Urmareste linkurile de mai sus si eventual sa iei legatura cu Al_Bundy :icon_thumright: .La tine poate agata undeva in actuator.La mine nu revenea din cauza distantierelor din actuator,distantiere in care se infiletau si suruburile de prindere(cauciucul de pe ele se cam turtise si imi agata o parte a actuatorului tija ce intra si iese).

2ir6ikw.jpg

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc foarte mult. deja banuiesc ca e strangulat actuatorul. maine revin cu concluziile, sper!:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, revin cu problema mea. eu sunt la servici, tatal meu e langa masina.

->Switch - ok

->Actuator -> desfacut, curatat, intins arcul, Ok

Deci nu ajunge curent la switch, e concluzia lui.

Deci o solutie atunci cand nu se mai primeste curent la motoras ar fi "renuntarea" la acel switch pana la repararea lui. :D

Asta spuneai intr-un post din celalalt topic. Atunci eu daca nu primesc curent la switch ce fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Asta credeam atunci,la spusele lui Al_Bundy dar nu este o solutie...pentru ca o problema cu neprimirea curentului la modul,o am si eu la cealalta masina a familiei... :icon_thumright: ...si inca nu i-am dat de capat...si e vorba de switchul din broasca haionului...care lipsa lui...dadea curent modulului si cand haionul era deschis...ceea ce nu se intampla si intr-o buna functionare a lui...incearca sa verifici acele mufe conectoare din jurul lunetei(se afla sub plastice)

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui desfacute firele de la switchul din broasca si legate intre ele, simuland functionarea, inchis portbagajul, tot asa cu surubelnita actionand limba din broasca si simuland celalalt switch care comanda deschiderea, cel din clapeta tot cu 2 fire si vazut daca functioneaza. Dar la bord indica portbagaj deschis si se aprinde lumina in portbagaj la deschiderea haionului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti, m-am facut de cacao. dupa ce l-am desfacut (Actuatorul) si am verificat sa fie ok) m-am dus la un prieten electrician si l-a desfacut si eul....ce sa vezi...de la moara pana la gara s-a rupt arculetul. era foarte foarte slabit.

Deci, caut Actuator. La reprezentanta Skoda am un prieten la piese=> 90Lei. uff

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am probleme cu portbagajul,l-am desfacut de cateva ori si l-am facut,functionand normal pt cateva luni..dar probabil ca la un mom dat arcul actuatorului pune probleme functionarii normale.pana la mom asta eu imi deschid portbagajul dinauntru cu fata de la portbagaj data jos ....cam nasol dar m-am obisnuit; daca ar fi doar actuatorul as da 90 lei l-as inlocui si gata..dar nu sunt sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Pai nu poti sa il descui cu cheia?Verifica daca ai curent la actuator acolo apasand pe clapeta.

P.S:poti pune in mufa actuatorului un bec de pozitie care intra perfect acolo dupa ce ii indoi si indrepti acele sarmulite si trebuie sa se prinda(2-3 secunde) cand apesi pe clapeta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ar trebui desfacute firele de la switchul din broasca si legate intre ele,

La mine swich-ul functioneaza, in actuator firul de masa e ok, problema este ca firul albastru care ar trebui sa dea curet pinului 1 din actuator nu are curent pe el. Daca alimentez pinul 1 cu tensiune din alta sursa actuatorul functioneaza perfect. O schema a legaturilor intre swich clapeta, butuc, swich (martor portbagaj deschis) si actuator exista pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Are cineva niste poze cu Switch-ul de la manerul de deschidere a haionului ? La mine nu mai e bun switch-ul(a desfacut haionul cineva care se pricepea si mi-a dat verdictul, din pacate nu am fost inspirat sa fac niste poze... ). Poate gasesc la un magazin de componente electronice asa ceva, numai ca nu stiu cati pini are si cum arata...

post-43867-1252321436_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Buna

As avea o intrebare :

la mine tot se arde actuatorul (motorasul) respectiv , am inlocuit de mai multe ori

Care ar fi cauza ? switchul de la maner ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut ,mentionez ca sunt fresh pe forum si nu prea ma pricep ;am o intrebare va rog in legatura cu portbagajul unui golf4 an 2000 ,variant:

cand apas butonul portbagajului imi da tensiune mult timp de mi-a ars motorasul.

tensiunea cade numai daca mai apas inca o data butonul sau daca inchid sau deschid cu cheia .

am desfacut contactul haionului ,are niste microcontacte dar nu e din cauza lor

, am vazut la un microcontact ca are ceva electronica : o fi din cauza lui ?! numi dau seama

am citit ceva forumuri da despre defectul asta nu vorbeste nimeni ,nu am putut posta pe forum nicaieri sunt incepator si de aceea apelez voi.

Astept un raspuns ! Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult. posibil sa fie din modulul de confort, trebuie facute ceva verificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti multumesc bundy !daca mai cunoaste careva rog sa arunce o privire .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Deci cand apesi pe clapeta se deschide haionul dar nu revine actuatorul inapoi si nu se mai poate inchide asa e?Acel actuator are nevoie de curent doar la deschidere(un curent de 2-3 secunde),nu si la inchiderea lui.Inchiderea sau retragerea lui pe pozitia initiala este facuta de arcul elicoidal din-nauntrul lui.Cand il conectezi la baterie,tu spui ca revine inapoi fara nici o problema?

Aceasi problema o am si eu. Ati gasit vreo solutie? Azi am luat actuatorul e nou, daca e defect pot sa-l duc inapoi. E normal ca tija lui sa stea tot timpul spre inainte?

Multumesc :)

Modificat de samaritean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!