Jump to content

Motorul Nu Porneste. Nu Sunt Erori Stocate


laudi
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor,

Am un A6 cu motor 2.5 TDI cod motor AFB din 1998.

Saptamana trecuta cand era frig a inceput sa se opreasca motorul la 2-3 secunde dupa ce il porneam. Am verificat si dadea eroarea 550 = start of injection regulation. Am cautat cu VAS GFSLight care ar fi cauzele de eroare si imi spuneau sa verific in primul rand daca nu este blocat filtrul de motorina. Alte cauze erau legate de avansul static si dinamic.

Am schimbat filtrul de motorina, am pus motorina in rezervor (este peste jumatate), am verificat pompa de recirculare din rezervor (contact de pe borna + a bateriei pe siguranta 28), am aerisit circuitul si injectoarele. Acum nu porneste deloc, nici macar nu mai incearca sa o ia. Nu mai apare nicio eroare

Are cineva vreo idee? Ce sa mai verific?

Injectorul 2?

Sa fie pompa de injectie?

Multumesc anticipat pentru orice idee

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa o pornesti cu sprei de motor.... si in timp ce merge asa inceaca sa verifici avansul static... + sa nu se fi dezamorsat pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e o tampenie, e un adevar MARE, multi au avut aceasta problema iarna mai ales.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de dezamorsarea circuitului de combustibil vreau sa-ti spun ca de doua ori am fost disperat ca nu mai pornea.

Prima oara la un schimb de filtru de motorina, si a doua oara la o curatare de injectoare. Practic de cate ori s-a dezamorsat circuitul.

Masina imi porneste la o cheie scurta de fiecare data, totusi este extrem de sensibila atunci cand intra un pic de aer pe circuit.

In primul caz, cel cu schimbul de filtru, am albit cat am dat la automat (baterie foarte buna), si cat a aerisit mecanicul pe la filtru si fiecare injector in parte. Nu a vrut si pace! Am luat-o la impins vreo 100 de metri pana a pornit. Facusera febra baietii de atata impins! Problema a fost ca dupa montarea filtrului nou (umplut cu motorina) i s-a dat o cheie scurta (a pornit si a oprit imediat). La o incercare de pornire ulterioara a inceput balamucu'. Asa ca imediat dupa schimb lasati-o sa mearga un minut macar, nu opriti imediat. Inteleg ca la tine e si o alta problema, dar aviz celorlalti ce schimbati filtrul la modelele astea de motoare si nu numai.

In al doilea caz a pornit intr-un sfarsit, dar dupa muuuulta cheie si aerisit.

In cazul tau cred ca te-ai "pricopsit" cu doua probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am rezolvat (partial) problema. Intre-adevar cred ca a fost pompa care s-a dezamorsat.

E o mare problema cu motoarele AFB (nu stiu si daca la AKN din 1999 incolo este la fel).

Returul de la injectoare trece printr-o valva termica in filtru (cea prinsa cu o siguranta ca o agrafa). Aceasta are rolul de a recircula motorina (calda, venit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

O problema asemanatoare am si eu: in mers pe la 120km/h am apasat mai tare pedala de acceleratie sa pot urca un deal cu o succesiune de 2 curbe in S. Avand cutie tiptronic cred ca din treapta 5 a sarit in 3, moment in care a murit motorul si de atunci nu mai porneste.

In service am verificat daca ajunge motorina in filtru si mai departe tot circuitul pana la injectoare, totul OK. Verificat mai apoi pompa tandem si axa cu came, aici am constatat ca la 2 injectoare (2 si 4)se desprinsese talerul superior care tinea arcurile injectoarelor PD comprimate. Inlocuit aceste 2 injectoare si nimic. Am inteles ca ele puteau sa fie rupte de mult si ca puteam sa le montez tot asa dar exista pericolul sa sara la un moment dat.

La erori aparute in ECU am intalnit sonda de temperatura combustibil nefunctionala si ca ECU a intrerupt legatura cu motorul dar nu zice si de ce. Vrea sa porneasca dar de indata ce o ia in secunda 2-3 moare, se aprinde la bord senzorul de la ASR (care mai inseamna si avarie) martorul bujiei incepe sa clipeasca dupa ce moare motorul si afisajul cutiei de viteze se aprinde tot scris cu fond alb adica invers decat normal.

Azi va incerca mecanicul sa faca o testare sa vedem ce mai iese dupa inlocuirea injectoarelor.

Daca are cineva o idee... Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Din cauza injectoarelor trebuie sa porneasca. Si eu am avut un injector cu talerul ala rupt. Nici n-am stiut pana am avut de lucru in zona lor...

Nu trebuie schimbate pentru atata. Se inlocuieste doar piesa aia de la un injector vechi.

Daca G81 (senzorul de temperatura motorina) nu functioneaza, ECU substituie valoarea lui cu o valoare standard. Al meu era defect si nici nu stiam...

Oricum, trebuie rezolvate si alea, insa alta trebuie sa fie problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect deacord cu tine. Nu am avut injectoare vechi si am cumparat 2 SH.

Azi verificam distributia sa nu fi sarit un dinte. Alta eroare nu apare pe VagCom. Doar ca ECU intrerupe curentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica releul 108 de la ecu. e in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

109 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da 109 . scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mai gandesc la ceva, dupa ce am descoperit un cablu rupt la acel senzor de temperatura combustibil, de verificat axe si injectoare, verificat pompa tandem - toate sunt ok, ma gandesc la pompa din rezervor sa nu fie dusa ca la punerea contactului nu bazaie nimic acolo. Asa a patit o prietena la un Lupo benzinar si nu dadea nicio eroare pe VagCom - dupa inlocuirea pompei a pornit fara probleme la ea (ciudat este faptul ca pompa ei defecta pusa pe direct mergea) oare poate inregistra ECU vreo eroare de la aceasta pompa?

O voi verifica in seara asta si va spun ce si cum. Practic nu prea stiu ce sa verific dar vad eu la fata locului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ecu nu supravegheaza functionarea pompei si nu raman erori daca e defecta. Se vede usor daca e dusa pompa, pui contactul si pe tur ar trebui sa vina combustibil daca scoti furtunul de tur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Motoarele AJM de pe Passat nu au pompa de alimentare in rezervor.

Treaba o face doar pompa tandem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vineri am desfacut sa ma uit si dupa cum zice si Cosmin intradevar nu am pompa in rezervor desi 2 cabluri sunt in plus pe acea mufa. Si nu exista nici releul 109 de care spun colegii mai sus.

Chiar nu stiu ce sa mai verific....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Banuiesc ca pana la pompa tandem vine motorina, nu?

Daca, e ok, erori nu ai, nu poate fi de vina decat pompa. Totusi, nu ai e unde face rost de o pompa cat de cat buna sa incerci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul de la senzorul G82 parca (cel care supravegheaza temperatura combustibilului ) nu-ti face asa belele. Am avut si eu una dintre fire rupte dar pana nu am facut o diagnoza nici nu mi-am dat seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu o alta pompa tandem de pe un Passat identic si tot nu merge; am pus si pompa mea pe celalalt Passat si mergea si a mea.

Ceva intrerupe curentul catre motor si la ultima scanare cu VagCom nu mai gasea imobilizatorul.

Nici nu mai stim de unde sa o luam. Pe partea mecanica totul este ok doar ca ECU nu trimite curentul nici in cutie nici in modulul ABS si nici la motor, dar nu zice si dece.

La Tess in Sibiu nu au avut niciodata o astfel de problema. Oricum defectul este clar pe partea electrica.

Are cineva o schema electrica pentru B% 1.9TDI-PD 85Kw/AJM? Ma intereseaza pentru a putea verifica toate releele masinii si sa stiu si cam ce tensiuni trebuie sa gasesc acolo.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Macar ai eliminat o cauza.

Daca e asa, gandul ma duce la partea electrica a contactului cu cheie.

Da jos capacul de jos de la volan si pune o lampa de control pe bornele pe care vezi ca vine curent la punerea contactului. Verifica daca pe aceleasi borne mai vine curent si pe perioada cat dai la automat (sa nu cumva sa se intrerupa).

Banuiesc ca martorii din bord se aprind cand pui contactul, iar cel de acumulator (si cel de frana de mana eventual) ramane aprins, nu?

Ma gandesc ca e o problema la punerea contactului, de se intrerupe si comunicarea cu interfata VAGCOM.

PS: daca vrei, suna-ma cand esti la masina si vedem cu ce te pot ajuta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut baieti.Am si eu o mare problema la un motor afb din 2000 care nu reusec sa o rezolv de vreo 3 luni...nici pe la mecanici priceputi...ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o oparere?sa va prezint problema mea:motorul porneste bine si functioneaza rotund in schimb nu se tureaza mai mult de 2400-2600 de ture maxim.cateodata in schimb incepesa se tureze normal pt o sscurta perioada de timp(cateva secunde)si atunci scoate fum excesiv si negru.am scanat-o cu vag si imi da eroare comincement of injection regulation sau cevaasemanator nu stiu daca am scris exact.in prima faza mi-au zis mecanicii ca e pompa de injectie dusa.am dat-o jos si am fost cu ea la Ploiesti si am facut-o ca noua...pusa pe stand mergea perfect...montata pe masina ...aceeasi treaba.tot la ploiesti au constatat ca avansul la injectie nu se modifica si eroarea sus mentionata nu poate fi stearsa.avand cutie tiptronic nici ea nu isi poate face treaba pt ca nu are turatia necesara si a luat o eroare care nice4a ea nu se sterge...ceva cu Engine load signal sau ceva aproximativ.am scimbat si electrovalvele care actioneaza vacumul si nici o schimbare...nu mai stiu de ce anume sa ma iau si ce as mai putea inlocui sa o fac sa mearga....daca ma poate ajuta cineva...

Multumesc anticipat.....sper sda ma fi exprimat corect sa puteti intelege ceva... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da eroarea exacta cu toate cuvintele.... oricum ar trebuii schimbat si injectoaru 3 din care este citi avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti,

Legat de problema mea: am ajuns la Tess Sibiu sa fac o diagnoza completa.

Am avut eroare pe senzorul de la arborele cotit (nu au vrut sa spuna exact eroarea), imobilizatorul este OK.

Am dat acel senzor jos sa pot sa vad ce trebuie cumparat, am bagat si eu degetul in locul senzorului sa vad ca romanul ce citeste el acolo, am gasit o roata dintata aflata in capatul arborelui dinspre cutie si invartind un pic de motor am constatat ca este rupt un dinte la acea roata.

Am dat baia de ulei jos sa verific mai amanuntit si exact asta a fost problema - dinte rupt. Am comandat acea piesa pe original (90 Ron).

Problema cea mare a fost ca pentru inlocuirea ei trebuia dat tot motorul jos, apoi arborele si inlocuit efectiv piesa.

Dat fiind aceasta operatiune am considerat ca este bine sa schimb si cuzinetii.

Posibile cauze pentru care a cedat acea piesa poate fi din trecut - baia de ulei atinsa, data jos iar la montaj au atins acea roata dintata care este foarte aproape de marginea din spate a baii de ulei.

Inlocuit pus totul la loc si uimire pornit la sfert de cheie.

Ma declar fericit, dupa 2 luni de chin am reusit .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

abia a implinit masina un an si a si plecat pe platforma din fata casei. ieri dimineatza a refuzat sa pornesca.am sunat la pbn si a trimis platforma . eu inainte sa vina am incercat de circa 10 ori sa o pornesc. primele dati incercari mai scurte evident fara acceleratie, demarorul invartea normal dar nu dadea semne de pornire.ultimile incercari de pornire am insistat ceva mai lung pe demaror aprox 10-12 sec, ajut putin cu acceleratia si tot degeaba. dupa aceste incercari mai lungi aparea pe bord low presure oil. cand a venit omul cu platforma de la porsche a incercat si el vreao 15 sec la demaror si degeaba, apoi a urcat-o pe platforma. la pbn s-a pus testerul, la sectiunea de moror totul ok . o singura eroare la un senzor de la coloana de volan , ceva un + pentru contact. la inlocuit si tot degeaba. nu avea nici o legatura. a mai verificat la filtru daca vine motorina si cand am pus contactul a stropit peste tot. a mai verificat si la clapeta de sub egr sa nu fie inchisa si totuk este ok ,dar masina nu porneste. a ramas in service pentru luni.

masina are 34000km. am alimentat intotdeauna ( mereu full) de la omv si rar de la rompetrol in 90% din cazuri numai premiun diesel sau alto 55. nu am avut nici un accident nici un defect pana acum. am facut cele doua revizii si la fiecare am inlocuit cele 4 filtre.luni va tin la curent.

- Scrierea cu
Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa mai multe incercari si teste succesive cu Vascom, nu s-au gasit erori. Inecrcand mai mult la demaror motorul a pornit, la inceput a mers neuniform si a trebuit ajutat din acceleratie apoi mersul a deveint unul normal. Tinund cont de aceste aspect si de faptul ca problemele apar dupa ce masina sta o zi nepornita s-a inlocuit pompa de combustibil din rezervor. Ramane de constatat daca dupa o pauza de o zi sau chiar mai mare intampin din nou probleme la pornire(sa ajung cu masina pe platforma la service). Acest lucru, pauza de o zi , se intampla foarte rar deoarece sunt dependent de masina si greu trece o zi fara sa ma folosesc de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!