Jump to content

O Chestiune Cu Avansul In Relanti


stealth
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am remarcat o situatie neplacuta,

Daca reglez avansul ca motorul sa mearga cel mai bine in relanti nu are acelasi "zvac" in acceleratie si reprize (80-120;100-140) , iar daca mut delcoul cca 2 grade contrar sensului de rotatie ( ii dau avans sau il reduc?!) rupe la reprize insa vibreaza ceva mai tare,relantiul creste putin in turatie dar si in trepidatie ,si cel mai nesuferit fenomen care apare este ca atunci cand pornesc motorul incins arborele cotit are o miscare smucita,se blocheaza cumva, nu poate parcurge rotatiile complet,la fiecare jumatate de rotatie parca ar izbi pistoanele de chiulasa,in carburator apare ceata si uneori fasaie; practic nu porneste decat la a2-3 cheie ,evident din cauza avansului mare cred eu.

Ei bine trebuie sa traiesc cu un compromis, ori tin delcoul pentru un relanti "smooth" si pornire la sfert dar fara reprize dementiale ori il mut 2 grade si ma lipeste in scaun dar nu il pot porni usor cand e incins si motorul si vibreaza mai tare in relanti si in sarcini. Din ce stiu,la unele modele Polo exista un dispozitiv electronic care reduce avansul automat cand acesta scade sub 900 rpm, treaba asta e creata tocmai pentru a contracara fenomenul pe care il patesc eu?

Ok,si problema fundamentala, ce pot eu sa fac concret pentru a pastra reprizele si puterea maxima impreuna relantiul linistit si porniea normala? am aprindere clasica .( desigur, cu un montaj electronic, fara corectii de avans ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege calea de mijloc :). Trage cu urechea insa si la motor, in mers, sa nu aibe detonatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca .. exista carticele care spun clar cit este avansul la aprindere (asta in cazul in care delcoul este bun).. 5 grade inainte de pmi la 850 rpm ...ai nevoie de un turometru si un stroboscop ....

restul explicatiilor la intrebarile tale .. de ce motorul merge rotund la relantiu cu avans mare ... le gasesti in orice cartulie de motoare... avansul la turatii mici nu trece de 10 grade .. bine ar fi sa verifici avansul la diferite turatii si cel vacumatic si cel centrifugal si sa le compari cu cartea si asa vezi in ce stare e si delcoul... mai ai nevoie si de un ceas de vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu, daca fixez avansul static la 5 grade asa cum cere producatorul primesc situatia de relanti fin dar fara a simti toata puterea in reprize. pe mine ma interesa evident sa beneficiez si de reprizele vioaie pentru am vazut ca motorul are potential.

probabil curbele de avans dinamic nu mai corespund perfect,desi delcoul e in stare buna, fara jocuri la ax,fara came tocite, centrifigalul functioneaza,l-am verificat. Posibil sa mai aiba legatura si cu faptul ca motorul nu mai are RC 8,2:1 de cand l-am alezat la +1 mm a crescut ceva peste 9:1 si e posibil sa se comporte altfel.

Nu mi-e clar un detaliu ; daca rasucesc delcoul in sens contrar rotatiei axului inseamnca avansare sau intarziere la aprindere? M-am gandit 'stiintific' dar voiam niste confirmari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

invers sensului de rotatie = avans .......avansul vacumatic si cel centrifugal se verifica cu un carton gradat lipit de fulie si cu un stoboscop, un turometru si un ceas de vacuum .... avansurile in regim dinamic nu se pot masura ci numai estima.. daca vrei corectii mai fine renunta la aprinderea mecanica si la carburator....cip tuning .. un digifant sau un motronic iti va asigura si avansul optim si alimentarea in regimuri dinamice mai bune + consum .. modificind ceva parametri mecanici si elecronici poti face tuning fara a umbla la eeprom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a discuta de grade de avans cred ca ar trebui sa fi absolut sigur ca aprinderea si carburatia sunt in buna stare de functionare.

Pentru ca din ceea ce faci tu de fapt compensezi niste deficiente pe anumte regimuri. Ceea ce nu ar trebui sa se intample, adica toate aceste sisteme sunt facute sa functioneze cat de cat optim pentru o plaja mai mare de regimuri, asta daca sunt in stare buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul e ok, carburatorul la fel, teava de esapament e rosie pe interior, rugina fara pic de negru la orice regim,urban/extraurban, un semn clar de sanatate, consum mic ./

cum ziceam, ma gandesc ca fenomenul apare din cauza raportului de compresie mai ridicat,desi pentru asta se cere de regula micsorarea avansului, en fin, stiu ca unele tipuri de Polo/Golf 2 au un dispozitiv care reduce electronic avansul in momentul starterului si al relantiului< 900 rpm pentru a usura pornirea.

Eu am deschis discutia asta gandindu-ma ca poate a intampinat si altcineva aceste fenomene si eventual explicatii si solutii.

Multam oricum pentru randuri lume.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce vrei sa spui cu "teava de esapament e rosie pe interior"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca s-a referit la faptul ca teava este curata, nu afumata...rosie denota ca totusi motorul se supraincinge din doua cauze.. zic eu.. una ar fi amestecul sarac.. a doua compresia mare fara a asigura o umplere corespunzatoare a cilindrului.. supapa de admisie mica ....de unde rezulta o scadere a puterii motorului....dupa parerea mea solutia optima este o aprindere integral tranzistorizata care sa aiba si senzorii de detonatie pentru a putea marii avansul aprinderii in cazul detonatiei.. plus CO98 etc etc etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in nicun caz nu de la incandescenta,rosie de la rugina dar nu din cauza ca sta pe loc si rugineste ca se invecheste :P ci din cauza apei de condens.

e la fel ca motoarele noi de supernova etc. nu e niciun pic de funingine.

as vrea sa montez pe bloc un senzor de detonatie preluat de la alt motor insa nu vad unde i-as gasi loc si cum l-as infileta. macar legat la un avertizor luminos in bord si mi-as face idee in mers daca avansul incepe sa bata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cite inteleg ai detonatii mari .. DECI SE SUPRAINCALZESTE...

condensul se face mai la vale si nu imediat dupa chiulasa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

e vorba de masina din semnatura? am avut un derby gls. daca da vorbim...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:blink: nu despre motor de broasca vorbim ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol: nu ma dati afara acum.. dar aici la 'aere' sunt oameni mai priceputi si discutii mai valoroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin marirea compresiei curba asigurata de combinatzia de corectii centrifugala/vacumatica nu mai este cea optima pt motorul tau. Daca se simte bine avansat cu 2 grade in turatzie dar nu la ralanti solutia ar fi sa schimbi capsula vacumatica cu una care sa asigure mai mult retard la ralanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun point. cam pe aici intuiam si eu ca sta treaba. insa problema va ramane probabil fara solutie concreta;nu stiu cum sa pot evalua caracteristica altei capsule vacuumatice sau pe cea necesara motorului meu .

aveam o aprindere electronica ruseasca foarte buna, cu avans electronic al avansului la potentiometru,era din doua bucati, o parte cea cu potentiometrul se monta in bord, rasuceam butonul si era ca si cum as fi rasucit delcoul. ii zicea "oktan korrector" . are o piesa arsa, ca nu mai fuctioneaza. cu ea imi rezolvam problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca a ruginit probabil ...

mi s-a atras atentia ca aici m-am bagat in seama si fac caterinca. Explic ce am vrut sa spun: atunci cand un motor functioneaza super-ok, funiginea pe interiorul tevii de esapament este aproape inexistenta; de la condensul ce se formeaza da, teava de esapament poate rugini pe interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ei .. nu tre' sa te superi acum.... lucrurile pe care le zici tu le-a zis omu' inaintea ta. tu doar a subliniat CA A RUGINIT"

uite

motorul e ok, carburatorul la fel, teava de esapament e rosie pe interior, rugina fara pic de negru la orice regim,urban/extraurban, un semn clar de sanatate/, consum mic .

cum ziceam, ma gandesc ca fenomenul apare din cauza raportului de compresie mai ridicat,desi pentru asta se cere de regula micsorarea avansului, en fin, stiu ca unele tipuri de Polo/Golf 2 au un dispozitiv care reduce electronic avansul in momentul starterului si al relantiului< 900 rpm pentru a usura pornirea.

Eu am deschis discutia asta gandindu-ma ca poate a intampinat si altcineva aceste fenomene si eventual explicatii si solutii.

Multam oricum pentru randuri lume.

in fine.. daca scopul tau aici e sa faci caternica.... e ok :(

Modificat de pacman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucrurile pe care le zici tu le-a zis omu' inaintea ta. tu doar a subliniat CA A RUGINIT"

RaduI @ Feb 29 2008, 08:02 PM

stealth @ Feb 26 2008, 08:23 PM

nu eu am subliniat, el a confirmat

gata cu off-topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!