Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

Salut,

 

Am un golf 5 1.4 16v (75 cai) si de ceva timp incerc sa dau de cap unei probleme la ventilatorul de racire. Problema este ca ventilatorul porneste imediat ce pornesc masina si se opreste/porneste la anumite intervale de timp fara ca temperatura apei sa ajunga la 90 grade. Am schimbat senzorul de temperatura lichid racire insa asta nu a reusit sa rezolve problema. Pe tester imi da eroare pe modul comanda ventilator racire insa nu stiu exact ce reprezinta acest modul comanda,  se refera la comutator temperatura venitlator radiator? https://www.autokarma.ro/piese-automobile-volkswagen-golf-v-1k1-hatchback-14-16v-13681/racire-motor-comutator-temperatura-ventilator-radiator-1592?page=4 sau comutator temperatura racire? https://www.autokarma.ro/piese-automobile-volkswagen-golf-v-1k1-hatchback-14-16v-13681/racire-motor-comutator-temperatura-racire-1598. Din cate am citit pe forum-uri golf 5 nu are modul comanda ca si golf 4. Ma poate ajuta cineva cu o lamurire? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a pus testerul ce zice ?

ce verificari a facut ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/21/2023 at 8:28 PM, alinrosu said:

am citit pe forum-uri golf 5 nu are modul comanda

Il are integrat in ventulatorul mare....modul comanda ventilatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 14.06.2019 at 9:38, sandubloc a scris:

Va salut!

Revin si eu cu o problema care-mi da batai de cap de aproximativ 2 ani. Clima!

Acum aproximativ 2-3 ani am schimbat compresorul, radiatorul si cureaua de accesorii (pe cea din urma am schimbat-o iar luna trecuta).

Ca sa-mi porneasca clima trebuie sa turez masina la 3000 rpm si sa merg aproximativ 1 minut cu ea (de obicei fac asta intr-a 2-a si daca nu e aglomerat. cand e aglomerat nu reusesc sa fac clima sa functioneze). Dupa ce porneste clima, consumul la relanti creste la 0.9l/h. Merg cu ea, dupa 10 minute iar se opreste (scade consumul la relanti) si baga aer cald. Ca sa porneasca trebuie sa ii aplic aceeasi metoda cu turatiile.

Am masurat alternatorul, are 14.2V cu motorul pornit, bateria 12,4V.

La relanti, pornesc clima pe 22 de grada (afara fiind peste 25), ventilatia la maxim cu "auto" pornit. Imi baga doar aer cald. Am facut acelasi test acum 2 zile si m-am uitat la cele 2 ventilatoare de la radiator, ambele erau oprite. Consumul la relanti fiind acelasi cu cel cand am clima oprita. Timp de 5 minute nu au pornit, apoi am renuntat si am oprit motorul.

Masina are freon, sigurantele din panoul de langa volan sunt ok (ma voi uita si la siguranta F54 cand ajung acasa).

Am pus si VagCom pe ea, am sters toate erorile.

Ce parere aveti?

Multumesc anticipat.

Salut. Am aceeași problemă ca și tine. Imi poți spune care a fost rezolvarea ta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! 

Dețin un Golf 5 plus 2.0 Tdi BMM , am citit discuțiile anterioare însă nu am întâlnit problema cu ,care mă confrunt. 

Am o problemă în ceea ce privesc electroventilatoarele , acestea nu pornesc în treapta 2 , țin să precizez clima funcționează bine insa nu condensează , nu curge apa deloc , furtunul de drenaj nu este înfundat. Mai vreau sa precizez că am schimbat ambele electroventilatoare , compresor clima , supapa expansiune,senzor presiune , radiator clima, senzori temperatura motor. Siguranțele de lângă motor sunt bune. 

Daca de exemplu merg la drum lung și folosesc clima nu curge apa deloc , însă sa spun că las mașină o ora oprită când pornesc simt un miros de mucegai și se aburește parbrizul foarte tare. 

La output test electroventilatoarele  funcționează bine. 

 

Are cineva idee ce ar putea fi? 

Va mulțumesc! 

Modificat de chisadrian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Vezi sa nu curga in masina....ai ridicat mocheta?

La test cu vcds ul, pornesc pe tr 2 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, F l o r i n a scris:

Vezi sa nu curga in masina....ai ridicat mocheta?

La test cu vcds ul, pornesc pe tr 2 ?

Am ridicat mocheta e totul uscat. 

Și la test funcționează perfect electroventilatoarele received_266339995865807.thumb.jpeg.ac521e7d383b2e5a71afb1e68f129c37.jpeg

Apa din recipient e pusă de mine pentru că am incercat să împing apa cu seringa pe furtun. ( Pentru a verifica dacă este înfundat) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce treapta 2 la ventilator la Golf 5? 

are turatie variabila, nu vei vedea niciodata tr 1 sau tr 2

 

Lasa asa ca merge foarte bine clima, schimba eventual filtrul de polen.

Nu condenseaza cand afara nu este umiditate in aer. ai rabdare sa vina canicula la vara. 

 

Cum cauta unii probleme unde nu sunt.... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandesc ca a avut o problema cu aerul conditionat ... refuz sa cred ca a inlocuit toate piesele alea doar ca nu curge apa sub masina :)).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 11 ore, adrian001 a scris:

Ma gandesc ca a avut o problema cu aerul conditionat ... 

Da am avut probleme cu aerul condiționat , mi a cedat compresorul de aceea am schimbat toate piesele. 

 

în urmă cu 11 ore, andrei_221 a scris:

...

Va mulțumesc pentru raspuns, căutarea mea de "probleme" era preventivă sa nu cumva să îmi cedeze din nou compresorul. Sunt de părere că exista probleme deoarece cum am scris și în postare după utilizare Ac ului următoarea pornire parbrizul se aburește foarte tare și devine unsuros plus miros de mucegai. Filtru de polen este nou. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n
11 hours ago, chisadrian said:

Și la test funcționează perfect electroventilatoarele

Atunci pare ca totul este ok, din acest punct de vedere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
gonzo bora 2000

Salut am si eu problema pe clima nu pornesc mereu electroventilatoarele,sau daca pornesc nu pornesc pe treapta 2 banuiesc pt ca imi creste presiunea in instalatie se decupleaza compresorul.

Cand la valoarea prescrisa pt ventilator cere 100% el livreaza 85 % dar nu mereu ca eroare imi da exact ca in poza1519595021_Screenshot_20230717_103800_OBDelevenVAG.thumb.jpg.e66173d2b18684747ee885102c03272b.jpg

cer o parere daca este ventilatorul cel mare care este cel defect,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vb de o Bora?Alimenteaza-l pe direct si vezi daca lucreaza. Daca da, verifica modulul pt comanda ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gonzo bora 2000

Masina este jetta 2.0 2015

Scuze la golf 6 si jetta nu am gasit dicutandu-se despre problema asta si din cauza am postat aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta... are modul comanda in ventilatorul mare. Atunci posibil sa fie cu probleme si sa necesite inlocuire. La jetta nu ai separtat modul, precum la Bora din ID ul tau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gonzo bora 2000

Stiam k acest modul este incorporat in ventilatorul 1

Da ok mersi mai vroiam o parere  sa nu  dau 600 de lei degeaba 👍

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autototalteam

Bună-ziua.

Se da un golf 5 1k  din 2008 1.9 bls cu AC manual și ventilator radiator dublu cu modul de comanda integrat în ventola mare.

Problema consta în faptul ca ventilatoarele pornesc la punerea contactului și merg la turație maxima pana la întreruperea ecestuia fara ca AC sa fie pornit!

Ce s-a făcut pana acum:

-Diagnoza care a ieșit fără nici un cod de defect pe nici un modul.(aerul condiționat funcționează)

-toti senzorii de temperatura de pe motor(cel de pe chiulasa, cel de pe furtun, cel de pe retur combustibil și cel de temperatura ulei) sunt buni afișează valori corecte.(au fost schimbați de proba și cu alții)

-senzorul de presiune Freon este verificat și de-asemenea nu raportează valori aiurea.

-toate siguranțele sunt verificate

-firul galben-mov care pleacă din din mufa cu 4pini a ventolelor are continuitate pana în mufa ECM și nu da la masa/plus.

- Celalalt fir subțire care duce în F24 de asemenea este ok și are tensiunea de 12V la punerea contactului.

-Ventolele au fost schimbate cu unele noi pentru ca am suspectat modulul dar problema persista.

-Lăsat o noapte fără borne la baterie la fel...

-am scos inclusiv mufele din modulul de AC din bord și tot la fel.

 

Singurul lucru care nu l-am încercat este recoltarea ECM.

 

Dati-mi va rog o idee căci simt ca-i torn benzina pe ea!

Stimă.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

autototalteam

Încă un amănunt:

Dacă ii pun contactul și îi dau testare(actuation) din tester răspunde și îi variază corect turația de la 0 la 100%

Din păcate nu dispun de vcds momentan(mi s-a ars clona).

Numai Launch x431 pro deocamdată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar senzorul de temp exterioara ce zice? 

 

in valorile de pe ECU, cat este activarea ceruta si cea realizata ? astea se pot citii usor si cu Launch

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti, am si eu o bora 1.8t agu cu instalatie electrica de euro 4

masina merge super bine dar am intampinat o problema cu racirea, se ridica apa

ventilatoarele nu pornesc decat tarziu, pe treapta 2 si se incinge doar cand stationez

ce pot face

am incercat sa schimb siguranta numarul 25 de langa volan dar nu a ajutat cu nimic

tin sa mentionez ca nu mai baga nici ac , doar aer de afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat modul comanda ventilatoare si termocupla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare grup.am un vw golf 5, 2008, 1.9 TD, cod motor BLS.Saptamana trecuta am intampinat o problema la sistemul de racire.mi-a trecut acul de la indicatorul de racire din bord de la 90 grade unde sta de obicei, la 100 grade.eram pe autostrada , rulam cu 140 km/ora (38 grade afara).mentionez faptul ca mergea AC-ul(termocuplele erau pornite amandoua).nu am avut la mine VCDS-ul sa verific temperatuca care mi-o inregistra pe ENGINE SI PE INSTRUMENTS.Cand am ajuns acasa am verificat senzorii de temp.cu vsds-ul.pe instruments imi arata cu 0,5 grade mai putin decat pe engine.Am verificat la relanti cu vcds-ul la ce  temp pornesc termocuplele si am constatat urmatoarele:Start termocuple:95,4 grade, stop: 93,6 grade.stiti oare la ce temp trebuie sa porneasca termocuplele?mentionez faptul ca la radiatorul de clima lamelele sunt toate indoite.(posibil sa nu treaca suficient aer prin el si sa ajunga la radiatorul de racire?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este foarte posibil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut vin si eu cu o problema la golf 5 cand pun contactul pornesc ambele ventilatoare la turatie maxima tin sa precizez ca am verificat senzorul de temperatura de pe chiluasa cel de pe radiator si ventilatoarele si totul merge perfect ce problema poate sa mai fie in afara de cele mentionate multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Erori pe motor?

Se verifica cablajul spre ventilatoare, daca este ok, de inlocuit ventilator 1, care are si calc de comanda, in el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!