Jump to content

Probleme electroventilator / electroventilatoare


TDI
 Share

Postare recomandată

Nu am nici o eroare dar cand cuplez AC parca inainte se invartea doar ventilatorul mic, acum vad ca se invart amandoua, e normal asa? Nu mai tin minte cum se manifesta cand a fost blocat ala mic si l-a luat cristi la ciocane acu vreo 3 ani, de atunci n-a mai facut figuri. Care e comportamentul normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e normal sa mearga ambele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna. Am un golf v 1.9 TDI motor BKC. Problema mea este ca la circa 1 min dupa ce pornesc motorul imi pornesc ambele ventilatoare la turatie maxima indiferent de temperatura de afara sau cea a motorului si actul deabea imi urca peste 70 grade si indiferent daca e pe clima sau ECON. Am verificat senzorul de pe motor apa ( pare ok ) iar din cate am inteles mai este 1 care e undeva pe langa sau pe radiator ( nu am reusit sa il gasesc ). Adevarul este ca si timpul meu este f limitat si folosesc masina zilnic.

Cineva cu o parere pana o sa imi fac timp de mecanic?

 Va multumesc.

Am citit topicul dar nu am inteles mare lucru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie de mecanic ci de electrician cu un tester. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiu si eu ca e o problema electrica, am folosit “mecanic” ca si termen general. Ai ideea ce ar putea fi? Senzorul de pe sau pe langa radiator? Sau?!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Senzor, modul comanda ventilatoare - corp comun cu ventilator mare... Sau alte probleme. Numai o diagnoza te poate elucida și releva unde este problema 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Nu-mi mai pornesc ventilatoarele la  golf 5 1.9! problema a aparut ieri cand eram pe loc cu motorul pornit, ac pornit.. dintr-o data a inceput sa vina aer cald, apoi am vazut in bord 110 grade temperatura apei.. am dus masina acasa circa 2 km.. azi am ridicat capota si furtunul de la filtru de aer la grila (cel in forma literei C ) era cazut intre cele 2 ventilatoare facut terci.. banuiesc ca asta e cauza.. am mers azi cu ea si nu pornesc ventilatoarele..verificat in meniul secret al climatronicului 102 grade cu aerul conditionat pornit... daca dau pe maxim caldura incepe sa scada temperatura apei aproape de 90 grade.. 
Am verificat siguranta nr 24 cea de 10 din tabloul de la motor si e ok.

Screenshot_20190520-234530_Gallery.jpg

Screenshot_20190520-234541_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si siguranta mare de 50 A pentru alimentarea de putere a ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumita lui Al Bundy ventilatoarele golfului meu au prins din nou viata! De vina a fost siguranta F54 din tabloul de sigurante de la motor, cea mare de 50!

Multumesc mult!! ?

Screenshot_20190521-122148_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut!

Revin si eu cu o problema care-mi da batai de cap de aproximativ 2 ani. Clima!

Acum aproximativ 2-3 ani am schimbat compresorul, radiatorul si cureaua de accesorii (pe cea din urma am schimbat-o iar luna trecuta).

Ca sa-mi porneasca clima trebuie sa turez masina la 3000 rpm si sa merg aproximativ 1 minut cu ea (de obicei fac asta intr-a 2-a si daca nu e aglomerat. cand e aglomerat nu reusesc sa fac clima sa functioneze). Dupa ce porneste clima, consumul la relanti creste la 0.9l/h. Merg cu ea, dupa 10 minute iar se opreste (scade consumul la relanti) si baga aer cald. Ca sa porneasca trebuie sa ii aplic aceeasi metoda cu turatiile.

Am masurat alternatorul, are 14.2V cu motorul pornit, bateria 12,4V.

La relanti, pornesc clima pe 22 de grada (afara fiind peste 25), ventilatia la maxim cu "auto" pornit. Imi baga doar aer cald. Am facut acelasi test acum 2 zile si m-am uitat la cele 2 ventilatoare de la radiator, ambele erau oprite. Consumul la relanti fiind acelasi cu cel cand am clima oprita. Timp de 5 minute nu au pornit, apoi am renuntat si am oprit motorul.

Masina are freon, sigurantele din panoul de langa volan sunt ok (ma voi uita si la siguranta F54 cand ajung acasa).

Am pus si VagCom pe ea, am sters toate erorile.

Ce parere aveti?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuplu, curent consumat . presiune freon ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde pot vedea cuplul, curentul consumat si presiunea freonului?

De presiunea freonului, imi aduc aminte ceva vag, la ultima incarcare, tipul respectiv mi-a spus ca instalatia e in parametrii. nu pierde freon si presiunea e ok. 

se pot vedea din vagcom? daca da, imi poti spune unde? 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

De ceva vreme mie imi functioneaza doar ventilatorul mare, cel mic nu merge nici cand conectez clima, suplimenteaza cel mare nevoia de racire cu turatii mari. Ce am observat, daca ciocanesc (finut cu o surubelnita, inca nu am ajuns la ciocan...) ventilatorul mic, la un momendat porneste. de asemenea si daca lovesc cu mana (usurel, nu cu prea mare forta....) pe suportul de care este prins porneste, dar alteori nu. Cand porneste nu lucreaza prea mult, la un momendat se opreste si gata, astfel cel mare trebuie sa suplimenteze sarcina. De la ce poate fi? Perii uzate sau contaminate, ori contact imperfect? Daca merg doar cu ventilatorul cel mare functional exista riscul sa se defecteze mai repede? Multam frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perii blocate. se da ventilatorul jos, se ciocaneste cu incredere, se curata, sulfa cu aer si se monteaza la loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/14/2019 at 10:29 AM, Al Bundy said:

Cuplu, curent consumat . presiune freon ?

 

salut. Ma poti ajuta cu cateva info despre cele mentionate?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea le astept eu de la tine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:))

corect, doar ca ma refeream unde le pot gasi ca sa le pot posta. daca sunt in vagcom, imi poti spune unde mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le gasesti in modulul 08 hvac. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul ,,Probleme climatronic", pagina 81.  Postezi ce apare la  Measuring Blocks/Basic Settings, mai exact procedezi ca userul Ciprickoo.

 

 

 

Modificat de Carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astăzi am observat că electroventilatorul mic nu mai funcționează. Când pornesc AC, merge doar cel mare la turație maximă. Ca idee, ce se poate întâmpla daca mai merg așa cu el, fără să il schimb pe cel defect momentan?  Pentru inceput, observ ca AC nu mai baga frig cum trebuie, dar pot trai cu asta, dar vreau sa stiu daca pot apărea si alte probleme de funcționare al motorului sau probleme de gestionarea temperaturi lichidului de răcire din radiator daca funcționează doar ventilatorul cel mare. Mulțumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic, daca va fi asa cum ai mentionat.

Un pic de atentie la temperatura lichidului de racire cand circuli in coloana. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, nick_mark said:

Astăzi am observat că electroventilatorul mic nu mai funcționează. Când pornesc AC, merge doar cel mare la turație maximă. Ca idee, ce se poate întâmpla daca mai merg așa cu el, fără să il schimb pe cel defect momentan?  Pentru inceput, observ ca AC nu mai baga frig cum trebuie, dar pot trai cu asta, dar vreau sa stiu daca pot apărea si alte probleme de funcționare al motorului sau probleme de gestionarea temperaturi lichidului de răcire din radiator daca funcționează doar ventilatorul cel mare. Mulțumesc mult.

demonteza ventilatorul mic din rama, baga niste spray de curatat frane, ciocaneste-l un pic si o sa vezi ca isi revine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reușit să il demontez din ramă si l-am decapsulat. Destul de dificilă operatia de decapsulare, deoarece trebuia sa poată fi și capsulat la loc, fără a strica suprafața de contact a capacului si a portperiilor. Într-adevăr, erau carbunii blocați. Am curățat cu spray de curățare si l-am suflat cu aer, apoi gresat bucșa. După montare, funcționează perfect, fără zgomot sau alte anomalii. Mulțumesc frumos pentru sugestie @Al Bundy !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.06.2019 at 9:55, Al Bundy a scris:

demonteza ventilatorul mic din rama, baga niste spray de curatat frane, ciocaneste-l un pic si o sa vezi ca isi revine.

Se poate face ceva la ventilatorul mic si fara a-l demonta? Sa ii bag niste spray de frana niste wd40 cv?

Modificat de Aladin26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca si sa-l dai jos e greu, mergi frate la cineva care are chef de munca. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!