Jump to content

Consum (Tiguan 5N & 5N2)


Andy_B
 Share

Postare recomandată

Aici gasesti raspunsul oficial

 

http://www.volkswagen.ro/media/Kwc_Basic_DownloadTag_Component/5569-19017-downloads-28428-downloadTag/default/e59b393c2b879b13bb9bbb85fc0bf0e3/1372918739/04_tiguan_iunie_2013_.pdf

 

Ca sa afli consumul din viata ''reala'' mai adaugi pentru oras cam 1.5-2 litri

 

Probabil vei avea un consum in jur de 10 litri.......in functie de trafic, temperatura exterioara si .....talpa ta!

 

Daca totusi esti interesat in mai mare masura de consumul urban, poate ar fi bine sa te gindesti la un hybrid.

 

Acum doua consumuri ''proaspete'' de peste 1000 Km fiecare:

- Bruxelles Praga , full incarcata si viteze foarte mari (peste 160 o buna perioada de timp ) = 7.8 l/100Km cu motorina ieftina de la supermarketuri

- Praga Craiova = 7,4 l /100 Km cu motorina OMV super MAXX dar viteze mult mai mici

 

Verificat in GE viteza maxima atinsa  = 185 Km/h pe GPS / 190 pe cadran

Comportare buna , fara vibratii....iar la maxim pur si simplu se plafoneaza fiind limitata electronic.

Se simte ca ar putea mai mult.

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ha, ha!

Era cineva aici pe forum care zicea de mine ca am inceput sa ma indragostesc de masinuta? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare ca il cunosc :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ajuns la Hunedoara cu consum6.6. Multumit de tanculet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Craiova - Nadlac = 5,9 l/100Km OMV

Nadlac - Aachen (GE) = 7,5 motorina ieftina OMV ( HU + AU ) + ARAL  ( GE ) + viteze mari = cu un rezervor "treci" Germania

Aachen - Bruxelles = 7,4 motorina ARAL incolora = cea mai buna = motorul este mai silentios si parca are un demaraj mai bun

Interesanta, zic eu, comparatia privind calitatea motorinelor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Motorina incolora nu este cea mai buna pentru un diesel!

Cand o sa-ti pice injectoarele si pompa, sa te uiti atent la motorina aia transparenta si sa te intrebi de ce naiba au picat! Si atunci o sa-ti explic eu cum sta treaba cu sulful din motorina, cu ungerea injectoarelor si pompei. 

Si per total ai sa platesti costul unui consum de 30%.

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de ce nu explici de acuma care e problema cu motorina incolora ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt curios sa aflu explicatia...
Totusi, presupun ca are legatura cu legenda care spune ca sulful asigura calitatea de lubrefiere a motorinei. Iar motorina incolora din care a pus dexim in mod inconstient, de calitate dar fara sulf!!!, o sa faca sa functioneze injectoarele pe uscat pana se strica. Adica, fraierii de nemti de la Aral isi taie singuri craca. Vand un produs care dupa ce ca e scump, mai strica si injectoare, pompe si … climatronicul (de ce nu?). Dar stai sa vezi, ca Aral a fost cumparat de BP, adica de britanici si ati auzit si voi de eterna rivalitate intre britanici si nemti. Astia ar avea un interes sa saraceasca poporul german prin intermediul preturilor exagerate si apoi sa le strice masinile. Asta da conspiratie!

 

Ciudat e ca din 2007 (de cand a pornit forumul nostru) si pana acum, nu am auzit pe nimeni sa schimbe vreun injector de Tiguan TDI.

In schimb sunt vreo trei pe aici care au schimbat clapeta de acceleratie - Intake Manifold with Flap Valves - o piesa foarte scumpa ~2.000 lei. Dieselul modern are acest sistem de clapeta care controleaza admisia in functie de o serie de parametrii. Un nenea mecanic spunea ca se strica in primul rand din cauza motorinei proaste: „daca pui bre numai motorina din aia ieftina, clapeta aia lucreaza continuu pana i se strica motorasul”. Era o vreme cand se mai gasea motorina euro 4, oricum faptul ca motorina ieftina continea mai mult sulf chiar nu era de ajutor.
In plus, mai mult sulf in motorina inseamna mai mult fum in evacuare, lucru care dauneaza filtrului de particule. Daca stam sa ne gandim ca filtrul DPF costa cam cat toate cele 4 injectoare la un loc, cred ca e mai sanatos sa dam crezare producatorului masinii care a scris in manual sa punem motorina cu continut redus de sulf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Normele europene ii obliga sa scoata astfel de rahat de motorina. Tot normele europene i-a obligat pe marii constructori de masini sa gaseasca o metoda ca masinile sa polueze mult mai putin. Si asa a aparut catalizatorul, egr-ul, filtru de particule, etc...

Daca o tin tot asa, in curand motoarele nu vor mai avea voie sa respire. Se va pune dop la teava de esapament si motorul va functiona cu propriile deseuri. Sa vedem din 2014, cand toti producatorii vor fi obligati sa treaca la Euro 6, ce minuni le vor mai trece prin cap. In privinta diesel-ului sigur vor fi probleme mari!

Dar sa trecem la oiile noastre...

Pompa si injectoarele nu mai au pic de ungere si crapa mult mai repede. Intr-adevar, o motorina mai grasa dauneaza filtrului de particule dar face bine motorului si sistemului de injectie.

Intre motor si filtru de particule eu am ales motorul. Am aruncat la gunoi filtru de particule, am pus dop egr-ului, am pus un separator aer-ulei (pentru ca admisia sa fie cat mai curata), am resoftat masina la o firma buna si sunt foarte atent de unde bag motorina cu continut mai mare de sulf. In benzinarii sunt pompe speciale cu motorina, unde alimenteaza camioanele. De obicei acea motorina are o culoare cat de cat specifica petrolului si este mult mai bogata in sulf.

Si uite asa, motorul meu toarce ca un motan, fara nici un clantanit de injector, nu da cu fum, iar noxele la itp ies in normele legale.

Modificat de mac01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi fac MEA CULPA

Nu sint chimist dar am vazut ca la motorina incolora continutul de biodiesel este 0, si nu o gasesc decit in Germania si Luxemburg.

La cea galbuie , mai ieftina, este de 10-15%, depinde de unde pui.
Motorina pt camioane nu ai voie sa pui........si iese cu scandal daca incerci

 

Nu stiu insa sa va spun ce si cum despre continutul de Sulf din fiecare.

Am presupus ca cea incolora ar avea un continut mai mic dar nu sint sigur.

Oricum lucru perfect nu "se exista"!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am inteles chestiunea legata de consum mai avantajos la Tiguan diesel.

As dori o lamurire suplimentara in privinta zgomotului in habitaclu. O cunostinta a testat un Tiguan diesel de 2l, pe la 80.000 km si spune ca e zgomotos in interior.

Am fost surprins deoarece stiu ca sunt destul de bine izolate fonic.Din pacate nu cunosc pe nimeni cu Tiguan diesel asa ca nu ma pot lamuri. Astept opinii de la posesorii de diesel.

De asemenea poate cineva sa-mi spuna ce consum are acum in Timisoara sau un oras cu trafic similar? (exclus Bucuresti, unde stim ca traficul e infernal). Eu cu 1.4 TSI 150CP obtin 12% pe distanta de 10 km in trafic greu in aceasta perioada si mi se pare mult

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nu e mult!

Daca spui ca mergi in trafic greu, presupun ca asta inseamna si multe demaraje sau reprize de acceleratie; eu am remarcat faptul ca am consumuri instantanee enorme (de peste 30-40%) in astfel de momente, mai ales la demaraj, asa ca 12% nu mi se pare un consum exagerat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consum

DIESEL 2L 140 CP automat DSG 7

Consum oras 8-14 ( depinde de anotimp, trafic si distanta parcursa = 14 / 1Km parcurs )

Consum exterior de la 4.3 - 7.5

 

Zgomot

Am testat aproape toate modele din clasa aceasta + altele.

TIGUAN si Ford KUGA cele mai silentioase

Mai silentioase decit o limuzina ......Mercedes C 220 diesel !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe asta cu Mercedesul o "aprob afirmativ" :).

Am condus zilele trecute un E Klasse nou nout dar de generatie penultimă. Diesel 2.2, automatic, 4x4. Modelul ala cu schimbator de viteze pe butucul volanului.

O sa ziceti ca sunt nebun sau ca strugurii sunt acrii (sau indragostit de Tiguan :))) dar era mult mai zgomotos decat Tiguanul meu pe benzina. Si la dus, cu cauciucurile de vara, si la intors, cu cele de iarna.

Ca sa nu mai zic de motor, cloncane mai tare decat dieselul de 2.0 de pe Latitude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost prima mea intentie ......care s-a transformat intr-o mare dezamagire dupa proba;

Numai Hunday-ul IX 35 diesel era mai zgomotos

Chiar azi m-am plimbat cu un Merceds A tip nou pe benzina 1.6

Fosta mea New Fiesta ii dadea clasa la zgomotul din habitaclu.

Pacat ce se intimpla la Mercedes ca la finisaje stau bine ...................

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Constanta-Curtea de Arges si retur

La intoarcere in Constanta am avut niste medii de zici ca le-am scris cu creionul pe bord: medie consum 10,00 la suta, medie orara 100,00 la ora. Absolut nici o zecimala :).

La dus media de consum a fost peste 10 dar masina era incarcata ochi cu 3 adulti si bagaje grele, inclusiv la picioarele soferului; la intors am fost singur in masina goala.

Din cei 390 de km, 330 sunt de autostrada, adica un drum de consum maricel.

Cu ocazia asta motorasul de 1.4 si-a aratat si limitele, in sensul ca efectiv simti cand masina e incarcata spre limita. Trage evident mai greu iar cand ai nevoie de cuplu, consumurile instant urca pana la cer. La intors, cu masina goala, este efectiv alta masina; zboara fara probleme spre 160 si te baga in scaun aproape ca un diesel.

Tinuta de drum fara repros: la 150 la ora si vant lateral zdravan pe vaile din Dobrogea nu are nici cea mai mica tendinta de miscare in lateral.

Si o mentiune despre Nokianele de iarna: silentioase si foarte ferme, chiar daca afara erau aproape 20 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mers cu cruise control pe autostrada? am impresia ca puteai sa scoti consum mai bun cu cruise, pt ca am facut si eu un drum asemanator cu al tau cu medie de viteza apropiata si a iesit undeva la 8,5.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am cruise control pe Tiguan (e o poveste mai lunga de care nu vreau sa-mi amintesc :) ).

E "doar de la talpa" :).

Probabil ca in regim de autostrada s-ar fi castigat putin, desi am citit niste articole care discutau destul de critic consumul pe tempomat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru asta e bun intotdeauna un motor de capacitate mai mare. Ai tot timpul cuplu indiferent de conditii de incarcare sau de drum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Drum Bucuresti - Baia Mare si retur, pe varianta Brasov - Tg Mures - Reghin, traseu 1,181 km, consum 83.1 litri motorina (sau 7 litri/100 km), metoda plin - plin. Media orara a fost (din pacate) 70km/ora. Mers absolut regulamentar (inclusiv localitati - cateva radare mobile), multe camioane pe serpentine, iar Tg Mures la ora 16:30 nemaipomenit - la un moment dat am crezut ca sunt in Bucale la ora 18:00 pe Stefan cel Mare... In masina 3 persoane si ceva bagaje.

Modificat de Andy_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Un traseu mai scurt, de aproximativ 150 km: Arieseni (jud. Alba) - Oradea (jud. Bihor)

Consum mediu: 5.8 - 5.9 l / 100 km

Viteza medie: 52 km/h

 

4 persoane + bagaje

 

La plecare am scos 7.5 l / 100 km. Au fost mai multe urcari si masina a fost incarcata mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bruxelles  - Aachen (DE) si retur = aprox 300 Km , 3 persoane, bagaj mult, 6,9 L/100 Km, viteza aprox 110-120 pe autostrada , fara cruise control, temp exterioara 9 grC, KM la bord 32.000 TIGU cu DSG>

Am impresia ca as avea un consum mai mare daca as utiliza cruise controlul. 

O sa verific si va tin la curent.

Probabil in luna Mai cind revin in RO si voi parcurge 5000 Km.

Asa o sa fie mai edificator.

Modificat de dexim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fata de 10 cat am eu pe benzina, 6,9 e excelent.

Si eu am senzatia ca pe cruise control masina consuma usor mai mult. Nu cu mult mai mult, dar sesizabil.

Am gasit si ceva comentarii in sensul asta, legate de faptul ca masina pusa pe tempomat "trage" tot timpul sa-si mentina viteza, indiferent de conformatia drumului. De exemplu, intr-o panta usoara in care soferul poate sa scada usor viteza ca nu-i bai, tempomatul "pompeaza" combustibil mai mult tocmai in incercarea de a nu pierde viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cam asa e. Plus ca am mai observat una...Daca dai de o limitare de viteza de 80 sa spunem, cand reactivezi pilotul accelereaza destul de repede pentru a reveni la viteza initiala. In mod normal eu accelerez mult mai progresiv astfel ca pot atinge viteza initiala fara sa retrogradez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, scrie parca si in manual (la Renault sigur scrie): la recuplarea pilotului automat, masina accelereaza puternic pentru a reveni la viteza programata intr-un timp cat mai scurt.

E o acceleratie similara cu calcatul pedalei "la fund", ba chiar si mai si!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!