Jump to content

Martor EPC


sorinxxx
 Share

Postare recomandată

hmm...cu riscul de a fi off-topic intreb si eu ...acum vreo 2-3 luni mi-a aparut in bord EPC.....nu fortasem masina nu am mers cu ea slab turata si nici forjata......cand opream motorul si il porneam din nou nu mai aparea.De la ce poate sa fie....??(nu e de la chip deoarece mi-a facut inainte sa il pun)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... ma intrebam daca o sa apara si la Fabia problema asta. Am vorbit acum vreun an cu cineva care avea un VW Polo cu problema asta, martorul EPC se aprindea si ramanea aprins pe bord, disparea, iar se aprindea, etc. Se pare ca e o problema destul de frecventa la Polo, cel putin omu' zicea ca s-a dat pe forum-uri din Germania si ca sunt mai multi care au aceasta problema. M-a sunat pe mine sa ma intrebe daca la Fabia m-am intalnit cu asa ceva.

Nu stiu daca a rezolvat pana la urma si nici nu stiu cum afecteaza masina. Din cate stiu eu EPC = electronic power control. Parca zicea ceva de scaderea brusca a puterii cateodata...

Vezi un pic aici: http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_45151.html

Modificat de adrianciocalau
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hehe, EPC monitorizeaza mai multi parametri - uitati-va in cartea masinii, scrie exact acolo despre ce e vorba. Printre cele mai frecvente cauze este defectarea switch-ului la pedala de frana (semnal implauzibil), dar nu este obligatoriu.

sorin, daca vrei putem sa ne intanim pentru o scanare, da-mi pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorinxxx: Confirm din propria experienta cele spuse de BogMW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi simptome le-am avut si eu cu ABS. S-a aprins de 2-3 ori in acesti 4 ani de cand am masinuta. Aprinderea era simultana cu semnalul sonor si ABS-ul nu mai functiona, ramanand frana normala. Dupa oprire motor si repornire a mers bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...
hmm...cu riscul de a fi off-topic intreb si eu ...acum vreo 2-3 luni mi-a aparut in bord EPC.....nu fortasem masina nu am mers cu ea slab turata si nici forjata......cand opream motorul si il porneam din nou nu mai aparea.De la ce poate sa fie....??(nu e de la chip deoarece mi-a facut inainte sa il pun)

salut,sunt nou pe forum si am si eu o problema cu martorul EPC de la debitmetrul de aer,acum ceva timp nu se mai tura masina peste 3000rot\min,dadea foarte multe rateuri,nu mai avea putere.Am fost la mai multe service-uri si unul mi-a spus ca e bobina de inductie si am schimbat-o...nimic.Altul mi-a spus sa schimb bujiile si fisele,le-am schimbat si nimic.Pana la urma am dat de cineva care se pricepe si mi-a scos mufa de la debitmetru de aer si surpriza,mergea motorul ca nou,tragea si nu mai dedea absolut nici un rateu,am comandat un debitmetru original dar am primit debitmetru FEBI Bilstein,l-am montat si ce sa vezi,motorul nu statea la relantiu,oscila intre 800 si 1500 rot\min,cand o accelerez se tura si nu mai dedea rateuri dar la fel si la turatii mari oscileaza si da sa moara motorul,daca a mai patit cineva asa ceva il rog sa-mi dea un sfat sau cineva care stie,imi trebuie debitmetru original ?eu acum merg cu mufa scoasa de la debitmetru si am auzit ca nu se strica nimic doar ca am consum mare si chiar asha este.Masina este Fabia 1 din 2002 motor 2.0 l 85kw.

Modificat de Shushu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna

Am si eu o problema de cateva zile am si eu martorul EPC aprins si azi am fost la un service.

Cei de la service mi-au zis ca am probleme cu senzorul de la acceleratie.

Problema a fost cand mi-au spus pretul peste 1000 RON. Chiar asa e de scump semzorul respectiv.

Se poate sa fie si altceva...?

De unde se poate cumpara acest senzor?

Masina se manifeste in felul urmator , cand se aprinde EPC:

- nu mai trage bine

- azi de cateva ori nu se mai accelera iar cand lasam pedala de acceleratie isi revenea

Va rog sa ma ajutati !!!!

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Alin,

Din pacate senzorul de la pedala de acceleratie (defapt sunt 2 senzori acolo) se livreaza numai impreuna cu pedala insasi. Cu toate ca acest tip de defect este extrem de rar intalnit la fabia, remedierea este din pacate costisitoare. Bine-ar fi fost daca cei la care ai facut diagnosticarea sa iti fi dat si un print cu defectele gasite.

In alta ordine de idei, te rog sa imi trimiti pe mesaj privat seria de sasiu a masinii tale, vreau sa verific niste aspecte legate de acest defect.

Cu bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna

De cateva zile nu mi se mai aprinde EPC si nici pedala de acceleratie nu am schimbat-o. Curioasa chestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-e mi s-a aprins martorul EPC dupa ce am fost la munte si a intrat de mai multe ori ASR-ul si controlul tractiunii, pe zapada, urcand la 3 Brazi... am oprit motorul... am asteptat cateva minute si cand l-am repornit totul a fost in regula si pana acum (au trecut 2 luni), nu s-a mai aprins... deja am inceput sa le consider "fitze" ale masinii ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aline, curios. Ia verifica totusi sa nu fie umezeala in zona pedalierului (pe carpeta din spatele pedalelor). Cine stie, o fi vreo scurgere de apa pe-acolo (se mai intampla cand se infunda scurgerile de apa din zona stergatoarelor fata sa intre apa in habitaclu, care se scurge ori prin stanga pe la pedalier ori prin dreapta pe la aeroterma). Poate de la umezeala excesiva in zona sa fi aparut defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut 700 km si nu mi s-a mai aprins. Am sa verific daca am infiltratii de apa. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 years later...

va salut domnilor ! De cateva zile fabia sotiei ne da batai de cap. Totul a inceput cu aprinderea marorului EPC. Mentionez ca , in momentul aprinderii martorului , masina nu mai merge turata decat pana in 2000 de ture si merge intrerupt motorul ca si cum ar fi in 2 pistoane. Masina are un motorul de 1.2 benzina + gpl si in jur de 220 000 km. Am fost sa-i fac o diagnoza dar in momentul acela marotrul era stins iar masina mergea bine. A dat un cod eroare: P2106 - probleme clapeta acceleratie. Am vb cu un mecanic si i am explica problema dar el imi zice ca problema ar fi in alta parte si nu la clapeta de acceleratie.

S-a mai intalnit cineva cu aceastra problema ? Ce ma sfatuiti sa fac ?

1.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • kthor a închis acest topic
22 hours ago, rushmeplz said:

va salut domnilor ! De cateva zile fabia sotiei ne da batai de cap. Totul a inceput cu aprinderea marorului EPC. Mentionez ca , in momentul aprinderii martorului , masina nu mai merge turata decat pana in 2000 de ture si merge intrerupt motorul ca si cum ar fi in 2 pistoane. Masina are un motorul de 1.2 benzina + gpl si in jur de 220 000 km. Am fost sa-i fac o diagnoza dar in momentul acela marotrul era stins iar masina mergea bine. A dat un cod eroare: P2106 - probleme clapeta acceleratie. Am vb cu un mecanic si i am explica problema dar el imi zice ca problema ar fi in alta parte si nu la clapeta de acceleratie.

S-a mai intalnit cineva cu aceastra problema ? Ce ma sfatuiti sa fac ?

1.jpg

verificati clapeta de acceleratie si cablajul.

Problema poate sa fie de la clapeta, cablaj sau ECU.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
negraruovidiu

Salut am si eu o problema martorul EPC aprins la o skoda fabia 1.4 16V, imi da eroare la MAP sensor G71, l-am scos afaral-am curatat si nimic, tot joaca relantiul. Am schimbat senzorul de proba cu unul de pe golf 4 cand surpriza s-a stins martorul si motorulmerge rotund. Am zis ca ala este si trebuie schimbat, am cumparat un senzor si cand l-am montat m-am lovitde vechea problema cu tot cu senzor nou, relantiul oscileaza si da eroarea 17566. Eu nu mai inteleg nimic, voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

am verificat si totul este k, cablurile is k, adica ar trebui sa schimb senzorul, l-am schimbat si tot asa face cu unu nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea se strica senzorul. Ai pierderi de vacuum. cand ai semnal implauzibil, la orice senzor, in 95% din cazuri nu e de vina senzorul sau cablajul, efectiv nu e corect parametrul masurat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

am descoperit ca daca scoti mufa egr, motorul merge rotund, daca o bag inapoi trepideaza, ma uit sa vad daca nu e blocata sau stricata si nici eroarea de senzor nu mai da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PArca am mai discutat si pe alt topic, nu ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negraruovidiu

asa este, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut.

De ceva timp s-au aprins EPC si check engine in bord, iar motorul nu merge rotund, la ralanti se opreste in aglomeratie (la stop, de exemplu). La scanare apare asta:

Address 01: Engine        Labels: 036-906-034-APE.lbl
   Part No: 036 906 034 FD
   Component:  MARELLI 4MV G      4823  
   Coding: 00073
   Shop #: WSC 13765  
   VCID: 59BE154BC30AD5E9485-4A9C
   TMBBC46YX33828922     SKZ7Z0C1967458

3 Faults Found:
17584 - Bank1: O2 (Lambda) Correction Behind Catalyst 
            P1176 - 35-00 - Control Limit Reached
17977 - Cruise Control Switch (E45) 
            P1569 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17550 - Load Calculation Cross Check 
            P1142 - 35-10 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Readiness: 0000 0000

daca cineva poate si vrea sa ma ajute, multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU scapi prea usor de acele erori, sunt multepiese care intra in discutie.MAi ales de ultima, de aici si mersul intrerupt al motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer fals:

1. Verifica furtunul de la N115 spre galeria de admisie. S-ar putea sa fie fisurat chiar in zona clapetei de acceleratie.

2. Furtunul de pe tulumba servo la intrarea in galerie, sau furtunul mai subtire pe care este supapa unisens.

Daca toate sunt ok, va trebui demontata clapeta de acceleratie, curatata,   dar verifica si firele la mufa clapetei. Posibil ciupite. Dupa ce ai curatat clapeta, va trebui sa demontezi si MAP-ul, curatata pastila de siliciu cu spray de contacte, plus conexiunea pedalei de acceleratie. Scoti mufa, spray.

Dupa ce ai facut ce am mentionat, stergi erorile inregistrate,  setarea de baza a clapetei.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult. O sa face ce ai zis. Daca nu reusesc, o sa apelez la cineva care are mai multa experienta. Ca informatie suplimentara, cand franez se opreste motorul de tot, ceea ce ma face sa verific prima oara furtunele. Inca o data, multumesc. Update: azi am pus degetul pe furtun (poza 1, incercuit cu rosu) si am constatat ca se face vacuum si nu exista vreun fasait pe furtunele care duc la servofrana si la motor. am scos mufele si am curatat contactele cu spray (poza 2, incercuit cu albastru si verde). Daca pun mufa verde la loc, motorul nu mai porneste. Nota: 1. de ieri am scos mufa incercuita cu verde pentru ca altfel nu mai ajungeam acasa; 2. instalatia gpl am dezactivat-o de ieri scotandu-i siguranta si inchizand robinetul de gaz de la rezervor, n-o s-o mai activez dacat dupa ce o sa mearga motorul bine pe benzina.

1.JPG

2.JPG

Modificat de Piticot7000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!