Jump to content

Masurarea Compresiei Pe Cilindru


tipatescu
 Share

Postare recomandată

As vrea sa stiu mai multe detalii despre masurarea compresiei pe cilindru. Din cele citite pe sarite, pe aici pe forum, in diverse topic-uri si din presupunerile personale am dedus urmatoarele lucruri (corectati-ma daca gresesc):

1. Compresia este un lucru foarte important, care spune multe despre uzura mecanica a motorului (segmenti, angrenaje, supape); E de preferat ca unul din primele lucruri atunci cind se hotaraste reconditionarea / diagnosticarea unui motor sa fie masurarea compresiei;

2. Se masoara cu un dispozitiv special pe care eu l-as aproxima cu un furtun cu manometru intr-un cap care se racordeaza la gaura pe unde intra bujia

3. Masurarea se face pe fiecare cilindru, cu bujia scoasa.

Cum se masoara mai exact ? se invirte fulia, sau se porneste motorul (in cei trei cilindri ramasi) :(

Cum pot sa fac rost de o scula din asta si cit m-ar costa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa stiu mai multe detalii despre masurarea compresiei pe cilindru. Din cele citite pe sarite, pe aici pe forum,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E precum spui. Compresmetru se numeste scula. N-am vazut asa ceva, se pune in locul bujiei, se roteste la cheie motorul (mi se pare ca se dezacriveaza aprinderea), se invarte de cateva ori si se citeste media - repet, e strict din auzite ce zic aici. DA informatii despre starea cil/segmenti/chiulase-supape

<{POST_SNAPBACK}>

da, nene, am eu compresmetru - se scoate fisa centrala si se da la cheie sa isi faca compresia necesara - daca ai nevoie, cu placere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresmetru.

se scoate fisa dintre bobina si capac, se scot bujiile, se cupleaza compresmetru (pentru motoarele pe benzina, la care presiunea nu e mare,se tine cu mana, are un capat conic imbracat in cauciuc care se introduce in gaura bujiei. la diesel se insurubeaza in locul injectorului). Se da la automat cateva secunde.

Compresia se face:

- la rece. Motorul rece se urmeaza pasii de mai sus si se citeste compresia

- la cald. Motorul incalzit se urmeaza procedura si se citeste compresia.

Exista compresmetre care masuoara prsesiune din cilindru si exista care masoara raportul de compresie. Compremetrele sunt un manometru dar cu memorie, adica acul ramane la presiune ce a mai ridicata citita. exista compremetre care lasa o curba pe o bucata de hartie.

Acum, citirea datelor.( ne referim la un compresmetru ce citeste rap de compresie)

- daca la rece si la cald rap de compresie este cel normal sau apropiat atunci e OK.(la cald va fi putin mai mare pentru ca uleiul etanseizeaza mai bine segmantii)

- daca la rece e o valoare mai mica iar la cald rap de comp reste sensibila atucnci e o problema la supape(se poate face si altfel, la rece se ia comp normal, apoi se baga cu o seringa cam 10 cc de ulei in cilindru si se ia iar comp. Uleiul etanseizeaza segmentii dar nu si supapele)

- daca valorile sunt scazute si la cald si la rece atuni e o problema la segmenti.

O alta metoda de a verifica starea motorului este de a scoate bujia si de a baga er comprimat (etanseitate intre furtun si gaura bujiei) si de a auzii pe unde scapa aerul (aici tre sa va jucati cu supapele: una inchisa alta deschisa, ambele inchise. etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact Compresometru. Este mai greu de lucrat cu el.

Exista si compresograf, care are un mic dispozitiv de desenat pe el. Deseneaza pe niste cartele de carton/hartie. Este mai bun, deoarece iti deseneaza curba compresiei. Vezi pe el maxime, minime, variatii si poti descoperi multe altele.

Evident este si mai scump.

Se anuleaza si aprinderea (scanteia) cand se masoara.

Este bine a se face la demaror, nu la mana, pt ca arata mai clar presiunea din cilindru. La viteze mici de rotatie (cu mana/manivela) este posibil (mai mult ca sigur) ca sa scape pe langa segment, etc, mai ales daca este uzat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

compresmetru.

se scoate fisa dintre bobina si capac, se scot bujiile,

<{POST_SNAPBACK}>

se scoate doar bujia de pe cilindrul respectiv si se insurubeaza in locul ei compresmetrul, restul raman la locul lor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se scoate doar bujia de pe cilindrul respectiv si se insurubeaza in locul ei compresmetrul, restul raman la locul lor...

<{POST_SNAPBACK}>

eu stiu ceva similar cu ce a scris Victor....

in plus....trebuie sa scoti si filtrul de aer si sa apesi clapeta de acceleratie la max. atunci cand dai la demaror.

de asemenea trebuie scoase toate bujiile ca motorul sa se invarta mai usor

de ce zici tu ca restul bujiilor trebuie sa ramana la locul lor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa va induc in eroare, d-aia! :)

Compression Test.

Start the engine and warm it up for about 10 minutes.

Pull the spark plug connectors off all four plugs (careful--the engine is hot!)

Inspect the wires and the rubber seals on the ends. If worn or defective, replace them.

Stow the wires so you'll know what goes where.

Note: A handy trick is to wrap thin strands of copper wire around both ends of the spark plug wires--one loop for Cylinder #1, two loops for Cylinder #2, and so on. This way there is no question about which wire goes where. Refer to the diagram at the beginning of the Valve Adjustment procedure to see which cylinder is which and where the firing point for each is on the distributor.

With the spark plug socket on the ratchet, loosen all four plugs until they're hand tight. Use the extension and socket to screw out the last few threads by hand.

Lay the spark plugs out in a pattern to match the way they came out of the engine. You will carefully inspect and gap the plugs in the next step.

Check the compression with the compression tester:

Hold the rubber end of the tester in the spark plug hole, tightly.

Have a buddy turn the engine over six times and record the data.

The test results should be over 100 pounds and within about five pounds of each other.

Low readings indicate need for an engine overhaul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut hai sa va zic cum am facut eu duminica

acum asa mi-a zis un mecanic sa fac

-am scos toate bujiile

-am bagat in gaura bujiei compresmetrul

-acesta era ca un pistol si cand apasai pe tragaci si umfla un cauciuc ca sa ramana fix in gaura bujiei si sa intre presiunea in el

-cu acceleratia la maxim am dat la automat sa invarta de 2-3 ori motorul

-am facut operatiunea asta la fiecare piston

-apoi am pus toate bujiile la loc si am pornit motorul

-l-am lasat sa se incalzeasca si apoi am dat iar bujiile jos

si am repetat operatiunea cu pistolul

Modificat de nyk0
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant ... mmm, ce de lucruri noi !!! :lol:

Ce nu sunt sigur ca am inteles:

- "masoara presiunea pe cilindru" inseamna ca masoara cit a atins maximul presiunii in timul excursiei (cu supapele inchise, evident); adik a "tras" de pe admisie ; a "compresat" (acum inregistreaza maximul compresiei); a evacuat; (cred ca e corect, nu?)

- "raportul de compresie" ... ce masoara de fapt ? (sa presupun ca inregistreaza raportul presiunilor min/max adik presiune_creata_inainte_sa_deschida_supapa_de_admisie / presiune_creata_inainte_sa_deschida _supapa_de_evacuare) (am presupus corect ?)

obs.

1. Daca e asa, atunci cred ca logic e sa dai mai multe chei, pina intra aprox in turatie ct. din demaror .... motorul sa se invirta mai repejor, fiindca daca ai scapari pe la segmenti, va inregistra mai incorect :P

2. Scoti celelalte bujii ca sa nu scinteieze, de fapt, si sa porneasca motorul; Presupun ca daca bendzineste si se tureaza, indicatiile nu mai sunt corecte (explicatii ?)

3. Apesi pe acceleratie in ideea de a permite aerului sa se "indese" corespunzator in cilindru in unitatea de timp.

4. Tot in contextul asta dai jos si filtrul ...

Bun. Vreau si eu o scula din asta, cred ca prinde bine ... unde gasesc, cit costa ? Oricum daca o sa am nevoie si cind o sa fac testul asta stiu la cine apelez :P Thanks !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar compresmetru care masoara rap de compresie masoara de fapt raportul dintre presiunea maxima in piston (in punctul ort superior)si presiunea atmosferica, pres pistonului in punctul mort inf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact cum a facut NIK_O se face

se scot TOATE bujiile ca sa mearga motorul mai usor si cel mai important sa nu ineci bujiile ca doar aprinderea e deconectata :banghead:

asa mi s-a facut mie la o dacie de un mecanic de la honda ;)

Modificat de ultimul venit
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se scot TOATE bujiile ca sa mearga motorul mai usor si cel mai important sa nu ineci bujiile ca doar aprinderea e deconectata
Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

unde as putea gasi valorile compresiei?adica cat trebuie sa arate manometrul pt tipul de motor care il am: 1.6 akl 8 valve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru taxa de compresie e usor...

In primul rand trebuie sa sti diametrul pistonului (Dp), cursa arborelui (Ca) pentru a afla volumul cilindrului (Vc) care e zona unde pistonul "fuge" de sus in jos...

Pentru a calcula Vc se utilizeaza formula:

Vc=((Dp2)x3.1416xCa)/4 Rezultatul e capacitatea cilindrica unitara (pe cilindru)

Daca punctul mort superior (PMS) al cilindrului nu este la capatul cilindrului (sa zicem ca lipseste 1 mm pana la capul cilindrului) trebuie sa aduni acest mm la cursa arborelui.

Acum trebuie sa calculezi volumul cameri de ardere (Va)

Ai nevoie de o placa de plastic cu doua gauri (una mica pentru intrarea lichidului si una mai mare pentru evacuare) + vaselina pentru etansare.

Dai jos chiulasa si pui pe ea placa de plastic izoland cu vaselina ca sa nu scape lichid. Cu o seringa pui apa in camera. Daca au intrat 50 ml de apa, atunci ai Va = 50 cc (1 cc = 1ml).

Ca sa calculezi taxa utilizezi (Vc + Va)/Ve

Simplu, nu? Daca ai motorul demontat...

Restul il face aparatul...

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!