Jump to content

Ce Ulei Sa Bag La Golf 4 1.6 16 V Azd


K I D
 Share

Postare recomandată

Si eu ma gandeam ca e mai subtirel 5w-30 insa am auzit pe multi dintre cei care foloseau 5w-40 spunand ca iarna e motorul mai zgomotos decat cu 5w-30 desi ar trebui sa aiba aceeasi viscozitate cele doua uleiuri la rece. Dar am cumparat deja uleiul, masina are 176000 km, iar la vara cand vor fi temperaturile mari voi incerca sa menajez masina cat de cat si sa verific nivelul mai des. Oricum teoretic uleiul asta se schimba la 2 ani/30000 km si va fi bun si iarna viitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W-30 si 5W-40 nu au aceeasi vascozitate la "rece"(40 gr. C).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au aceeasi vascozitate la 40 de grade, insa la -15 dupa o noapte de stat cred ca mare diferenta intre vascozitate nu mai este.

La 40 grade uleiul deja e caldut si nu e nici la 5W nici la 30.

Aline,

Chiar daca e recomandat 2 ani si 30.000, eu personal iti recomand sa-l schimbi la 15.000.

Doar daca faci peste 80% din drumuri in afara orasului sa-l tii sa zicem 20.000, insa pt siguranta sanatatii motorului e bine sa-l schimbi inainte devreme.

Si sa-l tii sub stricta observatie sa verifici nivelul, pt ca il va papa mai repede decat pe 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegii,

Stiu ca nu e topicul in care sa postez dar vreau o parere de la voi.

Se da un golf 4 1.4 16V la care trebuie sa schimb uleiul la motor si nu prea stiu pe ce marca de ulei sa merg.Momentan am in motor Aral Hight Tronic 5w40 si de mancat la c-am mancat dar in mare parte acest consum de ulei a fost datorat datorita busonului de ulei care pierdea ulei.

Motorul se prezinta bine,trage frumos,porneste bine,nu scoate fum dar este un consum de ulei care cica este normal.

La rece bate un pic tachetii dar zgomotul dispare imediat dar voi ce ulei mi-ati recomanda pentru acest motor mai ales ca mai exista si un consum de ulei la un anumit numar de kilometri.

Chiar acum cateva saptamani am completat ulei si era exact in zona hasurata si azi cand am verificat scazuse foarte putin :banghead:

Ce marca mi-ati recomanda pentru acest motor?Sa trec la alta vascozitate sau sa raman tot la 5w40??

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prin viscozitate la rece (5w) inteleg viscozitatea la -20/-30 grade C, nu la +40...

ssrazvan, pe site-ul aral se recomanda si 10w40 pentru 1.6 16v

Modificat de vwgolf4pacific
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Razvan, daca are scurgeri si nu il papa prin arderea in camera de ardere, poti pune ce ulei vrei tu ca tot va scade nivelul.

Daca ai pierderi nu iti recomand sa pui mai gros decat 5w40.

Nu are rost.

Daca este consumat de motor atunci pana desfaci motorul sa vezi unde e buba ( semeringuri, segmenti) poti miscora consumul prin marirea vascozitatii si sa folosesti 10w40. Mai bine ar fi sa folosesti un w50 insa sa respecte norma vw pt motorul tau.

Dar pana una alta inlatura scurgerile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Razvan,

poti sa mergi cu incredere pe Aral Blue Tronic 10 w 40 , corespunde si cu norma VW 500 00...stai linistit ca si cu consumul asta de ulei o sa mai faci multe mii de km...la mine ambele "papa" ulei, dar pt asta nu am desfacut niciun motor inca...bafta :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Muraru Dan am rezolvat pierderile de ulei dar la un anumit nr de km ii mai completez nu exagerat de mult cat sa ma bage la idei

Oricum trebuie sa ii fac revizia la motor si vreau sa ii schimb si bujiile si atunci vad exact cum arata si imi pot da seama daca este ceva in neregula

fishu26 nici nu ma gandesc sa desfac motorul ca motorul trage exemplar fara sa scoata fum sau alte chestii.Chiar ma pot lauda cu motorul la masina dar mai este acest consum de ulei care na.......eu fiind mai perfectionost mi se pare ca este in neregula dar am intrebat si la vw si a zis sa stau linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au aceeasi vascozitate la 40 de grade, insa la -15 dupa o noapte de stat cred ca mare diferenta intre vascozitate nu mai este.

La 40 grade uleiul deja e caldut si nu e nici la 5W nici la 30.

prin viscozitate la rece (5w) inteleg viscozitatea la -20/-30 grade C, nu la +40...

Prima cifra a vascozitatii unui ulei, cea dinainte de W, reprezinta vascozitatea cinematica a acelui ulei la 40 de gr. C(fix) si este un standard.

Asa se gaseste ea in fisa tehnica. Diferenta intre aceasta vascozitate a uleiului "stat(probabil "afara in frig") o noapte"(ori doua-trei...) sau la "-20/-30 gr.C" si cel care ajuns la 40 de grade Celsius exista desigur, insa, ea nu este relevanta fiind direct proportionala cu ultima, in cazul comparatiilor intre uleiuri cu vascozitati diferite.

La 40 de grade uleiul este "5WXX" si atat. Si chiar si la 100 de grade. Nu inteleg deloc observatia cu uleiul "caldut"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o completare la ce a spus Iuliu, daca va intereseaza ce se intampla cu uleiul la temperaturi foarte scazute atunci uitati-va la Cold Crank Viscosity (CCS). Se masoara intre -5 si -35 C (in functie de producator).

http://www.kewengineering.co.uk/Auto_oils/oil_viscosity_explained.htm

Cold cranking viscosity simulates the viscosity of an oil in crankshaft bearings during start up on a cold winter morning. The test determines if an engine can be cranked over fast enough to start under extreme cold ambient conditions. ASTM Method D 5293 simulates an oil's cranking resistance when cold, and thus indicates the lowest temperature at which an engine is likely to start.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5W-30 si 5W-40 nu au aceeasi vascozitate la "rece"(40 gr. C).

OK, am inteles, viscozitatea nu e aceeasi, dar 5w-30 si 5w-40 ar trebui sa se comporte la fel la temperaturi scazute, ambele avand aceleasi Maximum Cold Cranking (Cold cranking viscosity simulates the viscosity of an oil in crankshaft bearings during start up on a cold winter morning) si Maximum Cold Pumping(Cold pumpability measures the resistance of an oil to pumping through the engine after a cold start) datorita certificarii 5w.

Modificat de vwgolf4pacific
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la caldut ma refeream cand motorul are temperatura de 40 de grade. Deja la temepratura de lucru, uleiul are ce este dupa w, deci 30 sau 40.

Pt ca pt mine e mult mai important cum se comporta un ulei la rece, adica dupa o noapte de stat deoarece mare parte din uzura unui motor se realizeaza la prima pornire si tot atunci e vital cat de repede ajunge uleiul pe unde trebuie.

Dar sa nu o mai lungim, Aline, practica arata ca uleiul 5w30 e mai subtire si de aceea trebuie sa-l verifici mai des. De altfel iti recomand sa nu lasi nivelul sa scada sub jumatate din zona hasurata de pe joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am inteles, viscozitatea nu e aceeasi, dar 5w-30 si 5w-40 ar trebui sa se comporte la fel la temperaturi scazute, ambele avand aceleasi Maximum Cold Cranking (Cold cranking viscosity simulates the viscosity of an oil in crankshaft bearings during start up on a cold winter morning) si Maximum Cold Pumping(Cold pumpability measures the resistance of an oil to pumping through the engine after a cold start) datorita certificarii 5w.

Nu se comporta la fel. Nu ai inteles. 5W-40 acopera o plaja de vascozitate mai ridicata la 40 de grade Celsius, decat 5W-30.

Certificarea "5W-XX" nu acopera aceeasi plaja de vascozitate indiferent de valoarea "XX", ci este direct proportionala cu variatia acesteia din urma.

Eu la caldut ma refeream cand motorul are temperatura de 40 de grade. Deja la temepratura de lucru, uleiul are ce este dupa w, deci 30 sau 40.

Pt ca pt mine e mult mai important cum se comporta un ulei la rece, adica dupa o noapte de stat deoarece mare parte din uzura unui motor se realizeaza la prima pornire si tot atunci e vital cat de repede ajunge uleiul pe unde trebuie.

Uleiul si nu motorul are 40 de grade Celsius atunci cand i se masoara vascozitatea cinematica ce ii hotaraste standardul. Uleiul are intotdeauna , daca este multigrad, o "eticheta" de tipul: "XXW(inter)-YY". "XX" este vascozitatea cinematica masurata la o temperatura a uleiului de 40 de grade Celsius si "YY" este cea masurata la 100 de grade Celsius. Tipul de ulei astfel obtinut este incadrat intr-un standard ce nu variaza cu temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru golf 1.6 16v AZD iar Km - 145k. sa merge in continuare pe castrol magnatec 5w40 sau sa trec pe edge 5w30? de mancat nu prea mananca ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor.Am o mare nelamurire referitor la ulei.Intai de toate vreau sa spun ca de curand am achizitionat un golf 5 1.4 fsi cu 90 cp din 2004, are 150 mii de km cu 5 trepte.pana aici e ok.am vrut sa testez masina si m-am gandit sa fac o excursie pana in italia.inainte de plecare am controlat masina(o inspectie generala),cand am intrat in italia dupa vreo 200 km sa aprins martorul de la ulei.in acel moment chiar m-am speriat si am tras imediat pe dreapta.am constatat ca uleiul era cu mult sub nivelul normal si am completat imediat cu ulei,noroc ca aveam la mine.atunci am pus in jur de 750 ml.tin sa precizez ca nivelul la ulei era perfect la plecare.ulei acum are in jur de 8500 km facuti si e CASTROL MAGNATEC 10W40.intrebarea mea este urmatoarea:nu este bun uleiul sau trebuie segmentat motorul?acum vreau sa-l verific dupa 1000 km sa vad exact cat imi consuma.MULTUMESC ANTICIPAT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru golf 1.6 16v AZD iar Km - 145k. sa merge in continuare pe castrol magnatec 5w40 sau sa trec pe edge 5w30? de mancat nu prea mananca ulei.

Personal as trece pe mobil 5w40. Fata de Castrol mie mi se pare mai bun.

Nu are sens sa treci pe un ulei mai subtire, fie el si edge. La un mers normal nu iti aduce nici un avantaj edge-ul, el aratandu-si calitatile doar daca tragi mai tare de masina,

Insa, cel putin in cazul motorului meu, mobil a fost agreat mai bine decat Castrol, desi diferentele sunt mici.

Salutare tuturor.Am o mare nelamurire referitor la ulei.Intai de toate vreau sa spun ca de curand am achizitionat un golf 5 1.4 fsi cu 90 cp din 2004, are 150 mii de km cu 5 trepte.pana aici e ok.am vrut sa testez masina si m-am gandit sa fac o excursie pana in italia.inainte de plecare am controlat masina(o inspectie generala),cand am intrat in italia dupa vreo 200 km sa aprins martorul de la ulei.in acel moment chiar m-am speriat si am tras imediat pe dreapta.am constatat ca uleiul era cu mult sub nivelul normal si am completat imediat cu ulei,noroc ca aveam la mine.atunci am pus in jur de 750 ml.tin sa precizez ca nivelul la ulei era perfect la plecare.ulei acum are in jur de 8500 km facuti si e CASTROL MAGNATEC 10W40.intrebarea mea este urmatoarea:nu este bun uleiul sau trebuie segmentat motorul?acum vreau sa-l verific dupa 1000 km sa vad exact cat imi consuma.MULTUMESC ANTICIPAT.

Valy, nu e normal sa-ti pape asa de mult, insa conteaza si turatiile la care a fost exploatat motorul, Daca au fost peste 3500 in mod constant e posibil sa ai semeringurile de la supape slabite si la presiune mai mare a uleiului nu-si mai fac treaba.

Eu mai intai la acestea m-as uita, nu inseamna ca un motor daca incepe sa pape ceva ulei trebuie neaparat segmentat.

Insa, un test de compresie ar lamuri mai multe lucruri cu privire la etanseitatea cilindrilor.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai de toate vreau sa-ti multumesc frumos pentru promtitudine.Ce e drept,am tinut masina turata undeva la 4000 rpm,in jur de 120 km in autostrada,dar atunci aveam si senzor noxe dus.De 3 saptamani am schimbat-o,nu imi mai face probleme,dar ceea ce imi da mie bataie de cap e pierderea asta de ulei.Am sa tin cont de sfatul tau si am sa merg la un mecanic priceput sa-mi faca testul de compresie.(stie cineva cum se face?) Apropo inainte de plecare am curatat si clapeta de acceleratie ca de cateva ori masina incepea sa tremure si sa-mi apare senzorul motor in bord.mecanicul a zis ca nu a mai vazut o asa clapeta murdara,sincer m-am uitat si eu la ea si intradevar avea multa depunere pe ea.eu cred ca e din cauza de la uleiul ars.(sper sa ma insel).dar uleiul folosit e bun?10w40 CASTROL MAGNATEC?multumesc inca odata.numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, un ulei trebuie sa respecte norma Vw pt motorul tau. atat timp cat o accepta ( exp VW 502.00 ) totul e ok.

Ca si vascozitate persoanl cred ca ar fi trebuit sa fi folosit 5w40, insa, acesta fiind ceva mai subtire decat 10w40 ti-l papa si mia repede.

Depunerile de pe clapeta apar deoarece gazele carter sunt introduse in filtrul de aer insa o parte din ele ajung direct in admisie si se depun pe clapeta.

Insa, aceste depuneri se intampla si la un motor ce nu papa ulei.

Acum, orice motor papa ulei, insa important e ca acest consum sa nu fie mare.

Compresia se face atat cu motorul rece cat si cu el cald si in locul bujiei se pune un manometru ce masoara presiunea,

Insa, inainte de acest lucru va trebui sa deconectezi daca nu ma insel mufele bobinelor de inductie si sa scoti siguranta ce tine de injectoare asta pentru a nu se mai injecta benzina. Aceste proceduri sunt insa descrise de vw pt fiecare motor in parte din ce stiu eu.

Cam la toate motoarele, la 7 bari motorul e considerat mort. O presiune corecta ar trebui sa fie peste 10 bari. Diferenta intre cilindrii nu trebuie sa fie mai mare de 3 bari.

Cam astea ar fi in mare teoria.

Dar tu posteaza aici valorile si vedem dupa aceea daca sunt bune sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru explicatie,chiar nu am mai auzit cum se face un test de presiune.cam peste 800 km completez iar cu ulei si vad exact cat mi-a papat in 1000 km.sti pe cineva din Bacau la care as putea sa merg sa-mi faca testul asta?bafta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare dragi colegi de forum! Am si eu o dilema in privinta schimbului de ulei, se apropie peste vreo 3luni si nu stiu ce ulei sa folosesc la masina din semnatura. Masina are in prezent 135000km, de 2 ani am folosit castrol magnatec 5w40 si de la schimbul trecut pana in prezent am 6000km si nu am completat cu gram de ulei(nivelul este acelasi ca in prima zi). Sa trec la ARAL sau mobil , sa raman pe castrol magnatec? In cartea service primul proprietar folosea doar ARAL 5w40 dar masina a fost utilizata in italia, ma gandesc ca poate era mai bun "Aralul lor" :D . Chiar sunt in dilema daca sa raman la acelasi ulei sau sa-l schimb.Nu am avut probleme cu uleiul asta. Iarna porneste bine, vara la 30 grade pe autostrada soarelui forjaaa gen (peste 140 si masina a mers ca unsa...) Deci pana acum, 2 schimburi decand este masina la mn am folosit doar Magnatec 5w40 dar aici am vazut ca nu prea e lumea multumita de acest ulei :lol: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu esti multumit de cum se comporta masina cu acest ulei nu vad de ce sa-l schimbi cu altul.VW recomanda Castrol,stiu ei de ce!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e,ai dreptate! Din aceasta cauza am pus Castrol decand am masina. Eu personal sunt multumit de acest magnatec 5w40 C3, nu consuma ulei,porneste ok,forja ii mai dau la drum lung, mai o depasire...si se comporta super ok, dar asta dupa ce se incalzeste motorul, pana atunci n-o bruschez. Deci sfatul este sa raman tot pe castrol magnatec? Am inteles ca este succesorul softecului,acest magnatec? La un moment dat, m-am gandit sa schimb cu Aral pt ca fostul proprietar a folosit Aral 5w40, era si o eticheta pe cartea service si scrisa cu marker,dar la mn masina a functionat ok cu Castrol si il schimb la maxim 10.000 km(de obicei vara), sa suporte canicula cu brio :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mine a intrat 3,2 litri. cred ca asa este normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare din nou.Am promis ca revin cu noutati dupa ce ajung 1000 km si iata-ma.Sincer am ramas foarte surprins cand am vazut ca nivelul la ulei era aproape asa  cum l-am lasat cu 1000 km in urma.cred ca am completat doar cu vreo 80 ml,nu mai mult.din astia 1000 km ,doar 400 sunt facuti in autostrada,undeva la 3700-4000 rpm.chiar ma bucura faptul ca a consumat ff putin (tin sa precizez ca eu sunt o persoana foarte precisa).dar totusi am un dubiu,ca in momentul in care imi consumase asa mult ulei, aveam senzorul noxe dus si poate ca din acea cauza sa-mi fi papat uleiul.e posibil asa ceva?acum masina nu are nici un defect,merge perfect,trage bine,in cateva cuvinte sunt multumit de ea,chiar peste asteptatile mele.va multumesc si toate cele bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!