Jump to content

Reparare Micro-switch Usa Spate


AndyG
 Share

Postare recomandată

Acum doua zile am decis sa-mi bag "nasu" sa vad de ce nu se aprind luminile (doua in usa respectiva, la picioare spate dreapta, plafoniera spate) si nici nu semnaliza in bord la usa deschisa (spate/dreapta).

De fapt banuiam, ori switch-ul, ori vreo lipitura "rece" de pe placa electronica a broastei. In cel mai fericit caz, doar o mufa.

Observatie:

Se poate masura tensiunea care vine la orice bec care ar trebui sa fie aprins la deschiderea usii. Un voltaj de aprox 1-6V va indica un contact imperfect (microswitch). Va puteti "juca" cu inchiderea broastei cu o surubelnita si decuplarea ei de pe fata de usa. In acest timp verificati ce tensiune aveti la bec. Inainte de verificarea tensiunii: puneti contactul, luati contactul, sa scoateti calculatorul de confort din stand-by, ca sa aveti tensiune. La un anumit timp calculatorul intrerupe tensiunea.

Poze nu am din pacate, dar macar pot da niste sfaturi (nu profi) care pot ajuta pe cineva, sa-si rezolve singur problema.

Mai intai, pe langa banalele surubelnite aveti nevoie in principal de un cap torx de 45 (stea cu 6 capete) si cap stea cu 12 capete M8. Eu unul, am dat aprox. 18 RON pe fiecare (sunt de calitate). Daca vreti sa desfaceti broasca in interior sa examinati placa de circuite, mai aveti nevoie si de surubelnite torx de mici dimensiuni. Fara un aparat de masura ordinar (ohmetru, voltmetru), e cam dificil sa "purcedeti" la treaba, dar se poate improviza un circuit cu bec la nevoie.

Pasi de urmat pentru scoaterea broastei (A naibii broasca! La Dacie era mai simplu :huh: ):

1. Cu o surubelnita stea se desfac cele doua suruburi ale fetei de usa (in partea se sus).

2. Se lasa geamul aprox 2-3 cm (va foloseste ulterior sa puteti tine de ansamblu macara-geam). Se desface comutatorul de geamuri din usa. Acesta se scoate cu o surubelnita dreapta, facand parghie in sus asupra partii curbe (diametral opuse a partii drepte). Iese cam greu. Se scoate mufa din el. Trebuie demufat deoarece firul e scurt si aveti probleme la indepartarea fetei de usa.

3. Fata de usa culiseaza de jos in sus, deci se ridica. Se forteaza un pic, dar cu simt de raspundere.

4. Odata ridicata fata de usa, se decupleaza tija dintre parghia de actionare a deschiderii usii, se scoate firul de la comutatorul geamuri si toate mufele care va impiedica indepartarea acesteia.

5. Se scoate mufa din broasca. Iese foarte greu. Are un opritor care se opune scoaterii. Se foloseste o surubelnita pentru deblocarea opritorului.

6. Se desface din clipsuri chederul usii (de pe partea broastei). Mai este un surubel stea in partea de jos.

7. Se desfac suruburile broastei (cap stea 12 capete / M8)

8. Se desfac cele 4 suruburi care tin ansamblul macara geam (torx de 45). Ansamblul iese in sus. Aveti grija ca la unul dintre suruburi (partea de jos dinspre fata se afla o pana care cade cand scoateti surubul. Sa stiti de unde cade :blink: .

9. Se desface tija dintre "timburusul" de inchis usa si broasca. Se scoate broasca inspre afara. Se decupleaza cele doua tije de pe ea.

10. Odata ce aveti "broasca" in mana, veti observa doua fire (rosu/ albastru) care duc la microswitch. Deci, nu trebuie desfacuta "chirurgical" broasca pentru a avea acces la switch. Acesta este prins de o clema si deschide/inchide circuitul la actionarea broastei. Firele duc la pinii 4 si 6 din mufa broastei. Sunt primii pini langa locul unde lipseste unul (din constructie presupun).

Cu o surubelnita se poate scoate clema care tine switch-ul. Odata scos, acesta se poate desface cu grija pentru a fi curatate contactele (4 cleme). E un pic de migaleala, dar eu l-am desfacut bucati, curatat contacte si pus la loc. M-am cam chinuit cu desfacutul. Eu am scos complet lamela, arculetul dupa ce am indoit (in sus) piesa in forma de "L". E dificil de pus la loc! Deci, atentie cum sta lamela inainte sa o scoateti. Bineinteles ca stiu ca se poate inlocuii, dar am preferat sa-l curat deoarece arata destul de bine in interior, mai putin o arsura superficiala a contactelor.

Daca vreti sa "operati" broasca va trebuie surubelnite torx de mici dimensiuni. Nu mai stiu exact "de cat".

Observatie: Nu umblati sa desfaceti parghia cu cele doua arcuri. Nu este nevoie, si in plus, este foarte greu de pus la loc.

Se desfac toate surubelele de pe marginea carcasei plus inca unul pe cealalta fata a broastei. Mai sunt si doua clipsuri de plastic care se desfac usor.

Atentie cand desfaceti in doua broasca. Mecanismul e destul de finut si contine si piese micute care pot da batai de cap.

Inauntru se pot inspecta inca doua microswitch-uri, placa de circuite (lipituri), motoras electric.

Va trebuie o oarecare "deprindere" ca sa o puneti la loc, asa ca nu va apucati de treaba daca nu le-ati avut cu "surubaritul" sau demontatul jucariilor cand ati fost mic :lol: .

De pus la loc ... cred ca se intelege ... in ordine inversa. Eu am reusit sa repar switch-ul, si in acelasi timp sa nu stric si altceva. Am avut si un pic de noroc :lol: .

Sper ca nu v-am plictisit! Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am avut si eu probleme cu becul din usa fata dreapta. Una din probleme a fost ca nu am avut cheie pentru a desface broasca adica cap stea cu 12, am incercat cu stea in 6 si am distrus unul din cele doua suruburi ce erau din aluminiu, deci atentie... , apoi am dat broasca jos fara a umbla la geam(geamul era inchis) am deconectat lagaturile mecanice si electrice destul de usor(nu m-a chinuit nimic) am scos swich-ul si am constatat ca era rupta o bucata din plasticul ce actioneaza mecanismul intern(sub acel manson de cauciuc era ros, rupt, cam 1 mm si sistemul macanic al broastei nu mai ajungea sa actioneze acel intrerupator). Am dat swich-ul jos de tot(atentie, este foarte mic si are un sistem de fixare) am luat un pistol de lipit si o bucata de sarma(ceva mai subtire decat un bold) si am infipt-o prin incalzire dupa care am refacut cu poxipol in jurul sarmei inaltimea acestuia. Am montat totul la loc, am uns mansonul de protectie a swich-ului cu putina vaselina si vad ca e in regula, tine destul de bine si functioneaza de vreo 3 luni

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Ce tip de microswitch trebuie cumparat si cum arata? ca si eu am aceeasi problema la usa stanga

Multumsec anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Reinvii topicul....

Se da un A6 c5 an 2003, motor 2.5 TDI , problema la el este ca la usile fata(ambele) si dreapta spate nu se mai aprind becurile la deschiderea lor,buzzer-ul nu mai semnalizeaza uitarea luminilor pornite,nu se mai aprind nici luminile de la picioare(footwell , parca).Am intrat pe Central electrics si m-am uitat pe fiecare usa in parte,la deschidere toate raman "closed".Intrebarea mea: e posibil ca la toate trei usile sa fie dus switch-ul, sau ceva din modulul confort ?

 

Address 35: Centr. Locks        Labels: 4B0-962-258.lbl

 Part No: 4B0 962 258 N

 Component: Zentralverrieg.,DWA D37 

   Coding: 06859

   Shop #: WSC 02325 

   VCID: 346D772504DEC2BE40B-4F1E

5 Faults Found

 

01374 - Alarm triggered by Terminal 15

            35-00 - -

01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring

            35-00 - -

01369 - Alarm triggered by Hood Switch

            35-00 - -

01562 - Rear Right Door

            59-10 - Can't Unlock - Intermittent

01562 - Rear Right Door

            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

 

Aceste erori le-a avut stocate dar au disparut la stergere.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e foarte posibil sa ai probleme la cele 3 yale...se reconditioneaza toate - schimbat switchuri, curatat colectoare motorase, refacut lipituri....si vezi daca mai sunt probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!