Jump to content

Temperatura motor/ulei


lucian
 Share

Postare recomandată

Fiti seriosi :bounce:

Orice modificare la fuliile dinamului si arborelui cotit, pentru a creste turatia turbinei, creste in acelasi timp si turatia dinamului -> posibilitate ff mare de a-l arde cand ti-e lumea mai draga.(Stiu ca se folosesc ff mult fuliile cu raport de transmisie modificat la marcile de masini exportate in tari calde, dar acolo-i alta mancare de peste: motoare racite cu apa, alternator/dinam pe suport reglabil etc) In plus, chiar daca poti creste turatia fara a strica nimic, la iarna se va incalzi motorul cand va zbura porcul :lol: trebuie sa existe un compromis intre racire si incalzire

Eu unul am rezolvat intrucatva problema supraincalzirii dupa multa bataie de cap - i-am confectionat garnitura pt. compartimentul motor, din cauciuc poliuretanic spumos; intre timp am gasit prin Vitan un cheder in forma de "T", aproape identic cu cel original, si s-ar putea sa incerc si cu asta, sa vad daca e mai eficient.

Atentie: supraincalzirea se mai poate produce si datorita tubului de aer cald, care aduce la carburator aer cald din zona chiulasei. Tubul trebuie sa fie bine inchis pe timp de vara, fie cu clapa originala, fie, daca n-o mai aveti, cu un dop. Daca aspirati in motor aer fierbinte cand sunt 35 de grade afara... ghici :ok:

~Salutari fratiei Broscarilor

Nautilus

PS mie palniile nu-mi inspira nici o incredere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • notchman

    15

  • RaduI

    13

  • niq_ro

    12

  • Nautilus

    10

Top Posters In This Topic

Alte motive de supraincalzire???? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avans prost pus la punct

Amestec prea sarac

Clapetele de racire ne-deschise total

Stat mult pe la stopuri .......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca se merge mult in Bucuresti , cu stat mult la semafoare, vara cred ca e recomandat sa mariti putin turatia la relanti.

" parerea mea!" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea....dar creste al dracului consumul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea....dar creste al dracului consumul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de sfaturi!

Carburatorul este reglat de un mecanic de broasca si motorul "toarce" f frumos. ! :ok:

Nu i-am pus inca tabla din fata motorului (e posibil sa se incalzeasca de aici???)

Intr-adevar de la Otopeni pana in Bucuresti nu s-a incalzit, dar dupa Arcul de triumf a inceput sa miroasa f puternic a incins si am oprit-o sa se raceasca de doua ori pana in Drumul Sarii!

Uleiul din motor influenteaza cumva incalzirea (nu este un ulei bun - Prista Oil - pentru ca motorul este facut de putin timp si o sa-l schimbam dupa x Km)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, tabla influenteaza pentru ca iti intra caldura de la toba in compartimentul motor sia erul incins e tras de turbina si suflat peste cilindri , daca aerul e cald nu se raceste.

si uleiul influenteaza, dar pentru rpimii 500 de km nu tre sa fie super ca oricum il arunci si 500 km rezista uleiul .

dupa aia e bine sa pui ulei bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tre' sa-i pun tabla aia!!!! O sa incerc sa fac singura treaba asta pentru ca Rares nu este in Bucuresti (nu cred ca este complicat)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o gramada de suruburi acolo de pus.... dar nu e complicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma descurc eu, important este sa gasesc suruburile! :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine ca stii unde-i tabla ca io n-o mai gasesc pe aia :censur:)))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totdeauna cand reasamblezi un motor raman niste suruburi in plus !!!!

:bounce: :bounce: :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tabla este in locul din dreapta de cand am desfacut motorul!!!

In ceea ce priveste suruburile, ele au fost insuficiente dupa asamblarea motorului!!!!!!!!!! :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact.. si io raman fara suruburi... ca mai pun la altele :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi raman de obicei pe afara.

V-or fi ramas inauntru !!! :censur:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

Dana gasesti in piata suruburi micute de 6 pentru cheie de 10....e mai bine sa pui noi....apropo lipsa garniturii din jurul motorului neste si asta o problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mey copii lu' tata :shock:

care zicea ca are senzor de temperatura de Dacie ? il are de mult? :censur:

adica rezista temperaturilor de la broscoi? :bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care zicea ca are senzor de temperatura de Dacie ?
Eu :censur:
il are de mult?

Din septembrie 2001

adica rezista temperaturilor de la broscoi?

Am avut mereu mai putin de 120 de grade, deci nu stiu pana la cat rezista inainte sa se strice definitiv.

Cel care era pe masina cand am luat-o era defect - nu citea temperatura, asa ca l-am inlocuit cu cu unul identic.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei sunt facute sa reziste pana la 125 de grade :censur: , da' cred ca rezista la mai mult.. mai ales ca tu zici ca il ai din 2001... :ok:

oricum eu am pus o schema de termometru, de teoretic rezista si indica pana la 160 de grade :bounce:

www.niq.go.ro/termometru.doc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Iata ceva interesant pentru racirea motorului:

Okay, so now you have that fire breathing monster of an air-cooled engine. With that pumped up compression for that low end torque and the dual carbs for that high end power, you now have the deck stacked opposite of your favor. The high compression makes lots of heat and the dual carbs flow more CFM and will actual steal most of the fresh air before it has a chance to enter the fan and cool those hot heads. Just think if your running a set of the much sought-after Weber 48 IDA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Palniile" care sa aduca mai mult aer in compartimentul motorului sunt interesante, dar destul de putin utile. Se mai pot taia 2 gauri intre geamul spate si aripa, si monta palnii, se pot fixa si pe grila de deasupra motorului, in cel mai bun caz se poate adapta o capota de 1302 cu fante in ea.

"Palnii" care sa culeaga aer de sub masina sunt o idee destul de proasta, fiindca pe caldura de 40 de grade in aer, asfaltul are o temperatura mult mai mare - destul ca sa te friga daca-l atingi, si aerul din imediata lui vecinatate nu e tocmai ce-i trebuie unui motor ca sa se raceasca :12:

Din experienta mea, o Broscutza cu motorul in stare buna, radiator de ulei curat si ulei de buna calitate, nu are motive sa se supraincalzeasca, indiferent ce carburatoare ar avea.

Unul din principalele motive pentru supraincalzire(alaturi de lipsa tablelor de racire, lipsa garniturilor de pe motor si din jur etc) este lipsa termostatului - multi broscari l-au scos pretinzand ca se raceste motorul mai bine fara el. In realitate se raceste mai prost - arcul care actioneaza voletii de racire n-are forta sa-i tina deschisi la maximum, si curgerea aerului e restrictionata. E nevoie de termostat atat pentru a inchide voletii cat si pt. a-i deschide.

Exemplu: brotacul meu, asta-vara(luam ca exemplu o zi mai putin calda), fara termostat si cu avans mic, se incalzea cam la 105-110 grade. Cred ca, fortat, ar fi ajuns la 120, dar n-am riscat. Joia trecuta, la o temperatura de 20 de grade afara, cu avans mult mai mare si turat bine de tot, s-a oprit la o latime de ac sub 95 de grade, dupa mai multe ore de mers. Q.E.D. ar fi zis stramosii nostri latini :bounce:

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu Nautilus apropo la termostat. Am mai zis-o si eu. Si e proaspat verificata faza, am termostat ptr. prima oara in 10 ani + voletii respectivi pe care nu-i aveam deloc. Am montat ansamblul asta in sept., deci am prins si temperaturi peste 30 grade. N-am termometru la bord, dar motorul oricum era mult mai racoros dupa un drum prin oras decat inainte. Si s-a cunoscut si in mers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu faptul ca cei care au proiectat motorul si sistemul de racire nu au fost idioti, ca dovada faptul ca broscute se gasesc in toate climatele de la desert pina in Antarctica.

Mi s-a parut insa interesant ce i-a dus capul pe unii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!