Jump to content

Tsi-ul Scoate Fum?


amadeus2000

Recommended Posts

Deschid acest topic pentru a-mi manifesta nedumerirea in ceea ce priveste fumul pe care il scoate o masina de 1400 km la evacuare. Am observat acest lucru atunci cand sotia conducea masina, iar eu mergema in spate, cu o alta masina. De asemeni am observat ca evacuarea fie scuipa benzina, sau o fi condens? Benzina utilizata este Petrom 99+. Cei care aveti acest tip de motor, cum se comporta din acest punct de vedere, e o problema care trebuie sa ma ingrijoreze, sau o trecem la capitolul "e normal dom'le, asa face toate"? Prefer sa aud intai parerile voastre, inainte sa ma cert cu cei din service. Merci.

Link to post
Share on other sites

Mai degraba ar fi apa ce e aruncata pe acolo. Ma indoiesc sincer ca ar fi benzina. E si vremea mai rece si condensul e omniprezent...

Ar trebui sa aplici metoda mirositului daca vrei sa fii sigur. Parerea mea.

Edited by kasius
Link to post
Share on other sites
Deschid acest topic pentru a-mi manifesta nedumerirea in ceea ce priveste fumul pe care il scoate o masina de 1400 km la evacuare. Am observat acest lucru atunci cand sotia conducea masina, iar eu mergema in spate, cu o alta masina. De asemeni am observat ca evacuarea fie scuipa benzina, sau o fi condens? Benzina utilizata este Petrom 99+.

Fumul e negru sau albastru. Eventual alb...atunci cand sunt probleme. Ma indoiesc ca ceea ce ai vazut tu este fum.Eventual vapori.

Iar condensul pe teava de esapament e un fenomen obisnuit la benzinare. De aceea se si distrug esapamentele la benzinare in cativa ani, relativ putini.

Link to post
Share on other sites

Ok. gata, m-am prins: romanasul face sprit si din benzina, numai ca masina care e desteapta le separa, si iti arata pe ce ai dat banii. Acum, ce sa va zic in legatura cu benzina (chiar daca nu e un topic dedicat): l-am intrebat pe "nenea" de la benzinarie daca fac vreo diferenta daca pun de 95 sau de 98. Raspunsul lui, cu o mina complice (parca mi-ar fi dezvaluit cine stie ce secret) a fost cam asa: "daca aveti bani de dat in plus, puneti domnu' de care vreti, da eu zic sa puneti de 95, ca tot aia e. Pina ajunge la noi nu cred ca mai e de 98..."

Link to post
Share on other sites

amadeus2000, orice masina scoate fum, atat timp cat nu e electrica. :P Cred ca ai vrut sa intrebi daca scoate fum ca un TDI sau ce?

Si benzinarele scot fum, numai ca nu e fum negru, ci unul albicios (ca un fel de abur). Ceea ce curge pe la toba este condens care e normal. Vara chiar curge foarte mult din cauza compresorului de AC. Se intampla sa mai scoata si un "dop" de fum negru daca mergi cu masina mult timp subturata si cand ii dai cateva ture in plus se curata putin toba si iese negreata de pe toba dar foarte putin si pt un timp foarte scurt (1-2 secunde).

Cat despre benzina, avea dreptate cel de la benzinarie, cea de 98 probabil ca ajunge de 95 la poma, dar cea de 95 ajunge de 91. :Driver:

Ideea este sa pui o benzina calitativ cat mai buna la FSI-uri ca si motorina la PD-uri, pentru ca injectoarele de FSI (e tehnologie mai noua, mai destepte) sunt injectoare de presiune foarte mare cu duze foarte fine si se infunda foarte foarte usor. Un alt dezavantaj major este ca aceste injectoare odata infundate se defecteaza si oricum nu se pot curata, iar un astfel de injector costa si 2000 ron bucatat. Deci, economia facuta la pompa se poate duce in cumpararea unui injector, injector care daca este infundat nu se schimba pe garantie. Probabil ca nenea de la pompa nu stia aceste detalii despre motoare FSI de aici si recomandarea lui. Acum, decizia apartine fiecaruia, dar ar trebui sa va informati foarte bine inainte.

Pe capacul de la rezervor, la TSI scrie CO 95 Super Premium. La noi nu stiu cate benzina de 95 sunt Super Premium. Prin urmare multe benzine de 95 nu sunt chiar indicate pentru motoarele TSI.

Link to post
Share on other sites
Raspunsul lui, cu o mina complice (parca mi-ar fi dezvaluit cine stie ce secret) a fost cam asa: "daca aveti bani de dat in plus, puneti domnu' de care vreti, da eu zic sa puneti de 95, ca tot aia e. Pina ajunge la noi nu cred ca mai e de 98..."

Well...ca tot romanul care se pricepe si la politica si la fotbal ai nimerit un pompagiu care se pricepe si la produsele petroliere si la masluirea lor.

Din experienta unui prieten care are un Touran 1.4 TSI 140 CP, TSI-ul consuma ceva mai mult cand ii dai CO98 dar merge mai frumos si mai rotund decat atunci cand ii dai CO95. Asta e valabil in tara.

Cand mergi in strainatate, CO95 merge la fel ca si CO98 de la noi...de bine ma refer. Si parca consuma un pic mai putin.

Link to post
Share on other sites

Si eu am un TSI cu care am de-abia 600 km si am alimentat azi a doua oara tot cu MOL 98, am vrut sa-ncerc si MOL 95 dar totusi m-am gnadit macar sa mai astept pana la 1500 km sa nu fac probe asa din prima. Si eu ma gandeam ca benzina de 98 se consuma mai repede, vreau sa zic ca am mers azi vreo 90 km Cta-Mangalia (si prin statiuni) si retur si consumul a stat pe la 7 litri/100km. Am mers cu maxim 120km/h. Prin statiuni mergand incet cu a 2-a scazuse la 6.6 dar creste foarte repede acest consum mediu imediat cum apesi pedala, mi se pare curios, imediat te face s-o domolesti :). Ce este curios, consumul instant la 120 km/h pe pilot automat, varia intre 8 si 11 litri/100km, e adevarat si 0 grade afara, conteaza? In mod normal aerul rece ar ajuta ca e mai comprimat.

Si ca sa fiu on-topic, nu am vazut sa scoata fum, abur da, ca e frig si e normal!

Edited by poe
Link to post
Share on other sites

Salut! In primul rand benzina nu are cum sa ajunga la toba finala chiar si in cazul unei defectiuni. In cel mai rau caz apar acele detonatii in toba de evacuare deoarece temperatura este ridicata iar vaporii de benzina vor genera acel bum. Intrebarea nu este f clara. Nu are elemente suficiente astfel incat sa putem exprima un punct de vedere. Eu cred ca ceea ce s-a vazut a fost condens. Exista posibilitatea ca benzina sa fie de proasta calitate. Daca cisterna din care s/a alimentat PECO nu a fost curatata dupa un transport de CLU sigur se vede un fum albicios la final . Totusi daca raportam totul la tehnologia motorului exista martori care indicau ceva probleme sau motorul nu functiona la turatii mici corespunzator. Recomand sa alimentati de la ROMPETROL pentru ca ceea ce scrie la pompa este mai aproape de adevar.Rafinaria este dotata cu tehnologie noua si este singurul producator est european care respecta normele si standardul.

Link to post
Share on other sites

Salut Poe! Consumul instantaneu este influentat de factori externi: vant, denivelari ale soselei. Totusi este cam maricut consumul .Eu la 140 tr VI am 7,8-8,3.

Link to post
Share on other sites

La fel am patit si eu!!! Si tot cam asa,pe la vreo 1500km..la inceput nu am crezut cand mi-a spus cineva ca imi cam scoate fum pt o masina noua..plus reprosurile ca am alergat-o ca pe circuit si de aia..evident un necunoscator..mentionez ca si eu am bagat in vremea aia numai 99+..de atunci am trecut pe carera 95 si nici cea mai mica urma de fum negru nu am mai vazut..nuami un fum alb..insesizabil..deci nu va speriati..benzina din romania va distruge masina nu altceva..noroc ca sunt germane...

Well...ca tot romanul care se pricepe si la politica si la fotbal ai nimerit un pompagiu care se pricepe si la produsele petroliere si la masluirea lor.Din experienta unui prieten care are un Touran 1.4 TSI 140 CP, TSI-ul consuma ceva mai mult cand ii dai CO98 dar merge mai frumos si mai rotund decat atunci cand ii dai CO95. Asta e valabil in tara.Cand mergi in strainatate, CO95 merge la fel ca si CO98 de la noi...de bine ma refer. Si parca consuma un pic mai putin.
daca va uitati in cartea masinii la alimentare cu carburant o sa vedeti ca la tsi de 140 cp e recomandat sa alimentezi cu superCOR98..dar,scrie ca puteti alimenta si cu super COR 95 si citez"cu o usoara scadere a puterii motorului si zgomote motor mai accentuate"Iar la tsi de 170cp scrie de super COR98 si super COR100.
Link to post
Share on other sites
Velocity_Warrior

Fiind un client (sa zicem) fidel al Petrom m-as orienta in continuare pt masina noua spre TOP Premium 99+. Numai ca apare o problema. Am studiat in detaliu paginile cu caracteristici ale mai multor producatori de combustibili : Petrom, ROMPETROL, MOL si mai era unu ... La OMV n-am gasit nimic despre caracteristici.

Se pare ca la Petrom benzinile contin mult sulf: 50 ppm. La ROMPETROL aproximativ la fel. Singurul producator la care nivelul de sulf este scazut si se pare ca si cifra octanica e mare ar fi MOL cu ale sale benzine Tempo Plus 98 si Benzina EVO; sulf aprox. 10 ppm.

Este cineva pe aici care a alimentat numai cu Top Premium 99+ un numar apreciabil de Km ?

istef - ai cumva vreo idee sinistra Carera 100 de la OMV o fi oare aceeasi cu TOP Premium 99+ ?

Multumesc si sanatate

Link to post
Share on other sites
Fiind un client (sa zicem) fidel al Petrom m-as orienta in continuare pt masina noua spre TOP Premium 99+. Numai ca apare o problema. Am studiat in detaliu paginile cu caracteristici ale mai multor producatori de combustibili : Petrom, ROMPETROL, MOL si mai era unu ... La OMV n-am gasit nimic despre caracteristici.

Se pare ca la Petrom benzinile contin mult sulf: 50 ppm. La ROMPETROL aproximativ la fel. Singurul producator la care nivelul de sulf este scazut si se pare ca si cifra octanica e mare ar fi MOL cu ale sale benzine Tempo Plus 98 si Benzina EVO; sulf aprox. 10 ppm.

Este cineva pe aici care a alimentat numai cu Top Premium 99+ un numar apreciabil de Km ?

istef - ai cumva vreo idee sinistra Carera 100 de la OMV o fi oare aceeasi cu TOP Premium 99+ ?

Multumesc si sanatate

Salut

In golful meu MKV GTI am bagat cand l-am luat de la deler OMV Carerra 100 cu care s-a comportat excelent dupa care am pus si Top premium 99+ cu care merge bine si consuma mai putin (asta in comparatie cu benzina de 95) , de 95 am pus doar cand am iesit din tara cand nu am gasit 98 sau altceva mai bun si se simtea un trepidat usor la relanti dar la putere nu s-a prea simtit dar consumul era putin mai mare...

In Austria am facut un plin cu Shell V Power diferenta de putere si consum am mers la un plin minim 50km in plus , normal la un plin imi arata autonomie ~550 km , cu un plin de v pover arata 650 Km (dupa ce am mers cativa km) eu personal numai vpower as baga dar la noi de unde ? Asa ca raman la Top P. 99+ ca e mai ieftina ca si carerra 100 si dif. insesizabila . De 95 din RO nu am pus niciodata in golf dar am avut o skoda felicia 1.6 MPI in care bagam top p. 99+ sau efix de 95 de la rompetrol si era OK...

Link to post
Share on other sites

A incercat cineva sa puna aditivi in benzina??

Eu am o problema la a mea...dimineata cand o pornesc si peste noapte a fost - plec cu ea si de 3 4 ori imi "pica in bot" in a2a pe la 30 40km/h .

Link to post
Share on other sites

Si la mine face la fel daca sta mult timp in frig. Nu are legatura cu carburantul. Trebuie sa-l lasi sa se incalzeasca putin. Uramereste turatiile. Dupa ce pornesti motorul o sa stea la putin peste 1000 de turatii , lasa-l aproape un minut si el coboara pe 8-900 si sunetul motorului se schimba si merge lin motorul.

Link to post
Share on other sites

devastator la mine face toata chestia aia in maxim 10 secund. Porneste pe la 1200 rpm si scade la 8 900 rpm...in maxim 10 sec si isi schimba sunetul.

Link to post
Share on other sites

Da si la mine destul de repede se incalzeste, am zis 1 minut sa fiu sigur :( . Dupa ce il las sa se incalzeasca merge foarte bine la mine (am si DSG,nu stiu daca are importanta).Ca sa fiu macar putin on-topic, la mine nu scoate decit putin fum dar al dracu de mult abur.

Link to post
Share on other sites

off-topic : La cele spuse mai sus, nu conteaza ca motorul isi revine in 10 sec, 1 min, asta depinde de temperatura de afara, daca motorul este rece si peste noapte a fost frig e si normal ca atunci cand se porneste motorul sa stea in ~1200 rpm (atunci se actioneaza automat

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
Si eu am un TSI cu care am de-abia 600 km si am alimentat azi a doua oara tot cu MOL 98, am vrut sa-ncerc si MOL 95 dar totusi m-am gnadit macar sa mai astept pana la 1500 km sa nu fac probe asa din prima. Si eu ma gandeam ca benzina de 98 se consuma mai repede, vreau sa zic ca am mers azi vreo 90 km Cta-Mangalia (si prin statiuni) si retur si consumul a stat pe la 7 litri/100km. Am mers cu maxim 120km/h. Prin statiuni mergand incet cu a 2-a scazuse la 6.6 dar creste foarte repede acest consum mediu imediat cum apesi pedala, mi se pare curios, imediat te face s-o domolesti :icon_cool: . Ce este curios, consumul instant la 120 km/h pe pilot automat, varia intre 8 si 11 litri/100km, e adevarat si 0 grade afara, conteaza? In mod normal aerul rece ar ajuta ca e mai comprimat.

Si ca sa fiu on-topic, nu am vazut sa scoata fum, abur da, ca e frig si e normal!

Stai sa se rodeze un pic motorul si apoi o sa-ti scada consumul. La mine cam dupa 2500 km s-a vazut o reducere de consum

Link to post
Share on other sites

Intr-un an de zile crezi ca nu i s-a rodat motorul? :icon_rambo:

Link to post
Share on other sites

Eu am avut o problema la inceput , in momentul in care porneam murea motorul la prima cheie, nu mereu ci doar cand i se trezea lui. Pana atunci nu am alimentat decat de la MOLL si ROMPETROL. In acele momente de care iti spuneam mi-a sugerat cineva sa verific cu degetul ce depuneri sunt pe teava de esapament pe interior. Intr-adevar degetul era acoperit de un fum negru. De cand alimentez insa de la OMV si nu vreau sa le fac reclama ptr ca au preturi destul de mari comparativ cu ceilalti producatori, nu am mai avut nici o problema cu muritul motorului ca sa na exprim mai plastic, iar pe dinauntrul tevii dupa ce am curatat nu mai iese negreala aceea, bineinteles, reziduuri sunt, dar nu acea pelicula neagra, semn pentru umila mea parere ca benzina de la OMV e o benzina pe care motoarele noastre o gidera foarte bine. Mult noroc!

Link to post
Share on other sites

Mi s-a rodat motorul intre timp :D, nu am decat vreo 9000 km cu ea, consumul nu as putea spune ca a scazut, o fi si din cauza ca masina e mai mare fiind variant, eu nu-nteleg o chestie pe care o sustinea mai demult istef: faptul ca motoarele fsi sunt mai sensibile si le trebuie benzina cu cifra octanica ridicata, ca daca se infunda un injector e scump bla, bla. Intrebarea mea este: benzina 98-100 este mai curata ca cealalta? Sau cumva cifra octanica mica infunda injectorul? Eu unul, acesti 9000 km i-am mers 99% numai cu benzina de 95, respectiv petrom, petrom v si efix. Pana acum nu am nici cea mai mica problema nici la pornire nici in mers, o singura data la semafor am simtit niste trepidatii la relanti si atat, iar la revizie cand mi-a pornit motorul cu capota deschisa am observat ca motorul chiar tremura la propriu dar in masina nu se simte, poate dupa ce-or imbatrani tampoanele.

Si totusi sa fiu on-topic, odata cand am plecat foarte tare de pe loc si am accelerat maxim era un prieten in spatele meu cu un diesel si mi-a zis: al naibii tsi-ul asta daca scoate un gram de fum!

Edited by poe
Link to post
Share on other sites
Velocity_Warrior

poe - despre cifra octanica s-a mai discutat si chiar si despre benzinele astea nenorocite. Cred ca am putea continua discutia pe topicul Benzina Pentru Tsi-uri Si Fsi-uri.

istef are dreptate cand zice ca trebuie folosita benzina buna in sensul sa aiba continut cat mai mic de sulf (eventual nul). Stim cu totii ca de la inceputul anului 2009 niciun producator nu mai are voie sa scoata pe piata vreun combustibil (motorina sau benzina) cu continut de sulf mai mare de 10ppm iar de la anu viitor daca nu ma insel sulful trebuie sa dispara.

Despre curatenia benzinei, chiar si a celei de 98-100, sunt multe de scris si nu putem niciodata sti ceea ce bagam in rezervor. In general se recomanda alimentarea de la o statie cu flux mare de masini.

Da-in in continuare cu 95 ca nu are ce sa-i faca rau :D

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Ca sa fiu on topic.

Dap TSI scoate funm, nu stiu dc dreaq, ma uit la alte masini care se afla in trafic si nu vad fum, ma uit la mine si vad fum.

E un fum alb ca un abur, am reclamat acest lucru si la service rapunsul a fost ca motorul merge normal si ca "ce vrei dle. sa nu scoata deloc fum".

Am verificat (miros) daca evacueaza benzina, NOP nu scuipa gazolina.

Legat de subiectul benzina.

Din cate am citit pana acum pt TSI este recomandat cat mai putin sulf, dap este adevarat ca MOL 98+ in (teorie) contine mai putin sulf.

Eu unul folosesc mix de la MOL, bag de 98 plin, cand ajunge pe la jumate completex cu 95, asa am un mic care teoretic este intre 98-95.

Am mers destule ori si cu 95 simplu, sincer nu sughite deloc, am evitat pana acum din principiu Petrom si in nici un caz nu alimentez de la no-name, masina merge foarte bine si cu 95 de la OMV.

Am citit un topic despre benzina, comparatie teste smecherii, reiesea de acolo ca luck-oil is the best, facut de un student chipurile.

Am mers cu benzina de la luck-oil de 95 sincer nu mi-a placut deloc, nu am incercat 98 de la ei. In acel topic scria ca si luck-oil de 98 are foarte putin sulf.

Cam atat si inca nu-mi explic fumul alb, care ma enerveaza si pe mine.

Link to post
Share on other sites

pai acest fum,il scoate si vara?caci acum iarna,toate scot abur si condens...brgds.

Link to post
Share on other sites

Dap si vara.

Bineinteles ca nu este asa de mult cum este acum iarna (+aburi).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept