Jump to content

Info Sharan


gabriel randasu
 Share

Postare recomandată

 Sunt destule chestii depinde ce vrei Benzina ori Diesel

 

 

La intermediara daca vezi pe cutie un praf rosiatic depus e clar intermediara e de schimbat..uite aici  

 

La ambreiaj  oprire cu ambreiaj apasat si fara ambreiaj apasat  daca trancane la oprirea fara a apasa ambreiajul...rulment  volant???.

 

Da merita sa ai roti de iarna pe jante, e comod de schimbat .

 

Numai cele Diesel au  webasto.....multe probleme....

 

Instalatia vacuum la diesel, stutul de la pompa tandem.....

 

Etrierele de spate cand incep sa scape lichid de frana....se pot repara  dar e degeaba....asa ca noi.

 

Cauta conductele de frana  dupa protectia de la esapament rugineste.

 

Diesel  bujii incandescente se rup  usor in chiulasa  verifica.

 

Stergatoarele de parbriz.... mecanismul fragil.

 

Bieletele antiruliu  schimbi cateva seturi pe an.

 

Bucsa cauciuc telescop fata, se uzeaza repede.

 

Planetarele o poveste veche la Sharan datorita distantei mari intre axa cutiri si axa rotilor...

 

La diesel...lista e lunga, primul lucru te bagi sub masina si te uiti la parghia turbo daca la pornirea motorului se trage toata in actuator.

 

La diesel urme de ulei la  imbinarile tubulaturii turbo.

 

Roata de rezerva  o poveste urata cu multa rugina..

 

Am obosit   ma las pagubas.... uite aici ai o lista cu ce trebuie sa verifici  inainte de a cumpara..stiu e in germana incerca cu Google translata si daca nu intelegi ceva poti  intreba.

 

https://www.sgaf.de/content/checkliste-kauf-gebrauchten-sga-190078

 

Clikul te duce mereu la un topic unde explicat  detaliat  si sunt multe poze  deci ..incearca

 

Multumesc pentru lista. Cat despre motorizare, cred ca raman la benzina si incerc sa gasesc ceva cu km reali putini. La benzina am sanse mai mari sa nu fie km dati inapoi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sharan de trei ani.Are 340 de mii km.Am cel putin 10 prieteni cu sharan dar problemele descrise mai sus nu le-am auzit.Bieletele daca le pui originale,schimbi un set la trei ani.Bujiile,mi s-a ars una dupa 15 ani.O masina cand are problemele descrise mai sus este cam neglijata de proprietar.Si cand se duce asta,tot Sharan imi iau.For ever DIESEL.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelu,

 

Acesta este un pool, deci cele enumerate mai sus nu apartin unei singure masini, deci e o chestie de statistica....

 

Este foarte clar ca o masina intretinuta periodic trece lejer pe langa aceste defectiuni....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama :D . Eu am un sharanel din 2002 1.8t si cu gpl pus de mine. Are 150 cp si pe benzina si pe gpl (probat si pe soft si in mers). Instalatia de gaz(tomasseto) este pusa in locul rotii de rezerva. Oricum la cat de des se strica mecanismul rotii de rezerva, mai bine ca nu mai este. Am un kit pentru pana (compresor, solutie, snur, etc). Cu kit-ul asta te descurci fara probleme daca nu tai cauciucul. Daca vrei si roata de rezerva, poti sa iei o rezerva mica, care incape fara probleme intre al treilea rand de scaune si haion. Consum benzina in Bucuresti 13-14-15 si afara 9-10-11(depinde de viteza si incarcatura). Consum de gaz in Bucuresti 17-18-19 si in afara 14-15. Stilul de condus este normal cu usoare influente sportive cateodata(ma mai dau la ea ca imi place cum se aude motorasul la 5000-6000 rpm). Motor silentios, cu reprize bune de accelerare treptele 1,2,3(cam ce folosesti in oras). Inaintea lui am avut passat b5,5 cu 130 cp. Nu regret nici-o clipa ca am trecut la benzina + gaz. Revizia la gaz costa 85 de lei si se face la 300 de ore de functionare(ma anunta Indicatorul cu led-uri). Bujii am pus Bosch cu 2 plozi (25 de lei bucata). Am cumparat-o la 196.000 km, am montat gaz la 197.000 si acum are 213.000 km. Referitor la taxa, chiar daca este euro 4(motor AWC) are noxele mari 223 grCO2 si in august 2013 a fost 1000 de euroi. Acum cred ca a mai scazut taxa. Fata de diesel se incalzeste mult mai repede motorul si modelul 1.8t are franele mai mari respectiv discuri de 313 mm pe fata si 295 mm pe spate(nu incape janta mai mica de 16 inch). Se simt franele net superioare. (fata de passat care le are ca sharanul diesel).

 

@andreimiciu - daca vrei, ne putem intalni sa vezi cum merge un benzinar pe gaz :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea ai nimerit-o cu frânele colegule si dieselul tot discurile alea ale tale le are la anul tău de fabricație

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am mai interesat si se pare ca la diesel sunt mai mici. Poate ne mai spun colegii ce dimensiuni au discurile, din ce an si ce motor are masina. Am un prieten cu un sharan din 2003 tdi si are discuri mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU sunt la diesel sau la benzina diferente, diferentele apar la anii de fabricatie si la cutia de viteze...

 

Deci cele mai mici discuri sunt la masinile fabricate inainte de 2001, dupa 07 2001 au modificat si au pus discuri mai mari ( nu vreau comentarii dar cred ca  ceva de 300 mm pe fata )   apoi la masinile  cu cutie automata au discuri de 313 pe fata.

 

Sau cam asa

 

Adevarat diferente intre frane le simti cand ai remorca in spate in rest  daca ai franele la punct franeaza toate perfect.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sunt 300 sau 313 mai putin ma intereseaza,cert este ca nu incap jante mai mici de 16 nici la dieselul incepand cu 2001,eu la aspectul asta m-am referit,lamurit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cat se poate de normal ca franele de la 16''  sa nu  merga pe 15''.....

 

In principiu sunt 3 tipiri de frane 15'', 15.5'',si 16''   care si cum sant montate in functie de an de fabricatie si model  gasiti aici:https://www.sgaf.de/node/253170

 

 

,cert este ca nu incap jante mai mici de 16 nici la dieselul incepand cu 2001  

 

Deoarece   TDi urile pana in 2001  au avut  15''  si  de la 2002  15,5'' ( si la cele de 15.5' exista o exceptie  cel de 110 kW)

 

Eu sunt mereu lamurit...  no worries!

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 #rune,nu tu trebuia sa te lamuresti,daca asa sa inteles,scuze !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e nici o problema Razvan, si mie initial mi sa parut putin bizar faptul ca 1.8t are discuri de 313mm , eu credeam ca cele mai mari discuri , deci cele de 313, sunt montate numai la cutie automata, deoarece uzura franelor la  cutie automata este mai accentuata.

 

Dae uite ca si 1.8 t urile au discuri mari.....asta chiar ca ma enervat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am inteles. O fi avut prietenul meu franele schimbate ca sa-i incapa jante de 15 :D . Pe fata am 313 mm si pe spate 295mm. Asa le da si in programele de piese la motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, 

 

Dar aceste discutii sunt despre Sharan, despre motorizarile care le poti avea, despre sistemele de franare, despre defectiunile care pot aparea la Sharan, si cred ca sunt lucruri  de stiut in momentul cad te decizi la un Sharan.

 

Eu inteleg prin titlu  discutii care te pot face, sau nu,  sa te decizi la cumpararea unui Sharan

 

Din punctul meu de vedere poti sterge toate postarile nu ar fi nici o suparare sau pierdere, am deja un Sharan, dar iti pot spune ca inainte de a cumpara acesta masina asi fi fost bucuros sa gasesc explicatii despre frane si despre comportamentul unui 1.8 t GPL.

 

Duminica placuta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara colegi. As vrea niste sfaturi de la voi. Urmeaza sa plec in strainatate iar sharanelul va ramane acasa (saracul, imi va fi dor de el).Acasa ma voi intoarce in august dar nu sunt 100 % sigur s-ar putea sa stau pana in decembrie. Pe el am cauciucurile de iarna cu jante de tabla. Acum intrebari: sa ii pun cauciucurile de vara (am niste jante pe 17 cu cauciucuri mai sterse pe ele) ? Sa ii scot bornele la baterie ? Sa duc bateria in casa ? Ce ar trebui sa ii mai fac? Ar trebui pornita dupa ceva timp? multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incuie-l asa cum e si pleaca linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu cauciucuri de iarna pe el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc colegi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti,sharanul meu 1.9 tdi,are cod motor ASZ.este cumparata din Belgia,am circulat cu ea acolo,dar m-am retras in Romania,unde as vrea sa o inmatriculez.pe cartea de Belgia a masinii,este trecut motorul ca fiind euro 3.

M-am uitat pe site-ul rar pt a-mi face o idee de pret a timbrului de mediu,dar acest cod motor nu apare in lista de motoare euro 3 a rar.este posibil sa fie considerata in Romania ca fiind euro 4?

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

1. Lista respectiva este (asa cum scrie si acolo) doar informativa. :)

 

2. ASZ-ul e euro 3 si emisia este 170 g/km.

Daca datele postate de tine sunt corecte, atunci timbrul de mediu e... imens: 3257.98 euro sau 14493.12 lei. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la motoarele Euro3 in sus, RAR-ul determina emisiile poluante. Daca iese mai putin decat 170 g/km atunci....iesi mai ieftin. Daca nu iese,  ai incurcat-o. Chiar si asa... mie mi se pare enorm si nu as da banii astia statului. 

app: ce motor e ala de scoate 170 g/km? zici ca  e 2.5 TDI ...:O 

AJM - care e printre primele PD-uri facute de VW...scoate 138g/KM (masurate dupa 15ani de functionare) Deci...ASZ-ul? :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca ai facut (sau a facut cineva apropiat tie) un test dinamic pentru determinarea noxelor numai asa de dragul de a verifica motorul dupa 15 ani ? Ai/ar putea dona si pentru cauze mai "umane" in acest caz...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar determinarea noxelor se face la RAR cand inmatriculezi masina si aia e trecuta pe talonul masinii (la mine cel putin e trecuta) si dupa acea determinare o sa platesti taxa! 

Am zis ca dupa 15 ani....pentru ca aproximativ dupa 15 ani masina a fost inmatriculata in RO, au fost determinate noxele si s-a platit taxa dupa noxele determinate la RAR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se determina, se ia din catalog. Daca insa nu iti convine, pentru ca neamtul a dotat masina cu un filtru de particule (am un prieten in Munchen care a facut asa ceva - e drept ca mare parte a costurilor a fost suportat de primarie) poti sa ceri reincadrarea, dar numai cu test dinamic, test care costa o groaza de bani (cel putin pentru unii din noi).

Modificat de janos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

De la motoarele Euro3 in sus, RAR-ul determina emisiile poluante.

NICIDECUM!

Te inseli amarnic apropos de asta. :)

 

 

Nu, dar determinarea noxelor se face la RAR cand inmatriculezi masina si aia e trecuta pe talonul masinii

 

La RAR se verifica daca emisiile poluante pentru motorul respectiv se incadreaza in limitele de emisii poluante existente in catalog pentru norma de poluare respectiva.

Atat!

 

Acum ai 3 variante:

- 1. daca emisiile se incadreaza in norma, e ok si ti se trec in CI atat norma cat si emisiile din catalog.

- 2. daca emisiile sunt mai mari decat norma, ai probleme si RAR-ul te trimite acasa sa rezolvi problema. Te intorci doar cand emisiile se incareaza in norma.

- 3. daca emisiile sunt mai mici decat cele din norma, in CI ti se trec cele din norma si norma aferenta. Ai posibilitatea sa ceri o reincadrare in norma superioara de noxe dar NUMAI cu test dinamic.

Din cate stiu pe langa costurile enorme (800 - 1000 euro) testul dinamic se face doar la sediul RAR din Bucuresti. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!