Jump to content

Info Sharan


gabriel randasu
 Share

Postare recomandată

Daca au aceeași dimensiune la gauri merg normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna ET?

Am 4 jante pe 17 , nu stiu ce sa fac, sa le dau la schimb cu altele de 16 sau sa le pastrez si sa-mi iau 4 anvelope de vara 235/45/17? Nu stiu care ar fi avantajele si dezavantaje la dimensiunea asta. Ajutati-ma va rog cu niste pareri. Va multumesc.


Aha, m-am informat ce este ET si e destul de important. Stiu doar ca jantele car le am au fost montate pe sharan cand am cumparat-o si am mers un pic cu ele dar le-am dat jos pentru ca nu aveam dimensiunea in certificat. Este inscriptionat ET-ul pe janta ?

Astea sunt :

post-111300-0-46518200-1421875294_thumb.

post-111300-0-74510100-1421875310_thumb.

Modificat de adri_adi83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva pe sharan dimensiunea 235/45/17? Cum se comporta fata de 215 55 16?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

224/45/17 am eu este ok 235 sa nu fie prea late si sa iti atinga

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, am sa verific. Dar ai trecut in certificat marimea asta? Ca eu nu am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

spre sa nu ma opreasca nimeni. Am inteles ca e mult mai stabila masina cu marimea asta. La tine cum e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da sta mult mai bine dar creste si consumul umpic!

eu am mers toata vara nu am avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am avut probleme cu firele din burduful de la portbagaj, datorita forumului le-am rezolvat, dar acum nu mai îmi funcționează alarma sonora care mă avertiza când lăsăm aprinse luminile sau aveam o portiera deschisa. Știți care siguranță e "vinovata"? Mașină e ford galaxy 2001.

Am avut probleme cu firele din burduful de la portbagaj, datorita forumului le-am rezolvat, dar acum nu mai îmi funcționează alarma sonora care mă avertiza când lăsăm aprinse luminile sau aveam o portiera deschisa. Știți care siguranță e "vinovata"? Mașină e ford galaxy 2001.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Nu am gasit prea multe informatii despre motorul de 2.0tdi de pe Sharan (nu am gasit topic dedicat), asa ca intreb aici:

am fost sa vad un Sharan 2006, cod motor BRT. Se pare ca aceste motoare de 2.0tdi au o problema cu nu stiu ce drac de tija hexagonala undeva pe la pompa de ulei, cred ca stiti la ce ma refer. La aceasta masina s-a rupt acea tija, a plecat uleiul la plimbare si primul afectat a fost turbo, de a trebuit sa cumpere unul nou. Na, acum urmeaza grijile mele: in urma discutiei cu el, am impresia ca vinde masina in urma acestui incident; daca s-a rupt acea tija, ce a mai afectat in afara de turbo? sa nu ma lase peste 10K de km (sau mai repede) acel ceva afectat de problema si sa bag vagonul de bani; exemplu: am vb la telefon cu un coleg de forum, care a avut acelasi motor pe Sharanul lui, masina a vindut-o intre timp (http://vwforum.ro/to...e-motor-20-tdi/) si a zis ca la el nu a fost doar de inlocuit tija respectiva, pentru ca atunci cind s-a rupt, "s-a olarit gaura de la arbore in care intra bara de imbus", de a trebuit sa cumpere "carcasa cu arbori de echilibru pe care este montata pompa de ulei" (nu se gaseste after market) si a costat 5300lei cu totul (foarte mult dupa parerea mea). Stiu, conteaza si cum este masina intretinuta, cit noroc ai, etc, dar trebuie sa fiu prevazator. 

Citi dintre cei care au acest motor au avut aceasta problema?

 

Ca si info pentru detinatorii de motoare 2.0tdi, vinzatorul mi-a zis ca nu a gasit nici o informatie despre tija aceasta hexagonala pe site-urile rominesti, dar a gasit pe ceva site-uri internationale, ca obligatoriu trebuie schimbata la fiecare schimb de curea de distributie; acum, fiecare face cum considera :)

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 de pagini gasesti aici https://www.sgaf.de/content/20-tdi-motor-brt-tickende-zeitbombe-325823  si deja titlul spune mult....

 

Userul EXCALADE  iti poate da mai multe amanunte despre cum se poate remedia acesta problema.

 

Eu personal asi lua mana de pe o masina  la care s-a invartit axul in gol si a distrus turbo deoarece riscul ca cuzinetii sa fi suferit  este mare, si acesta este si motivul ptr care propietarul actual o vinde....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am gasit si eu site-ul acela in germana, am citit putin, eu ma refeream ca nu am gasit nimic pe forumul acesta. Multumesc pentru parere, la asta ma gindesc si eu, la ce ai zis, doar ca nu am atitea cunostiinte tehnice ca sa stiu ce/unde a ramas fara ulei. Deci sa ramin doar la 1.9tdi, pentru ca Sharan este cam clar ca o sa fie (sau poate Alahambra)

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa intelegi  ca 2.0 Tdi PD  BRT  este un motor rau!!! In nici un caz...fiecare motor ingrijit corect isi face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da, dar atunci trebuie sa caut una cu un motor cu km putini, la care sansele sa se fi stricat ceva asemanator sunt minime; de data aceasta a fost noroc ca vinzatorul a fost sincer, dar la urmatoarea nu se stie. Nici daca as lua-o din afara tarii nu am garantiia ca reparatia a fost facuta in service autorizat si apare pe cartea tehnica.

 

LE: "The damage occur between 100 and 150 TKM, some earlier ...."

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Rune, am vorbit cu Eexcalade si m-a lamurit, este doar o chestiune de timp pina pica iar acea tija, dar aproape sigur nu o sa pice doar tija, ci si carcasa cu arborii de echilibru (5000lei) ... este doar o chestiune de timp. In plus, daca a picat turbina, sigur a mers multicel fara ulei, asta inseamna ca pot sa ma astept sa pice cindva pompa tandem, sa fie uzura marita la culbutori si la axul cu came si ce mai e pe acolo, deci vagonul de bani pentru a schimba ce e de schimbat. Ramine sa caut doar 1.9.

Modificat de cosmosin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin Germania vehiculeaza ideea ca azul hezagonal trebuie schimbat cam la 100000 km ( clar este o valoare aproximativa adica  nu trebuie sa o iei ca lege deoarece poate pica inainte si atunci   ce faci..)   cert este ca durabilitatea acestei piese este mai mica decat viata motorului, AUDi chiar a  chemat masini inapoi ptr a inlocui acel ax.

 

In Gemania in momentul cand  axa se uzeaza cei de la reprezentanta inlocuies tot ansamblu, si dupa cate am mai citit reparatia se duce la 1300-1700 euro....http://www.autobild.de/artikel/vw-konzern-motor-2.0-tdi-4190237.html  deci problema este destul de cunoscuta

 

Asa este cum spui la turbina  axa se invarte intr-o bucsa de bronz  de aceea banuiesc ca turbo ar trebui sa reziste mai mult  decat cuzinezii de la arbore atunci cand  sistemul de ungere nu mai functioneaza deoarece cuzinetii sunt dintr-un aliaj destul de moale,  dar  mai este de luat in calcul si viteza  la care se invart  cuzinetii si axa turbo etc.

Cu alte cuvinte este destul de greu de spus, sufera mai tare cand motorul ramene fara ungere, si daca  cunosti acest detaliu la 2.0 tdi  si opresti imediat motorul in momentul cand au aparut luminile rosii in bord sigur ai sanse mult mai mari sa nu distrugi ceva  dar in momentul cand continui sa mergi pane se  rupe axa la turbo nu cred ca motorul mai prezinta garantie.

 

Cel mai rau cand mergi fara ulei este ptr cuzinetii de la vilbrochen si cuzinetii de la arborii cu came si reparatiile de acest gen sunt destul de scumpe deoarece e multa manopera.

 

Poti lua linistit si un 2.0 tdi dar verifica sa nu fii avut axa rupta, si imediat dupa achizitie schimba axa preventiv.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,ca sa te INCURAJEZ sa cumperi una de 2000cc!!!Am un amic care are un mic service si acum o saptamana avenit un client cu un Sharan 2007 de 2000cc(disel) cumparat de cateva zile si avea numere rosii,deci nu platise taxa,si aparuse un zgomot cu o zi in urma.Sa apucat de treaba si a inceput cu laptopul,cu alimentare etc,deci prin eliminare pana a juns sa dea chiulasa jos,si cand a dat si baia de ulei surpriza ,biela indoita,probleme cu pompa de ulei,ce vorbeati inainte.Auto cand a luato mergea bine,dar uite ce se poate intampla.Din cele citite se pare ca motorul de 2000cc,cam e cu probleme si are in plus, fata de 1900cc,piese mai sensibile si scumpe.Eu as merge pe 1900cc pentru ca e OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Baieti, am o intrebare , care sper sa nu fie off topic:

Clapeta de Shut off unde este?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In EGR,este actionata vacuumatic,vezi ca este o gogoasa neagra cu o tija de plastic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai mare revelatie a mea a fost cand am descoperit Diselul,era prin 1993,si era a 4 masina.Am avut din 90 numai benzina,care ma tocau in oras de 10 Litri.Cu acel passat din 1984(disel) de 1,6 care consuma max 6 % in oras,si cu motorina mai moka,mi-am jurat ca numai daca castig la loto,sau un job dovedit,ma mai intorc la benzina.ce-a ce nu sa intmplat .Si oricum benzina e puturoasa,miroase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu cu ce bezinare puturoase v-ati distrus voi trecutul dar eu dupa brava Dacie am avut 2 Alfa 75 Twin Spark cu care am facut viata amara la multi preteni, dar si politistii mi-au facut mie viata amara...

 

 Acum sa revenim la subiect, depinde mult de cerintele omului, si de partea financiara si de aceea eu cred ca ptr cineva din Ro  care are nevoie de masina ptr familie, si nu are cunostinte avansate de mecanica   deci trebuie sa repare masina la service ( apropo distributie la 60 sau 90mii) si alte puncte de vedere, gasesc solutia Benzina GPL  o varianta demna de luat in calcul.

 

Clar nu contest nici avantajele dieselului, mai ales motoarele de ultima generatie.

 

Dar cred ca omul are dreptul sa stie si avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni ce i se ofera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rune,eu cred ca ai avut ceva cheltuieli cu sharanul de curand de spui lucrurile astea,dar o sa-ti treaca rpd.Nu ai cum sa uiti ca T. Spark-ul iti tragea si sosetele din picioare la ce consum are,nu ca 1.8 turbo de la vw ar avea un consum mai mic 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe discutii pe tema sharanului, un lucru trebuie luat in calcul si e simplu si dieselul si benzina au avantaje si dezavantaje, eu zic ca dieselul e mai avantajos daca ai de carat mult, lucrezi cu masina....., un benzinar mai de familie, plimbat, bagaje mai putine......., trebuie luat in calcul ca benzinarul cand isi da sufletul la turatie mare si cuplu maxim, dieselul il ajunge din urma relaxat la 2000 rpm mers rotund.........mmmmm iti vine sa il maninci cum trage de bine. Daca colegul nostru are cateva cunostinte de mecanica se descurca cu ambele motoare+ ajutor din partea celor de pe forum. Depinde ce doreste si ce bani vrea sa investeasca intr-o masina sh care te poate face bucuros sau iti face o gaura si mai mare in buzunar, o pomenesti toata viata.


Un exemplu, am venit acum 2 saptamani din Austria cu platforma+masina pe platforma, 3 pers si bagaje, mers constant 130, consum 8,7--9,5 litri  in afara tari, in tara 10 litri. Nu stiu cu benzinar cum ar fi fost, sunt curios, dar cu dieselul ai mult mai multa putere cu,, putina,, intarziere . Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU Razvan nu am avut cheltuieli mari deloc in ultimul timp, chiar de multe ori ma rog sa crape odata  sa am un motiv de a schimba masina, deoarece am ajuns la apogeu cu Sharanul diesel, deci nu mai am nici un secret cu el si incepe sa fie plictisitor  de aceea imi trebuie ceva nou  sa ma puna la incercari.

 

Pe alta parte nu pot contesta  spatiul oferit de Sharan, sistemul inteligent de fixare al scaunelor care depaseste chiar si noul Sharan, simplitatea  constructiei acestui model, preturile prt intretinere scazute, sunt lucruri pe care este greu sa le contestezi, este intradevar o masina foarte bine gandita ptr familisti sau mici intreprinzatori care au trecut de timpurile cand viteza e totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!