Jump to content

Tremura motorul la oprire


emilian2005
 Share

Postare recomandată

Revin cu mai cateva descoperiri in legatura cu tremuratul la oprire,dupa ce am dat jos egr-ul am avut ocazia sal studiez mai amanuntit,am inpins clapeta de oprire pana in capat si am astupat cu degetul furtunasul de cauciuc,si surpriza nu sa tras inapoi pana nu lam lasat,asta insemnand ca nu este defecta,astazi am schimbat un furtun care parea mai invechit si vene dintr-o bifurcatie una mergand la clapeta respectiva,cealalta nush exact unde,ce am observat eu ca acel furtun inainte sa intre la clapeta intro in inca o chestie de plastic si dupa aia la clapeta,atasez si o poza,acuma eu banuiesc ca e aia cauza,as vrea sa stiu cum se numeste si daca credeti ca ar putea fii de acolo.

post-43313-1267470668_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    14

  • eu_markhu

    11

  • Claudiu M

    9

  • F l o r i n

    9

Cel mai probabil acolo e problema.

Aia e valva N239 ce comanda shut-off valve. Vezi daca vine vacuum la ea. Uite si o schema pentru vacuum-ul din instalatie.

turbotdin75n18n239megrv.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu aceeasi problema, la oprirea motorului el tremura, motorul e de tipul AFN, si nu are la egr acel anti-shudder si valva N239 nu exista, care sunt la mine cauzele...?

La motoarele vechi, fara anti-shudder, "asa face ele" - nu prea ai ce sa le faci, e din cauza compresiei cum cred ca s-a mai explicat. Motorul merge la compresie statica de 19 la 1, la care se adauga presiunea de supraalimentare iar cand se taie motorina tot aerul ala comprimat care scapa face sa tremure motorul din toate incheieturile - anti-shudderul tocmai asta ii face, ii taie aerul inca din mers si-l opreste prin "gatuire", in plus, in cazul in care o ia pe ulei, e cea mai sigura modalitate de a-l opri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa verific valva N239 prebuie sa dau jus furtunul ce merge catre clapeta si sal opresc tinand degetul pe el nu?in timp ce e pornit motorul el nu face vacum,doar la oprire?am mai auzit ca valva asta mai poate scapa si in alta parte adica jos unde parca are un capac,ma interesez sa vad niste preturi la piese auto, off topic (stiti pe cineva pe forum care vinde asa ceva)

Multumesc pt schema C o s m i n ,un adevarat domn!

Modificat de lafamilia3003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit multe pagini legate de tremuratul lui 2.0 TDI la relanti, insa am un alt fel de tremurat.

Cand masina mai are 2-3km/h incepe si tremura usor toata, tremurat ce dispare la oprire.

A mai patit-o cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La accelerare face la fel ?

Scoasa din viteza la fel ? Adica sa vii dela 15h si sa o scoti pe liber pana ajung la vietza care o sustii tu mai sus ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la franare face cu ea scoasa din viteza. La accelerare nu am simtit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa tremura si a mea :) mai ales la rece, motiv pentru care iau piciorul de pe ambreiaj dupa ce ma opresc complet. M-a obisnuit (masina) sa procedez asa si alta problema nu am. Probabil ca daca intreb la service mi se va spune - volant, insa semne de uzura ale acestuia nu a dat niciodata.

Oricum, sesizez ca avem aceleasi simptome si acelasi motor...

PS. Desigur, la accelerare nu vibreaza nici a mea, sau la relanti dupa ce opresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tremuraturile semnalate pot avea multe cauze, dar eu ti-ar recomanda sa echilibrezi rotile fata (si eventual sa indrepti jantele). Totodata verifica discurile si placutele de frana. Apoi directia. Daca ar fi altceva (volant, injectoare, pompa etc.) ar face si pe loc la relanti, dar asa inclin sa cred ca este de la trenul de rulare/directie/frane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am nicio problema la trenul de rulare, discuri, jante. Face la fel si cu 16 si cu 17, nu a fost nicio janta lovita...

Nu am motive sa cred ca exista vreo problema la injectoare sau la volant la masina mea.

Totusi, ca sa fie mai clar, as vrea sa subliniez faptul ca tremuratul se simte cand scot din viteza si opresc incet (fara ambreiajul apasat). Daca apas ambreiajul nu mai tremura.

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un mecanic, la Golf-ul lui 5 mi-a aratat: "uite cum tremura de la volant". Si tot asa pe franare, pana sa opreasca pe loc, scutura usor. Probabil ca e o simptoma, dar nu e musai sa reprezinte si o problema.

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca o putem cataloga la capitolul "asa face toate"

bkd-urile, normal :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna am incercat ieri cu o alta valva N239,am vrut sa o cumpar de la cineva care are dezmembrari,si tot la fel se opreste,nu o achioneaza decat un pic.acuma sunt 2 variante ori valva ce am incercat-o era si ea defecta,ori nu primesc curent tot timpul,sau ce altceva ar putea fii?am verificat din nou shut-off valve luand jos furtunul si impingandul cu mana si am gatuit furtunul si doar un pic sa tras inapoi dupa ce iam dat drumul si revenit.in ce ordin ar trebui sa verific problema?cum sa verific daca vine curent la el?iar pe celalalt furtun care intra si pe el trebuie sa vina vacum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar pe celalalt furtun care intra si pe el trebuie sa vina vacum?

Linia de vacuum o verifici de la un capat la celalalt. Valva N239, plastic vorvind, actioneaza ca un intrerupator pe circuitul de vacuum.

Ca idee, vezi desenul de mai jos.

post-3949-1268373429_thumb.jpg

post-3949-1268373429_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca franele sunt ok, discuri, etrieri, etc., jantele echilibrate si gumele umflate corespunzator numai motorul si volant pot sa fie de vina, dar atunci ar trebui sa se manifeste asa si la plecare de pe loc, si la mers normal si la oprire.

Am avut problema asemanatoare la un escort xr3i si era de vina regulatorul de relanti, motorul mergea aiurea si trepida toata masina, cu directie si frane, dardaia de parca era o fetita singura pe munte iarna in pantaloni scurti.

:icon_thumright:

Inclin sa cred ca motorul este cel care iti cauzeaza aceste probleme, sau poate chiar un suport al acestuia, rupt sau uzat.

Reprezentanta ce spune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu problema am avut si eu un gt sport cu bkd si la fel facea. Am incercat cu motorul pornit sa imping masina din spate si pe urma sa o las sa se opreasca singura si exact inainte de oprire tremura. La fel si cu frana de mana daca o opream. Practic oricum s-ar fi oprit daca o facea lent de tot chiar inainte sa se opreasca zici ca o luau spasmele. Am bagat motorina mai scumpa..cea mai scumpa de la omv si a mai disparut putin din problema...dar nu de tot. Am schimbat prin insistente si pile volant la service pe garantie...si efectul zero dupa cateva ore facea identic. Am facut si update de soft...nimic. Tin sa precizez ca masina era nou nouta cand a inceput sa faca asta. Puteti sa va linistiti ca la noi in nici un service vw cel putin din Bucuresti nu stie nimeni ce are si o sa va iasa par alb. I-am incercat eu pe toti. Singura solutie e sa mergi in Germania si poate cei de acolo stiu ce vorbesc si nu mananca bureti ca "asa fac toate". Eu nu am mai apucat sa fac asta...am vandut-o.

Modificat de Bobo Chill
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

langa EGR este actuatorul de culoare neagra in care intra un furtunas de vacum.

dar si in valva EGR intra un furtunas de vacum. acel furtunas care intra in valva EGR, la ce foloseste, la ce ajuta?

intreb deoarece era desfacut din electrovalva N18, si l-am pus la loc, dar nu mi se pare sa fie vreo diferenta la comportamentul motorului

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa deschida supapa EGR ca sa recircule gazele arse (se amesteca gaze arse cu aer curat care apoi intra in cilindrii motorului).

Nu simti diferenta in performanta motorului pt. ca la talpa supapa EGR sta inchisa oricum. Diferenta e la ITP cand se masoara noxele, daca ti le masoara... Iar la relatiu, daca asculti atent, sunetul motorului e diferit cand supapa e deschisa si cand e inchisa.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Astazi am inlocuit si eu vechile furtunase deoarece am aceleasi probleme si eu la oprirea masinii. La inlocuirea unui furtun am "reusit" sa rup teava pe care intra furtunul de la urmatoare piesa : http://img51.imageshack.us/img51/3933/image641c.jpg . Am observat ca pe furtunul ce vine la ea se trage aer. Are ceva daca mai merg cu masina pana la primul magazin de piese auto(vreo5-6 km) ? Cand inlocuiam din furtunase la valva N239 despre care a-ti discutat anterior am gasit, cred, ca lipseste un fel de capac la ea : http://img13.imageshack.us/img13/6373/image639q.jpg . Mentionez ca masina are si acum aceleasi simptome la oprit si ma gandesc ca este de la aceasta valva intrucat nu prea mai este completa. Stiam ca acolo trebuia sa aiba un capacel si un mic arc in interior. Ma poate ajuta vreun coleg cu un sfat? Nu prea ma pricep si nu as dori sa fac vreo prostie la ea.

Modificat de danysdp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teava ce ai rupt-o iese tocmai din rezervorul de vacuum. Ar fi culmea sa mai ai vacuum. Chiar si pentru turbina.

Capacelul lipsa nu e o problema. E doar de protectie, sa nu intre praful. Functioneaza si fara. Dar in timp e posibil sa se blocheze.

Nu are nimic daca mergi cu ea pana la magazin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Dupa ce un coleg de pe forum (F l o r i n) mi-a atras atentia ca motorul meu tremura anormal la oprire si a constatat ca e de vina ciuperca de plastic care comanda egr-ul m-am hotarat sa o desfac. Am constatat ca membrana de cauciuc din interior era crapata cca 2 cm. Am degresat bine toate componentele si apoi am vulcanizat membrana de cauciuc cu petice de manusi de menaj (ce am gasit prin casa la prima vedere, am folosit "picatura" pt ca prenadezul nu functioneaza). Dupa ce am montat piesa la locul ei am constatat cu satisfactie ca nu mai se scutura motorul deloc atunci cand il opresc si am un demaraj mai bun. Membrana respectiva rupta cauza pierderi de vacum si de-aici si demaraj mai slab. Acum sper sa si tina.

post-2228-0-78685700-1302466391_thumb.jp

post-2228-0-86844900-1302466397_thumb.jp

post-2228-0-35280800-1302466411_thumb.jp

post-2228-0-44819600-1302466417_thumb.jp

post-2228-0-26430800-1302466423_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bravo - acum, vedem cat tine. Daca nu, vezi ca am pe cineva care vinde un egr defect, dar care are buna capsula la valva de oprire.

Era pacat de o asa masina, sa se opreasca ca un tractoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demarajul mai bun e doar o impresie. Capsula respectiva nu primeste vacuum decat in momentul opririi motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici tind sa te contrazic. Incearca sa scoti furtunasul din ea si sa mergi putin cu el scos, vezi ce se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!