Jump to content

Tremura motorul la oprire


emilian2005
 Share

Postare recomandată

am si eu o problema: pe admisie exista un actuator de culoare neagra cu o parghie de plastic care inchide aerul din admisie si acesta este actionat printr-un furtunas de vacuum. as vrea sa stiu si eu daca poate cineva sa-mi spuna ce face acesta (ce rol are) pt ca la mine este membrana sparta .

in al doilea rand daca se gaseste numai membrana sau nu si la ce pret poate sa ajunga.

multumesc anticipat:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 245
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    14

  • eu_markhu

    11

  • Claudiu M

    9

  • F l o r i n

    9

Gresit. Injectoarele sunt comandate electric, iti amintesti? :)

Atata vreme cat ele nu sunt energizate, nu pot crea presiune -> no injection -> motorul se opreste.

Acel actuator impiedica intrarea aerului in motor, la oprire, pentru o oprire lina, fara trepidatii, trepidatii care, in lipsa combustibilului, ar fi apreciabile datorita raportului mare de compresie a motorului diesel...

Din "Design and Function of Pump Injection TDI engine":

Change-Over Valve for Intake Manifold Flap N239

The Change-Over Valve for Intake Manifold Flap N239 is located in the engine compartment, in the vicinity of the Mass Air Flow Sensor G70.

It switches the vacuum for actuating the intake manifold flap in the intake pipe. This stops the engine shuddering when the ignition is turned off.

Diesel engines have a high compression ratio. The engine shudders when the ignition is turned off because of the high compression pressure of the induced air. The intake manifold flap interrupts the air supply when the engine is turned off. Little air is compressed and the engine runs softly to a halt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atat face chestia asta inchide aerul la oprire?

altceva nimic?

si cat costa o chestie din asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam atat face, pe termen scurt... :D

Pe termen lung, tampoanele de la motor pot avea de suferit daca nu functioneaza corect aceast actuator, deoarece miscarea/tremuratul motorului la oprire este apreciabil...

Cat despre pret... magazinele iti pot spune... Incearca si la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit. Injectoarele sunt comandate electric, iti amintesti? :D

Atata vreme cat ele nu sunt energizate, nu pot crea presiune -> no injection -> motorul se opreste.

Acel actuator impiedica intrarea aerului in motor, la oprire, pentru o oprire lina, fara trepidatii, trepidatii care, in lipsa combustibilului, ar fi apreciabile datorita raportului mare de compresie a motorului diesel...

Ba acea clapeta opreste motorul oricum. Uite, actioneaz-o tu manual si vezi ce se intampla (se va opri motorul). De asemenea serveste ca un sistem de siguranta pentru situatia in care motorul incepe sa arda ulei si sa intretina combustia exclusiv cu ulei (engine runaway).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca protectie impotriva "engine runaway" sunt de acord. Insa ceea ce spui tu este doar un efect secundar, pentru ca o oprire muuult mai "curata" se obtine prin intreruperea comenzii injectoarelor decat prin acea clapeta...

Ce sa-i faci... tot romanul se pricepe la fotbal si la masini... in loc sa mai citim ce spune neamtul in documentatia despre acest motor, mai bine ne dam cu presupusul...

Adevarul e ca poti sa omori pe cineva sufocandu-l, dar eu zic ca mai "eficient" este sa ii rupi gatul sectionandu-i traseele nervoase. Dar daca stau bine si ma gandesc, vorba ta, ca sa fii sigur, mai bine-l si sugrumi... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu sunt tot romanul, studiez cu atentie tehnologia TDI din 2001 incoace si mai stiu una, alta desi la nivel de hobby nu de profesionist atestat. Insa poti sa imi spui de ce in engleza se numeste "anti-shudder valve" ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai, ca nu vreau sa ma contrez cu nimeni... :D Am glumit, de ce o iei asa personal?...

Cat despre traducere, unul din sensurile verbului "to shudder" este "a ezita". O traducere 'mot a mot': Valva anti-ezitare. Aceasta "ezitare", cand ne gandim la oprirea motorului, se refera la tremuratul motorului.

Peace man? :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici o problema, dar chiar nu vreau sa se creada ca ma bag in seama gratuit. Pentru cei neincrezatori pot da un search pe TDICLUB.COM.

:( Hai noroc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am sesizat un tremurat la oprirea motorului. tremura masina cu totul

Cauze?

Shut-off valve? Nu mai inchide bine?

Mentionez ca recent am curatat turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca nu-si mai face treaba clapeta de aer de pe egr, poate nu e cuplat vre-un furtun de vacum la electrovalva care o comanda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Descoperit problema: a sarit furtunasul de vacuum de langa valva asta de inchidere

Trebuie sa vad maine cum il pun la loc.

Cand mi'a fost desfacuta turbina acest furtunas a creat probleme la remontare. S'a rupt tija pe care vine parca... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a rupt suportul in care intra furtunul in acel mc actuator crede-ma ca o sa ai ceva probleme sa il gasesti ca piesa separata :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suportul furtunasului a fost rupt.

Rezolvat problema temporar. O mica adaptare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema asemanatoare :) Doar ca nu este furtunul sau ciuperca, e topita pompa de vacum care comanda ciuperca. Cand am fost sa curete turbina nu am mai prins cele 2 furtunase care ies din pompa si se prind in acel suport de pe galeria de aer si a stat agatata atingand de o conducta care dine de la evacuare si acum e topita pompa de vacum :( . Lucreaza ea incet dar nu f. bine. Am apasat tija de la ciuperca cu mana si se opreste motorul ffff. frumos iar daca opresc de la cheie ciuperca merge fffff. incet si nu ajunge pana la capat pana sa se opreasca motorul. E topita f. rau. Cam cat costa o astfel de pompa vacumatica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si oeu o problema. Motorul are tendinat de a se opri si la relanti dar si in mers. Accelerez si deodata moare motorul pentru 1secuida pt ca apoi sa revina la normal. Asta se intampla de obicei in faza in care schimb viteza, in priam faza cand motorul trebuie sa munceasca mai greu. M-am uitat la motor si se pare ca aceasta oprire a motorului este facuta de supapa N239, acuatorul de admisie. Ce e de facut?

Cand scot furtunul de la vacum, totul intra in normal. De ce_?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are tendinta de a se opri(popular spus..."da in nas"), sau "tremura/trepideaza" la scimbarea vitezelor? Daca tremura, ar trebui verificat si switch-ul pedalei de ambreiaj.

Este posibil sa ai si o problema la N239 (spui ca nu mai apare problema daca scoti furtunul de vacuum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA in nas. Adica chiar cred ca se orpreste de tot motorul, dupa care porneste imediat (in 1sec).

Azi n-a mai facut problema aceasta decfat la plecarea de pe loc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune si tu locatia in profil; poate gasesti un coleg care sa te ajute cu o scanare (vag-com) si sa descoperi mai usor problema.

"Cand scot furtunul de la vacum, totul intra in normal. De ce_?"

Este posibil ca N239 sa nu inchida cum trebuie si in acest caz, permite actionarea clapetei de aer ...=> oprirea motorului.

Tot atat de bine, poate fi si o problema de la "contactul de pornire"; sau orice problema electrica care ar duce la actionarea N239.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie o curatarea a supapei? Se poate asa ceva?

Am scapat sa spun un amanunt important.

Pierdeam motorina pe la capacul de la pompa de inalte. Am mers la mecanic, a remediat pierderea, am plecat acasa ... nici-un simptom. Am lasat masina 2ore in fata blocului, apoi am plecat. Mergea in suturi, intrerupatndu-se des (se actiona clapeta). A facut asta des.

M-am gandit ca are de-a face cu pompa de injectie la care s-a umblat. Mecanicul a zis ca nu are legatura cu ce a facut el.

Nu am mai mers cu masina o zi. A 2a zi a facut la fel. Am mers 2 zile cu furtunul de la vacum scos si nu mai facea problerme. Azi m-am gandit sa pun furtunul la loc. A mai facut doar la plecarea de pe loc si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, te rog sa nu mai dai quote la mesajul anterior.

Ca raspuns la intrebare "daca se poate curata acea supapa?"...ma indoiesc ca ai putea curata acea electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pt quote.

Ar putea avea legatura cu pierderea de motorina de la pompa de presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierdeam motorina pe la capacul de la pompa de inalte. Am mers la mecanic, a remediat pierderea, am plecat acasa ... nici-un simptom. Am lasat masina 2ore in fata blocului, apoi am plecat. Mergea in suturi, intrerupatndu-se des (se actiona clapeta). A facut asta des.

M-am gandit ca are de-a face cu pompa de injectie la care s-a umblat. Mecanicul a zis ca nu are legatura cu ce a facut el.

Nu am mai mers cu masina o zi. A 2a zi a facut la fel. Am mers 2 zile cu furtunul de la vacum scos si nu mai facea problerme. Azi m-am gandit sa pun furtunul la loc. A mai facut doar la plecarea de pe loc si atat.

Am iesit acum in oras si a inceput iar sa faca des ec am spus mai sus: in mers se opreste motorul pt o secunda, apoi revine (s eactioneaza clapeta de la actuatorul de emisie).

ce sa fie?

Nu e nici-un forumist de prin Targoviste?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chiar nu ma poate ajuta nimeni?

Am fost la mecanic. Mi-a curatat de funingine acuatorul si galeria. LA inceput nu au mai fost probleme dar doar pentru o zi. Acum face din nou probleme. Opritorul de pe admisie se decalanseaza in timp ce motorul merge si astfel motorul are tendinta de a se opri si chiar se oipreste. Nu ma poate ajuta nimeni cu vreo scanere VAGCOM (sunt dispus sa vin cuu masina la bucuresti, ploiesti, etc). Ajutati-ma va rog. Trebuie sa fac un drum lung peste doua saptamani si nu stiu ce sa fac.

Modificat de padre7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!