Jump to content

Consum Passat B6


XREDX
 Share

Postare recomandată

Oarecum off topic

Da, consumul la 110 CP si 140 CP nu este la fel.

Valentin, astea sunt chestii de finete si sunt pentru maniaci. Nu pune la suflet. Ai un motor foarte bun, ma rog, in limita capacitatii lui...

Aici nu este un concurs...asta este. CBDC bate la fund orice vreti voi (la consum).

Cine poate sa mi confirme contrariul, please do it...

Am sa incerc eu, cu multa placere... :)

Repet, pentru a tanspea oara. Motorul de 140 CP sau cel de 170 CP poate sa consume la fel de putin ca CBDC-ul tau, daca soferii celor doua motoare le cer motoarelor aceleasi performante pe care le soliciti tu motorului.

Imi amintesc momentul lansarii motorului de 170 CP, BMR. VW reusise sa-l omolgheze si se lauda cu specificatiile tehnice ale acestuia, in speta consumul specific, atat in sarcina toata (full throtle), cat si partiala. Consumul specific se refera la consumul de carburant raportat la lucrul mecanic efectuat. Ei bine, motorul BMR era motorul diesel cu cel mai mic consum specific care s-a montat vreodata pe vreo masina de serie. Cu alte cuvinte, era cel mai economic motor diesel DIN LUME pana la acea data (exceptand camioanele, vapoarele sau locomotivele). Randamentul lui era (este) de 43,7%. Batea la fund orice ALH care, in popor si complet gresit, este considerat unul dintre cele mai economice motoare ale VW.

Asta nu inseamna ca daca tu si colegul X (colegul X posesor de BMR de 170 CP) mergeti la o plimbare, va tineti unul dupa altul, cica mergeti in acelasi ritm, veti avea acelasi consum. Pai colegul face o depasire in 4 secunde, iar tu in 5, dupa care va asezati amandoi in coloana, unul in spatele celuilalt. Daca colegul X apasa pedala mai putin, astfel incat masina lui de 170 CP sa faca depasire precum o faci tu, exista foarte mari sanse ca motorul lui sa consume chiar mai putin decat a ta.

Intelegi diferenta si faptul ca aceste comparatii sunt oarecum inutile? Rostul lor este sa-ti faci o idee daca consumul tau se incadreaza in cel al colegilor, dar nu le crede cu prea multa inversunare.

Revenind on topic, la sufletul topicului:

venit din concediu de pe Litoral, cu 3 adulti si 2copii, AC pornit 100% si bagaje arhiplin.

traseu: Navodari - Bucuresti (traversat cap/coada la ora 11.30-12.00)-Pitesti-Craiova-D.T. Severin-Caransebes-Timisoara-Sannicolau Mare....

total km parcursi, 883km, cu o viteza medie de 72km/h, consum mediu 5.9l

....la masina din semnatura, eu zic ca e un consum foarte bun.

Cristi, consumul tau este mai mult decat ok, depinde de f. multi factori, asa ca pare un consum bun. Ce urmeaza nu etse pt tine, ci pentru colegul theo si altii care-i impartasesc opiniile.

Colegul cridaia are un motor CDBC de 110 CP, precum al colegului theo. Eu am CR-ul de 140 CP.

Tocmai m-am intors din concediu, de pe malul Adriaticii, am trecut prin Bosnia, Serbia, Timisoara, Alba-Iulia, Cluj-Napoca, Bistrita. Am facut escala la Timisoara, era prea obositor pana acasa. Tot drumul l-am parcurs cu un singur plin de motorin,:

Distanta: 1150 km

Range, la ajungerea acasa (la cativa km de casa): 360 km (se poate vede si acul, in poza)

Asta inseamna 1510 km cu un singur plin. Hmm... se pare ca CBDC-ul nu bate pe nimeni la fund cum cred unii

Drumul de la Timisoara la Bistrita, inclus in cel de deasupra.

Distanta: 442 km

Consum: 4,4l/100 km Hmmm, din nou...

Viteza medie: 68 km/h la intrarea in Cluj, 65 km/h acasa dupa plimbarea prin Cluj

Dupa cum vedeti, viteza media este doar cu 3 km/h mai mica decat a colegului Cridaia, iar el a obtinut un consum de 5,9 l/100 km.

Am mers cu viteza legala, fara a o depasi, mai ales afara, cu mai mult de 10-20 km/h. Depasiri calme, fara bruscari, frana de motor, anticipari, etc. daca treceam de 120 km-h. consumul crestea semnificativ. De asemenea, daca ma grabeam, saream de 6 sau chiar si 7

Concluzia: Niciuna. Consumul depinde de prea multi factori sa va puteti dumiri 100%

Tot concediul:

Distanta: apropate 5.000 km. 6 tari, ambuteiaje, puncte de frontiera, serpentine, autostrazi, tot tacamul...

Consumul: 5,4 l/100 km

Drumul a fost de vreo 2000 km pe autostrazi, cu viteza intre 130-150 km/h, restul pe drumuri nationale, cu maxim 20-30 km/h peste limita legala (de regula doar 10). Pe drumurile nationale nu cred ca am depasit sau am fost depasit de mai mult de 20-30 de ori, in tot acest concediu. Nimeni nu depaseste doar de dragul de a depasi, cum e la noi.

O nota legata de consumul afisat de CB. Anul trecut, in decurs de cateva luni am observat ca IC-ul arata un consum cam cu 10% mai mic decat este cel de la pompa, cel real. Atunci am reglat CB a.i. acesta sa afiseze consumul cu 10% mai mult decat o facea inainte. Acum mi-l afiseaza destul de precis, corespunde cu cel de la pompa. Asa ca cel de mai sus este cel real.

Scuze pentru lungimea postului

post-239-0-18132700-1345411733_thumb.jpg

post-239-0-89652800-1345411740_thumb.jpg

post-239-0-35368800-1345411744_thumb.jpg

post-239-0-29751900-1345411751_thumb.jpg

post-239-0-73719800-1345411755_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Proaspat intors din maxi-weekend: 850km, traseu Bucuresti - Polovragi - Ranca -- Transalpina -- Obarsia Lotrului - Sebes - Ocnele Sibiului - Sibiu - Rm Valcea - Bucuresti.

Consum mediu pe tot traseul 6.5 (160 kmh pe autostrada si la dus si la intors, reprize bune pe Transalpina). De la Sibiu pana la Rm Valcea am mers mai linistit, la intoarcere, si am avut exact pe portiunea accea un consum de 5.2. Pana acasa se facuse 5.7.

LE: AC on, 2 persoane, 3 bagaje.

:) post-52441-0-47933800-1345447312_thumb.j

Putin off-topic, pe DN7, in localitatea Draganu, la aproximativ 20km de Pitesti, destul de aglomerat, stateam in spatele unui trabant, ce-i drept mergea si el cu 70 in localitate, dar mirosea in spatele lui de-ti muta nasul, asa ca la un moment dat l-am depasit, si-am vazut exact cand faceam depasirea un logan rosu cu radarul, neinsciptionat, pe partea stanga. Detectorul a inceput sa tipe, deci banuiesc ca m-a luat cu maxim 90, cat puteam sa am in depasire. Dupa mine a depasit un Focus de Valcea, si pe trabant si pe mine, dar a facut-o pe linie continua, chiar in fata radarului. Intrebarea e daca sa ma astept sa-mi trimita acasa, sau astia cu masinile neinscriptionate te opresc pe loc daca asa considera ei?

Modificat de cosmin_nst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de acord cu rationamentul lui valentin. :)

Ca exemplu personal, am obtinut urmatorul consum pe ruta bacau - buc: 5.0 la intrarea intrarea in buc (aprox 280 km). Nimic spectaculos, doar ca am ramas suprins de media orara obtinuta - 91 km/h la intrarea in buc. Jante pe 17, anv 235 45 17 si DSG, clima pornita, insa masina goala, doar eu si cateva bagaje usoare. Afara am mers 130-140 iar in localitati 80-90.. deci s-a mers repejor insa nu agresiv...

Am obtinut si consumuri de 6.3 la medii orare de 60-65 pe alte trasee dar tot la campie...

Ce am observat ca face diferenta la consum modul cum accelerezi si cate depasiri faci. La consumul de 5.0 de mai sus am mers destul de mult pe pilot automat, drumul fiind pe doua benzi nu am efectuat multe depasiri (in adevarul sens al cuvantului, de a accelera puternic si a pune frana la intrarea inapoi pe banda ta) deoarece auto din fata se punea pe banda din drapta, eu trecand pe langa ei fara sa ating pedalele si a influenta consumul instant.

Ca fapt divers la 140 consumul in conditiile de mai sus era pe BC de 5.3 - 5.5, in functie de vant, panta / rampa, etc..

Sa auzim de bine! :)

Modificat de alexandru_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am facut drum cu masina plina, clima permanent - viteza legala si un pic peste - 5.0l/100km.

Vineri am venit din concediu - masina plina, clima permanent - mers pe la bulgari cu 130-140 km/h - constant ca am venit pe la Silistra si pe acolo e pustiu drumul pana acolo... si pe A2 - si am mers sa o desfund... :lol: ... a vazut si cu x10 - x20km/h.... oricum, am ajuns repede.... consum 6.5l/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s-a cam incins discutia........eu am fost multumit de consum, si zic ca e unul destul de bun luand in calcul ca masina era "plina ochi" in adevaratul sens al cuvantului, pana sus, ca nu vedeam nici macar o raza de lumina in retrovizoare....si pot spune ca am sarit lejer de 2 tone in masina, cu clima pornita 100%, cauciucuri 205/55/16, ambuteiaje destule ( accidente - inainte de Slatina, drumuri in lucru in zona Strehaia, depasiri foarte multe si "fortate" la cei 110CP si nu in ultimul rand masina si Break )....5.9litri consum, zic eu ca este cat se poate de rezonabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul tau este foarte bun, stai linistit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si un un Passat break cu motor CBDC 110 CP. Am venit cu el in Italia langa Pescara (unde ma si aflu in acest moment). Am parcurs 1700 de km cu un consum mediu de 6% afisat de CB. Am mers pe autostrada 1300 de km astfel: in Ungaria 140km/h, Slovenia 120 km/h iar in Italia 140 km/h. Din Cluj pana la intrarea pe autostrada la Debrecen am avut o medie de 65km/h. Pe autostrada la 140 consumul era de intre 6-6.5 cu AC pornit. In masina eram 3 pers+bagaje, rotile 215/55/16 umflate la 2.6 bari.

La 120 km/h consumul scadea la 5-5.5. Curiozitatea mea este daca fac remapare la motor si il aduc la 140 si ceva de cai sau cat rezulta scade consumul la 140 km/h sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de stilul de mers, ruta, etc... nu te astepta ca foarte mult... insesizabil poate, la mersul afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hehe eu zic ca iti creste, daca mergi cu 120 ai consum mai mic daca sari sau ai 140 o sa ai mai mare decat acum sau cel putin la accelerari depasiri .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vladut: Dupa cum ai observat si tu, pe autostrada, singura economie viabila se face reducand viteza. Nu degeaba aia din Spania au redus viteza maxima pe autostrada la 120 km/h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in regim de autostrada, exceptand Germania, am in jur de 6.3 tot asa 3 persoane cu bagaje multe. In Germania creste ca acolo te cam arde picioru sa o calci :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzie....majoritatea cu motoare PD, in regim de autostrada, au avut consum de peste 6.0, iar eu cu CR, in mare parte a traseului, in regim de "nonautostrada", am scos un consum de 5.9 in conditiile date mai "sus"........inca odata ma pot declara multumit, dar sigur se poate si mai bine.

Modificat de cridaia
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana viitoare , fug in condeiu si o sa merg cu fix cu 120 din pilot, tare sunt curios + ca am cauciucurile 215 si cam parlite dar nu pun in calcul :D ca pana acum nu am mers cu 120

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valy31, testat de cateva ori, 120 pe tempomat inseamna in jur de 109 real. eu am stat cu 128 pe tempomat si real era 115, masurat cu gps-ul. ca sa am 120 pe gps, tempomatul era pe 135. nu e o diferenta constanta dar ca idee trebuie sa luam in seama ca viteza indicata de instrumentele de bord este putin mai mica decat real.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cam mare diferenta intre GPS si bord la Passat, mie imi arata 8 maxim10km mai putin pe GPS.

In schimb cu Skoda am observat ca la 180 in bord arata 165 pe GPS.

Cridaia,la ce masina ai mai conteaza 1/2L de carburant? :)

Noi sa fim sanatosi. :icon_thumright:

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-o oare care masura, DA.....pentru ca nici in cele mai frumoase vise nu ma gandeam ca voi ajunge sa am asa masina......dar cu ajutorul cuiva drag, s-a implinit si ii multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 140 km/h pe bord gps-ul imi arata 133 km/h. Banuiesc ca depinde de masina, de roti etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cam mare diferenta intre GPS si bord la Passat, mie imi arata 8 maxim10km mai putin pe GPS.

In schimb cu Skoda am observat ca la 180 in bord arata 165 pe GPS.

Mie, la 62 km/h pe bord, am 58 km/h in realitate. Stiu sigur, pentru ca asa trec prin fata radarelor puse la vanatoare prin localitati si este, va dati seama, verificata si rasverificata cu GPS-ul.

Aplicand regula de 3 simpla, la 180 km/h am cam 168 km/h, asadar... cam ca la Skoda.

Oricum, cine vrea sa vada viteza reala si are cauciucuri normale, poate sa intre pe canalul 19, subcanalul 1 din climatronic. Acolo este afisata viteza reala, nu cea afisata. Ma refer la climatronicul original

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@donzdonz cred ca exista la o anumita turatie consumul perfect o caut si setez tempomatu .

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul minim este in treapta cea mai mare, la turatia cea mai mica, dar care sa asigure totusi mersul rotund al motorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la 100 km/h am 96 pe gps.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treapta 6 - 2000 rotatii cred ca e perfect si cred a am si viteZa potrivita

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo de discutiile din ultimele zile, am descoperit ceva interesant: Conteaza enorm cum apesi pedala de acceleratie si cat turezi masina.

Caz concret: am facut un drum BV-Sighisoara si retur cu capsula vacumatica a turbinei cu probleme, astfel ca nu am depasit 2800rpm si am accelerat usurel pana la turatia asta, iar depasirile facute cat mai anticipativ, cat mai fluid. Toate astea, adica "stil pensionar" ca sa nu mi se aprinda Engine Fault pe display :)

Rezultatul: consum 4.4%, in conditiile in care tot eu, dar in stilul obisnuit de mers scoteam 4.9-5%

Totusi...abia astept sa-mi rezolv maine problema si sa revin la stilul "consacrat". E stresant sa stau cu ochii pe turometru ca pe butelie si sa conduc de parca as avea 1.9 SDI-urile de pe vremuri :)

Vroiam doar sa spun ca stilul de condus face minuni :) la consum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treapta 6 - 2000 rotatii cred ca e perfect si cred a am si viteZa potrivita

Cam pe acolo merg si eu interurban

Apropo de discutiile din ultimele zile, am descoperit ceva interesant: Conteaza enorm cum apesi pedala de acceleratie si cat turezi masina.

Asa este, insa nu trebuie abuzat nici cu mersul economic. Nu e prea sanatos, prin prisma integritatii corporale, sa facem depasiri in treapta a 5-a sau a 6-a, deoarece se prelungeste manevra si creste riscul de a se intampla ceva neprevazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin, cu un "anticonsum" :)

Am schimbat capsula vacuum de la turbina, masina merge perfect acum. De bucurie, am scos 6.3% de la Bucuresti la BV :) Am tot testat sa vad daca "trage" masina, iar din cifra aia de consum rezulta ca "trage" :)

Era doar o idee mai OT, sa ne mai descretim fruntile :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!