Jump to content

Consum Passat B6


XREDX
 Share

Postare recomandată

(...) Am facut 580 km si acul de la motorina mi-e la putin sub jumatate de rezervor. (...)

Am sa fac plinul azi sa vad cati litri intra pentru o distanta de 580 km.

(...)

Daca imi dai voie sa ghicesc, iti va intra in jur de 32 litri ;)

Deci o matematica rapita (32/580*100) rezulta: 5.51 litri/100km ;)

Concluzie: consumurile bune se pot realiza domnilor :icon_thumright:

Exemplu meu: 1.9 TDI - Passat B6

25.12.2010 18:00 - efectuat plin (full ochi) = 66.75 litri

25.12.2010 18:15 - restat trip-ul la 0.0

..........................................................

25.12.2010 - 29.12.2010 - drumuri prin oras = ~110 km

30.12.2010 10:00 - Brasov - Sighisoara (si retur) = ~240 km

31.12.2010 - drumuri in oras = ~50 km

01.12.2010 13:00 - Brasov-Odorheiul Secuiesc-Sighisoara-Brasov = ~265 km

______________________________________________________________

Total km: ~665 km

Comsumuri raportate de BC (atat 1 cat si 2):

post-28301-0-89135200-1294147712_thumb.j post-28301-0-63345400-1294147723_thumb.j post-28301-0-25242900-1294147732_thumb.j

Consum real: ~37 litri de combustibil consumati

37/665*100 = 5.56 l/100km consum

Modificat de Riddler
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cu 1.9 TDI poti sa scoti si 4,1 l/100 km in afara loclaitatii. Am scos eu consumul asta pe o distanta de 100 km de la Craiova la mine la tara, undeva in judetul Olt. Ideea e ca deja nu mai conduci masina, adica trebuie sa fii extrem de atent sa nu accelerezi tare sa mentii viteza cat mai constanta sa nu franezi, sa lasi masina in frana de motor la fiecare decelerare ... Deja ma enervam pentru ca ma despaseau si Olcit-urile si Daciile, eu mentinand viteza constanta 80-90 km/h in treapta a V-a pe la 1900 rpm. E adevrat ca consumul asta e de pe o Octavia II care e mai usoara decat Passat dar eram 3 oameni in masina si bagaje deci eu zic ca este echivlent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cuvantul meu de pioner ! cu al meu passat 1.9 tdi nici nu am alimentat pe distanta bucuresti-singapore si retur. povesti de adormit copiii ! scriem doar sa mai facem posturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul asta poate fi obtinut pentru ca insusi producatorul da consumul asta ca fiind extraurban, deci e posibil doar ca trebuie sa te chinui cum ziceam mai sus ...

PS: Din ce vad eu tu scrii ca sa faci posturi, eu nu am nevoie de asa ceva ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unul te cred cand zici ca nu ai alimentat pe Bucuresti-Singapore si retur. cred ca ai lasat masina in parcarea aeroportului ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am idee cum de scoateti acest consum asa de mic, de moment ce eu, cu 1.9 si 105cp, in oras 7.5 - 8 % si in afara sub 6,5% nu scad!

inseamna ca nu prea folositi masina cum trebuie si mergeti numai la consum si de aceea apar problemele care apar la B6 si in general la diesel, in sensul ca nu mai trag moatoarele, scot fum, turbina nu mai lucreaza la parametrii normali, injectoarele cad din cauza depunerii calaminei ( poate si din materialul din care sunt facute, e posibil dar nu prea cred ! ) si multe alte probleme.

sper sa nu o luati in nume de rau, tot ceea ce v-am spus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa luati in calcul si faptul ca BC-ul arata un consum mai mic decat cel real (calculat de la plin la plin)...in general cam cu 1 l mai putin...

Eu m-am cam "contrat" cu cateva persoane pe tema consumului (cu scuzele de rigoare, acum le dau dreptate), pentru ca ma uitam doar pe BC...ala este un consum, asa, orientativ...

Ultimul calcul este asa:

63 l / 930 km (700 in afara si 230 in oras)...consum mediu real 6,77 (pe BC 5,7)...oricum, inca este un consum bun...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate recititi posturile mele...

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii despre consum.

Tocmai am alimentat de la Petrom cu 38 de litri de motorina pentru o distanta de 580 km.

Tin sa precizez ca pompa s-a oprit la 36 de litri alimentati si am mai inghesuit inca 2 litri.

Daca socotim cu 36 de litri la 580 km ajungem la o medie de consum de 6,2 litri la suta de km.

Daca socotim cu 37 de litri la 580 km ajungem la o medie de consum de 6,37 litri la suta de km.

Daca socotim cu 38 de litri la 580 km ajungem la o medie de consum de 6,55 litri la suta de km.

Pe computeru de bord am media de 6,3 litri (atat era cand am ajuns la Petrom).

Stiu ca atunci cand am alimentat ultima oara, am inghesuit si atunci ceva motorina, nu am alimentat doar pana cand s-a oprit pompa automat.

Deci tind sa cred ca 37 sau poate chiar 38 de litri s-au consumat.

Exact nu se va putea calcula, dar cert e ca eroarea data de computerul de bord nu este mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat faci mai multe verificari plin-plin succesive, cu atat vei calcula mai exact consumul real (si diferenta dintre real si BC). La mine dupa 2 verificari de felul asta am observat un consum real cu 4% respectiv cu 7% mai mare decat media calculata de BC2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma, am aflat, cat consuma in general un b6, folosit corespunzator, pt tot felul de drumuri, la tot felul de viteze, etc.

cel mai mic s-a clasat la 5,3 l/100 viteza medie 67 km si restul sub 6.3l/100 mers constant in afara 120 -130km/h.

ma bucur ca sunt foarte multe pareri in acest topic, deaorece in aceste fel " problema cu consumul prea mare la B6 " a fost rezolvata.

e vorba aceea " romanul vrea o masina cat mai mare, cat mai performanta, cat mai exclusivista si de s-ar putea sa nu consume combustibil deloc ".

si apoi mai e si urmatoarea problema " cine tine la masina, o foloseste corespunzator si in acest fel nu v-a avea problemele care pot aparea cu un mers ( subturat - calamina depusa pe injectoare, calamina depusa pe axjul, in jurul axului de la turbina, evacuarea plina de funingine - motorina nearsa - si ex pto continua ) iar cei care nu tin, sunt cei care se vaita ca ( au consumul mare, ca masina lor lor are probleme, ca de ce s-a intamplat asa si nu s-a intamplat altcumva, etc ) si polemica poate continua.

ma bucur foarte mult ca prin intermediul acestui forum si topic, s-a aflat, se afla si se vor afla diferite opinii, pareri, ideii despre consum, in general si ii felicit pe moderatori. sa continuati in acest fel si veti primi numai cuvinte de lauda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea folositi masina cum trebuie si mergeti numai la consum si de aceea apar problemele care apar la B6 si in general la diesel, in sensul ca nu mai trag moatoarele, scot fum, turbina nu mai lucreaza la parametrii normali, injectoarele cad din cauza depunerii calaminei ( poate si din materialul din care sunt facute, e posibil dar nu prea cred ! ) si multe alte probleme.

si apoi mai e si urmatoarea problema " cine tine la masina, o foloseste corespunzator si in acest fel nu v-a avea problemele care pot aparea cu un mers ( subturat - calamina depusa pe injectoare, calamina depusa pe axjul, in jurul axului de la turbina, evacuarea plina de funingine - motorina nearsa - si ex pto continua ) iar cei care nu tin, sunt cei care se vaita ca ( au consumul mare, ca masina lor lor are probleme, ca de ce s-a intamplat asa si nu s-a intamplat altcumva, etc ) si polemica poate continua.

Nu prea sint de acord cu tine, mai ales cand vine vorba de B6. Poate la masinile din generatia anterioara sau mai vechi sa fie valabila logica asta. Iata si argumentele:

1. cutia DSG (care se stie ca functioneaza in regim user-proof sau "anti-prost") schimba vitezele in sus atat de repede daca o calci f. usor incat la 60 la ora e deja in treapta 5, iar la 75-80 km/h schimba in 6. Evident ca daca o calci se duce fara probleme pana in 4500 rpm, insa iata ca functioneaza si in regim economic si totodata "anti-prost"

2. uite ce am gasit intr-o brosura vw dedicata condusului economic, primita azi impreuna cu o revista:

post-753-0-04642200-1294235298_thumb.jpg post-753-0-60209700-1294235981_thumb.jpg

In cazul meu cel putin consumul asta mediu de 9.8 a fost facut in conditii de mers super-economice (fara forje, clima pe econ, max. 110 viteza pe autostrada iar in oras mers cat se poate de "batraneste"), insa la mine e o problema si prin urmare consumul nu prea este relevant.

Insa ceilalti e foarte posibil sa atinga consumurile pe care le-au declarat, chiar daca in viteza 5 la 50 km/h asa cum scrie "la carte".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tlc, imi place chestia cu "mitul" pomenita in brosura. Eu unul nu o sa respect niciodata ce scrie acolo pentru simplul fapt ca imi place sa am presiune in turbo in orice moment. Poate de-asta am si consumul mediu aproape de 9%. Prefer asa decat sa stau sa frec mataniile asteptand sa se trezeasca motorul dupa ce ii dau pedala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte bine; nu recomanda nimeni sa NU mergi turat. In schimb se tot vorbeste despre uciderea masinii prin mersul economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un consum decent si totodata protejarea motorului recomand (aici ma refer la 1.9 si 2.0 TDI sau CR) schimbarea treptei de viteza intre 2.000 si 2.500 rot/min. Atat turatiile inferioare cat si cele superioare acestor valori au ca rezultat consumul crescut. Mersul subturat duce si la defectiuni ale turbinei...

Eu recomand la 50 km/h treapta a 3-a. Se poate schimba a 4-a undeva spre 60 km/h. Nu am incercat si nici nu as experimenta a 5-a la 50 km/h. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dar interesul VW dupa ce cumperi o masina e sa iti vanda piese de schimb si manopera, mai putin au ei interesul sa te bucuri de ea fara reparatii 100 de ani... Nu spun ca mersul subturat ucide motorul pentru ca nu am dovezi directe. Sa nu se considere ca sunt sustinator al mitului mai sus pomenit...dar nu exista nici o satisfactie in a chinui motorul la turatii din alea subunitare... Alles gutte!

Modificat de clau_75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atat turatiile inferioare cat si cele superioare acestor valori au ca rezultat consumul crescut. Mersul subturat duce si la defectiuni ale turbinei...

Nici vorba, cu cat mergi mai subturat cu atat consumi mai putin. Vezi ca am scris eu un articol pe topicul desepre Octavia II in care arat clar ca, consusul la turatii cat mai mici in treapta cea mai mare posibila scade consumul, uite-te aici.

Eu nu zic sa conduceti asa, dar daca mai ai putina motoria si vrei sa ajungi pana la o statie de alimentare (cum am patit eu inainte sa ajung la statie computerul de bord zicea ca mai pot parcurge 0 km) trebuie macar sa stii cum ar trebui sa conduci econimic ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru un consum decent si totodata protejarea motorului recomand (aici ma refer la 1.9 si 2.0 TDI sau CR) schimbarea treptei de viteza intre 2.000 si 2.500 rot/min. Atat turatiile inferioare cat si cele superioare acestor valori au ca rezultat consumul crescut. Mersul subturat duce si la defectiuni ale turbinei...

Eu recomand la 50 km/h treapta a 3-a. Se poate schimba a 4-a undeva spre 60 km/h. Nu am incercat si nici nu as experimenta a 5-a la 50 km/h. :)

Cand faci afirmatiile astea pe ce te bazezi? Pe faptul ca sunt masini cu >200.000 km la bord care au avut depuneri in turbina? Nu e relevant, cauzele pot fi cu totul altele decat "mersul subturat" (ex: mape de injectie modificate => fum la greu la apasarea mai brusca a acceleratiei, injectoare partial infundate => amestec neoptim, ardere partiala/incompleta si deci fum la greu, MAF partial busit => amestec incorect, deci fum la greu etc etc). Iar depunerea de calamina pe turbo este inevitabila la diesel, pentru ca, asta este, scoate fum.

Eu de ex. la golf am avut probleme cu turbina, insa de vina a fost actuatorul care n-are nicio treaba cu depunerile.

A, nu neaga nimeni ca periodic e bine sa faci un mic "tratament" prin turarea spre zona rosie (mai ales inainte de ITP), insa eu cred ca nu a demonstrat nimeni direct ca problemele la turbo apar exclusiv din cauza mersului subturat. Mai degraba se strica motorul din cauza vibratiilor, dar asta se intampla probabil daca mergi cu 20 la ora in viteza 5, nicidecum daca mergi cu 50km/h in a 5-a...

Si eu schimb exact ca tine cand merg cu golful care are cutie manuala (sub 60 doar viteza a 3-a, abia dupa 60 trec in a 4-a). Insa daca DSG-ul de pe passat schimba atat de repede incat la 75km/h e in viteza a 6-a (el fiind mai destept decat userul), nu inseamna oare ca masina a fost prevazuta sa suporte acest stil de condus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici vorba, cu cat mergi mai subturat cu atat consumi mai putin.

Incearca un "experiment" - la aceeasi viteza, sa zicem 40 km/h. Esti in treapta a 3-a. Vezi cat este consumul instantaneu. Schimba in a 4-a. Nu ai un consum mai mare? Eu am remarcat acest lucru si pe sosea, la 80 km/h intre treapta a 4-a si a 5-a. In a 5-a consumul indicat este mai mare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V i c t o r: E oarecum ciudat ... sincer si pe mine m-a ros curiozitatea asta si am facut si eu asta vara experimentul asta.

Am testat consumul instant pe un numar mic de kilometri cu tempomatul setat la 100 km/h la drum drept inafara orasului la fel in treapta a 4-a si a 5-a si culmea la mine imi indica consumul mai mic in treapta a 5-a.

Banuiesc, cum se tot spune pe aici ca: ori BC afiseaza valori aproximative ori valorile indicate depind de foarte multi factori care cred ca in mod cert la masinile noastre difera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Victor pai atunci de ce crezi ca DSG schimba treptele extrem de jos, crezi ca aia de la VW nu dispun de softuri de simulare, in care au luat in calcul mai toti parametrii cand au facut softul pentru DSG. Intr-un fel e si logic sa consume mai putin cu cat turatia e mai mica sunt mai putine pirederi prin fracare (forta care apropo creste cu patratul vitezei) in motor, in cutia de viteze. La turatii joase si uzura motorului e mai mica, ceva probleme ar putea fi cu turbina (depuneri de funigine) si sa zeciem injectoarele. Cum am zis si in articol pana nu face cineva experimentul practic nu vom sti 100% cum sta treaba, dupa BC nu ne putem lua, cunsumul afisat neefiid decat o aproximare ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am testat consumul instant pe un numar mic de kilometri cu tempomatul setat la 100 km/h la drum drept inafara orasului la fel in treapta a 4-a si a 5-a si culmea la mine imi indica consumul mai mic in treapta a 5-a.

Corect. La 100 km/h asa este, cum zici tu, motorul nefiind subturat in viteza 5, dar, testeaza la 80 km/h (sau chiar 70) cu treptele 4 si 5, ori la 40 km/h cu treptele 3 si 4. Imi vei da dreptate.

Referitor la DSG nu prea putem compara mere cu pere, ori DSG-ul cu manuala... Softul DSG-ului nu permite o subturare daunatoare motorului si componentelor acestuia, retrogadand ori crescand treptele corespunzator. La manuala mergem dupa "ureche" (ne spune zgomotul motorului cand sa schimbam) sau cu ochii pe turometru.

Hai ca am dat-o suficient in offtopic. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput as ruga un moderator sa adauge in titlu si motorizarea 1,4 TSI.poate vor mai fi useri interesati de consumul motorului asta pe passat!!

Eu realizez cele mai mici consumuri in oras-8,2%-mergand in urmatoarele conditii:

-vit 3 la 30km/h

-vit 4 la 40km/h

-vit 5 la 55-60km/h pana la 70km/h unde permite legea

Sustin si eu spusele lui @Tlc:

Citez:"Condusul la turatii reduse dauneaza motorului?Este doar un mit!Motoarele moderne TDI si TSI functioneaza cel mai bine in treapta a 3-a de viteza cu 30km/h,dezvoltand deja de la 2000 de turatii(1400 la TSI) un cuplu uimitor.

Eu am condus la fel si vechea masina,un toledo 5P 1,6 mpi si la fel obtineam consumuri mici.Cu cat turatia crestea ,imi crestea si consumul.

La drum lung,cu TSI-ul,cel mai mic consum a fost pe autostrada,tempomat fixat la 100km/h,viteza a6-a--5,8%.

Si DSG-ul e facut sa schimbe asa tot din ratiuni de economie.Chestia ca DSG-ul nu permite o subturare daunatoare motorului si componentelor acestuia,nu este adevarata pentru mine.Tocmai asta e ideea.Cei cu manuala ar trebui sa imite cutia DSG.Multi useri de aci cu DSG spuneau ca se trezesc in oras in treapta a 7-a cu 50km/h.

Modificat de eug-vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, intr-adevar, dsg tine motorul subturat, chiar si la turatii de 1300, insa face lucrul asta la mers constant. IN schimb, cand accelerezi sigur retrogradeaza.

Pe cand la manuala, multi stau subturat iar cand accelereaza, uita sa mai schimba vieza si pleaca de la turatie joasa, de unde si uzura crescuta a turbinei, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FlorinC, vad ca ai tot 170 cp (cu M6 sau DSG6?). Ce consumuri experimentezi si in ce conditii?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!