Jump to content

Tips & Tricks [sesiunea De Iarna]


d_andrei
 Share

Postare recomandată

@alexander: ai putea avea bujiile pe duca de exemplu insa nu pot stii sigur lucrul asta si mai pot fi si alte chestii...

<{POST_SNAPBACK}>

Iti multumesc pentru mesaj, ideea era ca puneam de 2 ori contactul pe bujii nu pt ca n-ar fi pornit din prima, ci pentru ca am vazut sfaturi referitoare la chestia asta, si se zicea ca e bine ca atunci cand e super frig (mai jos de -12 in cazul meu) sa aplici tehnica mai sus mentionata. Tin sa precizez ca-mi porneste din prima, dupa ce las sa de stinga martorii din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • horgarban

    16

  • elikratos

    12

  • andREI

    11

  • WSN

    10

Top Posters In This Topic

Ideea este ca e preferabil sa actionati imediat demarorul dupa stingerea LED-ului de bujii. Ceilalti martori nu conteaza in problema demararii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unge cu ulei incuietorile. Tie probabil ca acolo iti ingheata. Degeaba pui glicerina pe chedere ca nu au nici o treaba, incuietoarea e problema.

<{POST_SNAPBACK}>

@K: Determina intai unde se produce inghetul. Adica daca ingheata suprafata cheder - usa sau cheder extern - caroserie sau ... Poate chiar in incuietoare sau stiu eu mai adanc in sistemul de inchidere/deschidere. Cand reusesti sa deschizi usa vezi unde e gheata

1.am dat pe uncuietori cu un spray gen ulei lichid..nici un rezultat

2.am dat cu glicerina pe chedere .....pe toate chederele

3.am dat fata de usa joc si am dat si pe acolo cu ulei si tot nici un rezultat..pe la mecanismul de parghii sa zic asa..pe la incuietoare...peste tot...

4.nu mai imitrece nimic prin cap ce sa mai fac...voi ce ziceti...? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea este ca e preferabil sa actionati imediat demarorul dupa stingerea LED-ului de bujii. Ceilalti martori nu conteaza in problema demararii

<{POST_SNAPBACK}>

Salutare,

In cazul in care incerci sa pornesti masina la -10 grade ai toate sansele ca LED-ul de bujii sa fie ultimul care se stinge :(

Anyway, am inteles ideea, ca aerul din mootor se poate raci in aceasta scurta perioada.

Numai bine!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta chestiune utila pe perioada iernii este sa curatati complet nu doar geamurile de zapada dar si capota (capota mare) pentru ca altfel cand dati caldura inauntru zapada se topeste si curge pe chedere, opriti undeva minim 2-3 ore ingheata la loc dar acum pe cheder.... najpa...... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca s-a mai discutat pe topica aceasta. Daca vi se intampla iarna sa ramaneti impotmolit in zapada si exista posibilitatea balansului ca sa iesiti, mai bine renuntati sau apelati la 1-2 persoane de pe strada sa va impinga. Acum 3 ani, cu un Opel 1.7 TD, am ramas in zapada si cu balans, ambalari si mai ales lipsa de experienta, am ars garnitura de la chiulasa. Nu am tras prea tare de masina dar aceasta avea o varsta: 140.000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai ideea este sa nu o ambaezi prea tare, ca nu are nici un rost. Cu cat turatia rotii pe zapada e mai mare, cu atat ai mai multe sanse sa obtii gheata sub anvelopa. Si atunci degeaba balans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca s-a mai discutat pe topica aceasta. Daca vi se intampla iarna sa ramaneti impotmolit in zapada si exista posibilitatea balansului ca sa iesiti, mai bine renuntati sau apelati la 1-2 persoane de pe strada sa va impinga. Acum 3 ani, cu un Opel 1.7 TD, am ramas in zapada si cu balans, ambalari si mai ales lipsa de experienta, am ars garnitura de la chiulasa. Nu am tras prea tare de masina dar aceasta avea o varsta: 140.000km.

<{POST_SNAPBACK}>

Intr-adevar nu ambalati aiurea dar nu pentru ca puteti arde vreo garnitura de chiulasa sau stiu eu ci pentru ca faceti gheata sub roti de la frecarea in gol... Iar varsta unei masini nu justifica vreo ardere de chiulasa.. decat daca mai avea un zero pe langa ce a scris Vlad. Oricum el are dreptate in privinta faptului ca nu merita sa ambalati aiurea cand vedeti ca nu merge. Mai bine incercati si inapoi nu doar inainte, schimbati directia, mai rugati pe cineva sa va impinga etc. etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: @andrei Daca tie ti se intampla sa arzi chiulasa la o masina nou noutza care are garnitura de la chiulasa perfect planata si nu prezinta nici o alta uzura, atunci esti maestru. :blink: :D Varsta isi spune cuvantu'. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Intotdeauna sa se aiba rotile virate la mximum si asa poate se mai reuseste fara sa se impinga f puternic. B)

Numai bine !!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa ai o lopatica, nisip si eventual si sare in portbagaj pe perioada cu ninsoare a iernii. Ideal ar fi sa ai si o bara de tractat din mai multe bucati... (ca sa nu fie prea mare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa ai masina calda cand cobori, si geamurile dezghetate si dezaburite, ia-ti o alarma cu pager de pornire... nu e scumpa... eu am una, dar mai treb sa imi scot cipul de pe cheie si sa il bag in alarma....

treb lucrat cu atentie..

:blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragii mei este prima iarna cu VW, sunt nespus de incantat, am avut cielo si frecam la parbriz si luneta de-mi faceam mainile ca masina (visinii).

Cu VW, ies cu 5-10 min ianinte, porneste la prima cheie si la -30grade, sunt profund uimit, la cielo am schimbat iarna trecuta o baterie ca se dusese cealalta.

Se dezabureste in 5 min foarte bine, si chiar daca nu se dezabureste in intregime pot sa dau jos mai usor gheata cu o racleta.

Solutia RainX sau cum se cheama de la carrefour este foarte buna, n-a inghetat instalatia de spalare a parbrizului in iarna asta, dar am reusit sa rup un furtun de la un vacuum, care se facuse de-a dreptul casant.

Sunt foarte multumit de cum a decurs aceasta iarna, ca aceasta este ultima zvacnire a ei, o saptamana de temp scazute si apoi vine vremea frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O chestie nasoala ce am patit in iarna asta:

Prin centru pe o straduta ingusta cu circulatie in ambele sensuri, sleauri inalte de zapada batatorita, mergeam usor si din contrasens o alta masina, am reusit sa ne strecuram unul pe langa celalalt fara sa ne atingem, dar cand am revenit pe santurile de gheata, masina a cazut cu roata din spate putin mai violent si am scos toba din colierele cu care era prinsa. Aveti grija invatati din greselile altora ca nu o sa traiti atat de mult sa le faceti voi pe toate !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nikkolass: nu este recomandat la o masina cu transmisie manuala sub 0 grade sa pornesti fara sa debraiezi.. dai sarcina in plus demarorului .. si bateriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai bujiile bune tot degeaba cu pornirea. Eu am avut una arsa si pornea la a 5-a cheie la -15 C.

Acuma cu toate bujiile ok porneste la prima cheie .

Cei ce recomandati sa se puna de doua ori contactul (incalzire bujii mai puternica inainte de pornire) ati vazut vreodata cum arata o bujie buna dupa 4 secunde de cand e pusa la curent?

Incercati si veti vedea de ce se cheama incandescente. Chestia cu contact de doua ori nu stiu daca nu e daunatoare bujiilor. Sunt de acord ca e foarte important sa pornesti imediat dupa stingerea martorului de pe bord.

Batranica mea porneste din prima la -21 C si are 261.269 km(am luat-o la 259.006) . Nu cred ca mai are rost sa vorbim aici de motorina sau compresie pentru ca daca ai o veriga slaba in lant se duce dracului tot ce ai bun.

Gumele sunt super importante. Eu pe fata am de iarna bune iar pe spate am de vara. Nu am avut bani sa imi iau noi (am dat toti banii pe care i-am avut sa imi iau VW) si am avut surpriza sa fac balet pe drum in conditiile in care nu franam,nu acceleram, nu schimbam viteza....si e adevarat aveam 3 persoane in spate.

Ca sa nu patinez la porniri sau cand raman intepenit incerc prima data sa pornesc lasand usor ambreiajul pana masina incepe usor sa tremure si incerc asa. E drept nu am avut situatii grele.

Cu antigelul si lichidul de parbriz nu va zgarciti la bani.

Aaaaa...Si cu apa calda pe parbriz...Nu uitati ca tot ceea ce conteaza e socul termic al sticlei din care e facut parbrizul...La -20 C sa pui apa calduta la 40 C mi se pare ca sunteti amatori de sport extrem. De ce se sparge parbrizul in bucati asa mici? De ce se cheama sticla asta securit? Mai cititi si mai vorbim...

In rest porniri usoare si condus fara evenimente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu recomand la diesel-uri (inclusiv TDI) sa va montati modul de pornire a motorului din telecomanda in scopul incalzirii interiorului. Nu prea foloseste la mare lucru... Pur si simplu diesel-ul nu se incalzeste usor la ralanti... pana va iesi aer cald pe instalatia de incalzire va dura minim 20 min la frigul de afara. La benzinare e altceva, ele avand randamentul termic mai prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai degraba pt vremea rece un webasto. E cam scumpisor, dar e mai util

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respectand titlul topicului, uite o recomandare care s-a mai scris si in alte topic-uri, nu trageti frana de mana seara dupa ce lasati masina in parcare surprizele neplacute apar dimineata la plecare si mai tarziu la verificari tehnice periodice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respectand titlul topicului, uite o recomandare care s-a mai scris si in alte topic-uri, nu trageti frana de mana seara dupa ce lasati masina in parcare surprizele neplacute apar dimineata la plecare si mai tarziu la verificari tehnice periodice.

<{POST_SNAPBACK}>

Chiar asa a patit cineva astfel de probleme iarna la VW-uri ? (NU MA REFER LA DACII SI ALTE MARCI !!!) Eu nu am auzit inca de astfel de probleme la VW...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A patit vecinul meu de vis a vis la o Fabia, dar iarna trecuta. A venit de la munte, umezeala, zapada, etc. Seara a ajuns acasa si a doua zi la -18 parca in acea dimineata nu a putut pleca de pe loc din cauza fr de mana. Se lipisera pe spate sabotii de tambure (am verificat eu cablul de fr si era OK, adica era slab cand lasa frana de mana). I-am incalzit tamburii cu arzatorul si s-au deblocat imediat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@elikratos Am gasit la Augsburg International astazi o solutie pe baza de ulei siliconic. Era cam 2 euro, cu TVA cu tot. Se aplica pe chedere si elemente de cauciuc pt protectie. Sistemul era ca la crema de ghete lichida, cu buretel.

Nu am mai avut bani ca deja cumparasem ceva si nu mi-am luat. Dar mai trec eu pe la Carrefour si ma mai abat o data si-mi iau si chestie dinaia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A patit vecinul meu de vis a vis la o Fabia, dar iarna trecuta. A venit de la munte, umezeala, zapada, etc. Seara a ajuns acasa si a doua zi la -18 parca in acea dimineata nu a putut pleca de pe loc din cauza fr de mana. Se lipisera pe spate sabotii de tambure (am verificat eu cablul de fr si era OK, adica era slab cand lasa frana de mana). I-am incalzit tamburii cu arzatorul si s-au deblocat imediat.

<{POST_SNAPBACK}>

Si nu mergea sa dai in spate? Sau ati incercat si nimic? Cum naiba a ajuns apa in tambure? a trecut printr-o baltoaca adanca rau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a mers, am incercat. El a venit atunci de la munte pe zapada si umezeala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru am facut si eu doar ca spargeam gheata de pe bascula, se desprinsese de pe bascula si la orice denivelare se auzeau batai daca nu ma uitam cu atentie mergeam cu masina la service, este in garantie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!