Jump to content

Tips & Tricks [sesiunea De Iarna]


d_andrei
 Share

Postare recomandată

Salut!

Dupa ce am deschis topicul "Cum va descurcati iarna", unde s-au adunat cateva idei interesante, va mai propun mai departe o "sesiune" de Tips & Tricks pentru iarna unde as vrea sa adunam sfaturi, "smecherii", "chestii" utile ptr soferi pe timp de iarna specifice pentru Golf/Bora, dar si general valabile pentru orice "misca" pe 4 roti de la VWAG.

Uite ca incep eu cu un prim sfat: cred ca merita sa cumparati din comert solutie speciala ptr spalat parbrizul. Acest "parbrizol" este dedicat pentru temperaturi scazute. eu personal mi-am confectionat un fel de parbrizol cu apa distilata si o solutie normala de spalat geamurile :( rezultat: spumeaza cam tare si la -10 grade a prins deja ace de gheata(dar macar e ieftin)...Mi-am invatat lectia :P

Cel mai bine se invata din greseli, nu ? :lol: Sa va aud si pe voi.... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 138
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • horgarban

    16

  • elikratos

    12

  • andREI

    11

  • WSN

    10

Top Posters In This Topic

as vrea sa stiu ce-i cu solutiile pentru dezghetat parbrizul. Am vazut prin benzinarii diverse, sub forma de spray(fasssss) sau pulverizator (fas-fas) :lol: . Sunt bune de ceva? Isi fac efectul? Ce inconveniente au (am auzit ca ar lasa o pelicula grasa oe parbriz sau ca ar fi foarte acide si ca ar manca vopseaua daca intra in contact) ? Ce stiti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tip: se pleaca cu 5 minute mai devreme din casa, se porneste motorul, se da ventilatorul la maxim pe parbriz si se sta in masina. Dupa aceea este mult mai simplu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1st: topicul asta ar trebui sa fie la Discutii generale

2nd: @RedLiner: racleta nu-ti place? :lol: Din cate am vazut pe majoritatea sprayurilor scrie ca nu ataca vopseaua, dar ... cine stie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi place, o iubesc, mai ales cand sunt -10 *C afara si e asa urat inghetat ca tre sa dau de 10 ori sa curat 1cm patrat. Dar cel mai mult imi place cand intru in masina si vad ca mainile mele au aceeasi culoare ca masina (Indigo Blau)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Patita si asta:

Incercati sa dati jos de cat mai multe ori zapada care se aduna jos la aparatoarea de la roata fata. Anul asta mi s-a facut ditamai sloiul de gheata si m-am dus cu ciocanul si o dalta sa-l dau jos ca nu mai puteam braca rotile la maxim. Se uitau vecinii la mine ce frumos "sculptez", probabil credeau ca imi fac tuning :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau daca geamurile sunt inghetate bocna, se coboara din casa cu o sticla de apa fierbinte si se dezgheata geamurile.

Avantaj: iti incalzesti si mainile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau daca geamurile sunt inghetate bocna, se coboara din casa cu o sticla de apa fierbinte si se dezgheata geamurile.

Avantaj: iti incalzesti si mainile.

<{POST_SNAPBACK}>

Din cate stiu eu...ceea ce zici tu e ceva f naspa!! Geamuri inghetate bocna si pui apa fierbinte pe ele ? Orice-ar fi, numai asta nu voi incerca niciodata! E vb de fizica pura, iti pot crapa geamurile de la trecerea asta brusca de temperatura ! (cred ca stiu ce vb, mama e profa de fizica :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un alt "obiect" necesar pe timp de iarna este solutia pt. dezghetat incuietori de usi, portbagaj, buson rezervor si alte lucruri in care se baga cheia si iarna nu se deschid :P !

Se gaseste la statiile de carburant, dar mare atentie unde tinem sticluta respectiva; daca este in masina si nu poti descuia portiera... :P :) !!

Modificat de DRAPAR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia cu apa calda/fierbinte e contraindicata pe geamuri. Pe table poti.

Spray-urile de dezghetat (cel putin cele pe care le-am avut) lasa intr-adevar o urma uleioasa, care nu se ia prea usor.

E important sa fie lichid de spalare parbriz bun, de - 16 -20 grade ca sa nu lase urme de gheata pe parbriz. Trebuie completat prmanent, mai ales in aceste vremuri cu maclavais pe asfalt.

Un ulei siliconic (e cam scump e drept) pe chedere si pe lamelele stergatoarelor le apara de crapaturi si lipire de usi.

O solutie spalat geamurile (pt interior) antiaburire, un burete bun de sters geamul (pe interior), care nu lasa urme.

O solutie de dezghetat yale (la purtator) ca daca e in masina, e degeaba (e mai buna o inchidere centralizata).

Curatarea dupa fiecare drum a ghetii de la roti, e f indicata (bate fierul cat e cald) ca dupa o noapte se poate desprinde si cu putina vopsea de pe praguri, ceva plastic de la pasajul rotilor, etc. si dam de cheltuiala inutila.

Eu, de ex, cobor cu 5-10 min mai devreme, pornesc motorul, ventilatorul pe parbriz, dezaburirea spate, si in 2-5 min se dezgheata oricat de groasa ar fi gheata pe geamuri. Mie nu imi place sa plec cu masina plina de zapada sau gheata.

Ar mai fi multe de povestit

Cea mai importanta aici ar fi cea cu deplasarea pe sleauri pe stradutele laterale. La o impotmolire o lopatica e buna, iar plecarea se face cu balans, fara a accelera masina inutil, ca nu se rezolva absolut nimic.

Cel mai indicat este sa circulati cu tr a II-a de viteza, fara aventurari inutile pt ca e riscant.

Rabdarea si respectul pt ceilalti participanti la trafic face mai mult decat cele 5 min cat castigati daca sunteti primul la semafor (evident pe contrasens), nu mai lasati si pe altul sa intre in trafic, etc. Sunt reguli de buna crestere si bun simt soferistic. ( A NU se aplica la TAXI).

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu apa calda pe parbriz, aceasta metoda este eficienta si sigura in conditiile in care apa nu depaseste 50 grade. Nu trebuie sa uitati ca sunt masini care au din constructie duze incalzite ce arunca pe parbriz apa calda. Atentie totusi , pentru ca daca o sa aruncati pe parbriz apa clocotita , exista riscul ca acesta sa crape ( pe principiul " cel mai inteligent cedeaza primul " :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@horgarban: foarte frumoasa si structurata luarea dvs. de cuvant... sunt 100% de acord cu cele spuse.

Imi poti spune te rog care e treaba cu uleiul siliconic? In ce tip de magazine l-as putea gasi, exemple de denumiri comerciale produse etc.

10x

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

IN NICI UN CAZ APA FIERBINTE PE GEAMURI !!!

Daca nu aveti winter-pack (care include duze spalat parbriz incalzite), cel mult putina apa calda pe duzele de spalat parbriz, dupa care imediat pulverizat pe geam niste solutie (dupa ce s-a curatat geamul in prealabil) Dar asta doar in ultima instanta.

O alta prostie sunt lanturile folosite pe asfalt, chiar inghetat. Lanturile numai pe zapada moale sau foarte usor batatorita, si in combinatie cu o pereche de cauciucuri naspa. Asa ca mai mare daraua decat ocaua... Mult mai indicate ar fi folosirea cauciucurilor de iarna. Un model foarte bun sunt Dunlop Winter Sport 3. Sau, la bani ceva mai putini, Vredstrein Wintrac 2.

Altfel asa este, trebuie plecat din casa cu 5 minute mai devreme, pornita dezaburirea spate fata la maxim, si in scurt timp se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ horgarban :

Foarte bine tot ce ai spus , dar ATENTIE FARA ULEI SILICONIC PE STERGATOARE !!! .Daca uleiul siliconic intra in contact cu parbrizul tau va rezulta un parbriz uns cu ulei la propriu .

E foarte naspa imprastie lumina si in plus nu mai vezi bine prin el , cine nu ma crede sa puna putin ulei siliconic pe o bucata de sticla si sa il intinda ( apoi spuneti-mi si mie cum se vede si mai ales daca descoperiti vreo metoda sa il indeprtati ).

Eu am distrus un parbriz cand am dat bordul la dacie cu ulei siliconic.( cu acceasi carpa am sters un pic parbrizul din greseala si acolo a ramas pe vecie uleiul ) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la sectiunea de iarna, dupa ce am patit pe propria piele aseara.

Am facut pana pe o roata din fata. Fiind tarziu si grabind-ma undeva, am pus rezerva si pana azi dim. am circulat cu rahatul ala de gogoasa de urgenta in loc de roata pe fata. E super naspa ! Asa ca cei care aveti asa ceva, aruncati-o naibii si puneti-va rezerva o roata normala.

Eu mi-am invatat lectia si asa voi face cat mai curand. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pit82us ai fost mai atent decat mine. nu prea era locul lamelelor de stergatoare la chederele de usi. Initial am vrut sa spun ca exista solutie speciala pt chedere si lamele, dar apoi am bagat uleiul pt chedere si nu am mai scos lamelele. Intr-adevar. Uleiul siliconic si ceara/polish-ul nu trebuie sa ajunga pe sticla. Ceara/polish-ul nu trebuie sa ajunga si pe plastic/cauciuc. Le matuieste si raman in cel mai bun caz mate daca nu albicioase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei siliconic se gaseste in tuburi spray cu ulei siliconic, nu stiu acum,dar o sa iti spun cat de curand, sau pe la producatorii mai maricei de tamplarie PVC (cu acest ulei se ung periodic garniturile geamurilor). Se mai gasesc si pe la mag de calculatoare. Este bun si pt mecanisme fine, nu numai pt chedere. Are marea proprietate de a nu tine apa pe el si nu ingheata/se lipeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta prostie sunt lanturile folosite pe asfalt, chiar inghetat. Lanturile numai pe zapada moale sau foarte usor batatorita, si in combinatie cu o pereche de cauciucuri naspa. Asa ca mai mare daraua decat ocaua... Mult mai indicate ar fi folosirea cauciucurilor de iarna. Un model foarte bun sunt Dunlop Winter Sport 3. Sau, la bani ceva mai putini, Vredstrein Wintrac 2.

<{POST_SNAPBACK}>

Corect ! Chiar am vazut pe unii ieri cu lanturi si aproape ca m-a apucat rasul. A nins si la noi 2 zile si facem din asta catastrofa nationala. Cand o sa ninga o saptama in continuu atunci poate punem si lanturi dar in conditiile in care multe drumuri deja sunt fara zapada nu le vad rostul. Ne miram la vara ca sunt stricate drumurile.

In o chestie: va rog eu mult de tot :) sa nu aruncati zapada din fata blocului pe strada.

Ma uitam acum vreo 2 zile pe strada si parca eram in filmele cu prosti: doi incarca, doi descarca; treceau masinile care dadeau zapada de pe strada si apoi vedeai cativa "meseriasi" care aruncau inapoi zapada pe strada :P .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropos de aburire.. daca vreti sa plecati cat mai repede si inca nu aveti aer cald sa dezaburiti.. macar ca sa nu se abureasca in plus puteti merge cu unul din geamurile din fata putin deschis.. si nu se mai abureste parbrizul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta prostie sunt lanturile folosite pe asfalt

De acord cu tine. Dar ce te faci cand in oras ninge de o saptamana aproape non-stop, strazile principale sunt super ok (asfalt ud) iar cele secundare sunt pulbere (gheata acoperita cu zapada framantata, fagasuri adanci etc.)? Cireasha pe tort - ai motor fatza si tractiune spate !

Ce faci? Pui lantzurile si te simtzi ca naiba cand rulezi pe asfalt (uzura mare, viteza max. 50 km/h, se uita lumea ca la urs) sau le lasi acasa si te impotmolesti urgent de indata ce ai iesit de pe asfalt si te-ai aruncat in zapezile stradutzelor uitate de primarie? Aceasta este intrebarea...

:)

Modificat de elikratos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine. Dar ce te faci cand in oras ninge de o saptamana aproape non-stop, strazile principale sunt super ok (asfalt ud) iar cele secundare sunt pulbere (gheata acoperita cu zapada framantata, fagasuri adanci etc.)? Cireasha pe tort - ai motor fatza si tractiune spate !

Cum ce faci? Iti iei inapoi masina aia misto cu motor fata si tractiune tot fata. :) :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@elikratos Vad ca ai mai multe masini in semnatura. Faci asa.

G2 il folosesti pe stradutele laterale. Se descurca f bine, ca doar e VW.

Ford/ul, ca are tract spate o lasi mai la centru, unde e bun drumul. Ajungi cu G2 la Ford, parchezi G2 si mergi cu Ford-ul.

Lupo lasa-l sotiei/prietenei ca e prea frumos si cred ca ei ii sta mai bine la volanul Lupo-ului decat tie. :rolleyes:

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am garaj :rolleyes:. chiar pe sub garajul meu trece o conducta de apa calda :)

va recomand calduros

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm. Tips&Tricks? Hmmm, here's a good one. L-am invatat azi dimineata in drum spre facultate, e foarte folositor, a pomenit si Voinea ceva despre el. Cei cu masinile joase sau "lasate" mai jos, aveti mare grija la zapada acumulata pe mijlocul drumului, eventual si inghetata. Eu acum trei sferturi de ora am sectionat extensia de pe bara fata, era RIEGER!!!! si nu era trecuta pe Casco :rolleyes: :) :) :( :( Imi stransesem niste bani sad schimb linia audio pe masina... se pare ca va trebui sa mai astepte ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!