Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu mai dati banii pe chinezarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca e (doar) interfata de vina? Pentru problema 1 poate ca da, dar pentru EGR Duty Cycle nu prea cred...

Astept in continuare pareri, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rasfoieste putin topicul asta si uita-te in loguri. Dar banuiesc ca nu ai timp de asa ceva si mai bine astepti para malaiata. Daca tu gasesti un singur log in care EGR specified sa fie egal cu EGR actual pe tot parcurul logului, eu il mananc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietene asap03, am rasfoit topicul (inclusiv log-uri) de mi-a venit rau. E foarte posibil sa ai dreptate ca valorile MAF Spec.=MAF Act. sunt din cauza interfetei (cu toate ca mai am un log in care o singura pereche de valoari difera). Tocmai de-aia am intrebat "esti sigur ca DOAR interfata e de vina?", dar probabil ai citit incomplet sau pe sarite si te-ai grabit sa tragi concluzii despre mine si cum (nu) citesc eu forumul.

Am si spus ca sunt de acord ca se poate ca problema 1 e din cauza interfetei.

Dar problema 2? (EGR duty cycle)

Am atasat si log-ul in care am o (singura) pereche de valori diferite MAF Spec./MAF Actual

LOG-01-003-010-011_2_graphed.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun colegu. Imi cer scuze daca am tras concluzii pripite fata de tine.

Dar daca te-ai uitat pe niste loguri in topicul asta asa cum spui, ai vazut ca la EDC16 EGR duty cycle e 95,5% la WOT iar la EDC15 e 4,8%. Nicidecum 0% cum spui tu. Asta pe langa valorile alea identice specified/actual din grupul 003.

Cel mai simplu ar fi sa refaci logul cu o interfata originala, parerea mea. Sa eliminam suspiciunea (eu tot pe ea mizez pana la proba contrarie) cu clona.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns!

Legat de:

Dar daca te-ai uitat pe niste loguri in topicul asta asa cum spui, ai vazut ca la EDC16 EGR duty cycle e 95,5% la WOT iar la EDC15 e 4,8%. Nicidecum 0% cum spui tu.
log-urile puse aici sunt de regula de pe masini cu probleme, deci niciodata n-am putut fi sigur ca informatia din log e corecta. Informatia cu EGR Duty Cycle 0% in WOT si in Idle am luat-o de aici:

post-753-0-19077300-1306233183_thumb.jpg

(mai pun o data sursa https://sites.google.com/site/1810martin/interpreting-b6-engine-data-log)

Plus ca EGR la 2.0 TDI difera ca si constructie de cel de pe 1.9 TDI (tot de pe acelasi site https://sites.google.com/site/1810martin/egr-valve) iar maaarea majoritate a log-urilor postate aci sunt de 1.9 TDI

B6 Passat.

The 1.9 tdi B6 Passat engines use a similar system to the B5 so most problems and fixes will be as for the B5.

The 2.0 tdi engines use a different control system.

The EGR is operated by an electric motor controlled by the ECU.

The EGR also has a sensor which reports the amount of opening of the valve, back to the ECU.

Mai stiu ca EGR intra numai in regimuri normale de lucru (adica NU la relanti si NU la WOT), deci mi s-ar parea logic (cel putin in teorie) ca EGR Duty Cycle sa fie 0% la relanti si tot 0% si la WOT... (gresesc cumva?)

Iar legat de valorile egale pe MAF Specified/MAF Actual, daca e interfata de vina atunci cum e posibil sa fie totusi si o exceptie (vezi perechea marcata cu rosu in log-ul al 2-lea)? (adica un set de valori diferite). Nu ar fi trebuit ca absolut TOATE perechile sa fie identice daca interfata ar loga acelasi canal de 2 ori (adica MAF Specified sau MAF Actual)?

Deocamdata discutiile sunt doar teorie. Hai ca o sa incerc sa fac un log cu o alta interfata, sa vedem ce iese.

Mai zi-mi te rog daca lag-ul de la turbo e normal sau e cam mare.

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai stiu ca EGR intra numai in regimuri normale de lucru (adica NU la relanti si NU la WOT), deci mi s-ar parea logic (cel putin in teorie) ca EGR Duty Cycle sa fie 0% la relanti si tot 0% si la WOT... (gresesc cumva?)

Passat 2.0 TDI cod motor CBAB cred ca de 140 CP. Sa nu-mi spui ca e prea recent modelul. La WOT (supapa EGR inchisa) are 100% la Duty Cycle. NU este 0%. (Nu are 95,5% cum am spus eu pt. ca probabil ECU nu e EDC16 ci ceva mai nou). Uita-te si la coloanele MAF specified/actual si compara cu ce ai tu.

postul #2108

Logul cu interfata originala fa-l exact cum scrie aici, dar exact. Nu ma intereseaza sa vad cum schimbi vitezele si valori de pe la 2500 rpm sau 3000 cand turbina e deja e incarcata. Nu uita sa apesi butonul turbo sa ai o esantionare mai mare. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa va uitati si la log-urile mele.

Motorul este 1.9 BLS cu DPF

Ma deranjeaza un fluierat al turbinei intre 2000 si 3000 ture. Am incercat sa inregistrez si fluieratul, ca sa constat ca imediat dupa ce am facut logurile turbina nu mai fluiera. Dupa ce am asteptat la un stop, cu motorul la relanti, a inceput sa fluiere din nou.

Cit timp fluiera (intre 2000 si 3000 ), nu trage cum ar trebui si imediat ce se termina fluieratul efectiv smuceste.

DPF-ul e ok, i-si face regenerarile si ajunge la 0. Fluieratul nu e dependent de incarcare.

Multumesc

3_LOG-01-003-010-011.xls

4_LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de alx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

tlc uite un log facut la un passat b6 2.0 140 cp cod motor CBAB, masina are 50k de km si merge foarte bine fara probleme

LOG-01-003-010-011 2.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, multumesc mult pentru log-ul postat. Sapt. viitoare sper sa fac un log nou folosind o alta interfata.

Parerea mea e ca am 2 probleme distincte, una cu interfata (valori egale MAF spec./MAF act.) si cealalta cu EGR-ul (care are un duty cycle aiurea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alx - nu-s rele logurile, la cel in tr.3 scade putin presiunea de la 3400 rpm in sus, ar trebui sa tina 2029, pierderea de performanta poate nici nu o sesizezi; referitor la fluierat exista un topic dedicat in aria TDI "turbina fluiera", nu stiu sa-ti zic cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passat 2.0 TDI cod motor CBAB cred ca de 140 CP. Sa nu-mi spui ca e prea recent modelul. La WOT (supapa EGR inchisa) are 100% la Duty Cycle. NU este 0%. (Nu are 95,5% cum am spus eu pt. ca probabil ECU nu e EDC16 ci ceva mai nou). Uita-te si la coloanele MAF specified/actual si compara cu ce ai tu.

http://vwforum.vwfor.../page__st__2100

postul #2108

[Offtopic}

Strict referitor la ECU puse pe Passat B6:

EDC 16 - au motoarele de 105 CP precum si cele de 140 CP cu filtru de particule (injectoare bosch)

SIMOS PPD1.5 - au motoarele cu injectoare Siemens (colegul tlc de acest tip are)

EDC 17 - injectoare Bosch pe motoare CR

Nu stiu, dar nu prea cred ca pot fi comparate prea strict logurile intre aceste tipuri de calculatoare

tlc uite un log facut la un passat b6 2.0 140 cp cod motor CBAB, masina are 50k de km si merge foarte bine fara probleme

Mersi colega.

Ai atasat a doua confirmare la ipoteza lui asap03 :icon_thumright: cum ca as avea MAF-ul cam obosit. Acum a ajuns in capul listei de cumparaturi

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce spuneti de logul meu?io am observat ca la un turatia de 2500-2800 am o presiune mult mai mare decit cea ceruta...oare imi agata turbina sau ie dereglat actuatorul?

poza test plus.bmp

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bun logul. La load trebuie sa ai 100% adica apesi pe pedala de acceleratie pana la fund si o lasi asa pana ajungi de la 1500 la 4000 de ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut un nou log,sper ca asta ie bun.am incercat si tija de la actuator si merge bine nu agata,nu imi pot da seama de ce pe la 2100rpm am 2340mbar cind ar trebui sa am 2040.oare sa fie dereglat actuatorul?

poza test plus.bmp

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian

Masina iti trage bine marianu?

intreb pentru ca pe langa ca e debitmetrul putin obosit , dupa 3000, de la 3000 rpm presiunea pe turbina incepe sa scada ceea ce mie nu mi se pare normal,

Despre presiunea de care zici tu , vreau sa iti spun ca la mine cu N75-ul original al masinii este ok, dar in schimb cu altul de prin 2002 tot dupa 2000 sare peste si se corecteaza dupa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti agata putin geometria variabila la 2100 RPM turbosuflanta scoate mai mult decat trebuie, incerca sa schimbi o bucat vitezele la 3500 RPM, sa cureti turbina bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu prea sunt incintat de cum trage de aia i-am si facut log,in viteza a 2-a cel putin zici ca ie sdi.io banui si blocul de vane de vacum care are un zgomot ciudat la oprirea motorului.geometria nu agata 100% ca am incercato cu mina si merge ca unsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu alt debitmetru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vacuumul l-ai verificat? Parca imi amintesc ca mai zicea cineva ca se auzea ceva zgomot dupa oprirea motorului si avea vacuum leak...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu sa-ti dai seama ca agata prin simplul fapt ca apesi cu mana, capsula vacumatica e destul de rigida , geometria trebuie sa miste foarte usor, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vacumul l-am verificat,ce nu stiu io ie de unde se ia vacumul pentru n75 ,de la pompa tandem sau de la filtru de aer.daca ie de la pompa de tandem, stutul de iesire vacum se cam misca si ar fi posibil sa am pierderi de vacum.ciudat ie ca am si suieratul ala pe la 2000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa tandem produce vacuumul pt. tot circuitul. In filtrul de aer il elibereaza cand N75 nu mai are nevoie de el (respectiv nu mai e nevoie de boost). Cat vacuum ai la actuator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ca nu l-am masurat.azi am schimbat blocul de valve de vacum cu un altul si la oprirea motorului nu mai am zgomotul acela urit care cred ca ie refularea vacumului de care zici, si nici suieratu de la 2000 rpm,si parca trage mai bine motoru,i-am facut log dar cred ca totusi am o problema la actuator sau vanele agata.o sa demontez n75 sa vad daca se simte daca agata vanele.

Modificat de marianu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

ceea ce vrei sa dai e jos e actuatorul..nu e n75...n75 e cel care comanda actuatorul sa se miste sus-jos. Iti atasez o poza cu n75 sa vezi cum arata.

post-55955-0-84954000-1307127110_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!