Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Sal.Valentin zimi si mie daca stii cum se regleaza corect tija la actuator .. ca am umblat la ea si nui mai gasesc locul !:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui data jos si cautat o turbosuflanta la fel si te orientezi dupa aia, sau faci un log in mers vezi ce valori scoate turbo si reglelzi actuatoru mai stangi un filet sau mai desfaci, mai faci un log in mersi si iar reglezi pana reusesti, sau apelezi la un meseruas care se ocupa de turbosuflante, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija vanelor trebuie sa faca contact cu butonul de stop la -18 inHg (-600 mbar) vacuum. La 17,5 inHg, un distantier de 0.05 mm trebuie sa intre intre tija si stop.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.Valentin zimi si mie daca stii cum se regleaza corect tija la actuator .. ca am umblat la ea si nui mai gasesc locul !:(

Procedura depinde de motor. Spre eexmplu, la motorul meu este ceva mai complicat. Este nevoie de VAG-COM pentru calibrarea senzorului de pozitie a geometriei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin: pana ce nu ai si graficul MAF-ului identic cu cel al presiunii sau macar apropiat (in sensul sa se suprapuna curbele specified/actual, nu la valori), masina nu va trage la 100%

De acord, insa eu sunt putin cam confuz in legatura cu MAF-ul specificat. Graficul arata complet diferit fata de al celorlalti colegi. Am reusit sa gasesc un log al motorului meu pe net, insa acum nu mai reusesc sa dau de el. Era similar cu ceea ce am obtinut si eu. Imi aduc aminte ca am vazut maximul acela de 1100.

Graficul MAF-ului actual este foarte asemanator celui de presiune. Mie imi pare ok. Presiunea creste in jur de 2000 rot /min, dupa care scade foarte putin inspre 4000 rot /min. la fel si debitul aerului admis. Insa nu-mi explic de ce valorile cerute sunt atat de diferite de cele masurate. Parca n-ar avea sens cel cerut de ECU...

Atasat este graficul MAF spec vs act in regim normal defunctionare (non WOT). Aici pare cat de cat ok... sau asta inteleg eu din el

Tu ce spui? - e vb de primul grafic

Al doilea grafic e testul clasic, WOT treapta 3

Al treilea: treapta a IV-a

P.S. Am gasit logul

http://vaglog.rtnet....k438_31914.html

post-239-0-08482200-1300476765_thumb.png

post-239-0-62079600-1300477687_thumb.png

post-239-0-40537400-1300477899_thumb.png

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.revin cu problema mea :( deci masina nu trage.. am schimbat debitmetru,am schimbat actuatorul( la care nu mai stiu cum sa reglez tija)am mai facut 2 loguri in tr 3 a dar nu mi se par OK..inca ceva .. am incerc at sa reglez tija aia d la act. can o dau prea sus imi da eroarea asta 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation ( motorul nu trage) si cand o dau mai jos numi mai da erroarea dar tot nu trage. My link

Valentin zimi si mie procedura .. de calibrare a tijei , poate merge s la mine . ( am vag 10) Si valva n75 cum o pot testa ?? doar inlocuita sau . mai e o modalitate ..Ms. pt ajutor si rabdarea acordata .!

My link scz . nu prea ma descurc .!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu nu ai deloc presiune in turbo. Actuatorul ala nu pare sa fac nimic.

Vezi daca N75 face vacuum, it trebuie un manometru sau... pune degetul pe furtunul catre actuator. Ar trebui sa simti vacumul

Testul din output iti iese?

Procedura de reglaj pentru actuatorul meu nu iti este de folos. O pun, dar iti pierzi vremea daca nu ai acelasi motor

actuator.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus degetu acolo cu mototrul pornit .. foarte putin trage abia dacal simt..!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la ralanti e normal sa nu ai vacuum. Ai accelerat motorul cand ai verificat pentru a creste presiunea in turbina?

Cel mai bine verifica la output test. Ai acolo o procedura pentru verificarea actuatorului si se poate vedea cat/daca actuatorul se deplaseaza. Din cate am inteles eu, N75 se defecteaza foarte rar, este mult mai probabil sa fie o problema la actuator decat la N75. Acesta se verifica foarte usor cu o pompa de vacuum si un manometru. Trebuie sa tina 0,6 bar pentru 30". daca nu ai manometru, incearca sa tragi aerul din acel furtun si sa vezi daca tine vacuum-ul. La mine asa am verificat.

Si N75 trebuie sa traga aerul atunci cand motorul este accelerat (sau cand faci testul de la output)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Valentin - logul nu e relevant daca nu e facut la WOT; masina poate merge bine in regim normal, nefortat, dar la WOT sa nu atingi cei 140 CP; daca nu te deranjeaza o poti lasa asa...

Referitor la valorile alea de 1100, inseamna ca m-am inselat; eu am 1024 (marit de la 850) la un cip de 135 - 140 CP; Dar graficul MAF-ului la tine nu arata bine deloc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! Sunt nou aici dar citesc de cateva luni forumul vw si sunt mirat de cooperativitatea romanilor!

Bineinteles de o saptamana am ajuns si eu la disperare. Masinuta mea nu mai trage cum trebuie. Nu mai e nervoasa peste 2000 de ture. Am fost la 3 diagnoze diferite, din acestea doar una in mers. Ce am observat: exita o valoare de supra alimentare cu aer care la relanti sta la 1071 mg si creste pe cum acelerezi. Cand ajunge la 1805 mg nu mai creste chiar daca din acel moment mai urc 1500 de ture. Din momentul in care valoarea nu mai creste peste 1805 nici masina nu mai trage, urca in viteza dar foarte lin.

cateva precizari :

1.nu da nici o eroare de functionare la diagnoza.

2.am schimbat debitmetrul nici o modificare.

3 tija de la supapa-turbo nu este intepenita si functioneaza pe presiune-data de N75

maine o sa mai merg la un tester care cica a costat 10000 euro sper sa ma dumiresc, o sa revin cu date mai exacte despre valoarea de aer care nu mai sare de 1805.

4 T4-ul e la mine din septembrie 2010 si am facut 50.000 km fara probleme. are 315kkm si l-am adus personal din Germania.

Daca cineva s-a mai intalnit cu aceasta problema rog ajutor.

Multumesc!

Modificat de adriansnow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Posteaza logurile la care te referi, sa intelegem si noi ce vrei sa spui (eu n-am inteles ce-i cu valoarea aia de 1805 mg)

Poti de asemenea sa cauti pe cineva din Arad cu VAG-COM (exista o lista cu cei ce ofera serviciul pe forum) si fa un log in mers pe 3, 10 si 11, treapta 3, cum au postat toti pe topicul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal. Am facut cum ai zis am accelerat sa vad daca face vacum dar nici o schimbare.am tras din furtun cu gura si tija sa miscat si am tinut asha aproape 1 min nu sa miscat inapoi.Am un prieten cu un Golf 5 m-am uitat la el la valva si la el se simte fara sa accelerez foarte binecum face vacum.

El are alta serie la n75 dar arata la fel.Pot face o proba cu a lui ?? se poate defecta ceva ?Cu testul output nu am reusit nimik pentru ca nu mi arata nimik acolo doar dau next si atat .La o secventa de acolo acre scria ca verifica valva de inchidere la motorina mi sa oprit motorul si inca la ceva sa schimbat turatia la motor da numi arata nici o valoare.Si inca ceva . trebuie sa pun un n75 cu exacat aceiasi serie de pe el .. sau sunt compatibile si altele.. sa stiu daca cumpar sa nu iau teapa .!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La testul autput cad dai next iti face testul pe actuatorul respectiv, deaia ti sa oprit motorul cad ai comandat valva de inchidere motorina, poti sa incerci cu alt N75 nu are ce sa se intample, e o simpla electrovalva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Ms mult de ajutor .. sper sa termin cu asta cas disperat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stimati colegi,

va supun atentiei doua loguri facute astazi (prin amabilitatea distinsului nostru coleg valentin), primul log este in treapta a 3-a iar al doilea in treapta a 4-a. Noua ni se pare ca am presiunea cam mare in turbina, rog un cunoscator sa-si dea cu parerea. Mentionez ca actuatorul a fost schimbat in urma cu 2 ani, si tot atunci s-a desfacut turbina si s-a verificat geometria variabila, totul aratand si functionand ireprosabil. Masina trage socant de brutal, nu intra in limp mode, nu am probleme, doar ca pe acest log facut doar asa "de verificare" ne arata presiunea cam mare.

Mai mentionez ca masina are motor ASZ (131 cp stoc) dar este remapat la stagiul 1 la ~165 cp (fara modificari hardware). Logul din treapta a 3-a are cam putine inregistrari, deoarece motorul ajunge foarte repede la 4000 rot/min (165 cp la aprox. 1300 kg).

Modificat de SHARANEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal. colegii :P am schimbat debitmetru, valva n75 , ( erau defecte ) dar motorul tot nu trage. se tureaza pan la 3500 400 da greu si viteza tot nu prinde .Am umblat la actuator , am reglat tija aia in toate poziitile care le are .. dar degeaba.! NU stiu c sai mai fac .ceva idei ? ms .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi face maine un log ca acum m-am apucat de baut de ciuda :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara ...se poate sa ma ajutati cu citirea a unor loguri ce le-am facuticon_question.gif.... in treapta a treia unul si doua in treapta a a patra..icon_question.gif. totul este ok acum.... dar pe viitor..???unsure.gifLOG.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@asap03

Ceau!

Am facut logul in mers la 3,10 si 11 cum ai cerut, insa nu prea stiu cum sa-l pun aici. i-am dat attach!

LOG-01-003-010-011.xls

Modificat de adriansnow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian debitmetrul tot prost arata. Este nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Este pus de pe un alt T4 care merge f bine si cu al meu. Practic le-am schimbat intre ele. (

As mai avea o intrebare: este posibil ca tija (actuator) sa nu revina, adica sa ramana 1, 2 milimetri pe deschis? spun asta pt ca azi am deschis-o fortat cu o surubelnita si mi-a scapat, fapt pt care tija din forta arcului a lovit in supapa-rezultat- masina a inceput sa traga fenomenal(in treapta 3 de la 1000 t/min-3500t/min in 10 sec, cand nu tragea ii trebuiau 20 de sec)

Apoi am vrut sa va cum se comporta la viteza mai mare, totul a fost ok pana am atins 130 km/h, cand am simtit ca parca s-a pus in bot o secunda, apoi am constatat ca din nou nu mai trage.

Am repetat figura cu surubelnita, tija si supapa, si iar a inceput sa traga. De data asta nu am mai trecut de 120km/h, iar masina trage f bine?

Mutumesc anticipat!

Modificat de adriansnow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai alta masina, schimba si N75 pentru ca nu vad sa lucrez. Testeaza cu alt N75 intai pentru ca poate sa fie ceva electronica de vina.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@adriansnow - ai facut logul asta in limp mode? mie asa mi se pare si nu ne ajuta deloc;

refa logul (fara sa schimbi nimic MAF N75), dar inainte sa refaci logul, iesi de pe carosabil, opresti motorul, repornesti, o iei usor 1'a, 2'a si la 3'a pe la 1800 rpm apesi blana si tii pana la 4000 rpm sau pana masina intra in limp si posteaza-l

P.S. din ce spui actuatorul pare gripat si cred ca de aia iti intra in limp

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!