Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

De intrebat, nu pot. Ar trebui sa sun in Franta.

Sincer, eu nu prea cred ca e modificata. Ce te determina sa crezi asta? Presiunea in boost?

Vlaga... nu stiu ce sa spun. In nici un caz nu e lesinata, iar dupa 3000 rot/min trage foarte bine. Mi-e greu sa compar, dar chiar nu am nici un fel de problema sa ajung la 170 km/h in timp foarte scurt. mai mult n-am incercat, ca n-am avut unde

Maine sper sa ajung in service, pentru o verificare a actuatorului, furtunelor si a N75.

Am mai facut 2 loguri, dar nu e nimic nou. Arata cam la fel

Multumesc mult pentru ajutor. Am sa revin

3 - LOG-01-003-010-011.CSV.txt

4 - LOG-01-003-010-011.CSV.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu simti nici o pb insa piesele sunt suprasolicitate si nu e ok. Ce vad eu ciudat, si nu inteleg de ce, capul de tabel din 003 este cu egr si nu cu maf?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu-mi explic de ce log-ul meu arata diferit decat al celorlalti (ma refer la ordinea parametrilor)..In zilele urmatoare ma duc in service, ca ati reusit sa ma speriati :)

Cel mai usor ar fi sa-l suni pe fostul proprietar si sa-l intrebi direct daca a cipuit-o...

Din cate vad in softul tau original ai 2350mbar si acum este 2476mbar (5,3% in plus).

Voinea vorbea aici de un 2.0 PD modificat de el. Postul e gasit oarecum intamplator. Daca PD-ul avea 2350 stock, este destul de probabil ca CR-ul meu sa aiba 2346 tot la fel de stock. Cel putin asa scrie in logurile mele. Gresesc? Poate asa "face toate" astea de 2.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca este de la interfata inversarea asta asa ca nu e de speriat. Eu zic ca nu e chipata si ai niste pb si la turbina, asta cu tot ce include ea si, poate, la debitmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai masina asta nu e in limp? Se mai accelereaza? Al doilea log nu il pot vedea ca nu am office 2007. Masina are tuning? Trebuie sa ai si o eroare, sa o postezi si pe aia aici.Mai e nevoie de niste informatii pentru ca e prea mare presiunea.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da...are limp. Si eroarea era ceva de genul "pozitiv deviation"

Al doilea e acelasi, doar ca e aranjat.

Tuning eu nu i-am facut si nici nu cred ca are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

agata geometria turbinei sau tija actuatorului.

te pot ajuta si cu service. Stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate vad in softul tau original ai 2350mbar si acum este 2476mbar (5,3% in plus).

Voinea vorbea aici de un 2.0 PD modificat de el. Postul e gasit oarecum intamplator. Daca PD-ul avea 2350 stock, este destul de probabil ca CR-ul meu sa aiba 2346 tot la fel de stock. Cel putin asa scrie in logurile mele. Gresesc? Poate asa "face toate" astea de 2.0

Nu gresesti, e adevarat ce spui. DAR. Tu nu mentionezi daca era vorba de un 2.0 PD de 140 CP sau de 170 CP (banuiesc ca e totusi 140, dar era bine sa incluzi in quote si asta, nu sa ne lasi sa ghicim).

Apoi tunerii modifica si harta EGR (MAF). La tine acum e 1100 la WOT. Ceea ce e foarte mult. Din cate am vazut pe aici, cam toate motoarele stock au 850 mg/str (cel putin alea de 1.9 litri).

De aia ziceam daca ai posibilitatea sa compari cu logul de pe un 2.0 TDI de 140 CP. Cum tunerii modifica si harta de injectie, implicit trebuie si mai mult aer. Si de aia se creste valoarea specified din grupul 003 pt. amestec marit (pe langa boost-ul turbinei, ca altfel de unde mai mult aer?). La majoritatea masinilor cipuite din topicul acesta am vazut chestia asta. Si de aia mi se pare suspect la tine.

Apoi tu zici ca masina trage OK. In cazul asta, scuza-ma, dar ori chinezaria aia a ta e o petarda, ori tu nu stii ce inseamna un TDI de 140 CP. No offence. Hai sa-ti explic si de ce. Tu apesi blana la 1794 rpm. Si acolo ai 535 mg/str !!!. Pai asta e valoare de MAF decedat. Impreuna cu toate valorile alea de 600 si 700. Si abia la 2760 rpm ai 845 mg/str. Care si ala e putin pt. 140 CP. Si de la 2760 rpm la 4048 rpm n-ai nici o valoare la specified de 1100, cat e specificat, sa zici ca macar acolo masina e in parametrii.

In concluzie, conform logului ce ni l-ai prezentat, masina ta nu merge bine deloc. Mai departe vezi tu ce faci...

P.S. hai ca am gasit un log la un motor de 2.0 TDI la 170 CP (Touran 2004)

http://vwforum.vwfor.../page__st__1780 postul #1796

La WOT, in coloana specified EGR are valori de 850 mg/str iar la turbina variaza intre 2346 si 2437(si aici ma refer tot la valorile specified).

Eu tare inclin sa spun ca masina ta are cip.

@divinewind - care sunt argumentele tale cand spui ca masina sigur nu are cip?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

agata geometria turbinei sau tija actuatorului.

Pai sunt aproape sigur ca agata geometria turbinei ca se aude cum se ating paletele de carcasa, sau ceva pe acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asap03 nu am spus ca sigur nu are chip. E doar ce cred eu. Pana la remediere sunt doar presupuneri. Eu vad o presiune mica la turbina si nu ma pot gandi la chiptunig etc, nu inca. La Cristi e altceva insa el spune ca nu are tuning.

Deci Cristi la curatat/reparat cu tine.

Valentin nu are cum sa traga bine asa cum zice asap03. Cred ca mai poate macar 30% masina aia.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci sa inteleg ca o inlocuire a turbinei nu ar fi necesara? S-ar putea remedia problema si cu o curatire?

Am uitat sa spun ca am inlocuit electrovalva control turbo (cred ca N75) acum vreo 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu se poate afla din loguri. Cel care iti curata turbina si vede ce jocuri sunt pe acolo poate spune asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pote rezolva problema prin curatire, eventual schimbare geometrie variabila, ia legatura cu Cipos el e maestru in turbosuflante, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu dilema asta o aveam...e turbina sau nu. Ca sa stiu ce sa fac mai departe. Oricum ma gandeam sa apelez la Cipos. Acum trebuie doar sa ajung la Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit cu mai multe informatii.

Nu gresesti, e adevarat ce spui. DAR. Tu nu mentionezi daca era vorba de un 2.0 PD de 140 CP sau de 170 CP (banuiesc ca e totusi 140, dar era bine sa incluzi in quote si asta, nu sa ne lasi sa ghicim).

Este vorba de 140 CP, daca as fi gasit de 170 l-as fi ignorat. Scuze ca nu am fost mai precis

Apoi tu zici ca masina trage OK. In cazul asta, scuza-ma, dar ori chinezaria aia a ta e o petarda, ori tu nu stii ce inseamna un TDI de 140 CP. No offence. Hai sa-ti explic si de ce. Tu apesi blana la 1794 rpm. Si acolo ai 535 mg/str !!!. Pai asta e valoare de MAF decedat. Impreuna cu toate valorile alea de 600 si 700. Si abia la 2760 rpm ai 845 mg/str. Care si ala e putin pt. 140 CP. Si de la 2760 rpm la 4048 rpm n-ai nici o valoare la specified de 1100, cat e specificat, sa zici ca macar acolo masina e in parametrii.

Aici ambele cazuri sunt adevarate. Interfata mea era o petarda chinezeasca (cea din primul log, ulterior am reusit s-o repar si sa fac un upgrade la vechea mea interfata, care s-a dovedit de incredere).

Despre modul cum trage motorul meu, iar n-am reusit sa ma fac inteles. N-am condus niciodata un CR si am crezut ca acceleratia mai lenta pana la 3000 rot/min i se datoreaza acestui tip de motor. Uitandu-ma pe loguri, abia dupa ce tu mi-ai atras atentia, am remarcat ca incepe sa "te bage in scaun" tot atunci cand presiunea realizata se apropie de cea comandata. Asa ca de la 3 k mie mi se parea ca trage ok, desi se pare ca si aici mai e loc destul.

Cu scuzele de rigoare, mai am o intrebare. Nu te contrazic, doar incerc sa pricep. Tot citesc la documentatia referitoare la EDC 17. Dupa parerea mea, daca turbina nu creeaza presiunea ceruta de ECU (din diverse motive, de ex actuatorul) nu este normal ca MAF-ul sa indice muuult mai putin aer? Adica acei 600 mg/str sa fie normali in conditiile expuse mai devreme? De unde vacuum daca turbina nu creeaza suficienta presiune?

Despre cei 1100 nu ma pronunt, ca habar n-am.

In concluzie, masina e clar ca nu merge cum trebuie

Am verificat actuatorul. Se pare ca nu tine presiunea si atunci cand se face vacuum in furtun are un fasait. Mecanicul zice ca are membrana fisurata. Am comandat deja unul, maine trebuie sa vina. Revin cu detalii

Va multumesc inca o data tuturor.!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valentin am un coleg de servcici cu acelasi motor ca si al tau tot din 2009

Acum eu pe skoda am 130 chip si iti spun ca la 140 passatul merge de rupe asfaltul

eu nu pot sa spun ca l-am condus un drum lung , dar prin oras l-am talpalit destul sa iti pot spune ca nu era necesar sa sar de 3k sa simt ceva putere ci din contra de pe la 1500 pleca glont

Acum al lui are 50k de km al tau sa nu aiba mult mai mult si sa nu fii exploatat cum trebuie , sau sa fi schimbat vanzatorul anumite componente inainte sa iti vand masina ca altfel nu se explica cum de se poate una ca asta la o masina de 2 ani

Nu prea am timp dar o sa incerc sa fac un log pe aceea masina sa til trimit sa poti face o comparatie

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai MAF-ul indica mult mai putin decat trebuie la tine (mai ales pana in 3000 rpm). Si din cauza asta, tu nu atingi niciodata cei 140 CP si cuplul maxim cum ar trebui. Vorbim strict de logul facut la WOT. Dupa ce harta de EGR ai tu, ar trebui sa ai minim 1000 pe tot parcursul logului (de la 1800 rpm pana spre 4000 rpm). Chiar un pic peste 1100 ar fi si mai bine.

Dupa ce logul va iesi cum trebuie, cuplul si caii o sa-i ai, o sa simti diferenta la condus si o sa vezi si ca MAF-ul va indica mult mai mult decat acuma. Deci daca valoarea MAF e mai mica decat cea ceruta, ECU injecteaza mai putina motorina decat are in mapa la WOT. Atata tot.

Vacuumul e presiune negativa. E produs de pompa tandem, nu de turbina. Si e folosit pt. comanda turbinei. Circuit complet separat de cel al turbinei. La Golful meu e folosit si pt. comanda EGR. La turbinele vechi, cu wastegate, se foloseste presiunea pozitiva produsa de turbina si pt. comanda ei.

Dupa ce inlocuiesti actuatorul, refa logul si vezi daca iese bine. Spor!

Sper ca ai primit raspuns la toate intrebarile tale :)

P.S. chiar, cati km are masina - trebuie sa fie o explicatie pt. membrana rupta in actuator dupa doar 2 ani ...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pop Cristian: Mersi mult. Ar fi perfect

Asap03: masina si acum cred ca mai este in garantie la VW Franta. Acum are in jur de 130.000 km. Din acest motiv spun ca ma cam indoiesc sa fie modificata. Iar ultima intrare in service a fost in decembrie, anul trecut. ma rog, totul e posibil...

Acolo, prin vacuum, nu ma refeream la comanda turbinei ci la admisie. Compresorul produce presiune dupa el si vacuum pana la el. Gresesc? Nedumerirea mea era ca daca compresorul turbinei se misca mult mai lent decat se asteapta ECU, atunci si MAF-ul va indica un debit mai mic decat cel asteptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum inteleg ce ai vrut sa spui cu vacuumul. Da, ai dreptate, valorile mici ale MAF-ului pot fi din cauza presiunii mici in turbina, sau din cauza ca el insusi e defect. Ori una, ori alta. Cu alte cuvinte, turbina influenteaza valorile MAF-ului si nu invers.

De aia nu poti trage o concluzie certa referitoare la MAF, pana ce nu ai presiunea corecta in turbina. Si de aia se lasa la urma inlocuirea lui.

Dar ti-am spus asta in primul log, nu atat de explicit, probabil de aia nu ai inteles. Sa lasi MAF-ul ultimul.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

sunt si eu proaspatul posesor al unui Passat 1.9 Tdi din 2002 cu tip motor AWX si 131cp PD, de vreo doua saptamani mi se aude un fashait suspect de la motor , ca un fel de frecare metalica, dar nu se aude decat cand masina este in sarcina mai mare, adica doar atunci cand apas pedala mai tare, iar la lasarea ei se aude un suierat al turbinei dar destul de incet.

Am iesit cu ea pe centura sa o "desfund" si mi a bubuit ceva la motor , am tras dreapta si am gasit furtunul acela gros dintre intercooler si Egr sarit si fara oring, l am pus la loc si a doua zi am remediat cu oringuri noi si m am asigurat ca etanseaza bine.

Totusi, acel fasait tot se mai aude, e posibil sa agate turbina.

Dupa remediere, hop iar pe centura si ce sa vezi....LIMP la 130km/h. Trag dreapta , omor motorul , repornesc si masina ia 180km/h fara probleme.Totusi , am reusit sa "prind " si un LIMP la prima incercare in vit a3 a.

Astazi mi am luat VAG ul si am facut Log urile,am pus mai multe deoarece nu stiu care e mai concludent, fiind singur nu ma puteam concentra sa dau si clickurile sa si conduc.

Sper sa ma puteti ajuta cei mai experimentati de aici cu niste concluzii.

Multumesc!

P.S.: daca am gresit ceva nu ma injurati, e primul meu post aici, stima.

DTC-01.txt

LOG-03-003-010-011.CSV.txt

LOG-04-003-010-011_limp.CSV.txt

LOG-05-003-010-011.CSV.txt

LOG-test viteza 33333333333303-010-011.CSV.txt

test vit 3-003-010-011.CSV.txt

test vit 4-003-010-011.CSV.txt

test viteza 4-444444444444444444444.CSV.txt

Modificat de mariuss_sb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, actuator sau geometrie variabila. Intai te uiti la furtune si apoi faci ce se spune pe aici cu actuatorul si apoi cu geometria variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Deci sa inteleg ca o inlocuire a turbinei nu ar fi necesara? S-ar putea remedia problema si cu o curatire?

Am uitat sa spun ca am inlocuit electrovalva control turbo (cred ca N75) acum vreo 2 ani. "

................inclusiv turbina se poate reconditiona

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se ia una bucata octavia 1.9 TDI 105 cp. Se pune testerul, nicio eroare. Se face log in treapta 3 de la 2000 rpm.

Va rog si eu sa-mi spuneti ce parere aveti.

Masina nu are vlaga cum ar trebui.

Am revenit cu logul pe canalele 3 10 si 11.

Am facut inca un log pentru cuplu. Sper ca am nimerit canalul care trebuia

Multam de ajutor!

LOG-01-005-010-011.xls

LOG-01-003-010-011.xls

LOG-01-020-090-115.xls

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina e cu probleme. La inceput creste presiunea prea mult in jurul la 2000 rpm, dupa care de la 2800 rpm in sus presiunea scade prea mult si nu mai e corectata. Asta cand dai talpa de jos, de la 1500 rpm. In treptele superioare (sau poate tot treapta 3 dar ai apasat la 2200 rpm), cand turbina are deja ceva boost merge bine. Totusi la TDI nu-s recomandate talpile sub 1800 - 1900 rpm ...

Verifica geometria variabila si actuatorul sa nu agate (sau care din ele agata).

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!