Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am gasit un post in care un membru mai vechi zicea ca daca furtunele sunt incurcate la N75 (e vorba de o turbina cu wastegate) presiunea nu trece nicidecum de 1600 mbar. Cam ca si la colegul hamziu. N-ar strica sa verifici si treaba asta.

Aici e linkul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@divinewind: Daca te referi la 1Z gandindu-te Octavia 2 atunci te inseli... :)

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spui ca 1Z poate sa aiba si geometrie variabila si geometrie fixa? Dupa parerea mea motoarele indiferent de grupul pe care a fost montat prezinta, in afara de culoarea cablurilor, aceeasi parametri constructivi.

Exista si motoare ALH unele cu geometrie fixa si altele cu g.variabila dar la 1Z nu am auzit.

Deci radioman daca motorul 1z are geometrie variabila pe oricare din masini te rog sa spui asta ca sa nu mai repet o eroare. Sper ca nu vorbesti de alte motor de ex AFN.

Multumesc.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai hai sa particularizam putin.. :)

Daca vorbim de ex de motorul BXE de pe Octavia 2(1Z3) turbocharger-ul VNT 15 are geometrie variabila,nu stiu alte motorizari , dar putem afla. :icon_thumright:

turbocharger Octavia 2 2.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celegatura are motorul de care vorbesti cu motorul 1Z? Am crezut ca discutam strict de motorul 1Z. Nu inteleg ce ai vrut sa spui cu interventia ta.

Deci raman la opinia mea si anume ca motorul 1Z are turbina cu geometrie fixa.

scuze de offtopic.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez inca un log dupa ce am legat corect furtunele la N75, ca in poza de mai jos. Masina se comporta mai bine acum, dar la relanti in campul 3 din Vag Com valorile MAF sunt tot aiurea. Am mai observat ca, in campul 13, valoarea de la cilindrul 4 este goala, nu imi indica nimic. La campul 1, imi indinca intre 0.16-0.24mg, campul 2 0.60-080, campul 3 -0.47-0.54, campul 4GOL. O fi infundata admisia la cilindrul 4 si din cauza asta sa nu imi indice nici o valoare sau injectorul e terminat? Poate sa fie si asta cauza pentru care la realanti nu imi indica valorile normale la MAF? Multumesc!

LOG-01-003-010-011golfmarti.xls

post-10783-0-34887000-1295973053_thumb.j

Modificat de hamziu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectorul care nu arata valoarea este injectorul de referinta si de aceea nu ai nici o valoare deci nu e ceva anormal.

N75 vad ca a devenit mai activa, mult mai activa. Incearca sa inlocuiesti cu alt N75. Daca nu e N75 cum spuneam verifica avans etc.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, deci presiunea in turbina a revenit. Ceea ce e aiurea in logul asta acum este ca desi pedala este la podea, turatia motorului variaza (creste pana la 4000 rpm apoi cade iar la 3000 rpm de 2 ori). Deci ma gandesc ca poate senzorul de turatie al motorului G28 sa fie dus (sau poate senzorul pozitiei acceleratiei G79, daca are).

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cutie de viteza automata si de acolo e problema de turatie. Se schimba singura cand ajunge pe la 4000-4200 daca apas acceleratia in blana...

Modificat de hamziu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am inteles. La manuala se vede cand se schimba treapta de viteza. Dar toate logurile tale sunt facute in blana de la 2800 - 3000 rpm in sus. Ar trebui vazut unul si de la 1800 rpm pana pe la 4000, in treapta 3. De ce nu apesi pedala la fund de la 1800 rpm? Nu prea se poate din cauza cutiei?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai facut la masina de se comporta acum asa? Adica pe logurile trecute era clar vizibila o pb iar acuma se vede cu greu. Ce s-a intamplat? Ce ai curatat/modificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, am inteles. La manuala se vede cand se schimba treapta de viteza. Dar toate logurile tale sunt facute in blana de la 2800 - 3000 rpm in sus. Ar trebui vazut unul si de la 1800 rpm pana pe la 4000, in treapta 3. De ce nu apesi pedala la fund de la 1800 rpm? Nu prea se poate din cauza cutiei?

eu de la 1800 am incercat la le fac, dar atunci cand apas acceleratia se accelereaza singura, instant pana la 3000, sta acolo, incepe sa prinda viteza, dupa care incepe iarasi sa se accelereaze pana in 4000-4200 dupa care se schimba singura intr-o treapa superioara.

Ce ai facut la masina de se comporta acum asa? Adica pe logurile trecute era clar vizibila o pb iar acuma se vede cu greu. Ce s-a intamplat? Ce ai curatat/modificat?

Am conectat corect furtunele in n75, le-am mai scurtat ca erau coapte la extremitati (fara coliere). Inca nu stiu de ce imi arata in campul 3 la maf specified 310 (ar trebui sa fie cam 240) iar la maf actual 400-500 (am incercat 2 debitmetre).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ia si de pe masina donatoare N75 si vezi daca e in regula si ala apoi cauti altceva, senzori decalibrati etc.

Sper sa nu te pacaleasca MAF-ul de la masina donatoare. Adica la el sa mearga pentru ca alte piese sunt mai noi si inca "merge". Electronica se decalibreaza proportional cam la toate nivelele dupa un numar de ani. Idealul este sa testezi cu piese cat mai noi ca am vazut mecanici care au cautat zile intregi considerand ca piesa schimbata e buna cand de fapt si piesa noua era defecta.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dcuze ca intervin dar eu as bloca egr cu o tablita(poate fi defect mecanic) as anula (bloca)toate vacumurile in afara de n75, daca ar merge bine le-as reactiva pe rand si as vedea care-i cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celegatura are motorul de care vorbesti cu motorul 1Z? Am crezut ca discutam strict de motorul 1Z. Nu inteleg ce ai vrut sa spui cu interventia ta.

Deci raman la opinia mea si anume ca motorul 1Z are turbina cu geometrie fixa.

scuze de offtopic.

RADIOMAN confunda codul motorului 1Z cu codificarea Octaviei 2 1Z, actavia 1 este 1U.

Deci, sa o lamurim: 1Z are geometrie fixa si ALH doar variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu logurile facute conform instructiunilor date de aryes13 si sper ca de data asta sa ma puteti ajuta sa identific problema. Am observat consumul la ralanti de 1,4 si nu se modifica nici in conditiile intrarii motorului in regim normal de temperatura. Motorul are 200K, singura interventie fiind reprezentata de eliminarea racitorului de combustibil dupa ce am calcat pe un plat-band care s-a infipt in el.

LOG-01-003-010-011-26012011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@hamziu - pai asta-i o problema ca se accelereaza instant la 3000 rpm de la 1800 rpm; se vede si in log ca sunt doar 3 citiri, pe cand peste 3000 rpm sunt mai multe; ambreiajul ti-e bun, nu-ti aluneca?

si mai e o problema - in log nu se vede ca apesi pedala la fund de la 1800 rpm cum zici tu, ci doar de la 2800 rpm e la fund

@Ionel Golf 4 - logurile sunt bune; turbina raspunde prompt, valorile MAF-ului sunt bune si la turatii ridicate; totusi are momente cand presiunea ramane un pic in urma fata de cea specificata, dar nu e grav; verifica eventual actuatorul sa nu agate in cursa (sa nu aiba rugina pe tija); consumul mare de motorina la relanti nu e din cauza admisiei (care nu e infundata)

@redan - turbina colegului hamziu nu-i comandata cu vacuum

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

admisia si EGR ul le am curatat, admisia a fost super plina de calamina .Cind am dat jos admisia ,am verificat si turbina, vrind chiar sa o curat dar era foarte intepenita partea de fonta asa ca am verificat daca este curata si nu agata si am am montat-o la loc.avansul la -1 poate influenta consumul la ralanti ,turatia 903 e normala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez si eu un log. Sper sa fie facut ok. Motorul este avf.

La relanti, dupa un timp maf actual trece de 400.

valorile injectoarelor:

-0.45 -0.4 0.02 0.78

nu stiu daca este relevant, dar in functie de acceleratie variaza in intervalele:

cyl 1: -0.26..-0.59 cyl 2: 0.24..-0.56 cyl 3: 0.09..-0.49 cyl 4: 0.47..1.01

Am inceput sa studiez topicul dar mai este cale lunga pana sa inteleg fenomenele asa ca apelez la voi. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci raman la opinia mea si anume ca motorul 1Z are turbina cu geometrie fixa.

RADIOMAN confunda codul motorului 1Z cu codificarea Octaviei 2 1Z, actavia 1 este 1U.

Deci, sa o lamurim: 1Z are geometrie fixa si ALH doar variabila.

Scuze de off-topic dar ma vad nevoit sa fac rectificarea cuvenita ,am inteles(citind inclusiv si postul lui Al Bundy) ca ,ceea ce imi lipsea mie ca info era faptul ca 1Z reprezinta o anume motorizare iar eu faceam confuzie cu codificarea Octaviei 2 care este aceiasi 1Z.

Mea culpa, am realizat diferenta.. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

admisia si EGR ul le am curatat, admisia a fost super plina de calamina .Cind am dat jos admisia ,am verificat si turbina, vrind chiar sa o curat dar era foarte intepenita partea de fonta asa ca am verificat daca este curata si nu agata si am am montat-o la loc.avansul la -1 poate influenta consumul la ralanti ,turatia 903 e normala ?

Presupun ca ai motor axr, asa cum am si eu, avansul la -1 poate da o crestere de consum dar nu asa exagerata, la mine cu avans de -1,5 aveam un consum de 0,9l/h la relanti, acum e pe la +2 si am consum de 0.7l/h. Asta e valoarea aratata pe BC, pe vag com imi arata 0,6, deci BC arata de obicei cu ceva eroare.

Consum marit poate fi din cauza distributiei sarite(nu pare sa fie cazul la tine, avand in vedere valoarea de -1 care arata ca distributia e in parametri), senzorul de temperatura lichid racire defect(verifica valoarea aratata de acesta cu motorul rece si apoi cu motorul cald), uzura la injectoare, ori mai fi si altele dar astea imi vin in minte acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut de curand o scanare la un golf III 1.9 TDA 1z si am primit urmatoarele erori.

La prima am gasit pe wiki.ross-tech dar la cel cu g70 nu am gasit nimic.

Multumesc

Address 01

-------------------------------------------------------

Controller: 028 906 021 C

Component: 1,9l R4 EDC SG

D60

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

2 Faults Found:

00513 - Engine Speed Sensor (G28)

03-10 - No Signal - Intermittent

00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Readiness: N/A

Skipping Address 15-Airbags

End

-------------------------------------------------------

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica mufa care intra in debitmetru si curato , sau firele sa nu fie intrerupte, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu niste loguri

dc va rog le puteti interpreta

Problema ce o urmaresc e ca au fost 2 zile in care motorul avea apx70 de grade si pentru apx 5 minute nu a vrut sa traga chiar dc il tineam la maxim, el demara foarte greu

Am cateodata la fel un lag destul de mare mi se pare, de ex la 1500 accelerez si de abia pe la 2400 te baga in scaun pana acolo someaza

acum ori am ceva probleme la vreo componenta ori filtrul de motorina e destul de imbacsit ( are 7k de km dar cine stie ce motorina a avut in ea fostul proprietar)

Am facut 3 loguri.

1. grupul 000

2. grupele 003.010.011 cu treapta a 3

3. grupele 003.010.011 cu treapta a 4

Multumesc

LOG-01-000-xxx-xxx.xls

Treapta3-003-010-011.xls

Treapta4-003-010-011.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuator, geometrie, incepe cu astea.

Erori nu ai?Trebuie sa ai si erori.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!