Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Nu ai nici o eroare? Injectoarele ce spun? Fa loguri intre 1500 si 4000 de ture si scoate celelalte bucati inutile pentru ca e greu de urmarit. Daca e dificil de urmarit logul o sa-ti raspunda putini ca nu au timp sa faca curat in log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele au valori super ok. Turbo nu e curatat ca nu a zis ca e nevoie. Am schimbat actuatorul si atat.

Pana sa incep sa o alerg, masina era foarte lenesa, am cam dat o cu capul de pereti si a inceput sa mearga muuult mai bine (fata de cum mergea, mai ales ca am schimbat si actuatorul).

Nu stiu daca am maine cu cine sa fac log, sper sa pot. Masina e cam lenesa pe turatie mica, sub 2000 rot/min, aud turbina dar e puturoasa. Bine, nici peste 2000 de ture nu trage cum ar trebui dar mai prinde viata.

Cu ce sa incep?

Atasez si logul in care aveam actuator defect, poate ajuta la ceva.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu multe loguri facute cat mai bine intre 1500 si 4000 ca sa isi poata da cu parerea cat mai multi.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca log-ul lui Teo este suficient de concludent (nu e prima oara cand fac un log in mers).

Il atasez in varianta succinta cu cele 5 reprize de accelerare, care au fost efectuate in treptele 3 si 4.

Sa nu uit.

Valorile pe injectoare aratau ieri cam asa:

1: + 0,02

2: - 0,02

3: + 0,12

4: - 0,12

Inca ceva, colegul Riddler care a pilotat vaporasul lui Teo in timpul logului si care detine o motorizare identica spunea ca sesizeaza un lag evident.

TEO.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok doar 3 din cele 5 sunt in regula ultimele 2 incep dupa 1900. Totusi la ultimul din cele 5 turbina nu are lag.

Oricum eu am o mare dilema si anume de ce N75 nu incearca mai tare sa compenseze?

La logurile astea am dubii.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat un log scurt (am fost singur si nu am avut strada libera) cu noul meu debimetru care e secondhand. La mine nu prea se aude turbina decat daca ii scot furtunul ala gros de la admisie. Ceva pareri? Multumesc

LOG-01-003-010-011.CSV.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bun nici asta, adica debitmetrul.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ciudat logul asta. In log apare ca ai apasat pedala la fund de la 3000 rpm pana la 3900 rpm. Trebuie sa faci un log ca lumea, cu pedala de la 1700 pana la 4000 la fund.

Dar oricum unde pedala e apasata la fund presiunea nu e buna in turbina. Asta pe langa valorile MAF-ului mici.

Aici ti se explica cum se face un log in mers corect. Fa-l asa, ca sa se poata citi mai bine.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok doar 3 din cele 5 sunt in regula ultimele 2 incep dupa 1900. Totusi la ultimul din cele 5 turbina nu are lag.

Oricum eu am o mare dilema si anume de ce N75 nu incearca mai tare sa compenseze?

La logurile astea am dubii.

E asa cum spui. Diferenta fata de logurile unde turbina are lag este ca la ultimul log ciclul N75 incepe de la 55.6% si nu de la 70, 80, 90% cum e la primele trei. Turbina are deja ceva boost cand N75 incepe de la 55%, de aia creste mai repede, cred.

Intrucat nu stiu cauza lagului din primele 3 loguri, tot asa trebuie verificat actuatorul, geometria variabila (daca are), daca astea sunt bune se poate suspecta N75.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci incearca cu ce a spus asap03.

Multumesc asap03.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg maine sa verific cursa actuatorului, sa vedem ce zice, verific si N75.

Motorul e BXE. Cand am schimbat actuatorul turbina a inceput sa lucreze frumos.

O fi si N75, asta scoate si un sunet cumva? E un bazait la revenirea din ture, de asta intreb. Nu stiu daca e specific sau nu pe acest tip de motor.

Oricum, multumesc frumos de pareri, revin maine cu rezolvarea, sper.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine vechiul N75 bazaia tare de tot din cand in cand, nu tot timpul. Cel nou nu mai bazaie deloc. Am tot motor BXE. Dar vezi ca la BXE (si alte motoare de generatie mai noua) N75 e in bloc comun cu N18 si piesa nu e ieftina deloc, cam 730 RON la reprezentanta. Deci verifica bine inainte actuatorul si geometria variabila, sa nu-ti para rau dupa aia :-)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles,

Masina e 2006, vad maine de care am. Sper sa rezolv, e prima data cand am probleme de genul asta la o masina.

Sper sa fie din reglajul tijei actuator, ma rog, ce o fi dar sa mearga odata cum trebuie, nu suport sa am probleme si sa nu gasec rezolvare.

Masina aparent merge bine dar eu stiu ca nu merge cum trebuie, nu trage frumos de jos. O avea ea 105 Cp dar nici asa.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, am fost astazi la specialist. A mai reglat un pic tija la actuator dar a zis de la inceput ca nu e de acolo.

Bun. Toata ingineria e de la avans, de fapt face figuri senzorul de turatie. Aveam avansul pe minim rau, cu toate ca el arata ca fiind pe 0.

L-am dat mai mare, nu e chiar cum ar trebui DAR e infinit mai bine. Masina acum rupe aderenta si cu a 2 a cu ambreiajul sus, nu credeam ca poate sa traga asa bine un 105 CP pe un Passat.

Ramane sa schimb senzorul sau sa mai jonglam cu asta. Cosumul e cam mare acum, in ralanti am 0,8 fara consumatori, stiu clar ca trebuie sa stea la 0,5 fara consumatori si motorul la temperatura optima de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reglarea corecta a avansului consumul scade, vezi masina lui Imhot3p.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da Cristi, nici eu nu am spus altveva. Doar ca senzorul face figuri. Asta am inteles, asta spun.

Si unde vad masina lui imhot3p?

Da mi ceva detalii, pls.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu de pe forumul asta, marirea avansului la TDI inseamna ca masina nu mai e atat de nervoasa, insa scade consumul un pic, cum a zis si Al. Daca ai posibilitatea, mai fa un log in mers, sa vedem daca intr-adevar s-a schimbat ceva. Dar sa-l faci corect, treapta 3, WOT de la 1800 rpm pana la 4000 rpm. Mie imi arata avansul VCDS la -2 (synch angle de pe grupul 4 parca. Insa avansul nu influenteaza presiunea in turbina.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare, nu am stiut unde sa postez, as vrea sa modific valoare EGR pentru masina din semnatura cu motor BXE, dar pe canalul 3 nu poate citi desi am urmat procedura standard cu codul de login 12233, cand era motorul cald la 90 grade. As vrea sa o reduc de la 32768(cat am inteles ca e standard la 33768 limita acceptata de fabrica). Va rog daca aveti o alta procedura sa imi spuneti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am atasat inca un log cu alt debitmetru care functioneaza 100% pentru ca l-am testat pe masina donatoare, un passat b4 cu acelasi motor ca al meu. In schimb cand l-am montat la masina mea, surpriza...acelasi valori marite in vag com la MAF (actual). Logul l-am facut cat am putut de bine...mentionez ca am cutie automata cu 4 trepte si e cam dificil sa merg cu a 3-a in 4000 si cu a 4-a tot in 4000 (as prinde 180km/h). In schimb am selectat pe manual a 2-a am accelerat pana la 1500 si cand am apasat blana, s-a dus direct la 3000 si cand a ajuns la 4000 rpm (deja aveam 100km/h) am bagat a 3-a pana la 4000 (aveam 140km/h). V-as intreba daca stiti ce ar putea influenta MAF-ul sa arate aceste valori aiurea? Unde sa fie problema? La N75, N18, EGR, acuator? Toate furtunele le-am verificat dupa schema si par ok, numai cel albastru nu am putut sa vad unde intra dupa ce iese din N18, sunt stranse bine si par la locul lor. Masina pleaca dupa loc ca nebuna dar deja cand incepe sa prinda viteza, nu mai are acelasi demaraj si nici turbina nu se aude cum fluiera, nici in mers si nici scoasa din viteza si cand apas acceleratia...imi lipseste acel fluierat. Un specialist in asa ceva nu prea gasesc, la toti care am fost ziceau ba ca e veche, ba ca e turbina terminata (nu cred pt ca se aude cum lucreaza daca scot furtunele de la admisie).

LOG-01-003-010-011ok.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-as intreba daca stiti ce ar putea influenta MAF-ul sa arate aceste valori aiurea?

Valorile prea mici ale MAF-ului pot fi din cauza presiunii mici in turbina. Prima data trebuie sa rezolvi problema asta. Poti suspecta N75. Nu cunosc tipul tau de turbina, nu stiu daca e actionata vacuumatic ca astea mai noi. De aceea rugam pe cineva care cunoaste turbina de pe golf 3 TDI sa posteze parerea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat un consum de 1,3-1,4 l/h la ralanti si un consum extraurban de 7-8% la un motor AXR. In urma acestei constatari am curatat EGR si admisia si-am verificat avansul gasind -1. In urma scanarii cu VAG COM am observat ca presiunea creste in momentul accelerarii, apoi scade brusc. Atasez 2 loguri cu rugamintea de a ma ajuta sa le interpretez.

LOG-01-008-010-011.CSV.txt

LOG-01-010-011-003.CSV.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez inca un log dupa ce am schimbat EGR-ul cu unul bun 100%. La masina donatoare cand scoteam furtunul de la EGR motorul isi schimba mersul, la masina mea insa nimic!!!...turbina tot nu se aude.

LOG-01-003-010-011golfdu.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica actuatorul , n75 furtunele de vacum, posibil sa fie actuatorul intepenit sau sa fie blocata geometria variabila, incerca sal misti cu mana , poti sa foloseti si niste sprei special ,daca nu-si revine trebui demontata turbosuflanta si curata, bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1z nu are geometrie variabila...Daca debitmetrul nu este mai ramane N75. Daca nu e N75 cauti altceva decat turbina pentru ca practic turbina nu este comandata sa faca presiune.

@Ionel Golf 4 nu sunt bine facute logurile. CAuta cum se face un log si respecta toate etapele.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!