Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salutare.

 

Are cineva idee care ar fi cauza? Uneori (nu mereu), cand dau kickdown la pedala, imi intra EPC si-mi taie puterea..

 

(scuze, acum am vazut ca am postat unde nu trebuie, rog un moderator sa mute)

 

Quote

                Address 01: Engine       Labels: 03N-906-026-CUA.clb
Control Module Part Number: 03N 906 026 E    HW: 03N 907 309
  Component and/or Version: R4 2.0l BTD   H23 2114
           Software Coding: 01250012037605083000
            Work Shop Code: WSC 76163 188 00000
              ASAM Dataset: EV_ECM20BTD01103N906026E 001004 (VW48)
                       ROD: EV_ECM20BTD01103N906026E.rod
                      VCID: 2D0709A9DD92C0B33C7-8078
3 Faults Found

19220 - Boost Pressure Regulation
          P0234 00 [101] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 151469 km
                    Date: 2023.01.06
                    Time: 11:41:29

                    Engine RPM: 4284.00 /min
                    Normed load value: 99.6 %
                    Vehicle speed: 153 km/h
                    Coolant temperature: 88  C
                    Intake air temperature: 138  C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Charge air pressure: specified value: 3567 hPa
                    Actual charge pressure: 3958 hPa
                    Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value: 1899.4 mg/stroke
                    Exhaust recirc.valve 1 bank 1: posit.feedback - Actual value: 0.01 %
                    Throttl.valve adapt. 1 bank 1: posit feedback - Actual value: 0.00 %
                    Charge air pressure actuator: acknowledgment: 10.05 %
                    Mean injection quantity: 76.78 mg/stroke

 

25709 - Boost Pressure Regulation
          P0234 00 [101] - Limit Exceeded (Overboost Condition)
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 151469 km
                    Date: 2023.01.06
                    Time: 11:41:29

                    Engine RPM: 4282.50 /min
                    Normed load value: 99.6 %
                    Vehicle speed: 152 km/h
                    Coolant temperature: 88  C
                    Intake air temperature: 137  C
                    Ambient air pressure: 1000 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.280 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Charge air pressure: specified value: 3565 hPa
                    Actual charge pressure: 3959 hPa
                    Mass airflow sensor 1 bank 1 airflow: raw value: 1900.3 mg/stroke
                    Exhaust recirc.valve 1 bank 1: posit.feedback - Actual value: 0.01 %
                    Throttl.valve adapt. 1 bank 1: posit feedback - Actual value: 0.00 %
                    Charge air pressure actuator: acknowledgment: 9.89 %
                    Mean injection quantity: 76.78 mg/stroke

 

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Va salut, dețin un Passat b6 bmr, masina nu trage decât după 2500-3000 de ture, am făcut un log in mers, dacă ma poate ajuta cineva

LOG-01-003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog să mai ataşezi o dată logul pt. că ăsta nu poate fi descărcat, zice că este unavailable

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

 

Intrucat nu am VCDS, am incercat sa fac loguri cu un OBDeleven de la un prieten.

Am facut un log in mers, treapta a 3-a, acceleratia 100%, de la 1700 RPM la 4000 RPM. L-am atasat, am facut si graficul.

Sper ca e destul de relevant, intrucat test static pe 003 si 011 nu am reusit sa fac, si cu salvare log. Dar din ce am observat static, la 900 rpm, EGR off: 460-480 mg/H, EGR on: 200-210 mg/H

 

Masina: Golf 5, 2.0 TDI (BKD), tuning stage 1 + turbina upgrade la 2500 (facut de cipos).

Simptome: Nu mai trage bine mai ales la viteze peste 80-90 km/h, turbina suiera, daca ii dau f tare in ea timp indelungat -> limp mode.

 

Va rog daca ma puteti ajuta cu interpretarea, si cateva lamuriri in functie de aceste date, sa stiu de unde o apuc:

- turbina ar trebui reconditionata sau ar merge doar curatata?

- sunt si alte probleme (inafara de turbina) sa le verific mai intai?

 

 

Merci!

 

image.thumb.png.579c76e11a49fe24f4681af7869db471.png

 

 

 

log-treapta3-all.csv log-treapta3-all-a.xls

Modificat de cata01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia limp pentru că ai suprapresiune destul de mare. Aici de obicei geometria este buba, deci în primul rând curăţată.

Apoi observ că ai şi o cantitate de aer măsurată de MAF foarte mare, mult peste valoarea specificată. Având în vedere presiunea mare este oarecum normal, dar parcă este mult prea mare. Aici ar trebui să verifici etanşeitatea tubulaturii între turbină şi EGR. Ar fi bine să vezi cât ai pe EGR off cu motorul turat pe la 1400-1500 rpm. O valoare mare ar putea să indice acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula, am inteles cu turbina, o sa caut sa vad cum/unde o curat - in prima faza.

O sa incerc sa masor si EGR.

Revin cu update-uri apoi.

 

Ref la aerul masurat de MAF, te referi la linia rosie? Cam pe unde ar trebui sa fie? am citit ce ai mai scris anterior in acest topic, dar nu m-am lamurit exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva mai mult decât cere ECU (linia verde) și să se mențină așa și după 3000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mi se pare mie anormal e ca băiatul care ți a făcut soft, nu ți a ridicat și harta maf de la 850 la 1250. E normal să facă peste 1000 atâta timp cat ai soft pe mașină. Cat despre limp iei din cauză ca turbina nu descarcă presiunea. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu update:

Deocamda nu am gasit unde sa dau jos turbina si sa o desfac, sa o curat, dar azi am incercat cu spray de curatat Turbo: Wynn's Turbo Cleaner.

 

Am facut apoi si test in mers treapta 3 si log. Va rog sa imi spuneti comparativ din grafice daca s-a schimbat ceva in bine/rau.

Din ce observ eu:

La MAF catitatea de aer masurata a scazut mai aproape de cea ceruta de ECU, dar presiunea in turbina pare ca a ramas tot mare ? pe unde ar trebui sa fie? Turbina este upgradata cu cea de motor de 2,5 L.

Acum accelereaza mai bine in treapta 3, de la 1800 RPM la 4000 RPM: 4,5 sec fata de 8 sec.

Suiera mai incet turbina si nu mai ia limp mode.

 

Inante de curatare:

image.thumb.png.757b1fdbf16fece6fd838876a9f7eb51.png

 

Dupa curatare:

image.thumb.png.9154c9360af791d47d9876e68f235c41.png

 

 

 

 

 

Modificat de cata01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am facut teste din nou si loguri in treapta 3 dar si in treapta 4. Dupa 3 teste in treapta 4 -> limp mode.

Daca fac mai multe teste consecutive, nu se manifesta identic, cateodata trage mai tare/mai incet, cateodata la rotatii mai sus/mai jos ... De la ce poate fi? geometria gripata, semi-blocata?

 

Treapta 3:

image.thumb.png.2e8ff18b2258d40a9ae9748dac0974fc.png

 

Treapta 4:

image.thumb.png.ed67600c5a180162ed9d92756f3eea96.png

 

 

Modificat de cata01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În treapta 4 iei limp din cauză ca ecu citește o diferență mai mare de presiune pe un timp mult mai mare. De exemplu în treapta 3 ca să ajungi de la 3000 la 4500 durează 2 secunde în dreapta 4 ca să ajungi la aceleași ture poate durează 4-5 secunde. Soluția e să cureți turbina. Masă de aer nu trebuia să scadă. La o presiune de 2400 mb trebuie să ai pe maf cel puțin 1100 ( matematică pură ). La presiune de 800 900 de mb mașina trage ca una stok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O intrebare mai tampita si poate lipsita de logica pentru unii, dar, daca scot furtunul de vacuum care iese din N75 si merge spre turbina, turbina mai functioneaza? Ideea este urmatoarea, am masina cu intercoolerul spart complet (accident) si doresc sa stiu ca daca scot temporar furtunul de vacuum ce merge catre actuator din N75, pot stopa cumva functionarea turbinei pentru a nu trage praf si mizerie din intercoolerul spart. Sau o alta metoda sigura prin care sa opresc functionarea temporara al turbinei 

Este vorba de o VW Bora 1.9 TDI AJM, 115cp din 2001

Scuze daca e prea offtopic.


Multumesc

Modificat de DaLyR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu îi poți stopa funcționarea. Dar oricum turbina nu trage aer din intercooler ci îl trimite către el. Problema este alta: motorul trage aer contaminat ceea ce este o problema mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, am inteles, deci e si mai nasol ca nu se poate verifica daca cumva a tras are contaminat cat timp am mutat-o (500-800 de metri) de la fata locului pana intr-o parcare...
Cand atingeam 10-20 km/h (cred ca vreo 2000 rpm, cand ar intra turbina) mereu imi frana masina si imi frana destul de violent, de la intercoolerul spart, nu? Ca vreau sa stiu daca ma pot baza ca intercoolerul ar face asta si nu probleme la cutie sau altceva, fiindca la prima vedere doar intercoolerul a fost afectat, banuiesc ca aici a produs acest comportament probabil modificandu-se si amestecul, nu?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,detin un Touran din 2018 2.0 110 cp, achiziționat acum vreo 4 luni din Germania,in drum spre casa mi s-a aprins spira si check engine-ul si mi-a taiat pedala. Am ajuns in tara si de aici a inceput ‘nebunia’,am mers cu masina la constatare. Mi-au spus ca trebuie schimbat egr,racitor de gaze ,debitmetru (si multe altele,in valoare de vreo 15.000 de lei) !Am recondiționat si turbina si sunt tot in acelasi stadiu,nu trage.. Ca si cod de eroare ,singurul care mai apare pe tester e p02990! Care ar fi rezolvarea?Ca deja am schimbat 3 ‘mecanici’ si tot nu ii dau de cap!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,

Va rog, o parere, depsre logurile atasate.

Motorul este un AXR cu 370 KKm. EGR proaspat schimbat nou(desi nu cred ca era cazul dar pierdea ulei pe la el).

Simtomele sunt: nu trage motorul dupa ce ajung la vreo 95 km/h. Se simte cum ramane fara vlaga. Probabil limp mode.

fisierele atasate sunt:

grup 3 si 11 log pe loc

V3_4 este primul log care este si viteza 3 si 4 in care masina a tras foarte bine desi am impresia ca turbo a intrat cam tarziu(dupa 2400 rot/min, cred).

ulterior am mai facut tot pentru viteza 3 si 4 separat in care masina nu a mai tras si se vede ca in viteza a patra nu am mai ajuns la 3500 ca.. s-a terminat drumul. Insa dupa cum tragea cred ca puteam sa merg mult si bine ca tot nu se tura mai mult...

diagnoza spune eroare:

17965- Charge pressure Control

     P1557-35-10- Positive Deviation- Intermitent

Daca o sterg, apare iar.

Multumesc anticipat.

 

 

grup 3.xls grup 11.xls V3_4.xls VIT 3.xls VIT 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu un hint la ce problema as putea sa am ca nu stiu de unde sa o mai apuc. Am overboost cu valoarea citita 2193 bar ( aceasta valoare imi apare si cu masina oprita). Eroare P0238, am schimbat senzorul MAP. Ar trebui sa masor voltajul de la senzor? ce valori ar trebui sa am?

Masina in cauza este un Golf 5 2006 1.9 tdi BKC.

 

Mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probleme pe cablaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dan_b11 nu ai vacuum, și posibil să fie și turbina , e ciudat ca ai aceasi presiune maxima de 2500 inca de la început. 

@dan_b11 și acum am văzut ca debitmetrul este mort. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de presiunea maxima, e posbil sa fie si de la MAP?

MAF-ul trebuia sa fie pe la 800?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 11/16/2023 at 7:16 PM, lupo_bv said:

BS003

La partea superioară arată bine acum, a rămas problema de la partea inferioară care nu ar fi aşa presantă dacă nu se înregistrează eroare şi nu se aprinde bec în bord, este posibil să fie un consum ceva mai crescut.

image.thumb.png.8aa2aa3e3c2158173df5e84bb299da94.png

 

BS011 ăsta arată cam la fel, nici nu ar prea fi avut motive să arate altfel

image.thumb.png.40cf2b83b6172c1bc69d75e952b58b0a.pngIntreb si eu, ca un novice, toate aceste loguri sunt facute in BS? Nu cumva e vorba de MB? As vrea sa ma lamuresca cineva, daca se poate.

 

Fă şi un log în mers şi dacă eşti mulţumit de cum trage cred că ai putea să o laşi aşa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În accelerație maximă maful trebuia să fie peste 800. La tine e 500 , de aceea sunt si timpii asa mari in care ajungi la 4000 de ture. Adica la tine de la 2000-4000 de ture ajungi foarte greu. 
Map ul citește presiunea atmosferica, sunt 2 lucruri diferite, și în general mapul nu afectează presiunea din turbina.

Modificat de Sebytza2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut  toti colegii de pe forum ! 

Am nevoie de ajutorul cuiva, preferabil lupo_bv ,in interpretarea logurilor in mers (le-am atasat aici - sau link de download:  https://we.tl/t-wOFumEFgfT  )

Se dau urmatoarele date: Golf 4, AJM, luam limp mode si cu vechea turbina care a crapat.

S-a montat alta turbina (mi s-a spus ca e reconditionata) - si cu aceasta la fel, limp mode.

Intre timp, am mai pus un actuator nou pe aceasta turbina - nu stiu cat de bine a fost reglat.

Toti care au condus masina a spus ca trage mai bine decat AJM - 116 CP / posibil sa aiba soft/stage 1 facut in tara de origine, nu stiu - eu nu am facut nimic pe parte asta de cand o am.

Posibil sa fie si turbina asta cu probleme (geometria?) / daca da, voi lua o turbina noua de data aceasta sau una reconditionata intr-un centru de renume / vreau sa scap odata de problema asta.

 

Scuze daca log-urile nu sunt corecte 100% - e prima data cand fac asa ceva.

Orice raspuns / sfat e bine venit ! 

Multumesc anticipat

LOG-01.CSV LOG-02.CSV LOG-03.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt ok, dar ar trebui și celelalte două in Basic settings. Citește topicul de mai jos 

Daca tot pui mana pe vcds mai fa un log in mers in felul următor: pornești logul înainte de a pune mașina în mișcare (daca a fost în limp repornesti motorul și ștergi eroarea), pui mașina în mișcare, accelerezi in tr.3 așa cum ai făcut în celelalte până intra în limp, mai mergi puțin, tragi pe dreapta, salvezi logul și eroarea apărută. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rs4 mașina nu are soft, de tras pare ca trage mai bine din cauză ca ai overboost pe toată plaja de turații. Am fost in aceasi situație. Turbina nu este în parametrii sau actuatorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!