Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Cel mai concludent ar fi să revii cu nişte loguri în mers pe 3-10-11 şi cele două loguri pe loc în Basic settings pe grupurile 003 şi 011. Acolo se vede mai bine evoluţia decât din poze unde sunt nişte valori instantanee. Si oricum este bine să faci logurile astea ca să le ai martor pentru intervenţii ulterioare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că ţi-a reuşit destul de bine reglajul. Acum ce s-ar mai observa pe loguri

Logul în mers

image.thumb.png.d60558ce790dbb76377c1f62a6189d8c.png

Arată destul de bine. Dacă intrăm puţin în amănunte se observă că spike-ul de la început este cam lung şi după aia se vede şi o cădere de presiune (se observă acelaşi lucru şi în celelalte loguri). Asta ar avea legătură cu o geometrie cam gripată (geometria sau tija actuatorului). Ce ai putea să faci aşa mai neinvaziv ar fi să dai cu un spray cu vaselină pe bază de cupru pe tija actuatorului (numai vaselină cu cupru, nimic altceva pt. că cele uzuale nu rezistă la temperaturi înalte şi se transformă în calamină). Dacă o laşi aşa mai revii din când în când cu nişte loguri să vedem dacă s-a mai modificat ceva.

 

BS011

image.thumb.png.a2447683c5eeb2916810e1bbec46590f.png

Aici se văd ceva probleme. Sunt neregularităţi atât pe porţiunea urcătoare (asta ar însemna probleme de vacuum, N75, geometrie gripată) cât şi pe cea coborâtoare (de obicei geometrie gripată) plus că vârfurile ar trebui să fie toate pe aceeaşi linie (pe unde am desenat eu linia roşie. Cauza poate fi fie o funcţionare defectuoasă a N75 fie gripare geometrie.

Ca să determinăm care din ele poţi fie să încerci cu un N75 de probă, fie să faci un BS011 cu motorul rece apoi unul după ce încingi bine turbina. După ce creşte temperatura turbinei dacă este problemă de gripare ar trebui să se amplifice anomaliile. Încearcă întâi ultima variantă că este mai simplă şi nu necesită costuri. Părerea mea este că o gripare este problema.

Diferenţa de presiune între min/max este ok.

 

BS003

image.thumb.png.10ec55cf5458672973acb64756b38e30.png

Ăsta arată destul de ok. Recircularea este destul de bună (limita inferioară), poate că se putea şi mai bine (asta depinde şi de reglajul turbinei (oricum este mai bine decât logul precedent)). valoarea maximă puţin cam mare, ar trebui să fie pe la 460, posibil să ai o mică scăpare de presiune între turbină şi motor, dar pentru moment nu-ţi bate capul cu asta.

 

Ce este interesant este că anomaliile referitoare la presiune văzute la logul în mers şi BS011 nu erau prezente în logurile pe care le-ai pus prima dată.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face presiune şi debitmetrul mort.

Citeşte topicul de mai jos şi revino cu cele trei loguri (un singur log în mers (tr. 3+tr.4), BS003, BS011, tip motor, simptome funcţionare, istoric intervenţii cunoscute)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, gorigass said:

 

VW Passat 2007,motor BLS.

Trepidații în sarcină, între 2000 și 2500 de turații. A intrat și în protecție turbina, iar trepidațiile nu s-au mai simțit.

Planetare noi, ambreiaj nou, EGR curățat, pompă motorină curățată, debitmetru aer nou, verificat actuator turbină cu pistolul de vacuum, verificat furtune vacuum, verificat furtune intercooler, filtrul de particule e la 18%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că MAF este nou atunci cred că ai făcut logurile în limp mode. Procedează în felul următor: faci un log în mers, dar îl porneşti înainte de a pleca de pe loc să vedem momentul cînd intră în limp.  Este important ca atunci cînd pui maşina în mişcare să nu fie în limp (opreşti motorul şi îl reporneşti dacă înainte a fost în limp). În tr. 3 este suficient. Salvezi logul după ce tragi pe dreapta. Dacă a intrat în limp scanezi de erori şi pui aici o poză cu eroarea găsită.

Foarte importante sunt şi celelalte două loguri făcute pe loc, deci este nevoie neapărat de ele. Dacă citeşti o pagină două în urmă o să-ţi dai seama de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua dragi colegi,detin un Audi a4 b6 quattro AVF                         

Am facu un log in mers cu masina in treapta 3 si as dori sa stiu daca turbina, vacum si senzori de presiune sunt in parametri    

Masina trage bine pe toata plaja de turati,dar parca are puti lag cind o calc sub sub 2000 de ture 

Am stage 1 si EGR OF si mecanic si din soft.  

Rog pe cei care pot interpreta logurile daca este loc de mai bine,geometria la turbina a fost curatata.

LOG-01-003-010-0111.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de Bog76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil să ai probleme de vacuum pentru că presiunea măsurată nu o prea atinge pe cea prescrisă

image.thumb.png.b704edb611f15f5ef02c23d8aadb4455.png

 

Posibilitatea să ai o problemă de vacuum este vizibilă şi în BS011

image.thumb.png.236396db31b49d0ba161a066cf3cd73a.png

 

Pe de altă parte în logul în mers observ o cantitate de aer destul de mare ceea ce ar putea avea drept cauză o scăpare de presiune între turbină şi motor.

Fă şi un BS003 chiar dacă este anulat vacuum-ul să vedem cât aer intră în motor.

Deci problema de presiune poate avea drept cauză: probleme vacuum, senzor MAP  obosit, scăpare de presiune, reglaj turbină (în cazul că s-a umblat pe la reglaje). Începe verificările cu ce este mai simplu şi mai ieftin.

Pentru vacuum ai nevoie de un pistol de vacuum.

Pentru MAP cel mai bine ar fi dacă si putea să îl înlocuieşti cu unul de probă să nu dai banii degeaba, valabil şi pentru N75.

 

După orice modificare să faci cele trei loguri (este important şi BS003 chiar dacă EGR este anulat)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,mentionez ca sa umblat la turbina,cand a curatat turbina mecanicul a reglat surubul stop de pe turbina si actuatorul,probabil ca nu a reusit cel mai bun reglaj

in BS011 observ ca presiunea pe decelerare este de doar 924 si ar trebui sa fie intre 950-980,ar putea sa fie de la surubul de stop cauza?din ce am inteles din actuator nu poate fi reglata presiunea mica,doar din surubul stop de pe turbina.O sa fac si un log in BS003.

 

 

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da quote/nu mai cita postarea anterioară (mă refer la postarea întreagă, anumite porţiuni din postare se pot cita pentru a face referire la ele) pentru că este neregulamentar şi inutil în acelaşi timp

 

M-am gândit eu că s-a umblat la turbină pentru că am observat că diferenţa dintre on/off este cam mare (peste 220 mbari)

Presiunea minimă este la tine în BS011  este 936 (924 este o valoare accidentală) care este cu 12 mbari mai jos decât presiunea atmosferică la momentul respectiv la tine (logul în mers gr.010) ceea ce pare a fi ok. Problema mi se pare la presiunea maximă care este cam mare raportat la cea minimă cum am spus mai sus.

 Presiunea minimă se reglează din lungimea tijei (piuliţa de pe tijă) pentru că atunci nu acţionează vacuum asupra actuatorului şi deschiderea vanelor este dată de lungimea tijei ( în momentul ăla pârghia geometriei nu se atinge de şurubul de stop), iar presiunea maximă (momentul când actuatorul primeşte vacuum-ul maxim, pârghia geometriei este lipită de şurubul de stop, vanele geometriei sunt închise) din şurubul de stop. Deci ca să scazi presiunea mare trebuie să mai înşurubezi şurubul de stop. În ghidul de mai jos zice că se va modifica şi presiunea minimă în sensul scăderii ei. Mi se pare cam contraintuitiv, dar nu am verificat aşa că dacă umbli la şurubul de stop este posibil să fie nevoie să umbli şi la lungimea tijei (în sensul scurtării tijei pentru că lungirea tijei duce la scăderea presiunii minime, iar scurtarea ei la creşterea presiunii minime)

Dar înainte de a umbla la turbină trebuie să te asiguri că totul este în regulă referitor la vacuum, scăpare de presiune, MAP. Altfel o să-ţi cam dea cu virgulă. Şi să notezi cât ai umblat la reglaje ca să ştii unde să revii în caz de eşurare. Plus cele trei loguri după fiecare reglaj (ar fi bine să nu faci mai multe reglaje/intervenţii deodată pentru că nu vom şti cărui fapt se datorează un anumit efect)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua ,am revenit cu logurile in BS003 cu motorul rece si la cald.

O intrebare va rog,daca ajung la a cumpara senzori MAP si N75 ce marca sa aleg BOSCH sau PIERBURG ca si marca.

Multumesc.

LOG-01-003-xxx-xxx motor rece.CSV LOG-01-003-xxx-xxxmotor cald.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BS003 este în regulă, nu pare să trădeze o scăpare de presiune, deci ar rămâne celelalte variante de investigat

Ca să verifici MAP mai poţi face ceva: aplici direct vacuum permanent la capsula vacuumatică (practic furtunaşul de vacuum care vine în N75 îl scoţi din electrovalvă şi îl introduci în capsula vacuumatică, dacă este prea scurt furtunaşul înlocuieşte-l provizoriu cu un furtunaş de combustibil de aceeaşi dimensiune, vezi desenul de mai jos). Apoi dai să facă log şi pleci cu maşina de pe loc. Nu ar trebui să mergi prea mult pentru că ar trebui să intre în limpmode destul de repede pentru suprapresiune şi să rămână stocată o eroare. Dacă nu se întâmplă asta analizăm logul şi vedem de ce. Dacă faci asta fă şi BS011 să vedem cum se menţine presiunea maximă, îl laşi 40-50 secunde. Apoi pui la loc furtunaşele şi ştergi eroarea. Ar fi un test interesant.

1621058449_AVFvacuum.thumb.JPG.703809ae0fa44d53a94f014c4a2d9be5.JPG

 

1 hour ago, Bog76 said:

daca ajung la a cumpara senzori MAP si N75 ce marca sa aleg BOSCH sau PIERBURG ca si marca.

La MAP nu ştiu, dar la N75 aş zice Pierburg pt că tot ei l-au făcut şi pe cel OEM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara,am revenit cu loguriile

NU am urcat pana la 400O de ture ,dupa 3000 parca facea urat masina si mi-a fost frica sa mai continui.

Dupa ce am conectat furtunele la loc am mai facut un log am zis ca poate si-a mai revenit cate ceva pe final am dat si cu viteza 4

 

LOG-01-011-xxx-xxxn75.CSV LOG-01-003-010-011N75.CSV LOG-01-003-010-011BOG.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

40 minutes ago, Bog76 said:

NU am urcat pana la 400O de ture ,dupa 3000 parca facea urat masina si mi-a fost frica sa mai continui.

Este ok. 

image.thumb.png.e00a39807464764343b82fb384857041.png

Putem trage conluzia că MAP este ok, poate măsura până la 3000 mbari

image.png.d0dc0bf1df97a013edf889622e9187b5.png

Cred că şi vacuum-ul până la N75 este ok, eventual N75 poate fi obosit, dar eu cred că mai curând este o problemă de reglaj a turbinei. Aş zice să încerci o scurtare a tijei (vezi cum se comportă cu o tură a piuliţei). Ar trebui să se reducă diferenţa ON/OFF şi să ajungă mai repede la presiunea cerută.

 

După conectarea la loc a N75 comportamentul văd că este cam acelaşi

image.thumb.png.210ca59bb701345b1d3e01204c6226fb.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa incerc si o scurtare a tijei si o sa revin cu loguri,ce nu imi place este ca pana intra turbina bine are un lag cam de 200 de ture ce am vazut pe turometru,idea e ca daca o iau usor ex. daca sunt la 1700 ture si calc usor acceleratia o jumatate de secunda dupa care blana  raspunde mult mai bine aproape instant ca sa zic asa.maine nu am timp dar poimaine scurtez putin tija si revin cu loguri.Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, mi-am facut putin timp pentru scurtarea tijei ,parca este putin mai bine, de scurtat nu cred ca o mai pot scurta,din ce vad  in BS011  diferenta intre ON si OF e destul de mare,o sa mai investighez pe la furtunele de vacum si eventual o sa schimb si N75 ,daca ar fi ceva de reglat din surubul stop de pe turbina cam greu nu prea am acces la el si nici nu as vrea sa fac mai rau.am facut si un log cu tija mai lunga dupa care cu tija mai scurta opservati in titlurile loguriilor.MULTUMESC.

LOG-01-003-010-011tija lunga.CSV LOG-01-011-xxx-xxxtija scurta.CSV LOG-01-003-010-011tija scurta1.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd modificări prea mari nu sunt. Pun graficele în ordinea logurilor

image.thumb.png.b0b5427931a6c2c346a022a938e85ebe.png

image.thumb.png.024efdf8da6238a538f52ac60c033815.png

image.thumb.png.a1976c64cd559d09175c9b71134b4d6e.png

După cum arată BS011 posibil să fie totuşi o problemă de vacuum (dacă nu ai fi curăţat turbina aş fi zis că are şi ceva simptome de gripare, dar atenţie că nu totdeauna curăţarea reuşeşte cum trebuie). Ar fi bine dacă ai avea un manometru de vacuum să verifici intensitatea vacuum-ului la capsula vacuumatică. Când ai curăţat turbina ai schimbat şi capsula vacuumatică (îmbătrâneşte membrana, arcul se tasează în timp)? Ar fi bine să ungi puţin parghia geometriei, unde intră în turbo, cu vaselină cu cupru (nu altceva, se găseşte vaselină cu cupru atât pastă cât şi spray).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa gasesc un manometru si nu nu am schimbat actuatorul la turbina  este cel original o sa am invedere si treaba asta .O intrebare ce presiune trebuie sa am la furtunul ce intra in capsula vacumatica? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze ca mai revin cu o intrebare,ce presiuni si ce intensitati de vacum ar trebui sa am in punctele cheie pe instalatia de vacum? Multumesc inca o data,

Modificat de Bog76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La intrarea în electrovalva cam -600-700 mari (nu știu o valoare exacta). La actuator (scoți furtunasul din actuator și îl bagi in manometru) cam tot atât pe timpul secvenței de turbo On (dai să facă BS 011 și filmezi manometrul, urci filmul pe un site și pui link aici).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,am reusit sa fac rost de un manometru,filmarea cu presiunea in BS011 e putin mai lunga am trecut si prin alte canale ale motorului am zis ca poate se observa ceva negativ : distributie ,injectie etc. si la sfarsit BS011.

Poza este cu presiunea la intrare in N75

 

https://files.fm/caseriu.bogdan/f/gx7rn86u8

https://files.fm/caseriu.bogdan/f/8xyfc8kt9

 

Multumesc.

Modificat de Bog76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara dupa mai multe investigati am desfacut si furtunul de admisie din filtru de aer si turbina si am gasit furtunul crepat in jurul colierului joc in axul turbinei nu este mai mult decat normal cred eu,am schimbat furtunul cu unul de la dezmembrari ,am avut noroc ca am gasit repede dupa care am refacut doua loguri ma lungi pe canalele BS003,BS010,BS011 ,parca e ceva mai bine cel putin dupa prima tura de accelerare cu pedala la podea, am facut mai multe reprize pe log cu pedela 100% probabil cu cat se incinge turbina mai tare e mai bine  adica reuseste sa ajunga mai aproape de presiunea ceruta.

LOG-01-003-010-011rrr.CSV LOG-01-003-010-011zzz.CSV

Modificat de Bog76
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic că N75 este ok şi este vacuum suficient.

Acum din ce văd în loguri nu sunt modificări notabile şi crăpătura aia nu a influenţat prea mult pentru că valorile MAF erau ok (chiar prea mari). Dacă lua aer fals pe acolo era insignifiant. În schimb aş verifica toată tubulatura dintre turbină şi intercooler şi intercooler şi EGR pentru că este posibil să ai aceeaşi surpriză în altă parte şi cum porţiunea asta este sub presiune influenţează mult mai mult.

3 hours ago, Bog76 said:

,parca e ceva mai bine cel putin dupa prima tura de accelerare cu pedala la podea

Pare că timpii sunt ceva mai buni, dar observ că ai şi apăsat acceleraţia la podea ceva mai târziu, deci s-ar putea să fie ceva efect placebo..

Deci ca să rezumăm:

- MAP ok

- N75 ok

- vacuum ok

Ar mai rămâne ceva gripare pe undeva pe la turbină sau o eventuală scăpare de presiune pe traseul dintre turbină şi EGR.  Foloseşte nişte apă cu săpun pe la îmbinări şi verifică bine coturile tubulaturii pe partea de interior a curburii pentru că pe acolo mai crapă.

Ca să verifici eventuale gripări ale geometriei trebuie separată tija actuatorului de pârghia geometriei şi aici verifici două aspecte: unul ar fi să mişti cu mâna pârghia geometriei şi să observi dacă se mişcă cursiv fără zgomote sau opinteli dintr-un capăt în altul şi al doilea să dai să facă BS011 cu tija separată şi să urmăreşti dacă mişcarea tijei este cursivă.

Ar mai fi util să faci două BS011 unul cu motorul rece şi unul cu motorul încins (ar fi bine să începi cu asta pt că ar fi cel mai simplu). Dacă apar diferenţe notabile între grafice atunci cel mai probabil este vorba despre o gripare care se amplifică din cauza dilatării materialelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!