Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Mulțumesc frumos pentru răspuns! Se pare ca geometria era cea care face probleme! In ultima perioada am mers doar in oraș si scurt! (am 3km pana la lucru si inapoi) find rece afara si nu am turato se pare ca s a blocat geometria! Am ieșit pe autostrada, am mers la 3500-4000 rpm cu 3 si 4 acum si a revenit! Zilele aste o sa ii mai fac un log si o sa il pun!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! am un golf 4 1.9 asz 2002, a fost automata si am transformat-o in manuala. Acum fiind manuala am sesizat faptul ca turbina intra foarte greu (2500 rpm)  si inainte tot asa intra doar ca fiind automata schimba ea ce treapta avea nevoie, in functie de cum apasai acceleratia si nu prea se simtea asa rau, doar la plecarile de pe loc.

Mentionez ca are un consum destul de mare sub 7 nu prea vad, am bagat 70 l dupa ce a intrat pe rosu sa ii fac un consum mediu.

Am sa pun un log aici facut in treapta a 3 a. Daca ma poate indruma cineva in ce directie sa merg cu cercetarile as fi recunoscator.

Un mecanic a spus ca s-ar putea sa fie senzorul de dupa intercooler sau un obiect cu motorase electrice ce intra niste furtunase in el, ce este situat in dreapta sus in compartimentul motorului, in stanga recipientului de lichid de frana.

Multumesc!

LOG-01-03F-10F-11F Golf ASZ 2002.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aşa cum ai sesizat face presiune târziu, după care face suprapresiune.

image.thumb.png.e933c1cea7dc22f2eb74e4c60ca4b649.png

Este simptom de geometrie care agaţă, dar pot fi şi alte cauze, gen probleme de vacuum.

MAF (debitmetrul) este cam obosit, chiar şi când este presiune suficientă, cantitatea măsurată este cam mică. Dar nu asta este acum urgenţa ci turbina.

Fă şi BS003 şi BS011. Citeşte mai jos detalii

 

48 minutes ago, Thedictator said:

Un mecanic a spus ca s-ar putea sa fie senzorul de dupa intercooler

Ăla este MAP (senzorul de presiune, a nu se confunda cu MAF). Nu aş crede că este el, desigur nu este exclus, dar mai vedem după ce vii şi cu celelalte două loguri

1 hour ago, Thedictator said:

sau un obiect cu motorase electrice ce intra niste furtunase in el

sunt electrovalvele care comandâ vacuum-ul către actuatoarele turbinei, EGR şi Shut off valve

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Am pus electrovalvele de la alta masina si acum intra turbina mai repede, nu stiu daca a ajuns la parametrii optimi, dar se misca sesizabil mai bine. Am facut log-uri asa cum mi-ai cerut dar la 011 map era la 0 si dupa la 99 si am pus 2 log uri pe 011 si am facut iar in mers ca probabil acum spune altceva.

Am meers la un mecanic si a verificat el vacumul si geometria cu un  ceas de presiune cred sau ceva, nu am vazut exact si a spus ca sunt ok.

Mentionez ca la modelul asta de masina map-ul venea montat pe intercooler si din cauza unui eveniment am fost nevoit sa schimb conductele si intercooler-ul si am pus de la o octavia 1 care are map-ul undeva sus pe furtun in zona filtrului de motorina, nu stiu daca influenteaza asta cu ceva. Log 011 map 0.txtLog- 003.txtLOG-01-003-010-011 a4a.CSVLOG-01-003-010-011 a3 a.CSVLog 011 map 99.txt

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În tr. a 3-a arată ok (bine ai şi început logul de la o turaţie cam mare), dar în a 4-a nu prea

tr.3

image.thumb.png.d4061d9f4cf70bf5b030959e793d6e5f.png

tr.4

image.thumb.png.831f07bb6f78789c4b1c40330cf42466.png

 

Logurile BS011 şi BS003 nu ai prea înţeles cum se fac. Ele trebuie salvate în format .csv ca şi logurile în mers. Intri în Basic settings pe grupul 011, respectiv 003 (motorul la ralanti, nu atingi pedala de acceleraţie), apeşi pe ON, se va tura singur motorul la 1400 rpm şi să facă cicluri de on/off, apeşi pe log şi mai departe ca la logul în mers. După ce face vreo 9-10 cicluri de on off îl salvezi şi opreşti testul.

1 hour ago, Thedictator said:

am pus de la o octavia 1 care are map-ul undeva sus pe furtun in zona filtrului de motorina, nu stiu daca influenteaza asta cu ceva

Nu cred cu condiţia ca MAP să fie la fel cu cel de pe maşina ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, da, nu am stiut cum se fac log-urile in bs. Am facut acum, sper sa fie bine, am facut si un log in treapta a 3 a.

Nu pot sa imi dau seama ce poate sa fie, plus consumul ridicat, daca mergi batraneste e un 7,8 %...

LOG-01-003-xxx-xxx 003.CSV LOG-01-003-010-011 viteza a 3 a.CSV LOG-01-011-xxx-xxx 011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare că la un moment dat s-a umblat la reglajele geometriei şi nu s-au  refăcut cum trebuie

 

BS011

Diagrama este translatată cu vreo 170-180 mbari mai sus. Presiunea minimă ar trebui să fie puţin sub presiunea atmosferică (la tine ar trebui să fie puţin sub 990 mbari) dar este 1158. Iar diferenţa dintre on/off ar trebui să fie cam 180 mbari cu motorul cald, la tine este 210 mbari

image.thumb.png.7e0601a7ab7c3b2628a339e301d86cb5.png

 

BS003

Valoarea maximă este ok. Cea minimă nu prea. Este prea mare ceea ce arată că pe timpul EGR ON nu se recirculă suficiente gaze arse (valoarea ar trebui să fie cam 250mg/str). Cauze posibile:

- pierderi de vacuum (pe traseul de vacuum, N18, membrana fisurată)

- EGR murdar

- ţeava care aduce gazele la EGR parţial colmatată

- are montată garnitură cu orificiu micşorat

image.thumb.png.4ad9012efe134035d8daaf2e322dad0d.png

Logul în mers

În afară de presiunea măsurată care după spike are o cădere cam lungă se observă că Duty cycle stă la valori cam mari ceea ce ar indica un reglaj necorespunzător. În plus MAF pare cam obosit aşa cum am spus (la un MAF bun valoarea măsurată stă obicei peste cea prescrisă în condiţii de presiune ok). Dar asta eu zic să o laşi mai la urmă, problema principală fiind presiunea pe care o face turbina

image.thumb.png.74fbf3b2f895acaf2809f6e24dbe3847.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare domnilor, vw t4 2003 motor 2.5 cod ajt 88cai

masina nu tragea deloc, am schimbat toate furtunele de la vaccum, am curatat egr, am scos mufa de la debitmetru masina mergea mai bine, am pus debitmetru nou a mers o perioada,dupa ce o pornesc masina trage binisor si se aude si turbina cand lucreaza de obicei in a 5 a daca merg la deal pe la 2200 ture se simte un sut si motoru intra in limp mode, efectiv masina nu mai are nicio putere, daca merg la deal ajung sa ii dau si a 3 atat de lesinata e, daca o opresc si o pornesc uneori isi revine alte ori nu

va atasez mai jos logurile pe canalul 003 si 011, un log cu erorile stocate, si logul cu a 3 a si a 4-a cu pedala la fund(cred ca s-au stocat in acelasi log)

aceste loguri sunt facute acum cand masina trage si merge bine(am incercat sa o bag in limp mode sa fac un log cu ea asa dar nu am reusit)

va rog sa imi spuneti daca este ceva in neregula

va multumesc frumos

erori.txt LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ai tubulatura spartă între turbină şi admisie. MAF măsoară valori foarte mari atât la logul în mers cât şi în BS003 (exagerat de mari), dar cantitatea de aer măsurată nu se regăseşte în presiune care este foarte scăzută la logul în mers. BS011 nu este concludent în acest caz deoarece turbina este cu westgate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca este o problema comuna la aceste modele ca tubulatura de la filtru de aer spre turbina sa se dialateze si sa captete joc, dar am pus un colier pe tubulatura si este fixa pe turbina si inca face probleme, ce solutie imi recomandati? este posibil ca senzorul maf sa fie dus? va multumesc

Modificat de rkoste32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este să fie o problema de tubulatura atunci este după turbina nu înainte (dacă era între filtru si turbina MAF ar fi indicat puțin).

Poți încerca cu un maf de probă, dar din ce am observat prin logurile de pe acest topic când obosește începe să indice puțin nu mult sau dacă este defect da eroare si apare o valoare constantă de 550 mg/str.

Eu zic ca ar fi bine să verifici cu atenție tubulatura dintre turbina si motor să nu fie crăpată pe undeva sau sărită de la vreo îmbinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai verificat și nu părea sa fie vreo problema, dar o sa mai verific încă o data sa fiu sigur,în caz ca totul este bine la tubulatura  si senzorul maf este ok, ar putea sa fie și alte cauze? Sau sigur este unu dintre astea 2?

Mulțumesc de răspunsuri 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai mult decât am scris mai sus nu stiu sa îți spun. Din moment ce MAF măsoară mai mult aer decât poate intra in motor (în Bs003 aproape dublu) în condiții de presiune scăzuta eu deduc că dacă MAF măsoară bine atunci aerul se pierde pe undeva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar ajuta cu ceva daca as baga masina in limp mode si as mai face un log in mers sau ar fi degeaba?am uitat sa specific cand am pus debitmetru nou ele erau fix la fel bosch doar ca difera putin codul de pe cel nou fata de cel vechi, se poate ca asta sa fie o problema de citeste atat de mult?

Modificat de rkoste32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, rkoste32 said:

ar ajuta cu ceva daca as baga masina in limp mode si as mai face un log in mers sau ar fi degeaba?

Nu ajută

5 hours ago, rkoste32 said:

cand am pus debitmetru nou ele erau fix la fel bosch doar ca difera putin codul de pe cel nou fata de cel vechi, se poate ca asta sa fie o problema de citeste atat de mult?

Nu pot să îmi dau seama.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut.

La un passat 1.9 awx cu stage 1 intra târziu turbina pe la 3000rpm.

S a schimbat turbina și aceeași problema..

Din ce cauze se întâmplă să intre turbina mai târziu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Denumirea topicului: Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR? :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Ma puteti ajuta si pe mine cu interpretarea acestor Log-uri? Este vorba de un Vw Sharan din 2002 1.9 TDI cod motor AUY, care nu are putere la accelerare (pornirea de pe loc) doar daca accelerezi inainte sa treci de 1700 rot/min si are un consum mixt de aprox 9.5 l/100 ( facut calcul de la plin la plin pe un drum Cluj - Caransebes). Am verificat furtunele de vacuum, inlocuit electrovanele atat de la EGR cat si de la turbo, curatat EGR, inlocuit senzor presiune de pe conducta de la intercooler, inlocuit filtre combustibil, aer, verificat evacuare. Am observat la intercooler picaturi de ulei la imbinarea plasticului cu fagurele de aluminiu.

Va multumesc mult!

LOG-01-003-010-013.CSV Log-CJ11LSE.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile nu sunt prea concludente nefiind făcute corect. De la injectoare nu pare să fie, corecţiile sunt ok.

Citeşte cu atenţie acest topic şi revino cu cele trei loguri

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

Revin cu ceva log care sper ca va fi ok, pentru BS003 si BS011 nu a reusit sa imi faca log, fiind blocata aplicatia VCDS, din cate am inteles. Daca nu sunt ok va rog daca se poate sa imi recomandati pe cineva in zona Cluj, Gherla, Dej care ma poate ajuta in rezolvarea problemei cu acest Sharan!

Va multumesc mult!

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea face presiune de asta nu are putere

image.thumb.png.8b490e1d2d2e7085a373ba52015548a5.png

Posibil o problemă de vacuum sau o pierdere de presiune pe tubulatura dintre turbină şi motor, dar cred că mai curând o problemă de vacuum. Posibil şi o geometrie gripată, dar din păcate fără celelalte două loguri este cam greu de spus. MAF este ok

21 minutes ago, 104tudor said:

fiind blocata aplicatia VCDS, din cate am inteles

Trebuie să găseşti un vcds activat, dacă este numai varianta shareware nu merg anumite funcţii.

23 minutes ago, 104tudor said:

a rog daca se poate sa imi recomandati pe cineva in zona Cluj, Gherla, Dej care ma poate ajuta in rezolvarea problemei cu acest Sharan!

Vezi aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Multumesc mult pentru recomandari si raspuns, am observat la radiatorul de intercooler ca se prelinge ulei la imbinarea dintre fagure si plastic, furtunele nu se vedeau sparte sau fisurate, voi incerca sa inlocuiesc radiatorul si sa verific instalatia de vacuum si de aer dintre turbo si motor.

O zi placuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru verificarea vacuum-ului ar fi bine să foloseşti un manometru de vacuum, iar pentru verificarea tubulaturii citeşte acest topic

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Ajutati-ma intr-o problema. Golf plus 2007, 1,9 tdi, bls, turbo kkk. .
Am avut probleme cu turbo, fluiera de ziceai ca isi ia zborul, dar avea momente cand nu facea asta si motorul tragea normal.
Am schimbat miezul turbo, curatat EGR, au disparut problemele, dar nu a avut timp mecanicul de reglajele noului turbo. Motorul trage , dar am un consum marit, mai ales in stil sport fata de inainte. Nu am nici o eroare . Nu am VCDS ci doar o clona de Autocom. Am umblat la tija actuatorului si nu reusesc sa obtin valori bune ale consumului. Cand trage bine motorul imi creste peste normal presiunea turbo la turatii peste 2500 si consumul, daca scad presinea nu are vlaga motorul la turatii mici dar scade putin consumul. Nu stiu daca a fost umblat la surubul stop. Ce pasi sa urmez ca sa aduc turbo in parametrii aproape normali ca sunt departe de casa.

inainte de reglajul final.PNG

test 2.PNG

test 3.PNG

test1.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

 

 Vin si eu cu problema mea ciudata la un A b6 1.9 awx.. chestia sta in felul urmator. Acum aproximativ 2 ani de zile am rupt axul in turbina din cauza n75-ului care nu mai lucra cum trebuie si mi-a facut overboost chiar cand ii faceam un log in mers, timp in care a si crapat.. reconditionat turbina, schimbat n75, verificate furtune de vacuum, verificat actuatorul  sa fie in surubu de stop la -0.6 bar. totul ok pana aici dupa montaj totul brici masina merge ok, dupa scurt timp masina nu mai trage.. valoare mica pe debitmetru plus deviatie negativa.. nu are scapari pe traseul de intercooler, vacuum este, gematria lucreaza usor..  incerc si iau alt debitmetru care stiu 100% ca e bun, pun pe masina, la fel.. incerc si Map-ul de pe masina functionala, nici un rezultat aceasi poveste. avea reprize scurte cand tragea, luam piciorul de pe acceleratie si apasam iarasi, nu mai voia. La un moment dat pe un drum mai rau am observat ca masina incepea sa traga, ma opresc deschid capota misc de mufa de la Maf si surpriza, masina incepea sa traga o perioada. Atunci am zis ca e clar ceva cu mufa debitmetrului, am luat o faseta de plastic am indoit cablajul langa mufa si l-am strans bine. De atunci masina nu a mai facuut nici un fel de problema aproape 2 ani de zile!! Pana zilele trecute cand iara in timp ce mergeam constant, constat ca nu mai am pedala... acum nelamurirea mea este de ce cand Maf-ul citeste o valoare mica, scade si presiunea turbinei, chiar daca ecu cere valoarea mare de care are nevoie. Si tare imi e greu sa cred ca a fost puraa coincidenta treaba cu mufa...ceva imi scap si tocmai de accea va las niste loguri in mers si Bs pe 03 si 11bs 03.CSV  in ultimul log "log mai lung" am surprins si cateva momente in care masina tragea cat de cat.. Masina are Egr of din soft si stage 1. cu care am mers fara probleme timp de 3 ani aprox.. De cam 2 zile am citit majoritatea posturilor tale Lupo_Bv si am zis ca sigur faci vreo legatura din logurile mele.. Merci! bs 11.CSV

LOG-01-003-010-011 in mers.CSV LOG- mai lung.CSV

Modificat de junglefoot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!