Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Am facut LOG pe BS003 si BS011. Imi poti spune care sunt concluziile avand in vedere ca din LOGul facut pe drum drept reiese ca nu prea face presiune turbina si care ar fi cauzele. Multumesc.

LOG-01-003-xxx-xxx_280421.CSV LOG-01-011-xxx-xxx_280421.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că la tine problema este de vacuum pentru că diferenţa On/Off este cam mică şi inconstantă, iar creşterea presiunii este sacadată (săgeţile roşii). Probabil în rampă arată bine logul deoarece creşterea turaţiei este mai lentă şi are timp să se acumuleze vacuum suficient ca să acţioneze geometria până unde este necesar

image.thumb.png.6c94eb2ddeee21901db74b57b6533730.png

 

BS003- ok. Nu se observă scăpări de presiune, recircularea destul de ok, cam la limită, dar nu asta este problema acum.

image.thumb.png.9a7897474213d9264120dfde9bd87dfa.png

 

Deci de verificat traseul de vacuum de la pompa tandem până la N75. De verificat şi membrana actuatorului ţine vacuum.

 

14 hours ago, Florin Flr, said:

Am facut un log dupa ce am efectuat reglajele la turbina..

image.thumb.png.ceab5e1bc1840d5d923078f57be472f4.png

Este mai bine dar tot face presiune târziu. Scurtează o tură tija să vedem dacă nu se îmbunătăţeşte aspectul ăsta. Pune şi BS011 şi BS003, sunt mai simplu de făcut decât logul în mers şi valoroase ca informaţii. Numai cu logul în mers mergi cam orbeşte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valva N75 am inlocuit-o ieri cu una noua, producator Pierburg. Nu am vazut sa fie vreo problema cu furtunul dintre pompa tandem si N75. Cum pot verifica daca membrana actuatorului turbinei tine vacuum ? Anul trecut cand am curatat turbina pentru ca intra in limp, mecanicul mi-a spus ca actuatorul turbinei este OK. Dupa aceasta operatiune, mi se pare ca fluiera mai tare turbina cand o accelerez cu motorul rece. E posibil ca tija care actioneaza actuatorul sa nu fi fost curatata cum trebuie ?

Modificat de cristi31
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da quote decât dacă este strict necesar, pentru răspuns scrie direct.

Destul de greu de spus. Din BS011 s-ar vedea că geometria cam agaţă. Când ai demontat actuatorul ai verificat dacă geometria merge cursiv, uşor, fără sunete dintr-un capăt în altul? Actuatorul a fost verificat dacă funcţionează cursiv atunci când in se aplică vacuum maxim?

 image.thumb.png.10248607d00c03a49479a0cf01868033.png

 

dar cred că este mai interesant ce se vede în BS003

image.thumb.png.aeecb3900355c844d73538a344f0451e.png

valoarea maximă este cam mică, ar trebui să fie peste 450. Asta se poate întâmpla din următoarele cauze:

- MAF nu măsoară bine....nu cred pentru că la logul în mers indică ok

- aer fals tras după MAF.....posibil, verifică tubulatura dintre MAF şi turbină

- EGR murdar şi nu mai închide bine....posibil, dar în mers la presiuni mai mari nu se observă

 

valoarea minimă este prea mică, asta indică faptul că atunci cînd EGR este complete deschis intră mai multe gaze evacuate decât ar trebui, deci ai o recirculare prea mare. Asta nu are legătură cu faptul dacă EGR  este murdar sau nu ci cu alte cauze (obturări pe evacuare sau admisie, reglaj incorect al turbinei, etc)

 

Când mai umbli la reglaje să faci şi logul în mers pentru a vedea efectul. Acum dacă nu a mers cu scurtarea tijei încearcă să vezi în sensul celălalt, dar cu loguri după.

 

10 hours ago, cristi31 said:

Cum pot verifica daca membrana actuatorului turbinei tine vacuum ?

Pui furtunaş în actuator, tragi aer cu gura cât te ţin plămânii apoi pui limba pe furtunaş, trebuie să rămână lipită

 

10 hours ago, cristi31 said:

Dupa aceasta operatiune, mi se pare ca fluiera mai tare turbina cand o accelerez cu motorul rece

Se mai întâmplă după curăţări din astea făcute în condiţii de service nespecializat. Unele fac precum sirena poliţiei după asta. Nu prea ai ce-i face pe moment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat parghia turbinei si nu agata deloc,chiar merge f.usor..Am incercat cu un debitmetru nou dar nu s a modificat nimik..egr.ul e curat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum presupun că ai șurubul desurubat la maxim ca să obții presiunea maximă. Îți propun să îl mai insurubezi până când începe să scadă presiunea (dai vacuum permanent la actuator, practic scoți vacuumul din N75 si il bagi direct în actuator apoi dai să facă Bs011 si urmărind pe laptop reglezi surubul). Apoi lungesti tija cu o tura. După asta faci o pereche de loguri (toate 3) ca să avem un punct de plecare. Dacă ai timp mai lungește cu o tură tija si din nou o pereche de loguri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul nu e desfiletat la maxim..daca il desfiletez la maxim scade presiunea,cand incep si infiletez are un singur punct unde presiunea e cea mai mare..am infiletat si desfiletat surubul de mai multe ori ca sa ajung la concluzia ca nu merge reglajul cum se spune: daca desfiletezi creste presiunea si daca infiletezi scade..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca as sti exact pe BS 011 la cat sa reglez presiunea din surubul limitator ar fi ok..cel mai mult am vazut ca ajunge la 1076,1...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa-l în punctul ala si mai lungește tija din tura în tură cu cele 3 loguri după fiecare tura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am uitat sa te întreb de ce te-ai hotărât să reglezi turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum pot verifica daca depresiunea la intrare in actuatorul turbinei este buna ? Ce valoare ar trebui sa fie ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu manometru de vacuum, cam -600-700 mbari pe timpul BS011 On 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat turbina de la un prieten si problema era ca intra pe la 2700 rpm..de aceea umblu la reglaj..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ma las pagubas si cumpar alta turbina..am incercat azi sa reglez din tija la actuator si pe desfiletat si pe infiletat,,nu se simte nici.o diferenta in mers..tot aproape de 3000rpm intra turbina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era bine dacă făceai şi loguri pentru că tu ai problema aia cu recircularea mărită. Dacă ai de exemplu evacuarea semiînfundată viteza gazelor evacuate poate fi prea mică şi nici o turbină nu va face presiune, vei avea recirculare mărită, rezultă fum mai mult şi se va înfunda şi mai tare. Dacă recircularea mărită la tine ar avea drept cauză reglajul s-ar vedea ceva modificări în loguri, măcar asta să lămureşti. Alternativ încearcă să blindezi EGR pentru teste să vezi cum merge. Dacă faci asta fă şi logurile (inclusiv BS003 chiar dacă este blindat EGR) altfel nu prea avem  pe ce să discutăm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bs003 arată puţin mai bine, dar BS011 arată mai rău.

 

image.thumb.png.36c30aefd33d23f92db3fb0644894b2b.png

 

image.thumb.png.c538f7e35184b58f068053f7cc19f521.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa.i mai fac..singura chestie care am observat.o acum e ca trage masina mai bine..chiar si in ture joase..

Surubul limitator l.am reglat la fel ca inainte..tija am lungit.o la maxim..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi când ai timp fă un log în mers să vedem rezultatul şi până la remedierea problemei blindează EGR pentru că recircularea aia mărită va genera fum mai mult şi va favoriza depunerile pe turbină şi evacuare. Dacă te alegi cu eroare pune o şaibă cu gaura mai mică (se găseşte pe original). Astea până la remedierea problemei desigur şi cu loguri să vedem care este efectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am timp dau evacuarea jos si o schimb..mai am una de rezerva..poate are depuneri mari pe evacuare..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei catalizatorul se înfundă, dar este greu de spus. Ce am scris eu sunt nişte supoziţii....cam greu de verificat. Eventual doar depărtată evacuarea de turbină şi urmărite presiunea şi recircularea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate sa fie problema din uzura axa cu came?

Sau senzorul MAP nu functioneaza corect de nu pot regla valoarea mare la 1150..?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!