Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Dupa 3000rpm nu prea se simte pierderea de putere,dar nici nu am facut un drum exterior sa urmaresc comportamentul,dar la turatii joase este diferenta pozitiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am putut abtine si am mai scurtat tija cu o tura,in opinia mea,masina trage cum nu a tras niciodata,bineinteles ca am facut si logurile,@lupo_bv inca o parere te rog,daca o las asa sau revin desfiletand o tura tija,multumesc.

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să o laşi maxim aşa pentru că: spike-ul a început să se lungească, iar căderea de presiune începe să se manifeste de mai jos, duty cycle începe să scadă şi să se depărteze de valorile medii, recircularea începe să crească, în BS011 valoarea minimă nu mai creşte în schimb începe să crească valoarea maximă (asta duce şi la creşterea recirculării de fapt). Se vede treaba că lucrurile sunt destul de complexe pentru că logica îmi spunea că lungimea tijei nu ar trebui să influenţele presiunea maximă şi implicit recircularea, dar se pare că nu este chiar aşa

De amorul artei:))ai putea să o mai scurtezi o tură să vedem ce se mai schimbă şi după ce faci logurile să revii la situaţa asta sau precedenta, care îţi convine mai mult.

Cred că ăsta a fost cel mai documentat reglaj, merci pentru disponibilitate şi răbdare :icon_thumright:

image.thumb.png.d59d556650308e40c7ff79ced22bb5b8.png

 

image.thumb.png.bf5d2422a9c3577e7780b4e849b670e2.png

 

image.thumb.png.6688409957d66389ba43f83ae794c20f.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc,nu sunt mecanic,sunt vanzator de piese auto,dar imi place sa studiez despre masini,mai mult ca sigur reglajul turbinei nu mi-l facea nimeni aici in oras si de asta am preferat sa invat  sa il fac eu cu ajutorul vostru,acum am dilema daca sa scurtez inapoi tija cu o tura sau sa o las asa.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze,am gresit in postul anterior ma refeream la faptul daca sa lugesc tija  inapoi cu o tura sau sa  o las asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare mai corect reglajul cu tija mai lungă cu o tură. Ăsta pare cam la limită.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare baieti !! Ma ajuta si pe mine cineva cu interpretarea logourilor la masina VW Touran, 2.0 TDI, 140 cp, 2008, nu are chip tuning. Cand schimb treapta 3 de viteza in sus , trepideaza un pic masina si pleaca mai greu parca nu ar avea putere si consumul marit de carburant nu trece de 7,9 % in afara, in oras cam 9-10 %.  Sper ca am executat bine logourile.

LOG-301-03F-10D-11E.CSV LOG-401-03F-10F-11F.CSV Log-Log BS 003 - BS 011.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Am si eu o problema la un Audi A6 1.9 avf..am schimbat turbina si intra la 2700rpm..

Am facut si un log in mers pe canalele:3,10 si 11..

Screenshot_20210425-084746.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@chibitz

S-ar putea consumul mărit să nu fie de la turbină. Din log se vede că nu prea trage, are ceva lag.

image.thumb.png.37c31cd9c49cf3e9a1790796f32e09bd.png

Ar trebui să verifici vacuum-ul în primul rând pentru că mi-a atras atenţia asta

 

11:10:48 Group 011: Charge Pressure Control
  1386 /min  Engine Speed (G28)
  ON  Charge Pressure Control Status
  1009.8 mbar  Boost Pressure (actual)
  90.3 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

1:11:00 Group 011: Charge Pressure Control
  1407 /min  Engine Speed (G28)
  OFF  Charge Pressure Control Status
  948.6 mbar  Boost Pressure (actual)
  9.9 %  Charge Pressure Control Duty Cycle

 

Este prea mică diferenţa. Cauză posibilă: probleme de vacuum sau geometrie gripată

 

3 hours ago, Florin Flr, said:

am schimbat turbina si intra la 2700rpm..

Exact asta se vede şi în log. Pentru mai multe informaţii citeşte ultimele 5-6 pagini ca să înţelegi exact de ce este nevoie pentru o părere mai completă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut reglajul la turbina..atasez din nou log.ul pe canalele 3,10 si 11..

Mai ar trebui reglat ceva?

Screenshot_20210425-172556.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos lupo_bv am sa caut pe cineva sa verifice toate traseele de la vaacum oricum am vazut ceva negru, ulei  pe cutia de viteze in zona debitmetrului.

Am facut log si pe masina sotiei VW Golf 5 , 1.9 TDI, BKC, 247.700 km asta trage nu gluma insa se aude un fasait la accelerare, folosita 80% oras. Daca doreste cineva sa ajute cu interprertarea. La acest Golf sunt urme vizibile de ulei pe traseul turbinei, a avut termostatul defect un timp. Eu nu ma pricep la mecanica deci va rog nu ma criticati.

 

 

LOG-01-003-BS003.CSV LOG-01-011-BS011.CSV LOG-33301-03F-10F-11F.CSV LOG-444401-03F-10F-11F.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul în mers nu arată rău, este destul de ok.

image.thumb.png.1a85a30182ff89e14fbd9a7ee981df1f.png

image.thumb.png.ded1314b3306ae59bc1a36394afa13d3.png

 

BS011, cam mică diferenţa dintre ON/OFF, presupun că era motorul cam rece, dar dacă trage ok nu-i motiv de îngrijorare. Posibil să agaţe puţin pt că sunt ceva neregularităţi atât pe porţiunea urcătoare cât şi coborâtoare. Eventual să mai faci un log BS011 după ce o forjezi puţin şi să-l laşi ceva mai mult, vreo 7-8 cicluri on/off

image.thumb.png.c84f9d2faf0e06d960fe495a27ac7f77.png

 

BS003- recircularea este ok, nu pare să scape presiune, dar nu se ştie la presiuni mai mari dacă nu cumva se întâmplă asta (ziceai de fâsâit). Din loguri deocamdată nu se poate deduce sursa fâsâitului neavând pierderi de presiune (dacă pierdea între turbină şi motor valoarea maximă era mai mare, dacă ar trage aer fals pe lângă debitmetru ar fi mai mică). EGR posibil să necesite o curăţare (partea de jos a graficului, când este maxim deschis, nu prea este constantă de la ciclu la ciclu)

 

image.thumb.png.e91d16b100350796341e83fc1b7103af.png

 

Treaba cu pierderile de ulei nu se poate deduce din  loguri, ţine de uzura axului turbinei şi dacă fâsâitul ăla seamănă mai mult a fluierat şi a apărut de la un timp ar trebui să fii puţin atent.

 

3 hours ago, Florin Flr, said:

Am facut reglajul la turbina..atasez din nou log.ul pe canalele 3,10 si 11..

Mai ar trebui reglat ceva?

Sunt nevoit să-ţi repet ce am scris mai sus

9 hours ago, lupo_bv said:

Pentru mai multe informaţii citeşte ultimele 5-6 pagini ca să înţelegi exact de ce este nevoie pentru o părere mai completă.

Mai exact este nevoie de cele 3 loguri în format .csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos lupo_bv . Revin cu un log. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara.

Atasez si eu niste log-uri (atat in mers, cat si pe loc), transformate de mine din csv in excel, precum si fisierul original in caz ca am scapat ceva.

Le-am transformat eu deoarece nu toate sunt cum trebuie (100% acceleratie), precum si pentru ca le-am grupat pe viteza a 3-a sau a 4-a, stiind cum au fost facute.

Masina in cauza este o Octavia 2 facelift 2009, 1.9 TDI motor BLS cu DPF functional.

Motorul trage trage bine, turbina nu fluiera, insa parca un pic consumul e cam mare. Ar mai fi un sunet, un fasait, oarecum deranjant, nemaiintalnit pe alte masini cu motor de 1.9 TDI, la acceleratii puternice imediate (doar in plaja 1600 rpm pana pe la 2000). O sa incerc sa fac si un filmulet edificator.

Multumesc anticipat!

LOG-01-003-010-011_25.04.2021.xlsx LOG-01-003-xxx-xxx_25.04.2021.xlsx LOG-01-011-xxx-xxx_25.04.2021.xlsx LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu văd nici o problemă în loguri, chiar cred că pot fi luate ca exemplu. Poate că MAF oboseşte puţin peste 3100 rpm. Şi ce mă intrigă este faptul că deşi în BS011 diferenţa este de numai 100 mbari, logul în mers arată perfect. @DaLyR ce părere ai de treaba asta? Atât la el cât şi la colegul @chibitz, deşi diferenţa on/off este destul de mică logurile în mers arată foarte bine.

Deci treaba cu consumul s-ar putea să fie din altă parte: distribuţie, injectoare, etc.

Cu fâsâitul, nu ştiu ce să zic, poate că aşa face ea:)) Din loguri nu se prea deduce decât diferenţa aia mică on/off poate fi un semn de întrebare pentru o eventuală scăpare de presiune (ar trebui să se vadă şi în BS003 ceva dar nu se vede).

11 hours ago, dbake said:

1600 rpm pana pe la 2000

Evită să accelerezi brusc din turaţii joase mai ales în treptele superioare, nu este prea sănătos pentru turbină.  Poate să apară fenomenul de surge.

Hai că faci asta la un log mai merge, dar nu este bine să-ţi faci un obicei din asta

 

image.thumb.png.3ce54864cb3d3461ed25fc9915ed9add.png

 

image.thumb.png.33b88753417551fa2a7f726d56ff7ffa.png

 

BS003

image.thumb.png.0806ab0efc7aab3ed1932b7d1c723069.png

 

BS011

image.thumb.png.a89ceeba744e4ea093f02b0d81108f8a.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua.

Am reușit să fac un filmuleț cu sunetul (fâșâitul) : https://youtu.be/R00pKCVwkWk

Ascultați cu atenție la 00:03, 00:19, 00:27, 00:38.

Din interior se aude cel mai bine din zona pasagerului, aș bănui din zona DPF-ului. De afară se aude și mai bine, chiar destul de tare, însă nu am avut inspirația să fac un filmuleț.

Observați, totuși, că nu se accelerează brusc, de la turații foarte joase, însă sunetul este prezent.

Este ceva ce am observat de când am cumpărat mașina (august 2020), înainte de a face distribuția și schimbul de ulei (pe care eu le fac la orice achiziție second-hand de mașini).

Axul turbinei nu are joc, motorul nu consumă ulei, țeava de eșapament este curată, fără funingine, deci DPF-ul funcționează (nu mi-a aprins niciodată senzorul DPF în bord, valorile fiind zic eu în parametri).

EGR-ul a fost curățat la schimbarea distribuției, răcitorul de gaze nu are scăpări.

Ce am observat, însă, este că după efectuarea log-urilor în mers, sunetul nu a mai apărut o scurtă perioadă de timp (10-15 minute).

Legat de consum, media de la plin la plin e de 6,44 litri/100 km, după cum vedeți în imagini (printscreen dintr-o aplicație). Mi se pare un pic cam mult, 70% din distanța totală parcursă fiind făcută la drum întins, restul însă pe distanțe destul de scurte (2-3 km). Menționez că pe mașina anterioară, o Fabia 1 - 1.4 TDI BNM, media era undeva pe la 5-5,5 (folosită în același fel - același șofer, aproximativ aceleași trasee).

Screenshot_20210426_151854_cos.groove.fuelconsum.thumb.jpg.85437a00789af06ff4618676749c5d14.jpgScreenshot_20210426_151900_cos.groove.fuelconsum.thumb.jpg.34c34145d4fc181443d90d09e18c720d.jpgScreenshot_20210426_151912_cos.groove.fuelconsum.thumb.jpg.333015a6c00674fe1449ec632c424867.jpgScreenshot_20210426_151919_cos.groove.fuelconsum.thumb.jpg.7cb228d5bdf01a27f24556004931e71d.jpg

Distribuția și pompa de apă au fost schimbate acum 11.000 km, mecanicul a reglat avansul ca să "tragă de mai jos" și într-adevăr trage bine de pe la 1700-1800. Înainte de acest reglaj, consumul mediu era undeva pe la 7 l/100 km.

Injectoarele au valori la rece cel mai mult de +-0,6, iar la cald de +-0,4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam fiecare problemă cred că are câte un topic pe aria asta deci nu o să o lungim prea mult cu explicaţiile aici pt. că aglomerăm topicul (aici discutăm strict pe loguri, pentru fiecare componentă/problemă există cel puţin câte un topic).

În primul rând sunetul mie mi se pare mai degrabă fluierat, dar poate îşi mai dă cu părerea vreun coleg.  Oricum dacă  nu a apărut brusc şi face aşa de multă vreme nu cred că trebuie să te îngrijoreze, mai ales că zic că ai verificat-o dpdv mecanic şi este ok.  Probabil că "aşa face ea":)). Necunoscându-se istoricul...greu de spus

Dacă vrei să lămureşti asta ai aici topic

https://vwforum.ro/topic/24676-turbina-fluiera/?tab=comments#comment-109968

De consum nu ştiu ce să spun, dar ţi-ai cam răspuns singur

5 hours ago, dbake said:

mecanicul a reglat avansul ca să "tragă de mai jos" și într-adevăr trage bine de pe la 1700-1800. Înainte de acest reglaj, consumul mediu era undeva pe la 7 l/100 km.

Avansul (începutul injecţiei) nu prea ai ce-i face că este reglat electronic de ECU la PD, dar unghiul de sincronizare pe care l-a reglat mecanicul poate influenţa consumul.

Practic atât avansul cât şi unghiul de sincronizare sunt reglate la compromis între consum, putere, noxe, zgomot, etc. Nu prea poţi să le ai pe toate.

Pentru asta sunt mai multe topic-uri, de exemplu

https://vwforum.ro/topic/32160-distributie-schimbata-consum-mare/?tab=comments#comment-489625

sau 

https://vwforum.ro/topic/32160-distributie-schimbata-consum-mare/?tab=comments#comment-489625

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..

Am incercat azi pe BS 11 sa reglez surubul limitator..

Cel mai mult a ajuns la 1099.9..l.am lasat in pozitia asta si dupa ce am montat tija aveam 1076.6 cu 982.9.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul acesta nu este propriuzis pentru reglajul turbinei, dar putem interpreta logurile făcute în urma acestui reglaj. Ori dacă tu nu pui nici un log ce răspuns aştepţi? Dacă citeai măcar pe diagonală ce ţi-am spus ai fi văzut că sunt necesare TOATE cele 3 loguri în format editabil.

Acum dacă tot te-ai băgat la reglajul turbinei citeşte cu atenţie topicul de mai jos şi parcurge exact etapele şi în ordinea descrisă acolo. Altfel o să te cam chinui şi nu cred că vei obţine ceva rezultate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 15 ore, lupo_bv a scris:

ce părere ai de treaba asta? Atât la el cât şi la colegul

Am mai cautat prin acest topic AJM-uri cu BS011 relativ ok si multe am vazut sa fie cu diferenta gen de 100-130 deci cred ca este ok chiar si diferenta de 100+, dar problema e ca deja arata prea urat BS011-ul meu, momentan nu am timp, sunt mult prea prins cu proiecte si m-a si terminat psihic + ca am de rezolvat si capete de bara + bucse dupa care voi da jos actuatorul si voi verifica vizual si voi incerca sa dau jos rugina daca exista pe tija, asta ca sa nu intru la turbina... si voi verifica si daca paletii arata ok sau daca au joc dand jos tubulatura si din exterior, daca voi reusit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, lupo_bv a scris:

Topicul acesta nu este propriuzis pentru reglajul turbinei, dar putem interpreta logurile făcute în urma acestui reglaj. Ori dacă tu nu pui nici un log ce răspuns aştepţi? Dacă citeai măcar pe diagonală ce ţi-am spus ai fi văzut că sunt necesare TOATE cele 3 loguri în format editabil.

Acum dacă tot te-ai băgat la reglajul turbinei citeşte cu atenţie topicul de mai jos şi parcurge exact etapele şi în ordinea descrisă acolo. Altfel o să te cam chinui şi nu cred că vei obţine ceva rezultate.

Am urmat pasii de reglaj la turbina din topicul reglaj turbina, dar am alta problema..m.am chinuit sa reglez surubul limitator sa ajunga la 1150 de am inebunit..mai mult de 1099.8 nu se poate..am demontat tija si am tinut parghia lipita de surubul limitator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, cristi31 said:

Am facut un LOG in mers la un Golf 4 1.9TDI 101CP AXR.

Destul de bine, probabil o uşoară gripare având în vedere spike-ul cam lung şi căderea de presiune de după. Face presiune de la sub 1800 rpm. MAF ok,  La un moment dat cred că ai mişcat piciorul de pe acceleraţie. Dacă eşti ferm convins că nu s-a întâmplat asta atunci ai o problemă cu senzorul de la pedala de acceleraţie.

image.thumb.png.6eaa0068e13c58b9767f6499dabb2f7e.png

Modificat de lupo_bv
adaugare grafic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Refacut logul pentru ca ridicasem piciorul de pe acceleratie. Am facut 2 LOGuri, unul pe drum drept si altul in rampa. Poti te rog sa-mi spui daca este vreo problema. Ms.

 

LOG_Drum drept_270421.xlsx LOG_Rampa_270421.xlsx

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând nu mai da quote postării anterioare, nu este necesar şi nici regulamentar.

Interesant, pe drum drept nu prea face presiune, în rampă da.  Eu zic să-l luă în considreare pe ce de pe drum drept. Hai şi cu BS011  şi BS003  să vedem ce se observă acolo

drum drept

image.thumb.png.1a1dee0a02db3b24971d883d872a59cc.png

 

rampă

image.thumb.png.30b0981a24dd4c1f1ee2afe3e559be4a.png

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!