Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001

Recommended Posts

Totalsender
30 minutes ago, lupo_bv said:

Stau şi mă întreb dacă MAP-ul ăla măsoară bine (nu-mi mai amintesc dacă l-ai schimbat, parcă de MAF ai zis că l-ai schimbat)

 

Asta arată că N75 funcţionează ok. La şurub ai umblat cumva? Dacă nu, cred că ar mai trebui deşurubat puţin ca să măreşti presiunea maximă, altfel numai din pârghie nu merge

 

 

Da

M-am gandit la surub. Tinand insa cont ca e cam dificil de umblat la el dar si de faptul ca aceeasi presiune o cam vedeam si la turbina precedenta, o sa incerc sa inlocuiesc pentru inceput MAP ul... E cam singurul pe care nu l-am inlocuit...

Edited by Totalsender
Link to post
Share on other sites
  • Replies 15.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • lupo_bv

    985

  • Rune

    691

  • mario20vest

    667

  • ionut10a

    458

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dupa ce mi-a curatat turbina, masina t ragea foarte tare de la 2800-3000rpm, insa era moarta inainte. Am curatat-o la colegul mario20vest in Ploiesti, facut log in mers, ne-am dat seama ca nu e reglat

daca vrei aprofundare,iti zic cum am invatat eu.prin ianuarie  2014 am luat la mana,de la infiintare tot topicul asta si descarcam absolut toate logurile ,le puneam in grafic,si incercam sa inteleg cu

@cr4ck3r Ai pus pierburg nou sau second-hand? La tine pare geometrie blocata la turbo, sau dereglata, umblat la surubul de stop sau la tija actuatorului. Eu am patit asta cand m-am "jucat" la un 2.0TD

Posted Images

Azi am schimbat MAP-ul cu unul pe second. Masina trage cu mult mai bine. Raapunde altfel la pedala, plecarea de pe loc e mult mai vioaie.

Nu am reusit sa fac log-uri.

Am aruncat insa o privire in BS11. Presiunea superioara este cam tot la un 1080mbar....

O sa incerc sa schimb toate furtunele de vacuum. Apoi ceva reglaje la parghie. In ultima inatanta o aa vad daca reusesc ceva cu surubul de STOP de pe turbina.

Revin cu loguri.

Link to post
Share on other sites
Totalsender

Buna dimineata,

Cum spuneam, si dupa schimbarea MAP-ului pragul superior al presiunii masurate este cam tot acolo... Nu vad mai mult de 1101.6 sau chiar 1111 mBar.

Am incercat ieri o serie de reglaje din parghie. Mai mult de atat in BS011 nu am putut vedea. Am incercat sa gasesc pozitia de compromis cea mai OK pt parghie, astfel incat masina sa traga multumitor. Se simte mai bine in treptele unu si doi, insa mai lenesa in treapta a treia.... Mai e de reglat...

 

Ce as vrea eu sa lamuresc inainte de a umbla la reglajul brut, datele problemei:

- turbina a fost montata recent (cumparata reconditionata si teoretic reglata) imi e teama ca stric reglajul facut pe banc;

- si cu turbina precedenta (pe care inca o am) care fusese curatata si functiona destul de ok, vedeam cam aceeasi presiune mentionata mai sus;

- ar putea fi si alta cauza care sa influenteze limitarea acelei presiuni? (de exemplu, intercooler sau... poate din experienta voastra altceva...);

- poate pompa de injectie sa afecteze cele mentionate mai sus?

- imi zicea cineva la un moment dat ca avea catalizatorul infundat... s-ar vedea asta in acest fel?

- consumul este undeva la 7%

 

Masina porneste OK, la prima cheie, atat la cald cat si la rece. La temperaturile sub minus 7 pe care le-am avut a trebuit sa dea de mai multe ori peste cap, dar, apreciez ca de vina sunt niste garnituri care trebuie schimbate la pompa (e programata la mecanic pt asta).

Vacuum-ul este ok - am testat cu VCDS-ul cum aminteam si intr-unul din post-urile anterioare, direct cu presiune permanenta din amonte...

 

Nu vreau sa inteleaga cineva ca sunt vreun perfectionist incurabil dar, in contextul in care este o masina deja clasica, cu un motor nu foarte complex de mai bine de 25 ani pe piata sunt absolut surprins sa constat ca marea majoritate a service-urilor nu sunt in stare sa abordeze aceasta problema, pentru marea majoritate fiind clar o chestie de vacuum sau de n75 sau egr infundat :-D.. clar, prea simpla ca sa o abordeze. Nu mai spun ca multi au testere, putini stiu sa le foloseasca cum trebuie.

Chiar as vrea sa gasesc si eu un mecanic care sa nu incerce sa ma dea pe spate aratandu-mi testerul lui si in acest fel sa ma convinga ca masina merge cum trebuie dar am eu niste pareri.

 

Faza tare este ca mi-a explicat unu ca masina merge foarte bine si, conform celor vazute de el pe tester (valori) mai mult de atat nu am ce sa scot. De atunci am mai trecut doua praguri in sus de "mult mai bine" (unul a fost dupa ce am schimbat MAP-ul.

 

In sfarsit, nu am mai facut log-uri pentru ca pare ca ma cam invart in jurul problemei.

Daca mai aveti ceva idei si, de ce nu, vreun priceput prin Valcea.... le accept cu placere.

 

Multumesc mult pentru timpul acordat.

Edited by Totalsender
Link to post
Share on other sites

Încerc să răspund la unele dintre întrebări.....teoretic:D

42 minutes ago, Totalsender said:

- ar putea fi si alta cauza care sa influenteze limitarea acelei presiuni? (de exemplu, intercooler sau... poate din experienta voastra altceva...);

Un intercooler înfundat poate limita presiunea, din păcate nu ştiu cum s-ar putea testa asta. De asemeni şi o scăpare de presiune între turbină şi motor ar putea să indice o presiune scăzută, dar asta s-ar reflecta în BS003 (valoarea maximă mare) ceea ce nu este cazul la tine.

Alte cauze pentru presiune mică: obstrucţii pe admisie sau evacuare. La cât ai verificat pe acolo presupun că nu este cazul de aşa ceva pe admisie, iar pe evacuare rămâne catalizatorul. Asta ar trebui să se reflecte într-o recirculare mărită (în BS003 valoarea minimă prea mică) ceea ce iarăşi nu pare să fie, cel puţin din ultimul BS003 (doar dacă nu i-ai pus şaibă cu gaură mai mică)

Problema care îmi dă de gândit cu presiunea maximă în BS011 nu este atât că este mică ci faptul că nu este constantă

 

52 minutes ago, Totalsender said:

- poate pompa de injectie sa afecteze cele mentionate mai sus?

Poate că da prin limitarea puterii motorului reflectată în viteza gazelor evacuate mai mică. Aici întră câteva chestii care pot fi verificate cu vcds-ul, alte nu.

Cu vcds se poate verifica avansul static şi dinamic. Pentru asta este nevoie de o poză cu grupul 000 în BASIC SETTINGS (sau graficul), mai ales că zici că porneşte şi mai greu, o poză cu grupul 004 în Measuring blocks, un log în Basic settings pe grupul 004 şi un log în mers pe grupurile 001, 004, 008 (făcut ca şi la logul pentru turbină cu acceleraţia la podea între 1600-4000 rpm)

Ce nu se poate verifica cu vcds ar fi presiunea pe care o livrează şi funcţionarea injectoarelor

59 minutes ago, Totalsender said:

- imi zicea cineva la un moment dat ca avea catalizatorul infundat... s-ar vedea asta in acest fel?

Am scris mai sus, prin urmărirea recirculării. Altfel prin separarea catalizatorului de turbină. Probabil că ar fi dificil de făcut verificări în mers în condiţiile astea, dar BS011 ar merge.

1 hour ago, Totalsender said:

- consumul este undeva la 7%

Nu ştiu cât ar trebui să fie, dar mie mi se pare cam mare mai ales dacă este în afara localităţii.

 

1 hour ago, Totalsender said:

La temperaturile sub minus 7 pe care le-am avut a trebuit sa dea de mai multe ori peste cap, dar, apreciez ca de vina sunt niste garnituri care trebuie schimbate la pompa

Asta poate avea mai multe cauze: starea bateriei, a bujiilor, avansul pompei.

1 hour ago, Totalsender said:

Vacuum-ul este ok - am testat cu VCDS-ul cum aminteam si intr-unul din post-urile anterioare, direct cu presiune permanenta din amonte...

Aici nu este chiar aşa. Prin testul ăsta s-a scos din calcul o defecţiune a N75. Vacuum-ul trebuie testat cu un manometru de vacuum. Şi îţi recomand să faci asta înainte de a trece la alte verificări sau reglaje.

1 hour ago, Totalsender said:

- turbina a fost montata recent (cumparata reconditionata si teoretic reglata) imi e teama ca stric reglajul facut pe banc;

Să-ţi povestesc ceva referitor la asta. Un amic (altă maşină, Opel, dar nu contează asta) s-a hotărât să schimbe el miezul la turbină că scăpa ulei. În afară de asta maşina mergea foarte ok, deci se presupune şi că turbina făcea presiunea necesară. A umblat şi la reglaje când a schimbat miezul că na, lucrurile nu s-au potrivit chiar exact şi după montaj, surpriză, turbina nu mai făcea presiune. A încercat să o regleze (treabă foarte complicată la el pentru că trebuia să demonteze o grămadă ca să ajungă la reglaje), nu a reuşit. A luat turbina în batistă, a dus-o la o firmă specializată, a reglat-o pe banc, i-a arătat ăla acolo ce sensibilă este treaba, a pus-o înapoi pe maşină şi ghici ce? Tot nu face presiune. A schimbat MAP, nimic. Acum nu ştiu să spun cu exactitate ce a făcut el acolo, poate a greşit pe undeva.

Nu am relatat asta ca să spun că nu au făcut treabă ok cei care au reglat turbina ci pentru a arăta că sunt foarte multe variabile de luat în considerare. Poate să scape un mic amănunt care poate da peste cap totul.

Link to post
Share on other sites
Totalsender

Spuneam ca de pornit porneste ok.

Avansul e pe linie in grafic.

Treaba cu garniturile la pompa de injectie reiese din faptul ca musteste motorina pe la pompa (se mai simte si miros). Din discutiile pe care le-am avut cu pompagiul a reiesit ca trebuie schimbate din nou garniturile (am mai facut manevra acum vreo 4 ani).

Zic insa ca daca presiunea nu ar fi ok, s-ar simti in pornirea mai ales la cald. Ceea ce nu e cazul.

Corectiile pe injectoare (ce se poate vedea), sunt in limite - o sa le mai verific.

 

Si inca ceva: cum spuneam, debitmetrul a fost schimbat (am unul nou, Bosch si unul second, original care mi se pare ca merge mai ok). Ei bine, si in aces caz imi pare ca valoarea prescrisa se tine greu de cea indicata (sau invers).

 

O sa incerc o curatare de intercooler si un test cu evacuarea eliberata (nu stiu cum...)

Vacuumul a fost verificat, dar, o sa il mai verific. Am manometrul in portbagaj...

Cam asta e.

Per ansamblu nu pot spune ca masina trage rau (mai ales ca e si resoftata). Dar e frustrant sa stii ca de fapt trebuie sa fie mai bine si, nimeni nu se prinde care este cauza nefunctionalitatii corespunzatoare...

Edited by Totalsender
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept