Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Este aproape bine, dar neconcludent pt că l-ai lăsat prea puţin. Lasă-l să facă vreo 10 cicluri de on/off. Fă şi BS003, poate da unele indicii şi ăla. Aşa din cât a apucat să facă pare că geometria este blocată sau probleme vacuum. Dar este nevoie de nişte loguri mai lungi pt a se putea observa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua nu stiu daca postez unde trebuie daca nu imi cer scuze si rog un moderator sa mute la interpretari Log. Am scimbat miezul de la turbo (consuma mult ulei),schimbat electrovalva n75 , schimbat set distributie , acum doi ani am segmentat motorul atunci am schimbat si egr-ul.Am procedat la reglajul surubului si al tijei conform descrierii de  aici ,mentionez ca motorul trage de pe la 1900 , dar parca nu are acea vlaga cind o calci dintr-o data, atasez log-urile pe care am reusit sa le fac bs003,bs011,si log in viteza a 3-a ,in viteza a 4-ra nu am reusit inca sa fac. dar urmeaza miine probabil , rog o interpretare , multumesc si o zi placuta in continuare.

BS003.xlsx BS011.xlsx log vit.3-a.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine unde ai postat.

În primul rând logul în mers este greu de interpretat pentru că nu ai ţinut acceleraţia la podea tot timpul în plaja 1700-4000 rpm (aşa din ce se observă ai perioade destul de lungi cu suprapresiune până la limita limp mode, deci ori reglaj ori geometrie cu probleme). Poţi să laşi logul să curgă de când pleci de pe loc şi să-l opreşti când tragi pe dreapta, dar neapărat să ai măcar o repriză în care să ai acceleraţia la podea începând cu 1600-1700 rpm şi până pe la 3800-4000 rpm. Deci ar fi bine să îl repeţi.

Şi încă ceva: ataşează logurile în formatul în care îl salvează vcds-ul (format csv nu îl mai face xlsx pentru că unele celule se formatează aiurea)

3-10-11.thumb.jpg.c8287212c790f23f8ce7b8addbe0ffc3.jpg

 

BS011

La BS011 s-ar observa o problemă de vacuum (partea superioară), ar fi şi ceva probleme în partea inferioară, dar dacă ştii că geometria este curată o lăsăm mai la urmă. Diferenţa on/off este un pic cam mare şi cred că este din cauză că presiunea minimă este cam mult sub cea atmosferică (acum ai cam 40 mbari). Probabil că dacă scurtezi puţin tija aspectul ăsta s-ar remedia.

BS011.thumb.jpg.5642772f2937697aa41ffb6fc666d84a.jpg

 

BS003

Aici se vede o problemă destul de serioasă care ar putea fi cauza problemei tale: când EGR este închis MAF măsoară prea puţin. Acum ori că este MAF obosit (după ce faci un log în mers cum am spus mai sus poate o să ne dăm seama de aspectul ăsta), ori că EGR nu se închide complet (probleme la EGR sau la N18), ori că ai o neetanşeitate între MAF şi turbină este greu de spus pentru moment.

O metodă pentru izolarea problemei ar fi să blindezi pentru teste EGR (este mai recomandată anularea asta decât cea din vacuum) şi să repeţi logurile

BS003.thumb.jpg.bf0abadee1be862d0c1898f4f4f6933c.jpg

 

Dacă faci mai multe operaţiuni (de exemplu umbli şi la tijă şi anulezi şi EGR) să faci câte o pereche de loguri după fiecare operaţiune, măcar BS003 (îl repeţi şi pe ăsta chiar dacă anulezi EGR) şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns , turbina a fost curatata , ce am observat ciudat ca am un joc la capatul tijei actuatorului ce vine pe stiftul geometriei,  maine refac logurile dupa cum ai spus , o intrebare am daca pt anularea egr-ului ajunge sa pun un dop pe furtunul de vacum (surub) ? o seara placuta in continuare 

Modificat de feichter
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt test, o sa pun o tabla pt recircularea gazelor cred ca este mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este că nu ar trebui să fie acel joc. Poţi încerca pentru început cu dop pe vacuum, dar asta lămureşte numai dacă N18 este cu probleme, nu şi dacă EGR închide cum trebuie, dar hai să vedem întâi aşa.

 

Da este cel mai sigur cu tabla

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara revin cu testele facute  bs003 si bs011 sunt facute cu egr obturat cu tabla,iar in log:

                  min.15,52 este cu egr obturat cu tabla,

                  min.16,06 cu furtunul scos din egr,

                  min.16,19 cu egr activat normal

 

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

dupa ce am incercat sa fac a doua oara bs003 mi se oprea motorul , am facut un filmulet dar nu ma lasa sa-l incarc ca este prea mare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mentionez ca la min.15,52 am avut pedala la podea desi in log la inregistrat altfel 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând s-ar părea că ai o problemă la senzorul de la pedala de acceleraţie. În mod normal când pedala este apăsată la podea trebuie să arate 100. Poţi încerca pe loc doar cu contactul pus şi urmăreşti pe vcds (în grupul 10 şi în grupul 2, a doua căsuţă, nu ştiu dacă indică acelaşi lucru ca în grupul 10, dar le urmăreşti pe amândouă) dacă apeşi lin pedala valorile cresc proporţional şi când apeşi brusc se duce direct în 100 şi rămâne acolo. Deşi nu cred că asta este cauza pentru că atunci când indică corect ar trebui să tragă bine, dar logurile arată că trage cam la fel.

Tot din logul în mers mai reiese că ai suprapresiune cam pe toată plaja de turaţii şi N75 lucrează cam la limita limp-ului. Dacă geometria este ok atunci cel mai probabil că reglajul nu este ok. Încearcă să scurtezi puţin tija. MAF puţin obosit, dar până prin 3800 rpm indică bine, deci ar trebui ca în plaja 2000-3800 rpm să tragă bine maşina

 

BS003

Cu EGR anulat canitatea de aer măsurată este aproape ok. Cum era anulat EGR când ai făcut BS003?. Deci EGR nu prea ar închide cum trebuie.

Când s-a oprit motorul cum era EGR? În funcţiune sau anulat?

 

BS011 neschimbat. Probabil că neregularităţile alea sunt şi din cauza jocului de care pomeneai

 

Deci, încearcă să umbli puţin la tijă, să o mai scurtezi până obţii presiunea minimă în BS011 mai apropiată de presiunea atmosferică şi fă un BS003  cu EGR anulat din vacuum să vedem dacă cumva N18 scapă vacuum către EGR când ar trebui să fie închis

 

 

LE. Filmuleţ poţi să pui pe Youtube şi apoi pune link-ul aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns , maine incerc sa vad ce indica pedala, maine cumpar un senzor MAF nou , scurtez si tija si refac logurile ,intradevar in plaja 2000-3800 trage destul de bine, dar parca azi a inceput sa traga mai bine,in bs003 era obturat cu tabla, iar  cand sa oprit motorul in timpul testului era legat normal egr-ul ,eventual spunemi unde sa-ti trimit filmuletul sa-l vezi , are 35 mb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdată nu cred că este cazul să cumperi alt Maf.

Iar cu opritul motorului nu este nevoie de filmulet ca am mai întâlnit fenomenul descris pe aici, explicația este ca pe timpul BS003 turbina este comandată pe on deci presiunea maximă. Dacă este reglată greșit și face presiune mai multă creste cantitatea de gaze recirculate pe EGR on și duce la înecarea motorului (probabil ca ai observat că atunci când comută pe EGR on se oprește). Așa că ar trebui să scazi puțin presiunea maxima (să insurubezi puțin șurubul de stop). Treaba asta poate să apară și dacă evacuarea este puțin înfundată, dar pentru moment să zicem că n-ar fi asta. 

În graficul pe care l-am făcut în BS003 se vede că recircularea este puțin crescută (presupun ca motorul tau este un Euro3, motor AUY, sau ceva de genul), adică minimul ar trebui să fie pe la 250 si la tine tinde spre 200, dar nu mi s-a părut de speriat.

Deci asta ar fi, eu zic sa mai gadili puțin reglajele la turbină să pice minimul putin sub presiune atmosferică si diferența dintre On-off să nu depășească 180 mbari. Loguri si vedem cum evoluează (bs003 cu EGR activ)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara , am facut urmatoarele: demontat si curatat egr,am schimbat totusi senzorulMAF cu unul nou (PIERBURG) ,am insurubat putin surubul de stop, am scurtat putin si tija,motorul intradevar este euro 3 AUY, iar dupa reglaj  nu sa mai oprit in bs003 motorul, atasez si logurile dar din pacate inloc du grupa 010 am selectat 009 din greseala dar maine le refac logurile , in prima secventa inlog este viteza 3 si in adoua secventa este viteza 4.Multumesc 

LOG-01-003-009-011.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La logul în mers în afară de faptul că MAF măsoară mai bine acum în turaţii mari alte modificări nu prea văd. Aceeaşi suprapresiune şi N75 care lucrează la limita limp. Nu ştiu care este feeling-ul dar nu pare să tragă mai bine.

tr.3

tr3.thumb.jpg.e0681d0fb223a5cceb6f3e7ec5582dbc.jpg

 

tr4

tr4.thumb.jpg.23079101aa299b8af14c78596c391d00.jpg

 

tr.3 inainte de reglaj

tr3vechi.thumb.jpg.3923f55d5d36baeb86c3d132031c9e2c.jpg

 

BS011

bs011.thumb.jpg.f6b67d39bb00f7fd017d1c5c33b96aaf.jpg

Aici valoarea minimă nu s-a modificat, în schimb a scăzut destul de mult valoarea maximă de pe la 200mbari la 122 mbari. Au dispărut nereguluarităţile din partea de jos. Acum nu-mi dau seama de ce cu o asemenea diferenţă de presiune, mică, totuşi în mers face suprapresiune.

 

BS003

bs0003.thumb.jpg.d503e5512c3f04067bf371e49e3e9c8e.jpg

 

Valoarea maximă este ok acum. Totuşi valoarea minimă a rămas cam tot aşa, adică ai recirculare cam măricică. De data asta nefiind presiunea mare pe turbo on  probabil cauza trebuie căutată în altă parte sau dacă reuşeşti să aduci reglajul turbinei în limitele corecte şi rămâne tot aşa se va putea remedia problema asta prin montarea unei şaibe cu gaura mai mică (se găseşte pe original).

 

Câteva concluzii:

- nu cred că nu trage bine din cauza turbinei. De pe la 1700 rpm turbina face suficientă presiune şi MAF indică o cantitate corespunzătoare de aer.

- nu prea este concordanţă între BS011 şi logul îm mers, nu-mi dau seama de ce. Şi BS003 ar indica o suprapresiune pe turbo on, dar care nu prea este.

- indiferent de motivul pentru care nu trage trebuie să o mai reglezi măcar pentru a te îndepărta puţin de limp-mode, altfel mai devreme sau mai târziu se va întâmpla

 

Ce ar fi de făcut? Eu zic să pui la loc şurubul de stop şi să mai scurtezi tija astfel încât să ajungă presiunea minimă pe la 945-950mbari şi diferenţa on-off la 160-180 mbari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara .si multumesc pt. raspuns. Am facut urmatoarele :confectionat o saiba cu o gaura mai mica la recircularea gazelor,am pus inapoi surubul de stop, si am scurtat tija cu o tura,trage un pic mai rau ca ieri si pe la 2000 si ceva de ture limp.atsez logurile sunt facute la viteza 3. 

log-003.csv log-003-010-011 .csv log-011-.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi că ai făcut ceva diferit la salvarea logurilor pt. că acum sunt valorile împrăştiate rău. Le-am păcălit cumva (plimbate prin notepad şi ceva editare manuală).

 

 BS003 arată aprope bine. Doar valoarea maximă este puţin mărită dar nu cred că trebuie să faci caz de asta.

bs003.jpg.a8d153203a488f2bb4b89d8593b8050b.jpg

BS011

Exceptând neregularităţile alea aş zice că reglajul a fost ok

bs011.thumb.jpg.8a3356fdebc298b13c17f2df90e79551.jpg

 

Logul în mers

Este aproape la fel cu celelalte doar că aici a apărut picătura care a umplut paharul şi care a dus la limpmode.

Sincer nu-mi explic două lucruri:

1. de ce cu BS011 care arată foarte diferit logul în mers arată aproape la fel?

2. de ce cu un BS011 cât de cât ok face suprapresiune şi nu se corectează?

O explicaţie posibilă ar fi că geometria agaţă undeva. Ai încercat să separi pârghia geometriei de cea a actuatorului şi să vezi dacă merge cursiv şi fără zgomote?

3-10-11.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da mergge foarte usor eu ma gandesc nu cumva sa fie infundat intercoolerul sau catalizatorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalizatorul nu cred. Viteza gazelor evacuate ar fi fost micşorată şi n-ar mai fi făcut presiunea necesară.

Intercooler-ul iar nu cred că este pentru că senzorul de presiune. MAP, este montat la ieşirea lui spre admisie. Dacă ar fi înfundat ar indica o presiune mică.

Ce mi se pare cel mai ciudat este că deşi data trecută ai limitat destul de mult presiunea maximă în mers a făcut aceeaşi presiune. Ar fi interesant de văzut la ce limitare a presiunii maxime o să ai o presiune mai mică în mers. Ai putea încerca şi asta adică să înfiletezi şurubul limitator până când în mers presiunea măsurată nu o depăşeşte pe cea prescrisă. Sau mai înainte încearcă cu vacuumul scos de la turbină. În situaţia asta ar trebui să intre imediat în limp pentru subpresiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok . multumesc  miine incerc si revin cu detalii

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am si eu o problema cu un 1.9 TDI BLS

De curand, la rece se aude un huruit zici ca e bormasina in gol de la turbina,

si de asemenea daca o calc tare si o las, pe la 2000 de ture se aude ceva metalic cum se freaca, zici ca nu ar avea ulei 2 rotite, ce suspectez sa fie actuatorul de la turbina cand da drumu la presiune

Sunetul de care vorbesc se aude in video https://www.youtube.com/watch?v=CxXM_roqqWs dar trebuie ascultat cu atentie, in realitate se aude mai tare

 

Mecanicul la care am fost a zis ca asa mai fac ele dupa un timp, si singura solutie e o reconditionare, recomandata pentru ca pierde ulei pe la turbina

 

 

Am facut un logging in mers sa vad cum trage, eu simt ca trage la fel, dar nu pot sa-mi dau cu parerea la grafic, vad ca totusi valoarea actuala se duce cam sus peste cat era teoretic

Se vede ceva rau pe grafic?

 

Mentionez ca masina are stage 1, asa am cumparat-o

 

 

Capture.PNG

Modificat de theoverlord
specificat stage 1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După cum descrii situaţia, problema ar  fi uzura axului turbinei. Trebuie recondiţionată şi nu ar trebui amânat pentru că oricând la o suprasolicitare se poate rupe şi distracţia poate fi costisitoare. Nu neapărat apar probleme de putere, iar pe grafic este nomal ca la începutul solicitării să apar un spike peste specificat. Problema este când acest spike este lung şi presiunea măsurată nu revine în apropierea celei specificate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara azi am schimbat doar actuatorul de la turbo cel vechi era cam ruginit ,la surubul de stop inca nu am umblat doar la tija actuatorului , trage cu mult mai bine masina parca asa incu nu a mers niciodata ,( am pierdut siguranta de la tija actuatorului  dar o sa pun eu o sigranta acolo ,fara siguranta am facut testul) las si niste loguri , maine umblu si la surubul de stop si fac testul si fara vacum conectat .

On 02.02.2021 at 20:06, lupo_bv a scris:

Catalizatorul nu cred. Viteza gazelor evacuate ar fi fost micşorată şi n-ar mai fi făcut presiunea necesară.

Intercooler-ul iar nu cred că este pentru că senzorul de presiune. MAP, este montat la ieşirea lui spre admisie. Dacă ar fi înfundat ar indica o presiune mică.

Ce mi se pare cel mai ciudat este că deşi data trecută ai limitat destul de mult presiunea maximă în mers a făcut aceeaşi presiune. Ar fi interesant de văzut la ce limitare a presiunii maxime o să ai o presiune mai mică în mers. Ai putea încerca şi asta adică să înfiletezi şurubul limitator până când în mers presiunea măsurată nu o depăşeşte pe cea prescrisă. Sau mai înainte încearcă cu vacuumul scos de la turbină. În situaţia asta ar trebui să intre imediat în limp pentru subpresiune. 

 

LOG-01-003-010-01103.02.2021.CSV LOG-01-003-xxx-xxx.CSV LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În topicul unde este descrisă reglarea turbinei erau câteva observaţii la care nu ai fost atent:D

 

On 8/31/2014 at 11:01 PM, Rune said:

Se demonteaza actuatorul complet- eventual deblocare/verificare.*

Parghia geometriei se unge de jur imprejur, acolo unde intra in turbo, cu vaselina de cupru (ori alta vaselina ce rezista la peste 1000°C) vaselina normala coxeaza si blocheaza!!

On 8/31/2014 at 11:01 PM, Rune said:

*Verificarea se poate efectua cu ajutorul unei pompe de vacuum (VAS 6213 sau echivalente). Daca nu exista posibilitatea folosirii unei astfel de pompe se poate lua o seringa de 50ml, caruia i se ataseaza un furtun(se verifica sa nu fie scapari de aer la imbinarea seringa-furtun) si apoi se monteaza pe actuator si se verifica daca actuatorul functioneaza

 

On 8/31/2014 at 11:01 PM, Rune said:

***!!Atentie!! Saiba se poate pierde foarte usor, gasirea uneia identice fiind o situatie dificila. Pentru a nu intampina aceasta problema, legati saiba cu o sarma/ata asfel incat sa fie vizibila/recuperabila.

 

Acum la logul în mers se vede o uşoară îmbunătăţire a evoluţiei curbei presiunii, dar încă eşti foarte aproape de limp.

3-10-11-1.thumb.jpg.ea1d43c4df8e90e46682626aa4fd745e.jpg

3-10-11-2.thumb.jpg.b009c1f21fb5b84329411a31464753b8.jpg

 

Este din cauza diferenţei prea mari între on/off după cum se vede în BS011 care este de vreo 225 mbari

bs-011.thumb.jpg.7e3b91cea94f84a9a501b5d68b58832c.jpg,

Ar mai fi problema aia din partea de sus care ar semăna cu o scăpare de vacuum, dar dacă mai scazi presiunea s-ar putea să se remedieze

 

În BS003 este ok. Presupun că ai încă şaiba cu gaură redusă pusă pentru că valoarea minimă indică o recirculare mai scăzută

bs-003.thumb.jpg.780ec60a61ab79cde2577a164eca4114.jpg

 

 

Acum cred că ar trebui să mai înşurubezi şurubul de stop astfel încât diferenţa dintre on/off să fie undeva în jur de 180 mbari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara , am insurubat un pic surubul te stop , atasez logurile, multumesc.

 

LOG-01-003-04.02.2021.CSV LOG-01-003-010-01104.02.2021.CSV LOG-01-011-04.02.2021.CSV

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!