Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

On 12/14/2020 at 9:51 AM, ssilv said:

Am mai observat ca am versiunea pentru motorul ACV a valvei N95: 701 906 283

Este foarte ciudată treaba pentru că ACV are turbină cu westgate, iar AHY cu geometrie şi prin urmare funcţionarea N75 este total diferită (tocmai mă pregăteam să-ţi explic cum să demontezi N75 să-l cureţi, numai că pe ăsta de la westgate nu l-am disecat niciodată). Acum logurile în mers arată ok, nu mai este pericol de limp, duty cycle este  cu toate că BS011 este un pic ciudat. Nu prea înţeleg cum de merge cu N75 ăla (o explicaţie ar fi că până la urmă tot o electrovalvă este chiar dacă una merge pe presiune iar cealaltă pe vacuum), dar eu zic să îi pui un N75 de care trebuie,

O treabă la fel de curioasă este că intrând într-un program de piese la AHY scrie că este folosit şi pe ACV şi la cel de pe ACV pe AHY, dar este vorba de codul celălalt 1H0906627A, deci ar putea fi compatibile cumva sau au fost şi ACV-uri cu geometrie variabilă. La fel de bine s-ar putea să fie o greşeală.

În Elsa programul original de piese vw lucrurile sunt clare, adică exact ca în link-ul indicat de tine adică:

  •  701 906 283 pentru ACV
  •  1H0906627A pentru AHY,

Acum faci cum crezi, din logurile în mers reiese o funcţionare ok, dacă eşti mulţumit o poţi lăsa aşa. Dacă vrei să fie ca la carte cumperi un N75 specific, pe Pierburg este ok.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În linii mari nu arată chiar rău. Presiune puţin cam întârziată, overboost puţin cam lung. MAF ok.

Ce te deranjează la maşină?

3-10-11.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut unele reparatii la injectoare  si am vrut sa vad cam care ar fi si comportamentul turbinei care face ca o sirena de salvare  .... mai ales cand este rece .

Tubulatura de aer, admisia , EGR , clapeta , Racitorul de gaze nou , toate garniturile noi  ( motorul a fost dat jos).

Problema cea mai mare este ca desi nu da fum  deloc  la relanti are un miros  puternic intepator  de motorina nearsa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă face ca sirena de multă vreme poate intra la capitolul "aşa face ea"  (recondiţionare defectuoasă, etc), dar dacă a început să facă de la un timp ar trebui să iei în considerare recondiţionarea turbinei pentru că se pot întâmpla chestii nedorite cum ar fi ruperea axului turbinei.

Mirosul înţepător nu este de la turbină. Poate fi de la injectoare, EGR, etc. partea de ardere a combustibilului în general. Aer are suficient.

Încearcă să faci BS011 şi BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiind motorul dat jos de pe mașină am verificat fiecare componenta în parte inclusiv turbina care parea proaspăt recondiționata fără joc în ax fără consum de ulei dar zgomotul este prezent de mult timp, axa came noua plus compensatori și cuzineți... piesele de reglaj injectoare plus oringuri noi. Injectoarele au fost recondiționate la Mărăcineni dar au fost schimbate doar tijele (presupun eu ca diuzele creează problema mea) dar asa se repara acolo. 

Toate operațiunile le am făcut în regie proprie la un atelier de încredere. Am sa revin cu logo-urile BS003, BS011 Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR funcţionează corect, deci nu el este cauza mirosului înţepător. Aici pot fi mai multe cauze posibile (injectoare, avans greşit), dar depăşeşte cadrul discuţiei. Este un topic fix pentru problema asta

https://vwforum.ro/topic/129852-gaze-de-esapament-cu-miros-puternic/?tab=comments#comment-2869154

bs003.thumb.jpg.61620b27a4322ead76416c6b8f7edf59.jpg

În BS011 se observă atât probleme de vacuum (săgeţile albastre) cât şi de geometrie ancrasată (săgeţile roşii). Problema poate fi numai de geometrie ancrasată, dar eu zic să verifici vacuum-ul prima dată

bs011.thumb.jpg.2de7a936ed75ce23f9a8ccf7f96727af.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna ziua,am un sharan 1,9 tdi 2001,sw cans mi-au schimbat garnitura de chiulasa parca nu mai trage ca inainte.am facut log in mers,va rog sa ma ajute cineva cu o interpretare,egr e anulat pana va fi dat jos si curatat.va multumesc anticipat

LOG-01-003-010-011.xls LOG-01-003-xxx-xxx.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am adaugat un log de astazi din treapta 3. 

Ceva ciudat pe aici ? 

Intreb pentru ca sunt anumite momente in care masina are fum albastriu pentru o perioada scurta de timp, iar la relanti exista o oscilatie / trepidatie

log treapta 3.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@teodor72Logul în mers nu prea arată bine: presiune cam târziu, un spike mare şi lung după care o cădere de presiune. Probabil geometria, dacă făceai BS011 poate se vedea ceva. MAF este ok. De ce ai făcut BS003 dacă EGR  este anulat?

3-10-11.thumb.jpg.e0476025901f92f03aac2faf1753dc72.jpg

On 12/23/2020 at 5:55 PM, Twixcrst said:

Ceva ciudat pe aici ?

Da, logul tău:)). Dacă te uiţi la ultimele postări o să vezi că nu prea este genul de log pe care îl aşteptăm pe topicul acesta. Aşa din ce se observă face presiune târziu spre 2500 rpm. Citeşte Recommended posts

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am observat si eu structura diferita a logului, cu toate ca am urmat pasii din acel PDF folosit drept ghid.

Ori nu salveaza vcdsu corect eu am omis eu ceva, o sa revin 🤗 

 

EGR iti pare ok ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu se poate vedea asta. Fă şi logurie în BS011 şi BS003. În BS003 se vede funcţionarea EGR. Vezi poate este vreo setare pe undeva, nu-mi dau seama de ce iese aşa logul în mers.  Aşa este foarte greu de interpretat în primul rând pentru că se măsoară din 300 în 300  rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa-l fac cum am citit aici, nu sant de neserie, am un tester doar sa citesc daca apare ceva eroare. Pot sa incerc sal mai fac odata in bs011. Mii de multumiri pt raspuns

Modificat de lupo_bv
eliminare quote care nu era necesar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logul a fost ok, doar că trebuie selectat grupul 011 în loc de 003 care nu are relevanţă EGR fiind anulat. (are şi BS003 relevanţă când este EGR anulat pentru că astfel se verifică dacă anularea a fost eficientă. Adică să zicem că îl anulezi din vacuum, dar de fapt EGR este blocat şi nu închide.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri m-am bagat sub masina si abia am putut trage tija aia de la actuator in jos, se misca foarte greu. Cand au dat jos chiulasa sa fi miscat ceva prin turbina? Cand am duso tragea de rupea, acuma, cum ai spus, abia pe la 2500 incepe. 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este facut pe 003/ 010/011 - exact asta este ordinea din secventele respective. 
Dar o sa revin cu ceva mai concludent curand.

 

Modificat de lupo_bv
eliminare quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, teodor72 said:

Ieri m-am bagat sub masina si abia am putut trage tija aia de la actuator in jos, se misca foarte greu.

Ca să-ţi dai seama cum merge geometria, tija trebuie separată de geometrie pentru că actuatorul are şi un arc şi nu-ţi poţi da seama. Nu prea avea ce să deregleze la turbină decât dacă nu a avut mecanicul vreo curiozitate şi să fi umblat la reglaje. Verifică în primul rând vacuum-ul. Dar cel mai bine fă un BS011

 

Valabil pentru toată lumea: evitaţi să folosiţi butonul ăla de Quote/citare. Folosiţi-l doar dacă vă referiţi la o postare destul de veche. Dacă este cu una sau două postări mai sus nu are sens. Puteţi să-l folosiţi şi pentru o postare mai recentă dacă vă referiţi la un anumit aspect (cum am făcut eu mai sus). În rest folosiţi @ înaintea nickname-ului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie convertit, îl recunoaşte office.

Se observă nişte posibile probleme de vacuum, vezi săgeţile.

BS011.thumb.jpg.ddd5a3fb9030c9c6a1504c9c9b0a5390.jpg

 

Posibil să ai şi ceva probleme de etanşare a tubulaturii de pe admisie între turbină şi motor. Din BS003  se observă că prin MAF trece mai mult aer decât ar putea să intre în motor

bs003.jpg.03c1dfb621c567e1b58695ca2506dc64.jpg

În primul rând ai nevoie de un manometru de vacuum cu care să verifici dacă pe timpul Turbo On ai -600-700 mbari la actuator şi apoi să verifici toate îmbinările tubulaturii de admisie.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stutul acela de la pompa tandem are un joc exagerat, posibil si de acolo problema de vacum? Ma si pun sa verific tubulatura de la admisie. Multumesc pentru sfat, o sa revin dupa ce gasesc ceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, teodor72 said:

Stutul acela de la pompa tandem are un joc exagerat, posibil si de acolo problema de vacum?

Da, este o problemă destul de cunoscută, unii colegi au rezolvat-o prin lipire cu poxipol

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat toata tubulatura,na-m gasit nici o problema.la intrare in n75 are vacum bun pare,se si aude tare cum trage aer.o intrebare laica,n75 nu poate fi de vina?a mai fost schimbat acum 4 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipeste stiutul cu poxilina, rezolvi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!