Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut , 

In weekend am facut niste teste pe turbo , pentru ca mi se pare ca nu trage asa bine , mai ales la turatii mici  . 

Pe grafic se pot vedea accelerari de la 0 - 100 km/h in treapta a 2-a si a 3-a (turatia pana la 4000 rpm). Linia verde e presiunea specificata si linia galbena e presiunea masurata.

   Captureturbo.thumb.JPG.63b76076ce108cdc2197c784f38fd265.JPG

Am mai adaugat si 2 fisiere de date pentru 2 accelerari similare. Pentru clarificari : am facut testele cu masina in afara localitatii pe un drum putin circulat.

L.E. Am pus datele din al doilea log .cvs in grafic 

image.png.1266ce2f3f1ecc2f78d65c5c231566b6.png 

Intrebarea mea este daca turbina functioneaza corect ?

LOG-01-001-011-003.CSV LOG-01-001-011-004.CSV

Modificat de red_runner
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Ma confrunt cu o problema la un VW t5 2008 130 cp BNZ, schimbat turbina(reconditionat la TG mures), n75 nou, maf probat cu altul de pe alta masina, probat si fara maf, intra in limp mode cand vreau sa o sprintez si cand ajung la limita a 135 Km/h.

Din ce am vazut in log turbo, atinge presiunea dorita apoi incepe sa scada chiar de cerinta este aceeasi de motor,

Mai am nevoie de o idee ca ale mele aproape ca s-au terminat.

Atasez un log, mai relevant este intre casutele 890-904 unde se cere 2000, turbo ii da 2000 apoi incepe sa scada...

vw t5.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Malita Florin

Salutare , legat de loguri pe masinile mai noi nu prea am vazut comentarii ...cele cu protocol UDS ..la care logurile se fac din advance measuring blocks...unde nu mai ai BS003 si BS011

Are cineva loguri model ...de atasat aici? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

brd tr 3.xls brd tr 4.xls

Cum vi se par aceste loguri? Dupa mine zic ca ar trebui turbina jos si curatata, pe a-1-a si a-2-a e moarta, abia demareaza si cu a-3-a dupa cum se vede si in loguri abia dupa 2300rpm incarca cum trebuie.. la a-4-a are timp mai mult si o incarca mai repede dar mai in timp.

Masina in cauza este un audi a4b7 2.0brd cu filtru anulat, si cu egr on, avand putere stock 170cp.. dar dupa mine nu cred ca are mai mult de 130cp. Demareaza lent si in lung. Pareri?

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

personal cred ca o curatare de geometrie nu ar fi benefica,din contra e posiibil sa incarce chiar mai greu sau sa apara underboost in turatii mai mari

momentan zic sa nu iti bati capul cu curatatul turbinei,deja face 2000mb la 2000 de tr ceea ce e bine....ca nu urca repede in ture e alta treaba,eu as banui injectoarele,chiar daca au valori bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndreiSKD

Nu ECU cere valori mai mici decât măsoară senzorii ci senzorii citesc valori mai mari sau mai mici decât cere ECU:). În anumite limite este normal şi chiar pe diferenţele astea se bazează diagnosticarea. După cum arată logul pe 3-10-11 aş zice că trebuie curăţată turbina, dar pentru mai multă exactitate fă şi logurile pe BS003, BS011, detalii AICI.

Celălalt log depăşeşte cumva tema acestui topic. Ţi-am ataşat un document unde poţi vedea care sunt valorile care ar trebui să fie pe canalele 008 şi altele cu pedala la podea. Din ce scrie pe acolo ECU tău nu este reflash-uit.

Despre bule ai AICI un topic

@FeryGL

Logul pe 3-10-11 arată foarte bine. Debitmetrul pare puţin obosit, după 3100 rpm măsoară mai puţin decât este specificat

@Malita Florin

Vezi mai jos

@red_runner

Refă logurile pe canalele 3-10-11 ca să vedem şi când ai apăsat acceleraţia la podea. Fă şi BS003 şi BS011

@Reset00

Greu de interpretat logul tău. Ca să se determine cauza trebuie log în mers pe 3-10-11 şi două loguri pe loc în BS003 şi BS011. Detalii AICI

@kosmyn_aurel89

După cum zice şi Ionut posibil să fie în altă parte cauza. Ca să fii sigur fă şi BS011  şi BS003  ca să fii sigur că nu ai treabă cu turbina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, azi m-am trezit din nou cu un limp mode,a inceput sa dea in nas masina cand sa schimb din treapta 2 in 3 apoi direct limp mode.Eroare 17965 deviatie pozitiva,Geometria incastrata nu este sigur ca acum 1 luna juma a fost curatata.Poate da aceata eraoare de la valorile din reglajul actuatorul?950- cu 1300?Sa ma apuc de reglaj la ea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

claudiu tudorita

Salut incearca sa cureti senzorul map

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE!!

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Salut,am revenit cu niste loguri,Am unblat la surubul limitator si l-am strns putin pentru a scadea presiunea aceea mare care o aveam in bs011, acum este ok  pe tester dar mi-a dat iara un limp mode,si am facut si un log in mers si mi se pare destul de mare.Ar m-ai fi trebuit sa reglez si capsula sau la ce am gresit?

LOG-01-003-010-011-24.03.xls LOG-01-003-010-011-26.xls LOG-01-003-xxx-xxx24.03.xls LOG-01-011-xxx-xxx24.03.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

24 minutes ago, muti1 said:

Ar m-ai fi trebuit sa reglez si capsula sau la ce am gresit?

nu am urmarit ce probleme ai,dar in felul asta nu mai iesi la capat...limp mode vine de la o geometrie murdara&blocata,de la reglaj incorect sau de la map

in momentul cand reglezi o turbina te asiguri ca geometria e curata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut geometria am curatat-o acum 4 saptamini, deci este curata,aveam presiune prea mare in bs 011- era 950-1300,si am inteles ca prin insurubare a surubului limitator scad presiunemare,Asa am si facut de am scoso la 1150.Doar ca acum imi da everboost in log mers.

 

Modificat de lupo_bv
quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum eu nu vad necesar reglarea unei turbine daca nu ai inlocuit vreo componenta a acesteia

nu mai da quote postului anterior

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minute în urmă, muti1 a scris:

Salut geometria am curatat-o acum 4 saptamini, deci este curata,aveam presiune prea mare in bs 011- era 950-1300,si am inteles ca prin insurubare a surubului limitator scad presiunemare,Asa am si facut de am scoso la 1150.Doar ca acum imi da everboost in log mers.

 

Salut!Din experiența mea, pot sa te asigur ca,din cauza reglarii/dereglarii surubului de stop,nu o sa iei niciodata limp mode pe deviatie pozitiva, ci doar pe deviatie negativa,daca surubul de stop este prea infiletat,dar foarte rar se intampla asa ceva.Daca,in cazul tau,masina mergea bine si nu ai avut probleme cu ea,nu ai umblat la reglajele turbinei,ar fi trei situatii:ori nu ai curatat cum trebuie turbina,ori in urma curatarii ai montat o gresit (am gasit una in care stiftul de pe carcasa nu mai era intrat in locas,era tasat si deviat,si puteam sa desfac surubul de stop la maxim ca tot nu facea presiunea necesara),ori map ul cu probleme.Dupa curatarea turbinei,ti s au modificat valorile in bs 011on/off?Din log urile de mai sus,bs 011of nu este in regula,este cu 10-20 mb peste presiunea atmosferica vazuta in log ul 03-10-11. (bs011off 969,presinea atmosferica 948/958).Daca geometria este curata,deci nu agata,montarea ,dupa curatare, a fost facuta corect,map ul este in regula,trebuie sa aduci valoarea bs011off cu10-20mb sub presiunea atmosferica din zona ta,prin lungirea tijei actuatorului, și o sa scapi de limp mode.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@evolkswagen

Salut, inainte de curatare turbo nu am  umblat la reglaje,si aveam valoare de on 1264 si off 975.Dupa curatare de geometrie aveam valori de 1336 on si 958 off.Si acum cand am facut reglajul la surubul limitator am verific cum misca tija de la geometrie si merge foarte usor.Doar am observat ca dupa ce am umblat la surub au crescut valorile lapresinuea turbo ,pe care nu o aveam inainte.Ca sa ma intelegi uitate te rog cateva posturi mai sus ca am loguri la fiecare etapa.Parerea ta este ca ar trebui sa lungesc tija la actuator?acolo nu am umblat inca.Daca lungesc tija va scadea din presiunea actuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scapi de limp mode,din cauza deviatiei pozitive,trebuie ca geometria sa nu agate si in bs 011 off,valoarea sa fie cu ~20 mb sub presiunea atmosferica din zona ta.Te uiti pe canalul 010 si o sa vezi presiunea atmosferica,asta daca maf ul functioneaza corect.Valoarea din log de 94 la n75(ultima coloana)inseamna ca tija actuatorului este(ar trebui sa fie)extinsa la maxim,deci zero vacuum pe actuator.Pentru a scadea presiunea din turbina,in log,trebuie ca  vanele sa fie mai deschise,tija actuator mai lunga.Daca zici ca nu s a umblat la reglaje,nici inainte sa ajunga masina la tine, inseamna ca geometria este blocata si nu da voie tijei actuatorului sa deschida vanele la maxim.Normal,cu motorul oprit,tija actuatorului trebuie reglata sa duca parghia de actionare a vanelor la maxim.(cam greu cu turbina pe masina la tipul tau de motorizare )Asa vei scapa de limp mode pe deviatie pozitiva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muti1

După cum spune colegul @evolkswagen şi după cum scrie şi în tutorialul de AICI după fiecare intervenţie asupra şurubului trebuie să se intervină şi asupra tijei. Faptul că nu este în regulă se vede şi din BS003 unde se observă că atunci când EGR este deschis intră prea mult aer. Poate să fie din cauza şaibei cu gaura redusă, dar dacă logul este făcut în aceleaşi condiţii cu cel vechi tot este o diferenţă. Pun aici atât logul vechi cât şi cel nou în BS003.

Vechi

406407059_3-3-201911-16-03AM.jpg.5df6cdd66921da8b74ff69357022b3ce.jpg.fe9fee642fe509ed6c8b37588f250527.jpg

Nou

1519987716_3-27-20199-36-05AM.jpg.aabed1439bc37d3576b202aa7f2cf82c.jpg

După cum vezi ceva s-a întâmplat atât în partea de sus unde a scăzut cantitatea de aer care intră cu EGR închis complet, dar şi în partea de jos unde cu EGR deschis intră mai mult aer. După ce reglezi tija vei vedea că se vor modifica şi valorile astea.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Salut, reglajul la surub l-am facut dupa acel tutorial, doar ca mi sa parut ciudat ca odata cu scaderea presiuni mari la mine nu scadea si presiunea mica.Oricum am sa incerc sa lungesc tija atunci pina am sa ajung la o valoare de -20 presiunia atmosferica cum zicea si colegul mai sus.Doar ca la mine-n zona este 950 presiuena atmosferica, eu ar trebui sa cobor la 930?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suciu_costel_71

salut ...va rog o interpretare la acest logo facut de un prieten masina e skoda octavia cod asv(e din ce in ce mai puturoasa... foarte des in ultima luna urca greu in turatie...a doua zi merge mai bine...turbina a fost inlocuita in ianuarie 2018 cu una reconditionata) multumesc anticipat!   scuze daca am gresit!

LOG-01-003-010-011 (1).csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din păcate nu se poate spune nimic despre log deoarece este făcut în limp mode. Să îl repete după ce opreşte maşina şi o reporneşte. Dar în cazul ăsta cele mai relevante sunt logurile în staţionare pe BS003 şi BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salu, am reusit sa muncesc pe la tija de la actuator,din pacate nu am reusit sa scad valoarea mica deloc,am dat pina la 4 rotiri complecte si nimic,am facut test cu ea la patru filete si era extrem de puturoasa asa ca am infiletat inapoi , iar apoi am lungit tija cu o juma de tura.Atasez logurile.

LOG_01_010_011_003.xls LOG-01-003-010-011-2903.xls LOG-01-003-010-011-2903-2.xls LOG-01-011-xxx-xxx29.03.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/27/2019 at 10:03 AM, muti1 said:

Salut, reglajul la surub l-am facut dupa acel tutorial, doar ca mi sa parut ciudat ca odata cu scaderea presiuni mari la mine nu scadea si presiunea mica

Dacă se umblă numai la şurub nu are cum să scadă presiunea mică (tija stă sprijinită pe şurubul de stop numai când este acţionată la maxim deci când vanele sunt închise şi presiunea este maximă ). Afirmaţia de acolo cred că este valabilă numai împreună cu fraza următoare care spune că orice intervenţie la şurub cere şi o intervenţie la tijă.

Hai să vedem ce s-a întămplat după ce ai umblat la şurub şi după ce ai lungit tija cu o jumătate de tură. După cum vezi diferenţele sunt destul de mari

3-10-11.thumb.jpg.b7f0d26d89d1bc2a57e2e94742933b8d.jpg

Aici se vede că te-ai îndepărtat de limp (linia mov), iar presiunea este aproape ok (linia verde). Primul grafic arată ceva mai ok, al doilea parcă ar fi ceva lipsă vacuum, dar poate nu au fost făcute chiar în aceleaşi condiţii

bs011.thumb.jpg.7426cf9f1306ad0f35608920ad9fe65d.jpg

Aici se vede că nu prea a influenţat presiunea mică în schimb a micşorat-o pe cea mare. Nu prea îmi explic, dar dacă o jumătate de tură a avut efectul ăsta îţi dai seama 4 ture....Stau şi mă gîndesc dacă nu cumva ar fi trebuit să umbli doar la tijă, nu şi la şurub. Acum diferenţa este de aprox 120 mbari care este cam mică, nu prea arată ok mai ales partea crescătoare (poate probleme de vacuum, nu-mi dau seama exact)

bs003.thumb.jpg.bf6dbc4587de5900b0b0525febecd0b6.jpg

Şi aici s-au întâmplat modificări în sensul că partea de sus a ajuns unde ar trebui, iar partea de jos probabil că arată aşa din cauza şaibei (ar trebui să fie pe la 200 şi ceva). Cred că ai putea să o scoţi acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

La logurile in mers ce am sesizat si eu este ca la primul cand mi-a scazut presiunea  si valoare de la maf a fost mai mica de 850, posibil mizerie sau un contact prost in acel moment, pentru ca in logul 2 am vazut ca a fost ok maf.Interesant este ca daca reglez si la tija de la actuator tot la presiunea mare se schimba valorile exact ca si cum as regla la surubul limitator.Cred ca am sa incerc sa mai scurtez tija tot cu o jumatete de tura,in felul acesta voi ajunge la 11xx pesiunea mare.Sau sa lungesc surubul limitator cu un sfert de tura?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca la lungirea tijei nu scade si valoare la turbo of ,inseamna ca ,ori este geometria blocata in partea de jos,ori s a montat ceva gresit dupa curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!