Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Las-o asa, cand merge bine nu te apropii de nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, lupo_bv said:

Fă şi un log pe grupurile 003 şi 010 să vedem şi MAF-ul

Cu OBD11 poţi face teste pe turbină şi EGR (echivalentul la Basic settings în grupurile 011 şi 003 cu vcds)?

Da, poate face tot ce face vcds, chiar si long coding (mai putin limitarea despre care am pomenit, ca in live data nu permite monitorizarea simultana decat a 8 valori, pe care le-am "ocupat" cu canalele 10 si 11).

 Ce teste ar trebui sa fac pe EGR si turbina in Basic setting?

O sa revin cu un log pe grupurile 003 si 010 acum in weekend, sa dau o fuga pe autostrada ca sa-l fac.

Modificat de dasefx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@muti1

Deocamdată nu mai umbli la nimic. Doar logurile să vedem dacă stai bine cu recircularea. Dacă aici nu sunt probleme nu ai motive ca să umbli la nimic (presupun că acum ai garnitura cu orificiul redus). Logul în treapta a 4-a este mai mult pentru curiozitatea mea.

@dasefx

Intri în Basic settings şi acolo pe grupul 003 pt EGR sau 011 pt turbo (pe rând nu amândouă odată). Acolo ori are un buton de on/off ori porneşte singur testul. Ar trebui să se tureze motorul singur la 1400 rpm (se va aprinde intermitent spirala de bujii în bord, dar nu te îngrijora, aşa trebuie să facă) şi periodic să comute între on şi off (adică EGR deschis respectiv închis, la fel şi la turbină). Îi dai să facă log, laşi vreo 6-7 cicluri de on/off, apoi pui fişierele aici. Dacă citeşti câteva pagini în urmă o să vezi care este rostul acestor două loguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În BS003 valoarea mare (cu EGR închis) este prea mică, ar trebui să fie undeva pe la 480. Asta înseamnă că intră prea puţin aer în motor. De obicei asta se întâmplă când EGR nu mai închide bine şi atunci recirculă gaze şi când nu ar trebui să facă. Deci aici în primul rând desfăcut şi curăţat  EGR

2143257360_2-22-201910-06-50AM.jpg.7f1182ec0e2beb314f2b83bb908513f4.jpg

În BS011 se vede că nu prea mişcă geometria decât foarte puţin. Probleme de vacuum şi/sau geometrie ancrasată. Dar prima dată verifică vacuum-ul, ancrasarea ar putea să fie un efect secundar al faptului că nu s-a mai mişcat pe toată plaja.

1426442490_2-22-201910-05-56AM.jpg.9b6ca9315fa461d7cc337e844cf36843.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Uneori , la drum lung apare aceasta eroare.Se aprinde spirala si masina intra in limp mode. Daca opresc si repornesc masina, eroarea dispare, masina trage din nou.

Am facut log in mers pe grupurile 10-11. Atasat este log-ul. ( poate nu este facut bine...sunt mai multe grupuri deodata etc ) Daca totusi se pot culege ceva informatii, astept pareri.

Este vorba despre un vw passat 2.0  , an 2007 BMR cu dsg.

 

Multumesc.

Capture44.JPG

Capture4455.JPG

LOG-01-010-011-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Atasez si eu un log de pe un Golf 2.0 BKD. Nu stiu sa interpretez exact graficele, dar mi se pare dubios ca EGR nu urmeaza curba specificata, e similara cu cea de la MAF. Ma gandesc ca e un furtun de vacuum sau EGR blocat.  De asemenea, am impresia ca turbina intra putin cam brusc in jur de 2100rpm, nu sunt sigur daca e normal, am masina de aproximativ 5000km.

Graficele sunt facute in treapta a 3-a, respectiv a 4-a.

image.thumb.png.14c9c7311756ea9ca4cfdc89785901f1.pngimage.thumb.png.3cce5f9549ce2e8da1a032c8f114175c.png

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de lenesul.fs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Ma poate ajuta cineva cu interpretarea log -ului pentru a gasi solutia la problema limp modului cand e motorul rece si ajunge pe la 3000 rpm? Dupa restart trage iar o perioada. La inceput eroarea aparea foarte rar(1-2 an), acum apare de fiecare data cand e motorul rece si incerc sa urc un deal. Ieri a  aparut si dupa ce a ajuns la 90C temperatura. Am un passat AVB 101CP.

Sunt binevenite si eventualele sugestii de diagnoza pt a identifica problema.

Multumesc anticipat!

 

LOG-01-003-010-011.CSV

53259876_398773380880946_3604648498277908480_n.jpg

Modificat de stefanosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Vreau sa fac si eu un log pe masina din semnatura dar tot citind pe aici am inteles ca la masinile de 105Cp si 6 trepte log-urile se fac in treapta 4 si 5. Este corect?

Pana la urma in ce trepte sa fac si in ce plaje de turatii? Pe canelele 003, 010, 011?

Apropo nu vreau sa fac log-uri de plictiseala.... masina respectiva vine dupa un passat intermediar de 90cp care mi se pare ca are cuplu(bagat in scaun) mai mare decat skoda de 105.

Multumesc anticipat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te baga in scaun ca nu are 4x4 si 105cp. e slabut pentru aceasta tractiune.Un soft la 140 cp. schimba problema.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica zici sa nu-i mai fac log. Ce am uitat sa mai zic e ca are treptele mai scurte decat la cele cu 5 trepte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.02.2019 at 8:56, lupo_bv a scris:

@muti1

Deocamdată nu mai umbli la nimic. Doar logurile să vedem dacă stai bine cu recircularea. Dacă aici nu sunt probleme nu ai motive ca să umbli la nimic (presupun că acum ai garnitura cu orificiul redus). Logul în treapta a 4-a este mai mult pentru curiozitatea mea

Atasez logurile facute.Pe moment se comporta bine masina.

egr reductie 10 mm.xls

log treapta 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bmr12

Turbina nu face presiune. De obicei asta se întâmplă din cauza problemelor de vacuum (pompa vacuum, furtunaşe, electrovalvă, actuator) Ca să vedem de ce, ar trebui să vii şi cu BS011.

@lenesul.fs

Nu este nimic anormal. Valorile de care zici reprezintă acelaşi lucru (cantitatea de aer măsurată de MAF) doar că sunt denumite diferit (gr. 3 este pentru evaluarea EGR). Valorile sunt puţin diferite pentru că sunt măsurate în momente diferite (dacă te uiţi la Time stamp o să vezi că este diferit) deoarece valorile senzorilor sunt înregistraţi de către ECU secvenţial.

MAF este ok (în gr.3 valoarea măsurată este mai mare decât cea specificată la turaţii mai mari de 3000 rpm).

Turbina face ceva suprapresiune vizibilă mai ales în tr. a 4-a. Pt. mai multe detalii vino şi cu BS003 şi BS011

tr3.jpg.4072a29dd9c5462cdf65294b3088de71.jpg

tr4.jpg.978c66ff5edb327c2ce71090f3cb79fc.jpg

@stefanosu

Suprapresiune cât China (linia verde faţă de cea roşie, compară puţin cu graficele de mai sus care sunt cât de cât ok). Cel mai probabil geometria blocată, eşti tot timpul la limita limp-ului (Duty Cyle din gr.11 are tot timpul valori peste 90%). Pt. mai multe detalii vino şi cu BS003 şi BS011

1973146422_3-3-201911-03-38AM.jpg.8f551acfcccb5a34116b49616a56576a.jpg

 

@muti1

În principiu este ok, în sensul că recircularea este în limite, dar ceva nu prea este cum trebuie: partea de sus a graficului are valori prea mari pentru un motor de 1.9, ar trebui să fie sub 500. Vezi dacă nu cumva ai pierderi de presiune

406407059_3-3-201911-16-03AM.jpg.5df6cdd66921da8b74ff69357022b3ce.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare lupo_bv,

Salutare baieti,

Problema este ca si la majoritatea celorlalti, limp_mode-ul

Masina: VW Touran / 2003 / 100KW / 136 CP

Am atasat fisierele cu BS 003 / BS 011 - Static si BS003 si BS 011 in mers.

Mentionez ca am curatat EGR / Turbina / conducte intercooler,  Verificat senzori MAP / MAF, totul pare in regula ...

dar Limp Mode dupa 3000 RPM.

De asemenea dupa montarea turbinei inapoi pare a se auzi un sunet ca si cum ar trege aer fals, desi m-am uitat la toate conductele, colierele,

suruburile pe care le-am desfacut...

Daca aveti vreo ideea, ce sa mai verific, raman recunoscator.

Multumesc

LOG-01-003-011-xxxmers3-a-03.03.2019.CSV

LOG-01-003-011-xxxmers4-a 03.03.2019.CSV

LOG-01-003-xxx-xxxstatic03.03.2019.CSV

LOG-01-011-xxx-xxxstatic03.03.20191.CSV

Log-BV 06 FMB_3.03.2019.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, lupo_bv a scris:

 

@muti1

În principiu este ok, în sensul că recircularea este în limite, dar ceva nu prea este cum trebuie: partea de sus a graficului are valori prea mari pentru un motor de 1.9, ar trebui să fie sub 500. Vezi dacă nu cumva ai pierderi de presiune

406407059_3-3-201911-16-03AM.jpg.5df6cdd66921da8b74ff69357022b3ce.jpg

Pai in momentul in care recircularea este obturata cu aceea tablita cu gaura de 10mm nu este normal ca si cantitatea de aer sa creasca?

Am sa mai verific partea de admisie inca o data , dar nu parea sa aive scapari pe nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tăbliţa influenţează doar partea de jos a graficului (când EGR este deschis) care este ok acum. Partea de sus arată cât aer intră în motor cu EGR închis, deci tăbliţa nu mai are nici un rol acum. Într-un motor de 1.9 intră maximum 500 mg/stroke (din ce ştiu parcă 480) în condiţiile de test din BS003 în condiţiile în care turbina este reglată ok. Când valoarea asta este prea mare ori prin MAF trece aer care nu intră în motor ori turbina face presiune prea mare (şi la tine cam face, nu glumă). Verifică dacă ai posibilitatea, dacă mai ai şurubul de stop la locul lui.

td-454161-5003r-turbodmychadlo-garrett-model-vnt15-originalni-dil-repasovany-firmou-turbocharger-vratna-cast-1500-kc-60-_i110526.jpg.f82bbc6195679796bad4ffbbadc479ee.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles acum,surubul este la locul lui , pentru ca ma gandeam sa incerc sa il mai lungesc un pic ca sa scad din presiune din turbo,doar ca la modelul meu ATJ, este extrem de greu sa reglezi pe masina, surubul este intre turbo si motor, capsula de vacum este in sus si limiteaza spatiul,Am sa incerc sa-mi construiesc o cheie speciala , poate totusi ajung la el.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bratex

Te rog să refaci logul în mers astfel:

  • selectezi grupurile 003, 010, 011 (tu nu ai selectat şi 010 unde sunt ceva date de care este nevoie)
  • dai să facă log
  • alegi un traseu astfel încât la un moment dat să poţi să accelerezi cu pedala la podea nemişcată de pe la 1700 rpm până pe la 4000 rpm. Faci asta în tr a 3-a, apoi când sunt întrunite condiţiile o faci şi în tr. a 4-a. Nu trebuie să întrerupi logul sau să faci altul pentru tr. a 4-a, nu contează cât este de lung, din valorile din gr. 010 o să-mi dau seama unde este partea care interesează. Poţi să faci mai multe loguri de preferat în condiţiile în care ai observat că ia limp.

Dacă intră în limp este inutil să continui logul şi trebuie să opreşti şi să o iei de la capăt (dacă nu ai apucat să faci logurile)

De asemenea refă BS011 o dată înainte de a face logurile în mers şi apoi după ce ai încins un pic maşina cu logurile în mers şi lasă-l să curgă ceva mai mult (vreo 10 cicluri de on/off)

La prima vedere EGR ok, restul după ce refaci logurile.

O întrebare: turbina a fost curăţată la firmă specializată, s-a umblat la reglaje?

@muti1

Dacă umbli acolo să ţii minte ce ai făcut ca să poţi reveni în cazul că rezultatul nu este cel scontat..După fiecare reglaj trebuie refăcute toate cele 3 loguri (BS003 fără tăbliţă)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare lupo_bv,

 

Multumesc. O sa refac BS-urile

Motorul era la 90 grade cand am facut log-ul in mers

La Logul in mers in a 3-a nu s-a putut ridica la 4000... a intrat in limp pe la 100 - 105 km / h

La Logul in mers in a 4-a abia s-a ridicat la 3000 si un pic si a intrat in limp. Moare undeva la 100 KM / h

Turbina am desfacut-o eu si am spalat-o cu solutie degresanta, si carpa de bumbac, fara Smirgher sau alte materiale care sa zgarie suprafetele.

La reglajele de la actuator nu am umblat. Are inca masticul acela pe el din fabrica.

Revin cu noile loguri.

 

Multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dani 23 turbina iti intra in limp mode,trebuie curatata geometria variabila

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ionut10a dar azi am constatat si un șuerat cred ca ca trebuie reconditionata. Dupa curatire crezi ca isi revine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

normal ar trebui sa isi revina prin curatare,personal turbina de bkc, kkk o vad cam slabuta si mai ai si stage 1

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut

Am facut niste loguri la un ALH, din semnatura si vad ca a iesit binisor , dar valorile cerute de ecu sunt mai mici putin decat cele masurate de senzori

Concret, de pe la 150km/h , (sa zicem 140 real, GPS), se urneste greu pana la viteza max constructiva de 181. E drept ca nu am incercat sa -l tin mult , pentru ca nu-mi permitea traficul.

Iar torque request driver mg/stroke de 44,8 , torque limitation via speed rpm 37, si smoke limitation ma trage in jos - e 38,4, deci nu pot ajunge la torque request driver de 44,8 .

Ce am de completat, ca si posibile cauze care ar contribui, la evacuare, dupa catalizator, s-a rupt teava si am sudat una de diametru mai mic , avand la interior intre 38-42 mm diametru-

posibil sa nu poata evacua gazele in turatii mari, de aici rezultand si problema...?!. Si mici bule continuue de aer in aspriatie pompa de injectie din cauza supapei de sens cu termostat incorporat care e prinsa pe filtrul de motorina cu acel colier Mickey-Mouse; daca apas tare pe el si tin apasat, 5-6 secunde sa etanseze si sa evacueze bulele din filtru, dispare si cea mai mica bula, jetul e impecabil, nu-ti mai dai seama ca circula motorina.

 Eu am incarcat log-urile online pe http://kiksu.net/vcds-graph/

Din valori, s-ar putea forma o parere referitor la ecu , daca e standard pe 90cp sau a fost reflashuit?

Daca aveti o parere, va sunt recunoscator

Multumesc!

LOG-01-003-010-011.CSV LOG-01-008-015-011.CSV

Modificat de AndreiSKD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!