Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Salut     lupo_bv@

Am revenit cam tarziu dar numai acu am avut timp de toate astea.

Am inlocuit debitmetru aer cu unul pierburg,s-a curatat egr,si ars admisia,si refacut logurile.Acum se comporta altfel masina ca inainte.

Te rog daca te ai uita peste logurile astea,

Multumesc anticipat!

 

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unele lucruri s-au îmbunătăţit:

  • debitmetrul măsoară acum cât trebuie
  • nu mai ai recirculare cu EGR închis
  • logul în mers arată ceva mai bine

Altele au rămas cam la fel:

  • recircularea cam mare cu EGR deschis
  • turbina face greu presiune
  • turbina nu prea face presiunea care trebuie

toate astea ar cam duce către turbină

Ce ar trebui să mai verifici:

  • dacă furtunaşele de vacuum sunt ok, cel mai bine ar fi să verifici cu un vacuumetru cât este vacuum-ul la actuatori
  • separi tija actuatorului de pârghia turbinei şi verifici dacă aceasta agaţă

Dacă din cele de mai sus nu este niciuna atunci măcar să reduci recircularea prin montarea unei garnituri cu gaura mai mică la EGR (se găseşte pe original) pentru a reduce recircularea pentru că o recirculare mai mare decât cea specificată duce la ancrasarea turbinei.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/6/2019 at 9:23 PM, Andrey Andrei said:

Salutare tuturor :)! Am si eu un Passat b5.5 1.9 TDI AVB cu o problema, daca m-ati putea ajuta si pe mine, va rog, cu o interpretare la log. 
Simptome: cateodata merge normal, trage ca inainte. cateodata trage doar de la 2500-2800, cateodata nu mai trage deloc, ca si cum as avea un furtun de vacuum scos. Atunci cand nu trage scoate fum albastrui. Am verificat furtunele, sunt ok zic eu. Pe VCDS am eroarea pe Engine "17964 - Charge Pressure Control; P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent.
Am vazut ca pe Ross Tech si din ce am mai citit trebuie sa verific actuatorul de la turbina, N75-ul si furtunele. Stie cineva cum se verifica n75-ul daca este defect? Cu un multimetru ma gandesc? Am vazut ca actuatorul se verifica prin faptul ca daca tine presiune atunci cand tragi din furtunasul ce intra in el e ok...  O sa verific si asta
Am facut si un log in treapta a 3-a! Puteti sa ma ajutati si pe mine cu cateva sfaturi, va rog?:bow:

1-fin.csv

Salut! Revin si eu cu problema pe care o aveam. Initial am schimbat N75-ul cu unul nou si a mers o perioada scurta de timp in sensul ca nu mai luam limp si tragea, dar parca nu cum trebuie si simteam ca avea mai mult lag decat era normal. Se pare ca nu a fost din n75-ul. Tot iau limp si incepe sa traga pe la 2600-2800. A fost verificat de cineva (eu nu am fost de fata) actuatorul. S-a luat furtunul de la actuator, s-a tras si s-a constatat ca tija lucreaza si ca actuatorul e ok... Din ce am mai citit pe aici am mai vazut ceva legat de EGR, ca si acolo daca scoti furtunul de vacuum care intra in el si tragi ar trebui sa se lipeasca limba si sa faca vacuum. La mine e in felul urmator: cand incerc sa suflu in el e inchis, nu pierde nimic, in schimb cand trag se face vacuum suficient cat sa imi tina limba lipita dar daca fortez un pic mai tare simt ca undeva pierde. Mentionez ca egr-ul a fost schimbat cu unul nou acum 6 ani, tot atunci s-a dat si galeria de admisie jos si s-a curatat. De atunci nu am mai umblat la nimic ce inseamna maf/egr/turbina/n75/actuator.

Am atasat si BS003 si BS011. O parere, va rog? Cum lucreaza EGR, MAF? Sunt ok? Mai ramane turbina de curatat/refacuta geometria? Am inteles ca atunci cand e de vina turbina se face suprapresiune, dar eu tot aceeasi eroare o am stocata: "17964 - Charge Pressure Control; P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent."

LOG-01-003-xxx-xxxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxxx.CSV

Modificat de Andrey Andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lipsă vacuum atât la EGR cât şi la turbo

1822225796_2-3-20199-17-45PM.jpg.ec7ae058c8642018b829a60a09e2ab83.jpg

1478974645_2-3-20199-18-42PM.jpg.dd9359bb03075ae6d3c7ac230ec666c5.jpg

De fapt asta spune şi eroarea. Când este cu negative deviation de obicei problema este de vacuum. Acum ca să vezi pe unde se pierde, trebuie să verifici cu un vacuumetru începând de la pompa tandem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut va puteti uita va rog si peste log ul meu, masina in cauza este un audi a6 2000  tdi cod motor bre. I am schimbat racitorul de gaze acum cateva zile si de atunci are un lag cam mare. 

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de cosminionutn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am curatat si eu turbina,un vnt 15 passat ajm,log ul in mers este bun,a fost umblat atat la actuator  cat si la surubul de stop.Am reglat o cu pompa de vacuum:tija actuator intinsa la maximum,iar surbul de stop reglat astfel incat,atunci cand pompa de vacuum masoara 22" tija sa fie lipita de surubul de stop.Asa am vazut in diferite postari .Acum,ce ma nemultumeste,este faptul ca parca nu are asa ,,zvac",iar in bs 11 turbo of/on are valoarea 970/1050,la presiunea atmosferica de 999mb. Sa mai desfiletez surubul de stop pana la valoarea de 1150 la turbo on? Sa mai scurtez tija?Dar atunci nu se mai incadreaza in valorile vacuumatice 3"/20".Sau nu este asta o regula?Sau aceste valori depind si de starea arcului din actuator? Ce sfat imi dati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut!

ma ajuta cineva cu interpretarea unui  log facut azi la touareg r5  2005 cutie automata

motorul era cald cutia in S ....nu stiu cat de bine a iesti este prima data cand fac

 

l-am facut deoarece ieri am ramas fara putere ...am scanat si am avut eroarea asta:

16619 - Boost Pressure 
            P0235 - 000 - Regulation Range not Reached
             Freeze Frame:
                    RPM: 2268 /min
                    Torque: 351.4 Nm
                    Speed: 40.0 km/h
                    Load: 51.0 %
                    Voltage: 14.21 V
                    Bin. Bits: 00001100
                    Absolute Pres.: 2121.6 mbar
                    Absolute Pres.: 1275.0 mbar
 

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema la : vacuum/N75/turbo

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, EEXCALADE a scris:

O problema la : vacuum/N75/turbo

Din log ce părere ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Zumzum4all1 said:

Din log ce părere ai?

turbina iti face suprapresiune si in acelasi timp ai eroare pe pres negativa,adica lipsa vaccum/furtune sparte,verifica si geometria turbinei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am raspuns in graba la amiaza,cam astea sunt cauzele erorii

16619 / P0235 / 000565 - Nivelul nu a fost atins
Simptome posibile

     Putere redusă
     Mod Limp

Cauzele posibile

     Furtunurile / țevile incorect conectate, deconectate, blocate sau scurgeri
     Controlul presiunii de încărcare este defect
         Solenoid Valve pentru control defect de presiune Boost (N75)
     Turbocompresorul defect

Soluții posibile

     Verificați furtunurile / țevile în / între componente
     Verificați controlul presiunii de încărcare
         Verificați supapa electromagnetică pentru controlul presiunii din boot (N75)
     Verificați turbocompresorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, de vreo 2 saptamini ma confrunt cu o mare problema la masina Passat b5 1,9 tdi atj din 2000.La fiecare prima pornire cand accelerez prima data pe la 2000rpm incepe masina sa intrerupa 'da in nas' pina cand ridic piciorul de pe accerelatie apoi isi revine si merge normal.In cazul in care continuui sa accelerez masina intra-n limp mode.Din cate am citit de pe net am facut fel si fel de teste.De exemplu la testul din BS ptr egr moare motorul cand este egr on.Am incercat sa anulez egr astupin iesirea de gaze cu o tablita crezind ca de acolo faca acest sintom cu 'dat in nas'.Masina face la fel si cu egr on si cu egr off.Am facut test pe BS011 cu doua valve n75.Prima imi dadea valori de 989-1270. iar a doua cu care sunt si pe moment 989-1030.Am facut si un log in  mers cu cele 2 supape n75 la care as avea rugaminte sa va uitati peste el si sa-mi dati o parere.Map am schimbat cu altul de pe alta masina , tot la fel.

Multumesc ptr orice raspuns

LOG-01-003-010-011-supapanouaegron.xls

LOG-01-003-010-011-supdoru.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din câte se vede ai ceva suprapresiune. Cam asta ar fi cauza pentru limp şi cred că ar trebui să inspectezi turbina. Pe logurile în mers nu se văd diferenţe notabile între cele două N75 (cele care se văd cred că sunt din cauza că ai apăsat acceleraţia la podea la turaţii diferite)

Pentru datul în nas aş fi zis că recircularea mărită (de asta se şi opreşte în BS003). Dacă zici că după obturarea EGR face tot aşa atunci ar putea fi admisia colmatată.

Dacă tot ai la îndemână vcds eu zic să pui aici şi BS011 şi să insişti poate iese şi BS003 (vezi poate după ce se încălzeşte motorul merge), sunt mai concludente pentru situaţia de faţă decât logul în mers.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi ptr raspuns,Am facut testele pe care mi-ai zis sa le fac,am reusit si la egr.Nu a murit motorul dar facea urit, intrerupea.Am intrebat mecanicul care mi-a dat jos chiulasa acum o luna,despre cum arata galeria de admisie.A zis ca nu parea infundata.Dar de curatat nu a fost curata sigur.

LOG-01-003-xxx-xxx (1).xls

LOG-01-011-xxx-xxx (1).xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din BS011 reiese că diferenţa de presiune on/off este cam mare...aproape 300. Cred că problema este pe la turbină, reglajele ei (ar fi bine dacă ne-ai spune ceva despre istoricul ei de genul: curăţare, chip-tuning, etc). Presiunea minimă ar trebui să fie undeva pe lângă presiunea atmosferică, de preferat puţin sub, la tine este cu vreo 40mbari peste, iar presiunea maximă este cu vreo 80-100 mbari peste.

1326588672_2-6-201911-41-56PM.jpg.2faa3596879d519b82690a9c60ffc9d3.jpg

BS003

În partea de sus este cam mare valoarea ->posibil scăpări de presiune

Durerea mare este în partea de jos unde se observă o recirculare excesivă, pentru un Euro 3 trebuie să fie undeva pe la 250 ori tu ai momente când în motor intră aproape numai gaze recirculate. De asta face urât motorul, se vede şi în grafic.

Cauze pentru recirculare mărită mai găseşti pe topic, în linii mari cauze posibile ar fi: obturări pe admisie (verifică dacă clapeta de shut-off se deschide complet, verifcă tot ce este între debitmetru şi motor, intercooler, etc), catalizator înfundat, turbină reglată prost.

1356418606_2-7-201912-09-35AM.jpg.a4f9e33290023bb4d6f9fd1d3dc93c71.jpg

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot spune ca turbina are un istoric rau.Acum vreo 100.000km a mai facut ceva de genu pentru ca dadea limp mode deviatie pozitiva, si am demontat-o si curatat-o personal.La acuator nu am umblat.De atunci si pina-n prezent nu am mai avut probleme la ea, doar marunte de genul furtunal de vacum crapat si inlocuit.E drept ca de la curatatre si pina acum fluiera  putinin treptele 1 si 2 dar foarte putin.Pentru curatare am mai incercat acum vreo doua saptamini spray pentru turbo.A iesit ceva mizerie de esapament dar de eroare de limp mode nu am scapat.Ciudat ca eroarea o da in viteze mici , treabta 2 sau 3 cam intre 2000-3000.Chip tuning nu m-am gandit niciodata sa fac fiind family car.Im principiu o demontare si o curatare ar c-am rezolva problema?

Am sa iar la verificat traseu de admisie atunci sa vedem daca este ceva infundat.Dar la posibilele scapari de presiuni la care va referiti , unde sa verific?Sa mentionez ca acel furtun flexibil de pe evacuare are o gaurimi foarte mica pe el.Are vreo importanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scăparea de pe evacuare ar trebui să dea efecte contrare adică presiune în turbină şi recirculare mai mici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/29/2019 at 9:58 AM, diniadi said:

Va salut,masina cu probleme e un Golf 4 Variant ALH stock,din 2001 cu 175000km,zic eu reali.masina e la mine din 2007,unic proprietar in Romania,In acesti 11 ani am parcurs doar 55000km,o naveta scurta de 15km zi cu totul,si rar iesit la drum mai lung.La turbina nu s-a umblat,de fapt pe parte motor s-au schimbat decat consumabile.Masina nu a fost niciodata prea fasneata fata de alte Alh-uri cu care am mai mers,dar in ultima perioada este lesinata total,plus un consum de 10%.Nu intra in Limp,nu are coduri stocate,nu consuma ulei,fum scoate cam gri pana se incalzeste,apoi deloc,nici macar la WOT nu da gram(dar nici nu trage).IQ setat la 3,avans pe linia mediana,ce sa aiba?

Cand am intrat in basic settings cu motorul rece pentru log EGR canal 003 s-a oprit motorul.Dupa ce s-a incalzit am reusit sa-l fac.

LOG-01-003-010-011 treapta 3.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Am reusit sa curat turbina,nu prea a fost imbacsita geometria,in schimb inelul agata din cauza ruginei,acum merge extrem de usor.Am inlocuit si actuatorul,era gaurita carcasa,dar culmea membrana intacta si culisa foarte usor.Montat la loc turbo,plin de sperante ies la o proba.Din pacate la fel de puturoasa ca inainte,Pun vag-ul,recirculare mare,presiunea in BS 011 cam mica intre on si off,sau asa mi se pare mie.Am schimbat si injectoarele,nici o diferenta fata de ale masinii la tras,corectii foarte bune pe ambele seturi.Ceva pareri?Multumesc.

LOG-01-003.nou.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.nou.CSV

LOG-01-003-010-011 nou.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a îmbunătăţit puţin logul în mers

1403004763_2-9-20196-30-20PM.jpg.aa12bfbf370f87fc7219adf1a7284910.jpg

Presiunea în BS011 nu este chiar mică, dar se văd probleme serioase de vacuum

954649086_2-9-20196-31-08PM.jpg.1f607392e5f823774d96671629f6485a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.La masina VW Passat b6 BMP , am urmatoarea problema..in treapa a 5 si a 6 (cateodata si in treapta a 4 ) daca accelerez usor de la 1700 rpm pana pe la 2100 rpm , masina are simptome ca si cum ar fi sau se ineca..destul de deranjant la un drum mai lung, fiind automata, pe modul drive ,cam asta ar fi plaja de turatie unde sta mai tot timpul fiind nevoit sa o tin numai pe sport..Daca ma poate ajuta cineva cu o interpretare la log-ul in mers ii sunt recunoscator.Multumesc!

a3 a.CSV

egr.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/3/2019 at 11:19 PM, lupo_bv said:

Lipsă vacuum atât la EGR cât şi la turbo

1822225796_2-3-20199-17-45PM.jpg.ec7ae058c8642018b829a60a09e2ab83.jpg

1478974645_2-3-20199-18-42PM.jpg.dd9359bb03075ae6d3c7ac230ec666c5.jpg

De fapt asta spune şi eroarea. Când este cu negative deviation de obicei problema este de vacuum. Acum ca să vezi pe unde se pierde, trebuie să verifici cu un vacuumetru începând de la pompa tandem

Cred ca am gasit problema. Am verificat toate traseele de vacuum din nou, nu era nimic spart. Am constatat ca presiunea de la vacuum care pleaca de la pompa tandem nu este aceeasi pana la furtunul care intra in actuator. Dupa cateva ore de stat pe langa masina si controlat trasee am vazut ca sub vasul de antigel este o supapa de plastic cu 4 intrari. Bun... O intrare este pentru furtulul care vine de la pompa tandem (responsabila cu vacuum-ul) , alta intrare pentru un furtun ce duce undeva spre partea stanga (cum stai cu fata la masina) spre n75 in zona turbinei, altul in N18 cred (este montat pe teava aia mare care o parte din ea duce in EGR si cealalta parte in intercooler cred - senzorul asta N18 se afla tot undeva sub vasul de lichid antigel. Trebuie dat jos vasul sa ajung la el) si ultima intrare este conectata cu o supapa care lucreaza tot pe baza de vacuum, dar nu stiu ce rol are exact. De la aceasta este si problema la mine. ( atasez o poza sa imi spuna si mie cineva cum se numeste ca eu nu am gasit-o). Am observat ca are in spate o tija care in momentul in care este actionata la maxim se inchide si nu mai se pierde vacuum.

Montez totul inapoi si vad ca dupa ce pornesc masina tija aia nu se inchide complet, deci pe acolo "fura" vacuum. Ma duc frumos cu mana si ating putin tija aia si se trage singura. Scot furtunul de la actuator si observ ca presiunea de vacuum pe el este mai mare. Prin urmare, si tija de la actuator turbina a inceput sa se miste cand l-am pus inapoi. Am mai incercat si chestia asta inainte sa ma apuc de treaba, dar se misca foarte, foarte putin. Deci nu aveam vacuum suficient.

Intrebarea mea este cum se numeste piesa din fotografie? Ce rol are? am vazut ca este pe un furtun care la un capat duce pe traseul antigelului si o parte se duce undeva in filtrul de motorina. Pe langa asta, stie cineva ce presiune trebuie sa am la vacuum pe furtunul de la pompa tandem? Ma gandesc ca poate pompa tandem nu face suficient vacuum cat sa traga tija aia de la supapa din poza. Aveti o poza si din spatele acesteia cu acea tija/plastic portocaliu de care ziceam ca ar trebui tras in momentul in care motorul este pornit.

51939271_644308652652684_8198532134961414144_n.jpg

51552739_299649294241336_4705013527465689088_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 07.02.2019 at 0:10, lupo_bv a scris:

Din BS011 reiese că diferenţa de presiune on/off este cam mare...aproape 300. Cred că problema este pe la turbină, reglajele ei (ar fi bine dacă ne-ai spune ceva despre istoricul ei de genul: curăţare, chip-tuning, etc). Presiunea minimă ar trebui să fie undeva pe lângă presiunea atmosferică, de preferat puţin sub, la tine este cu vreo 40mbari peste, iar presiunea maximă este cu vreo 80-100 mbari peste.

1326588672_2-6-201911-41-56PM.jpg.2faa3596879d519b82690a9c60ffc9d3.jpg

BS003

În partea de sus este cam mare valoarea ->posibil scăpări de presiune

Durerea mare este în partea de jos unde se observă o recirculare excesivă, pentru un Euro 3 trebuie să fie undeva pe la 250 ori tu ai momente când în motor intră aproape numai gaze recirculate. De asta face urât motorul, se vede şi în grafic.

Cauze pentru recirculare mărită mai găseşti pe topic, în linii mari cauze posibile ar fi: obturări pe admisie (verifică dacă clapeta de shut-off se deschide complet, verifcă tot ce este între debitmetru şi motor, intercooler, etc), catalizator înfundat, turbină reglată prost.

1356418606_2-7-201912-09-35AM.jpg.a4f9e33290023bb4d6f9fd1d3dc93c71.jpg

 

Mersi Lupo, am rezolvat problema se pare cu 'dat in nas|' am citit mai sus pe topic despre obturarea partiata a EGR, asa ca am pus o tablita cu o gaura de 10mm doar,si se pare ca de cateva zile nu mai da in nas, chiar inca nu am mai luat nici limp mode.Acum mai testez cateva zile sa vedem despre limp mode deviatia pozitiva daca mai apare ,in acest caz curat turbina.Mersi mult inca o data pentru ajutor. Dar ca sa inteleg si eu acest sistem de la ce se mareste recircularea gazelor? care este problema ?

 

Modificat de muti1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Andrey Andrei

Pare a fi supapa răcitorului de combustibil. Depresiunea la pompa tandem trebuie să fie în jur de -700 mbari dacă nu mă înşel (scuze, nu ştiu exact)

schema vacuum.pdf

@muti1

Hai cu BS-urile să vedem ce a ieşit.

Treaba este că orice presiune suplimentară pe admisie, că este turbina, că este obturat catalizatorul, etc va mări cantitatea de gaze care iau calea EGR. La fel dacă pe admisie este ceva obturat face să se creeze o depresiune care va favoriza absorţia gazelor în admisie. Asta aşa pe scurt.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu am reusit sa fac inca BS-urile deoarece dupa 3 zile bune  mi-a aparut acelasi simptom,drept ca face mai acceptabil ca inainte dar face.Luni sunt programat sa curat turbo si galeria de admisie la un coleg.Apoi revin cu BS-urile.Dar ce am constatat incercand sa depistez daca sunt pierderi pe  admisie.Am bagat fum pe admisie si cand am suflat'cu gura' a iesit fumul pe linga capacul de la culbutori si chiulasa in zona pompei tandem.Am incercat sa obturez aerul de pe admisie strangand furtunul de dupa intercooler si tot pe acolo trage aer fals.Este vreo problema acest lucru?Binenteles ca tot luni vreau sa etansez cu silicon peste aceea garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!