Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

On 1/20/2019 at 4:40 PM, ovidiu63 said:

Nu sunt stocate de loc coduri de eroare, singura manifestare este ca trage lesinat pana la 2400 de ture.

 Va tin la curent cu rezultatul.

Am acelasi motor ca si tine si vazand log-ul tau deja incep sa ma intreb daca asta nu e un comportamentul normal la CBBB. Aparent, turbina mai mare (fata de motoarele de 140 de ex) are inertie mai mare si deci un delay in boost. Pana acum nu am vazut nici un log cu CBBB in care sa atinga boost-ul cerut de ECU la 2000 rpm, dar poate ne lumineaza cineva cu un log de genul.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/21/2019 at 8:29 PM, lupo_bv said:

@back2back

Logurile sunt făcute cu acceleraţia la podea? Dacă nu te rog să le repeţi cu acceleraţia la podea şi să faci şi nişte BS003 şi BS011.

Salut! azi am facut log-uri cu acceleratia la podea cu mufa scoasa/bagata, iar la basic settings nu ma lasa imi da eroare si la 3 si la 11  nu stiu de ce,atasez si print screen 

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-010-011.csv

Untitled.png

Modificat de back2back
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, adrian001 said:

Am acelasi motor ca si tine si vazand log-ul tau deja incep sa ma intreb daca asta nu e un comportamentul normal la CBBB. Aparent, turbina mai mare (fata de motoarele de 140 de ex) are inertie mai mare si deci un delay in boost. Pana acum nu am vazut nici un log cu CBBB in care sa atinga boost-ul cerut de ECU la 2000 rpm, dar poate ne lumineaza cineva cu un log de genul.

Am fost la doua serviceuri  locale si acelasi raspuns l-am primit (ca si cel de mai sus) !

Nu sunt convins inasa ca este asa ?

Ovidiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu sunt sigur ca asa este, dar din toate log-urile pe care le-am vazut am observat chestia asta. Ceea ce e foarte ciudat este ca motorul este departe de ce declara VW in fisa tehnica la partea de cuplu: 350 NM intre 1750 - 2500 rpm. Al meu, masurat, are 350 NM la aprox. 3000 rpm si se simte asta pentru ca te baga in scaun cel mai tare fix in jur de 3000 rpm. Cu toate astea masina are performantele pe care VW le da in carte in ceea ce priveste 0 - 100 km/h si viteza maxima constructiva ... le-am testat pe ambele. 

In plus fata de toate astea citisem acum ceva timp pe un forum strain cum ca motorul de 140 HP remapat la 170 HP se simte mai sprinten fata de cel stock de 170 HP. Concluzia era ca turbina mai mare este de vina pentru diferenta asta. 

PS: Daca afli ceva nou tina-ma si pe mine la curent ;). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin.constantin

Salut, 

Am facut astazi cateva loguri conform instructiunilor gasite pe forum in vederea interpretarii lor din cauza unei impresii de ale mele cum ca masina nu mai are aceeasi forta. Spun impresii pentru ca nu ofera nici o eroare pe vcds, nici fum, nici sunete ciudate. Las mai jos logurile, daca trebuie facute altele sau altfel sa-mi spuneti sa fac. Acceleratia a fost la podea, viteza a 3-a. 1700-2000 -> 3800-4000 rpm.
Model motor 1.9 TDI 105 cai cod motor BLS cel cu filtru de particule, an 2008, km reali peste 300 mii. Nu stiu daca au fost modificate ceva piese pe la motor inainte sa ajunga la mine.

Multumesc mult anticipat,
Cosmin
 

LOG-01-001-004-009.CSV

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-003-xxx-xxx.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Modificat de cosmin.constantin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În realitate acceleraţia a fost la podea între 2184-3192. Am făcut graficul aşa, dar ar fi bine să-l repeţi cu acceleraţia la podea de pe la 1700 rpm (se apasă brusc acceleraţia nu treptat) până pe la 3500-4000, în primul rând pt. că este importantă partea de început şi în al doilea pentru a vedea dacă nu sunt probleme cu senzorul de la pedală.

3-10-11.jpg.6937c8e63f7fcaf46907d7a10cd59cbd.jpg

bs003.jpg.8683c3d12ff6c6c077ac6673d3a3d18e.jpg

bs011.jpg.ac6457ed935062aa5252e43451a98351.jpg

MAF-ok

EGR-ok

Pe partea de turbină s-ar vedea ceva probleme de vacuum (BS011 neregularităţile din partea de sus) şi/sau geometrie (BS011 neregularităţile din partea de jos). Partea de geometrie este confirmată şi de logul în mers care la început presiunea măsurată are un spike cam mare şi cam lung (deşi acolo pedala nu a fost apăsată 100%) după care se cam chinuie să se ţină după presiunea specificată.

Mai fă o dată logul în mers după instrucţiunile de mai sus să vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmin.constantin

Salut,

Revin aici cu celelalte loguri. Sper ca de data aceasta sa fie facute mai bine, las in plus si cateva poze si fisiere cu valorile din vcds. Multumesc comunitatii si lui lupo in special pentru ajutor>

LOG-02-001-004-009.CSVLog-FULL-IDLE.txtLOG-02-003-010-011.CSVLog-SCAN1.txtLOG-01-013-003-011.CSVScreenshot_3.png.5659dc6ed8626a5d2586a78b445eb243.pngScreenshot_2.png.04f45cf55c1836e4cea4a493b04ef325.pngScreenshot_5.png.a8ac06cbb9a3a54673931c52b2fc2bf3.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@back2back

Este cam încurcată treaba la tine. Cu mufa scoasă logul arată cât de cât şi ECU vede o cantitate de aer cam prea mare (atât cât a fost setată cu softul). Cu mufa băgată  o ia razna.

478228043_faraMAF.jpg.c383b5918276d251232062d2f3d04a56.jpg

466021476_cuMAF.jpg.e182ebae66cfe36a8c0e2c9cc7dc755c.jpg

Din păcate nu prea ai ce face pentru că managementul turbinei este electronic şi nu ai cum să umbli acolo fără o sculă specială

https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/index.htm?https://erwin.volkswagen.de/workshop/englisch/pinfo/40457002000.htm

Singurul sfat pe care ţi-l pot da este să mergi la un service specializat să pună softul original la loc şi să pună un diagnostic corect. Altfel mai poţi verifica EGR care văd că este simplu cu acţionare vacuumatică: să fie prezent vacuum-ul,  membrana să nu fie fisurată şi să fie curat.

@cosmin.constantin

Nu prea am de adăugat nimic faţă de ce am scris mai sus (tot nu ai făcut logul de pe la 1700, ai apăsat acceleraţia pe la 2100 rpm). Nu văd nimic deosebit în logurile puse, mai puţin partea cu torsion value la 0, dar care nu ştiu cât influenţează. Pentru asta poţi ridica problema pe topicul dedicat

În rest verifică vacuum-ul la actuatori, membranele actuatorilor, furtunaşele şi nu în ultimul rând geometria turbinei.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din pacate am fost in doua service-uri au pus softul original primul service zice ca sunt injectoarele iar la al doilea service au verificat cablaje maf,turbina egr, furtune vacum si au ajuns la concluzia ca turbina nu pleaca de jos au dat un capac jos si au bagat o surubelnita si a zis ca nu face presiune de jos si ca de vina ar fi actuatorul de la turbina, ma gandeam sa cumpar turbina cu tot cu actuator de pe ebay, crezi ca sunt ok? multumesc!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot să-mi dau seama cât de ok poate fi. Ideea este că dacă iei numai actuatorul fără scula aia de care am zis mai sus  nu faci nimic.

Uite mai jos care ar fi procedura

https://workshop-manuals.com/audi/a5/power_unit/6-cylinder_tdi_engine_(2.7_ltr.;_3.0_ltr._4-valve_common_rail)_mechanics/exhaust_turbocharger_g-charger/turbocharger/removing_and_installing_turbocharger_control_unit_1j724/

Pune un log în mers acum cu softul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ai putea ajuta contra cost bineinteles,sau daca sti pe cineva priceput in domeniu? multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai eroare pe actuatorul de la turbo poti sa il schimbi cu unul sh , @lupo_bv de scula ai nevoie doar la un actuator nou oe,  din cutie este dumb 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, back2back said:

M-ai putea ajuta contra cost bineinteles,sau daca sti pe cineva priceput in domeniu? multumesc

 

Din păcate nu te pot ajuta. Eu mă ocup doar de probleme teoretice.

În Bucureşti vezi dacă găseşti pe cineva în aria prestări servicii

https://vwforum.ro/forum/224-oferte-extinse-prestari-servicii/

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,masina cu probleme e un Golf 4 Variant ALH stock,din 2001 cu 175000km,zic eu reali.masina e la mine din 2007,unic proprietar in Romania,In acesti 11 ani am parcurs doar 55000km,o naveta scurta de 15km zi cu totul,si rar iesit la drum mai lung.La turbina nu s-a umblat,de fapt pe parte motor s-au schimbat decat consumabile.Masina nu a fost niciodata prea fasneata fata de alte Alh-uri cu care am mai mers,dar in ultima perioada este lesinata total,plus un consum de 10%.Nu intra in Limp,nu are coduri stocate,nu consuma ulei,fum scoate cam gri pana se incalzeste,apoi deloc,nici macar la WOT nu da gram(dar nici nu trage).IQ setat la 3,avans pe linia mediana,ce sa aiba?

Cand am intrat in basic settings cu motorul rece pentru log EGR canal 003 s-a oprit motorul.Dupa ce s-a incalzit am reusit sa-l fac.

LOG-01-003-010-011 treapta 3.csv

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Modificat de diniadi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adita,

Curata geometria la turbina, schimba debitmetrul de aer cu unul de pe o masina care stii ca trage bine si revino cu log-uri. La km aia...alh-ul tau trebuie sa fie "avion" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Destul de probabil să fie probleme de geometrie ancrasată. Debitmetrul pare ok, măsoară peste specificat până pe la 4000rpm.

Dar nici reglajul geometriei nu pare prea strălucit (în BS011 pres minimă este binişor peste cea atmosferică când ar trebui să fie puţin sub), proababil de asta nici nu a tras niciodată bine. Tot din BS 011 reies şi ceva probleme de vacuum dacă nu cumva sunt tot din cauza geometriei.

Din BS003 reiese că ai o recirculare mare, cauze posibile: reglaje turbină, ancrasare turbină, evacuare parţial obturată (aici nu prea ai cum verifica), admisie parţial obturată (vezi dacă se deschide complet clapeta de shut off). Din cauza recirculării excesive s-a şi oprit motorul când ai făcut BS003. Tot din BS003 se poate deduce şi că ai ceva scăpări de presiune între MAF şi intrarea în motor

Verifică:

  • vacuum-ul
  • geometria
  • etanşarea admisiei

Despre cum se pot face citeşte pe topic în urmă ajutându-te de funcţia Search din colţul dreapta sus.

 

1-29-2019 8-17-44 PM.jpg

1-29-2019 8-19-18 PM.jpg

1-29-2019 8-19-51 PM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsurile la obiect.Banuiam turbo cu bube,reglajul este cel din Germania de cand o am,geometria agata putin in partea de sus.Catalizatorul este scos de 2 zile,a fost o victima cam nevinovata,mai mergea,dar mi-a casunat pe el.Maf-ul este nou,Pierburg,mers cam 500km.valva shut-off lucreaza ok,scapari de vacuum nu sunt.Tubulatura admisie,egr sunt curate si etanse,Fata de un Alh de la serviciu(care trage de rupe),la care furtunul intercooler egr se umfla de bubuie,la a mea se simte doar o tentativa de umflare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic nimic de geometrie, probabil aşa a fost ea, dar din log reiese că actuatorul  are tija cam scurtă. S-ar putea ca recircularea mărită  şi cantitatea mare de aer admisă cu EGR off să aibă legăturcu asta.

Uite dacă te uiţi de aici la vale o să vezi cam cum influenţează reglarea tijei logurile

Dar bineînţeles că înainte de orice trebuie să fii sigur că geometria este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Buna ziua,

Am facut o verificare in bs011 cu motorul cald si ceva nu e in regula...sa fie nevoie de reglaje la tija de la actuator sau geometria variabila ancastrata?

Engine speed(g28): 819 /min

Charge presure control status: off

Boost presure actual: 979.2 mbar

Charge pressure control duty: 9.9%

Cand e off, am inteles ca trebuie sa fie in jur de 1150 mbar.

Basic settings :

Engine speed(g28) 1407 /min

Charge presure control status: on

Boost presure actual: 1020.0 mbar

Charge pressure control duty: 90.3%

Si aici am inteles ca trebuie sa fie intre 950 si 980 mbar

 

In log 011 010 imi face mai putin boost pana in jur de 2400rpm si over boost de la 2400rpm, cu pedala apasata la podea.. sa fie tija de la actuator sau altceva?

Ps. Scuze...mai devreme interpretasem gresit logul..am refacut postul..

Modificat de valentin.tartan
Interpretare gresita a log -ului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

27 minutes ago, valentin.tartan said:

Si aici am inteles ca trebuie sa fie intre 950 si 980 mbar

turbo on tre sa fie aprx 1150mbari si off ul 950-980mbari ,difera in functie de pres atm a zonei

daca tija ramane pe turbo off poate sa fie actuatorul spart

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Ionut10a...eu eram pe invers cu valorile la on si off...se pare ca e ok... logul il interpretasem gresit..am facut modificarea in primul post..

Pana la urma se poate sa fie de la altceva low boost pana in 2400 si overboost dupa 2400rpm? Sa fie ceva din soft sau mai degraba turbina?

Multumesc pentru raspuns!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posteaza logul in mers,bs 011...masoara vaccum la actuator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand tre sa cureti geometria la turbina,ti am spus si pe pagina anterioara,nu ai nici o sansa sa se repare singura---esti aproape de limp mode

nu cunosc arta tuningului dar softul tau mi se pare un pic cam agresiv,pe de o parte e bine ca masina trage mai bine,dar iti omoara turbina,KKK sunt destul de fragile,am vazut pocnite si fara soft

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valentin.tartan

Multumesc ionut10a!

O sa curat turbina dupa care am sa verific si softul sa vad care e treaba cu el...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!