Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Sincer imi place maxim cum merge si cum trage acum. Din ce am simtit la mana filetul mergea cam greu si am zis ca a impins aproape de capat. Daca mai umblu o sa mai postez, dar daca zici ca e binisor l-as lasa asa deocamdata. Mulțumesc mult pentru răspunsuri !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.01.2019 at 23:40, lupo_bv a scris:

De data asta ai suprapresiune mare şi intră în limp mode. Te rog să refaci BS003 (când l-ai făcut prima dată era cu debitmetrul damblagit, deci neconcludent), BS011 (din cel prezentat în postarea precedentă părea că nu are vacuum, dar având în vedere suprapresiunea este posbil să fie blocată geometria) şi logul în mers pe toate cele trei canale 03-10-11.

Buna ziua.Multumes pentru raspuns am refacu bs003 si bs011 iin schim mb 03-10-11 nu mi-a iesit nu stiiu din ce cauza mi-a inregistrat eronat dar am sa il refac,in schimb postez un mb-011

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din BS003 reies două probleme: valoare maximă cam mare indică faptul că ai ceva pierderi de presiune pe traseul de admisie (îmbinări tubulaturi, fisuri), iar valoarea minimă şi ea cam mare indică o recirculare scăzută atunci când EGR este ON. De obicei asta se întâmplă când nu ai vacuum suficient sau dacă este un blocaj la EGR.

1060067982_1-5-20193-18-18PM.jpg.ca8d5c7276a48b1ab50c2b89f3dadcdb.jpg

În BS011 este clară problema: nu mişcă geometria deloc. Ori este blocată (verifică dacă se mişcă cu mâna pârghia) ori nu are vacuum (nu ajunge vacuum la actuator sau este membrana spartă). Având în vedere şi BS003 cred că problema este de vacuum: verifică prezenţa vacuum-ului la actuator atunci când dai să facă BS011 pe timpul secvenţei de ON şi cu un furtunaş nou tragi cu gura aer din capsulă să vezi dacă ţine vacuum (trebuie să rămână limba lipită de furtunaş)

1125791975_1-5-20193-19-05PM.jpg.12fb78d47847d224ea01676b7df8172d.jpg

Din MB011 se deduc efectele celor spuse mai sus: turbina face greu presiune din cauză că geometria rămâne deschisă şi N75 nu reuşeşte să facă nici o corecţie. Probabil că logul nu a ieşit pe cele trei canale (este foarte important să fie toate 3 canalele, dacă citeşti ultimile pagini o să-ţi dai seama de informaţiile de care este nevoie) pentru că nu ai selectat canalele înainte să dai să facă log.

Deci: verifică în primul rând etanşeitatea părţii de admisie şi partea de vacuum, în special actuatorul de la turbo.

1-5-2019 3-20-11 PM.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor :)! Am si eu un Passat b5.5 1.9 TDI AVB cu o problema, daca m-ati putea ajuta si pe mine, va rog, cu o interpretare la log. 
Simptome: cateodata merge normal, trage ca inainte. cateodata trage doar de la 2500-2800, cateodata nu mai trage deloc, ca si cum as avea un furtun de vacuum scos. Atunci cand nu trage scoate fum albastrui. Am verificat furtunele, sunt ok zic eu. Pe VCDS am eroarea pe Engine "17964 - Charge Pressure Control; P1556 - 35-10 - Negative Deviation - Intermittent.
Am vazut ca pe Ross Tech si din ce am mai citit trebuie sa verific actuatorul de la turbina, N75-ul si furtunele. Stie cineva cum se verifica n75-ul daca este defect? Cu un multimetru ma gandesc? Am vazut ca actuatorul se verifica prin faptul ca daca tine presiune atunci cand tragi din furtunasul ce intra in el e ok...  O sa verific si asta
Am facut si un log in treapta a 3-a! Puteti sa ma ajutati si pe mine cu cateva sfaturi, va rog?:bow:

1-fin.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi ai cam spus ce era de spus:D

Asta se vede şi în log, lipsă vacuum ca actuator. N75 se verifică cu ohmetrul dpdv electric, trebuie să aibă vreo 15-20 ohmi şi conectat la baterie trebuie să facă un click. Funcţionarea corectă, mai greu de verificat, îţi trebuie vacuum-metru.

Dacă faci şi celelalte loguri ar  ajuta pentru stabilirea problemei, dar prima dată verifică capsula de la actuator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns ?. Se mai verifica ceva la actuator? Tija aia trebuie sa se miste am inteles. Daca tot umblu acolo sa verific tot. Daca pun mana pe ea si se misca un pic inseamna ca e ok, nu? O sa incerc si faza cu trasul din furtunul ala care e conectat la actuator? . Sa inteleg ca toata treaba asta nu are legatura cu EGR-ul, maf-ul sau turbina? ca eu ma gandeam si la astea...

Modificat de Andrey Andrei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui separată tija de geometrie şi verificat dacă geometria se mişcă cursiv. Deocamdată nu are legătură cu EGR sau MAF. Pentru a stabili astea trebuie să vii şi cu celelalte loguri în condiţiile în care, cel puţin aparent, nu sunt probleme de vacuum (capsulele vacuumatice de la turbo, egr, shut off, nu sunt sparte, furtunaşele nu sunt crăpate).

Dacă citeşti ultimele 3-4 pagini o să-ţi dai seama cam cum stau treburile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 05.01.2019 at 15:31, lupo_bv a scris:

Din BS003 reies două probleme: valoare maximă cam mare indică faptul că ai ceva pierderi de presiune pe traseul de admisie (îmbinări tubulaturi, fisuri), iar valoarea minimă şi ea cam mare indică o recirculare scăzută atunci când EGR este ON. De obicei asta se întâmplă când nu ai vacuum suficient sau dacă este un blocaj la EGR.

1060067982_1-5-20193-18-18PM.jpg.ca8d5c7276a48b1ab50c2b89f3dadcdb.jpg

În BS011 este clară problema: nu mişcă geometria deloc. Ori este blocată (verifică dacă se mişcă cu mâna pârghia) ori nu are vacuum (nu ajunge vacuum la actuator sau este membrana spartă). Având în vedere şi BS003 cred că problema este de vacuum: verifică prezenţa vacuum-ului la actuator atunci când dai să facă BS011 pe timpul secvenţei de ON şi cu un furtunaş nou tragi cu gura aer din capsulă să vezi dacă ţine vacuum (trebuie să rămână limba lipită de furtunaş)

1125791975_1-5-20193-19-05PM.jpg.12fb78d47847d224ea01676b7df8172d.jpg

Din MB011 se deduc efectele celor spuse mai sus: turbina face greu presiune din cauză că geometria rămâne deschisă şi N75 nu reuşeşte să facă nici o corecţie. Probabil că logul nu a ieşit pe cele trei canale (este foarte important să fie toate 3 canalele, dacă citeşti ultimile pagini o să-ţi dai seama de informaţiile de care este nevoie) pentru că nu ai selectat canalele înainte să dai să facă log.

Deci: verifică în primul rând etanşeitatea părţii de admisie şi partea de vacuum, în special actuatorul de la turbo.

1-5-2019 3-20-11 PM.jpg

 

 

Dupa cum am verificat geometria,capsula vacumatica turbo,instalatia vacumatica,si am verificat vacumul produs am constatat ca toate sunt ok.geometria nu e blocata culiseaza perfect .

Cum mi-ati propus am verificat capsula vacumatica turbo [actuator] cu ceas comparator e ok mentine vidul.Cum pornesc masina actuatorul merge la maxim ,in schimb desi vacumul trage actuatorul la maxim cum pun degetul pe actuator  se simte un flux repetat ca si cum ar pica vacumul.Fenomenul acesta determina deplasare actuatorului de la punctul maxim si cedeaza cam 2 mm repetat fapt ce modifica si pozitia geometriei.Cu motorul oprit doar contact pus am depistat ca si N75 face tot aceas treaba adica pun mana pe el si se simte un "ticait".Am schimbat N75 de la o alta masina si face si cu aia tot asa cred ca e ceva problema electronica mai mult decat vacum,geometrie,MAF,sau altceva.

Dar ce?

Modificat de aspargilius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de spus, dar dacă zici că ai vacuumetru verifică vacuum-ul pe porţiuni de la pompa de vacuum până la electrovalve. Ar trebui să aibă vreo -700mbari şi să fie constant. Apoi pui vacuumetrul în locul actuatorilor şi dai să facă BS011 respectiv BS003 şi urmăreşti cât este vacuum-ul (eventual faci nişte filmuleţe/poze şi le pui aici).

Încă ceva: ai verificat toate capsulele vacuumatice de la turbo, egr, shut off? pentru că dacă una este spartă le influenţează şi pe celelalte (din ce am observat eu electrovalvele tip N75, N18 dacă nu au vacuum suficient nu prea funcţionează ok).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat doar cel de la turbina de la egr nu si nici cu motorul pornit instalatia,in schimb N18 nu face asa adica nu are ticaitu cela.Banuiesc ca daca ar fi spart membrana de la egr ar face la fel ca si N75,nu stiu ce se intimpla sau din ce motiv poate face asa,incearca sa mentina vacumul pe circuit sau ceva?Nu imi explic totusi faptul ca si cu motorul oprit tot asa face.Cand cu motorul oprit practic nu este vacum.

Cu toate la olalta azi am facut un drum mai lung cu masina sii interesant merge chiar foarte bine are putere motorul si trage foarte bin.Am turat pana peste 4000rot/min si nu intra in limp mode.La porniri din loc se simte a cea difefenta de presiune adica porneste el ok pana pe la 30/40 km/h iar de la 40 te pune in scaun ca si cum ia da" NOS" iar peste 100 poti sa intri in depasiri ca face fata chiar si peste 140 cand calc acceleratia trage motoru bine.

Maine am sa verific si capsula de la EGR si verific si vacumul pe instalatie sper sa nu fie problema cu pompa de vacum.

Inca o intrebare :daca pompa de vacum nu face vacum suficien e posibil sa fie din cauza calitatii uleiului?Intreb doar ca nu sa facut schimbul de ulei de vreo 6 ani.In carte service scrie ca sa facut la 155000 km in 2013  iar acum are 173500 km 2019.

 

NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE. ESTE CONTRAR REGULAMENTULUI ŞI SE SANCŢIONEAZĂ

Modificat de lupo_bv
QUOTE POSTARE ANTERIOARĂ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treabă uleiul cu pompa de vacuum. Nu ai luat limp, dar din log reiese că tot timpul ai fost pe aproape.

Când opreşti motorul rămâne vacuum pe instalaţie, doar dacă nu se pierde pe undeva (de asta îţi poţi da seama şi dacă se întăreşte imediat pedala de frână, în mod normal se întăreşte după câteva acţionări). Ideea este că după oprirea motorului ECU acţionează electrovalvele pentru relaxarea membranei actuatorilor, de asta uneori mai apar unele sunete pe la electovalve după oprire.

PS Atenţie la ce am scris mai sus cu roşu:rules:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bună ziua tuturor,de cateva luni am observat o scadere a puterii masiniu mele( Vw passat 2.0 TDI 170 cai cod BMR),asociată și o crestere a consumului in bord,de la 6% la 9% aproximativ.Ca simptome masina nu se mai "infinge" ca inainte...nu mai are vlagă,nu te mai impinge in scaun la 1800 rpm...acum parca la vreo 2900-3000 rpm intra turbo.Iar la plecările de pe loc trebuie sa apas mai mult acceleratia ca sa o ia din loc...ca eroare am avut "mass air flow too low" ceva de genul,am sters o si nu a mai aparut,masina tot asa rau merge.Nu am niciun martor aprins in bord sau cand scanez cu Vag-com.Am facut un log in mers  daca va este de folos:

LOG-01-003-010-011.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se vede că nu face presiune, cel mai probabil că lipsă vacuum la actuatorul de la turbo, dar dacă nu vii şi cu celelalte loguri nu avem de unde să ştim cu precizie. Citeşte ultimele 3-4 pagini şi o să te lămureşti

653576304_1-12-20193-15-49PM.jpg.e7850af47baa318fe0507af3dff5c827.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ce grupuri sa mai fac log-uri ca sa ma ajutati?

E probabil sa fie Maf-ul defect? Am scos mufa dar masina merge la fel doar ca de la 130km/h in sus,se chinuie să urce.

Ps:ieri am fost la un service si a pus un tester Delphi(probabil mai vechi) și a apărut eroare la debitmetru,a sters eroarea iar de ieri pana azi,pe Vag-com ul meu nu a mai apărut acea eroare deși mașina merge la fel.

Modificat de Mr.Cappuccino
Quote postare anterioară
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere MAF nu are probleme. Pentru loguri citeşte topicul de mai jos

 

PS NU MAI DA QUOTE POSTĂRII ANTERIOARE, ESTE INUTIL ŞI CONTRAR REGULAMENTULUI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa fac log la bs0003 si bs0011,am urmarit pasii exact dar cand dau On/Off imi apare  asta,motorul nu se turează,nimic...nu ma lasa sa accelerez dupa ce dau ON,si e aprinsa intermitent spirala de la bujii

rsz_20190112_161309.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Că se aprinde intermitent sprirala nu este problemă, aşa trebuie să facă. La motorul ăsta este un caz mai aparte, ştiu că au mai fost câteva cazuri pe aici de nu au putut să facă logurile. vezi că în fereastra de jos ai nişte instrucţiuni, acolo unde scrie "Prerequisites.......", urmează-le şi poate merge. Mai multe nu ştiu să-ţi spun pt că nu m-am întâlnit fizic cu situaţii de genul ăsta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa fac tot ce scrie la "Prerequisites)...se schimba doar primul numar din coloana,de la 1 la 0...nimic altceva :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,am achizitionat de mai putin de o luna un passat b5.5 cod motor avf 131hp. In general masina se prezinta bine dar are un tremurat in acceleratie cand este in sarcina intre 1900 si 2800 rpm si in afara de asta se aprindea check motorul in bord cu textul "emission workshop". Am pus vcds-ul pe ea si mi-a dat eroarea cu cod " 19586 -egr system- regulation range exceeded",bun, am dat jos egr-ul l-am curatat,martorul s-a stins iar dupa cativa km s-a aprins la loc. Ulterior am schimbat valva N18,se pare ca problema a disparut avand in vedere ca am vazut cum au scazut si valorile de la MAF. Ramane problema cu trepidatia in acceleratie care mai mult ca sigur este din injectoare. Din valorile pe canalul 13 injectorul 4 pare sa fie cel mai defect. Atasez un log in mers si va rog sa spuneti si voi o parere.. Trepidatul cel mai tare se simte pe la 2300rpm

 

LOG-01-013-001-003.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mr.Cappuccino

Sorry dar nu ştiu ce indicaţie să-ţi dau în cazul ăsta decât să o iei bătrâneşte cu verifcarea vacuum-ului. Prima dată cu o bucată de furtun de combustibil nou verifici dacă capsulele vacuumatice  ţin vacuum (tragi cu gura şi trebuie să rămână limba lipită de furtunaş). Ai actuatori vacuumatici la turbină, by-pass la răcirea  EGR şi la clapetele de pe admisie. La EGR nu ai că este electronic, probabil că de asta este şi problema cu BS.

@ro_alex97

Nu este chiar genul de log pe care îl aşteptăm pe topicul ăsta. Vezi că mai sus am indicat un topic în care scrie ce şi cum.

Pentru partea de injectoare există topic separat

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv in cazul meu zici ca ar fi excluse injectoarele? (consum de 9-10%?   O.o! ).Asa mi au zis de la un service,ca as avea un injector infundat,si ca sa mi compenseze,mi au umblat la avans(ar avea vreo legatură ca nu mi trage bine masina?)

Saptamana viitoare am sa verific partea cea tine de vacuum,voi reveni cu un feedback.

Ps:cand pornesc motorul la rece,turatiile ajung pe la 1000 rpm,daca plec de pe loc cativa metri si ma opresc,turatiile la relantiu revin la valori normale(820-840)

Deci nu prea as avea cum sa fac log la basic settings din cauza EGR-ului pe care-l am montat

Modificat de Mr.Cappuccino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele pentru care nu trage o mașina pot fi multiple. Pot fi si injectoarele de vină, dar în cazul tău prima problema care se vede este ca turbina nu face presiune deloc. 

Ca un motor să funcționeze în parametri trebuie să primească combustibil si aer intr-un anumit raport în funcție de cerința de sarcina, injecția combustibilului să se facă cu cantitatea si la avansul optim în funcție turație. Orice dezechilibru duce la diminuarea performantelor.

Aia cu umblatul la avans ca să compenseze un injector faultat mi se pare o mare tâmpenie.

Rezolvă prima dată partea cu turbina. Pentru injectoare si avans sunt topic-uri separate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inlocuit turbina de la un passat 1.9tdi avb,vnt 15, cu una vnt 17 si nu face presiunea ceruta de ecu in turatii sub 2200rpm.Chiar si cu surubul de stop desfiletat la maxim nu trece,in bs 11 de 1140 mb.Inaintra ei am mai avut una, tot vnt 17,care cu in bs 11 avea valoarea de 1300 mb,dar suiera.Asta ce are?Trebuie ceva facut?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.01.2019 at 23:08, lupo_bv a scris:

Nu are treabă uleiul cu pompa de vacuum. Nu ai luat limp, dar din log reiese că tot timpul ai fost pe aproape.

Când opreşti motorul rămâne vacuum pe instalaţie, doar dacă nu se pierde pe undeva (de asta îţi poţi da seama şi dacă se întăreşte imediat pedala de frână, în mod normal se întăreşte după câteva acţionări). Ideea este că după oprirea motorului ECU acţionează electrovalvele pentru relaxarea membranei actuatorilor, de asta uneori mai apar unele sunete pe la electovalve după oprire.

PS Atenţie la ce am scris mai sus cu roşu:rules:

Imi cer scuze ca am revenit asa tarziu .dupa indicatiile dvs.am verificat practic tot :vacum -690mb,scapari de presiune [ok]. ,geometrie blocata [desfacut curatat parghia culiseaza fara agataturi],membrana EGR "[nu e sparta],conducte vacum noi.actuator geometrie [ok] si tot ma blocheaza la 3000rot/min.

Atasez un log [nu tare reusit din pacate a fost aglomeratie mare in trafic] .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Tiguan2010
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!