Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Multam fain Lupo_BV. 

1. M-ai linistit putin ...daca e de la vacuum nu e de la turbina...cred... :)

2. Daca e de la vacuum ce sa verific schimb? "2 vecini" ziceau ca ar putea fi de la N75...ca ar fi gripata/imbatrinita si nu moduleaza cum trebuie... (deja am im inceput sa ma documentez :) ) 

3. Ai vazut bine i-a facut ceva... Dragos de la Completechip :)  ... el a vazut ca se intampla ceva...dupa... 

O lista cu ce tre sa verific ? Mecanicii pe aici sunt schimbatori de piese noi... Pana imi dau eu doctoratul in turbo mai e :) 

Vreau sa o fac sa percuteze, cum ar fi si normal...acum se duce dar trebuie sa ma rog de ea pana se apuca de treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

"Cred că problema este la reglajele turbinei sau probleme de vacuum (presiunea măsurată nu reuşeşte să atingă presiunea specificată). Debitmetrul n-are nici o treabă în cazul tău, cred că poţi să-l şi arunci. Presupun că este mânărit din soft deoarece cantitatea de aer măsurată este riguros egală cu cea prescrisă, în orice condiţii. Oria asta nu se întâmplă nici în cazuri ideale, darămite la tine când presiunea este binişor sub cea prescrisă.. De curiozitate fă un log cu mufa scoasă de la debitmetru , ar trebui ca în coloana 3 din grupul 3 să ai 550 pe linie.

Pentru determinarea exactă a cauzelor este nevoie de BS003 Şi BS011"

Referitor la ce ai spus mai sus... pe coloana 3 grupul 3 nu sunt valorile de la egr?

Valorile de la debitmetru nu se citesc de pe coloana H, langa presiunea atmosferica??? Pana la urma cum sunt valorile la debitmetru in raport cu presiunea actuala a turbinei? Au legatura?

Am pus loguri si dinainte de reparatie, acelea cum sunt? Mentionez ca masina are softul original, nu a umblat nimeni la soft...

Nu stiu daca presiunea in turbina tine si de presiune atmosferica citita si de valorile citite de debitmetru. Am observat ca daca presiunea atmosferica este mai mare atunci si valorile citite de debitmetru sunt mai mari si valorile citite ale turbinei sunt mai mari, de asta m-am legat de debitmetru ( asta daca intradevar debitmetrul este la coloana H unde cred eu ca este).

Am incercat sa fac bs003 si bs011 dar nu pot, ma pune sa apas pe pedala de frana si ambreiaj, face basic setings on si apoi nu mai citeste nimic si nici nu tureaza motorul...

Mai atasez inca o data logurile de dinainte de reparatie si de dupa...

Cum este logul inainte de reparatie? Acolo vad ca tinea presiunea, dar debitmetrul dadea valori mai mari...

Scuze daca insist dar sunt deja la a 3 a reparatie a turbinei si parca sunt si mai in ceata ca la inceput, parca nimeni in tara asta nu este in stare sa repare cum trebuie o turbina si de cele mai multe ori e mai usor sa dea vina pe alte componente ale masinii decat sa recunoasca ca nu au facut o treaba prea buna.

Multumesc.

 

Loguri turbina passat 2008 bkp 4x4 tr 3 inainte de reparatie.csv

mbi 22 iul 16.10 tr 3 1750 - 4380 rpm dupa reparatie.csv

mbi 22 iul 15.55 tr 4, 1600 -4300 rpm dupa reparatie.csv

mbi 22 iul 16.02 tr 4 1800 - 4300 rpm dupa reparatie.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu loguri dupa schimbare N75 Pierburg, asta era pe stoc, original pauza.

Parca percuteaza mai bine...parca boost-ul e mai aproape de realitate...

Ce parere aveti... ?

 

TR3-4-N75-LOG-01-003-010-011.xlsxBS11-N75LOG-01-011-xxx-xxx.xlsxBS3-N75LOG-01-003-xxx-xxx.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@E1999

Eşti pe drumul cel bun dacă clipeşte codiţa de purcel :biggrin:. Am scris pe topicul respectiv (adică AICI)că este ceva normal. Mai încearcă. Este probabil din cauza interfeţei, nu pot fi prevăzute comportamentele fiecăreia, mai ales când este vorba despre clone.

@k7_nairam

Valabil şi pentru tine ce am scris pentru colegul mai sus. În coloana a 3-a din grupul 3 se citeşte cantitatea de aer care intră în motor (măsurată de debitmetru)şi aceeaşi valoare mai apare şi în prima coloană din grupul 10 (coloana H cum i-ai spus tu). Apare o mică diferenţă între ele, dar doar din cauza modalităţii de măsurare eşantionată a semnalelor. Logul de după repareaţie mie mi se pare că arată mai rău decât înainte, dar presupun că din cauza reglării necorespunzătoare a actuatorului turbinei. Din păcate fără BS003 şi BS011 nu ştiu să-ţi spun mai multe. Citeşte şi pdf-ul din a doua postare din topicul recomandant colegului şi vei înţelege mai multe.

trebuie lămurită şi chestiunea cu valorile egale între prescris şi măsurat în grupul 3. În cele aproape 600 pagini ale topicului cred că am mai întâlnit de câteva ori situaţia asta, nu-mi mai amintesc cauzele, dar oricum este o situaţie anormală.

Deci:

  • fă un log în mers cu mufa de la debitmetru scoasă
  • găseşte o modalitate să faci BS. Poate fi interfaţa de vină, oricum niciodată nu am auzit de apăsat frâna şi ambreiajul, ar trebui să meargă fără astea.

@Moog

13 hours ago, Moog said:

Vreau sa o fac sa percuteze, cum ar fi si normal...acum se duce dar trebuie sa ma rog de ea pana se apuca de treaba...

Păi după o vârstă numai aşa mai merge... cu rugăminţi:P

Acum lăsând gluma la o parte, cred că te-ai grăbit să schimbi n75. Ai spus că "parcă" percutează mai bine, dar s-ar putea să fie placebo (şi eu după ce spăl maşina parcă merge mai bine:D), din loguri nu se văd deosebiri notabile. Despre marca Pierburg nu trebuie să-ţi faci probleme, probabil că şi originalul tot asta a fost.

Eu zic să faci rost de un pistol de vacuum cu manometru şi să o iei bătrâneşte la verificat dinspre pompa tandem către actuatori. Totodată verifică dacă geometria se mişcă liber şi nu are porţiuni unde dă semne de gripare (pentru asta se separă tija actuatorului de geometrie). Se mai poate unge tija actuatorului cu vaselină de cupru (nu cu vaselină normală că mai rău îi faci din cauza temperaturilor.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, lupo_bv a scris:

Eşti pe drumul cel bun

Sper. Nu am reusit sa fac aceste Log uri decat in mers. Sper ca am inteles si facut exact ca in instructiunile pe care mi le ai dat. Daca trebuie sa le fac si pe cele in stationare, mi e teama ca ti am irosit timpul degeaba ... nu merge. Pentru ca n am decat doua pedale, mie imi cere sa calc atat frana cat si acceleratia in acelasi timp ( asta vis a vis de comment ul de mai sus in care se cer ambreiajul si frana ). Pe BS003 l am cam ametit putin dar sigur iti vei da seama....  Ambele sunt facute in treapta a 3 a. Nu vreau sa devin stres ... dar parca nici 200 de euro nu as vrea sa platesc pentru acel bloc vacuumatic. Multumesc inca odata !!!

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

LOG-01-xxx-xxx-003.CSV

Modificat de E1999
postare incompleta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/23/2018 at 12:27 PM, E1999 said:

16618 Reglare presiune aer P0234 - 006 - Granita de reglare prea mare

eroarea asta in cele mai multe cazuri e de la geometria variabila,ti am mai spus si eu si lupo-bv, e mai ieftin de curatat turbina decat blocul de valve

cel mai important e sa gasesti cauza ancrasarii turbinei,altfel e posibil ca la scurt timp dupa ancrasare sa se ancraseze din nou,vad ca ai eroare pe maf,stiind ca maf ul masoara cantitatea de aer care intra in motor

Modificat de ionut10a
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, ionut10a a scris:

cel mai important e sa gasesti cauza ancrasarii turbinei

De curățat cu siguranță voi curăța. Vreau sa știu dacă mai e și altceva în neregulă acolo. Dacă tot desfac sa fac toată treaba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Touran 1.9, 105 cai, motor bxe. Am si eu o problema cu al meu turbo. I-am facut si log in mers. La 3500 de ture in ambele viteze, a 3-a si a 4-a a murit. Ce ar putea fi?

1 cod a gasit:
000564 - Reglare presiune turbo 
               P0234 - 000 - limita superioarã depãºitã în sus - intermitent
             împrejurari cod:
                    Stare defect: 00110000
                    Priorit.defect: 2
                    Frecv. defect: 1
                    Resetare contor: 255
                    rulaj: 191153 km
                    Indicator de timp: 0
                    Data: 2000.00.00
                    timp: 17:44:01

             împrejurari cod:
                    RPM: 2646 /min
                    viteza: 95.0 km/h
                    sarcina: 76.5 %
                    tensiune: 14.59 V
                    valori binare: 00001000
                    pres.absoluta: 1999.2 mbar
                    pres.absoluta: 2509.2 mbar

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de golivax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

Presiune prea mare...limp.

In cele mai multe cauze,geometrie blocata....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi, mersi. Trebuie demontata si verificata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

On 7/24/2018 at 8:49 PM, lupo_bv said:

 

@Moog

Păi după o vârstă numai aşa mai merge... cu rugăminţi:P

Acum lăsând gluma la o parte, cred că te-ai grăbit să schimbi n75. Ai spus că "parcă" percutează mai bine, dar s-ar putea să fie placebo (şi eu după ce spăl maşina parcă merge mai bine:D), din loguri nu se văd deosebiri notabile. Despre marca Pierburg nu trebuie să-ţi faci probleme, probabil că şi originalul tot asta a fost.

Eu zic să faci rost de un pistol de vacuum cu manometru şi să o iei bătrâneşte la verificat dinspre pompa tandem către actuatori. Totodată verifică dacă geometria se mişcă liber şi nu are porţiuni unde dă semne de gripare (pentru asta se separă tija actuatorului de geometrie). Se mai poate unge tija actuatorului cu vaselină de cupru (nu cu vaselină normală că mai rău îi faci din cauza temperaturilor.)

Raule :) ... nu e vorba de varsta, e "ardeal style" :)  No, ce atata graba :)

La 130 Pierburg, nu e bai...dar intradevar stabilizeaza mai bine...se vede si din log ...se simte...

Ramane lagul... caut pistoale pe aici... nu am gasit decat vreo 2 laser :)

Gasii un mecanic laudat dar e ocupat vreo 2 saptamani... sper sa am cu cine vorbi...

Revin cu noutati dupa ce fac ceva... multam pentru recomandari...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara revin cu un log dupa curatare turbina tot fluiera.....va rog daca imi puteti spune niste pareri,mentionez ca am controlat toata tubulatura ok,nu scoate fum,nu consuma ulei doar fluiera intre 1400 si 1900,multumesc

log turbo 15.07.2018.xls

bs 11 dupa curatare.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/22/2018 at 9:49 AM, lupo_bv said:

@gaby007

După cum arată valoarea aia, maşina ar trebui să nu meargă mai deloc, să scoată fum ca un furnal, ea indică faptul că în motor nu intră aer numai gaze recirculate. Acum să vedem de unde poate apărea acea valoare:

  • în primul rând valoarea din câmpul 3 al grupului 3 indică cât aer intră în motor
  • dacă să zicem EGR ar rămâne blocat pe deschis, tot ar mai intra ceva aer (în afara situaţiei când admisia ar fi obstrucţionată, dar având în vedere că maşina merge nu cred că este cazul)
  • când MAF este defect, cablaj întrerupt sau scurt circuit, valoarea măsurată este înlocuită cu o valoare generică de 550 mg aşa cum a zis şi Ionuţ mai sus, deci este posibil să nu fie nici MAF damblagit. Într-adevăr ECU înregistrează codurile de eroare din cauza valorii ăleia ciudate de 5 mg
  • dacă eşti sigur că nu s-a umblat la soft, atunci poate fi şi o problemă a ECU.

Ce ar trebui să faci?

  • logurile în BS003 şi BS011 dar nu aşa cum le-ai făcut tu. Se fac independent pe fiecare canal. Citeşte AICI
  • scoate mufa de la MAF şi vezi ce indică în vcds
  • verifică cu un multimetru cablajul între MAF şi mufa ECU
  • încearcă cu un MAF de probă de la cineva, dacă ai posibilitatea (asta numai după ce verifici cablajul şi tensiunile în mufa)
  • poţi blinda EGR, de probă, ca să elimini bănuiala că ar provoca o recirculare excesivă

Vino cu rezultatele la primele două care sunt mai la îndemână şi vedem după aia

@E1999

 

 mufa scoasaIMG-20180728-WA0033.thumb.jpg.c1c7f4c6323b52dc391f90f09550836a.jpgIMG-20180728-WA0032.thumb.jpg.48c9681b5d99a00396b08526a9d5f6f7.jpg mufa conectata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maf defect sau ceva problema la fire cum ti-a zis lupo_bv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 minute în urmă, terrabyt a scris:

Maf defect sau ceva problema la fire cum ti-a zis 

11 minute în urmă, terrabyt a scris:

Maf defect sau ceva problema la fire cum ti-a zis lupo_bv.

Nu stiu ce sa zic cu  cablajul... ai idee intre care pini trebuie sa masor tensiunea? Si eventual cati volti trebuie sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv

Revin cu logurile fara debitmetru.

Cel la care am facut turbina sustine ca turbina este reglata cum trebuie si ca de fapt problema este undeva la mine la masina ( debitmetru sau map)...

Am reusit sa fac si bs03, bs10, si bs11 dar am filmulete si nu le pot incarca direct aici pentru ca sunt foarte mari.

In schimb le-am pus pe youtube, sper sa fie vizibile:

bs03

 

mai jos bs10:

si bs11

Multumesc pentru ajutor.

mbi fara debitmetru tr 3.xls

mbi fara debitmetru tr 4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare domnilor,

Vin si eu cu rugamintea de a ma ajuta pe cat posibil in interpretarea urmatoarelor log-uri.

Masina in cauza este un golf 4 1,9 ALH cu aprox 320.000, care a stat parcata in garaj cativa ani,iar acum dupa dezmortire(aprox 2000km) simt ca nu mai merge ca mai demult,

Pe langa asta pe autostrada am patit sa intre in limp mode daca nu ma insel, pe la 140km/h ~30000-3300rpm deodata nu mai trage,turbina zero,opresc motorul isi revine dupa care aceiasi problema a aparut.

Am incercat sa fac ieri log-urile in mers in treapt 3 si 4, totul ok,fara limp de data asta, cu logurile pe loc am avut o problema in sensiul ca imi statea la relanti fara sa urce la 1400rpm, am facut log si asa si cu pedala accelarata sa o tin aprox la turatia aia.

Saptamana viitoare as vrea sa plec cu ea in concediu aprox 2500km dus intors si as avea nevoie de o parere avizata,in caz ca se vede ceva pe aceste log-uri.Va trece pe la un mecanic pt o verificare in ansamblu si poate ca ar ajuta sa intreb sa verifice ceva in polus,in fuctie de ce spuneti si voi.

P.S.

Sper sa nu fie problema ca intreb aici si asta

Ventilatorul mare de pe radiator nu l-am vazut sa functioneze niciodata, cel mic doar cand pornesc clima, azi dimineata in drum spre lucru aprox 12 km/30min apa nu mi-a urcat mai mult de 70 grade.Din ce am citit ventilatorul mare ar trebuii sa mearga permanent la viteza mica si doar la nevoie la treapa 2,asa e? Problema cu temperatura ma gandesc sa fie un termostat blocat?Precizez ca apa nu a urcat mai mult 90 grade niciodata,dar totusi as vrea sa stiu daca am un ventilator functional sau nu.

Va multumesc anticipat,

O zi buna

LOG-01-003-010-011 v3.CSV

LOG-01-003-010-011 v4 2.CSV

LOG-01-003-010-011 v4.CSV

LOG-01-003-010-011 v3 2.CSV

LOG-01-003-pe loc 011.CSV

LOG-01-003-pe loc v4.CSV

LOG-01-011-pe loc v4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, chiar daca iti agata geometria la turbo, nu e ceva de speriat, actuatorul ei si vacuumul controland acest lucru destul de binisor. Isi mai revine dupa putina gimnastica, facuta in drumul de concediu.

Parerea mea este sa inlocuieste debitmetrul de aer, care este obosit, de aici ai senzatia ca "nu mai trage ca la inceput". Poti schimba si filtrul de aer preventiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Va rog mult sa ma ajutati si pe mine, am reconditionat turbo, mi-a schimbat actuator + miez. Mia montato astazi mecanicul si masina nu are vlaga, e mai rau ca inainte, intre 2000 si 3000 nu ma da deloc pe spate. Are 131 cp, trebuia sa ma bage in scaun, parca e 1.4 mpi.

Am facut un log. Va rog mult daca il poate analiza cineva. Multumesc mult.

log1.xlsx

log2.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati:

Azi cand testam masina am observat ca atunci cand opream motorul se zdruncina, nu se oprea lin fara sa ma scuture si mam gandit ca egrul nu inchide cum trebuie, deci nu e vacuum bun. Am inceput sa ma uit la furtunase, pompa vacuum. Furtunul care iesea din pompa de vacum in dreptul colierului era rupt. Aveam unul de rezerva de la o pompa defecta, lam inlocuit dar acum sasaie la imbinarea cu furtunul care duce la frane. O sai pun maine un un colier si acolo. Am mers cu masina in teste. Trage mult mai bine dar se chinuie sa urce in turatie pana in 2000-2500 dupa care te da pe spate si se tureaza mult pana pe la 4500 ture, eu avand cutie tiptronic. (De obicei si daca apasam tare pe pedala la 3000maxim schimba). Poate nu am explicat bine: apas pedala la fund, are un delay dupa care parca se chinuie sa urce in turatie si se tureaza pana la 4000 4500 ca si cum stie ca eu am vrut putere maxima doar ca mia oferito cu intarziere. Nu accelereaza concomitent cu apasarea pedalei de frana.D08539BB-8719-4387-A363-14E66D1F2A1A.thumb.jpeg.692155918b8ba85fd93dfc540b619431.jpeg

Furtunul cu probleme, dupa colier acolo unde se vede ceva argintiu staniol, se imbina cu furtunu care duce la frane, acum dupa ce opresc motorul se aude sasaind la imbinare. Incerc cu un colier poate  se rezolva si sper si masina sa se comporte normal.

Modificat de mortadelo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut un ajutor,imi tot apare /16618//boost pressure regulation P0234 \,006.limit exceeded<overboost.am facut log in mers(treapta 3 de la 2000 la 4000 turati) problema e ca nu imi dau seama daca e bn sau nu. Am atasat log.ul 

Log-Log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bun, citește câteva pagini în urmă. Am indicat de nenumărate ori cum se face. Folosește funcția Search.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat furtunu de vacuum, o mare imbunatatire la frane, la turbo mai putin, e un plus de putere dar haotic, cand intra cand nu. N75 se poate testa cu vag com? Sau ce as putea sa mai fac. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând fă toate logurile de care am scris AICI

Ca să verifici N75 ai nevoie şi de un vacuum-metru. Cel mai bine asta ar fi: faci rost de un pistol de vacuum şi verifici toate traseele de vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!