Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

evolkswagen..ai volori foarte mici dar in schimb turbo corecteaza foarte bine si nici nu trage de geometrie.daca masina se comporta ok.nu umbla la geometrie

ionut10a: faza e ca inainte citea mult mai mult si tragea mult mai bine..geometria e ok ca am curatat-o .dar in schimb debitmetru parca da semne eu in  logu ala trebuia sa am cel putin valoare peste o 1000 pana in 3000 de ture

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, ionut10a a scris:

daca la 3000 de ture maf ul masoara cel putin cat cere ECU,atunci  e bun...

image.png.c1c5bd05c26755d592fc51f74f7d67e1.pngimage.png.bae422620921c08d2d6aec64d85d9e08.png

bs 011 l ai facut tot in zona unde ai facut logul?sa stii cu cat presiunea atmosferica scade si graficul se duce in jos

nu am mai vazut valori turbo on /off asa de mici...

logul in mers nu arata rau deloc...daca masina trage nu vad vreun motiv sa reglezi turbina

fa un bs 003 pe egr si vezi recircularea cat e ,compara l cu alt motor identic

 

 

 

Egr ul este anulat si fizic si din soft.Logu rile sunt făcute in același loc.Si valoarea maf ului?

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprapresiune, cel mai probabil trebuie curățată. Mai aveai puțin și luai limp mode, dacă pe la 3200 rpm nu mișcai piciorul de pe accelerație probabil asta se întâmpla. Fă și BS011 și BS003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam da, după 3000 rpm indică destul de puțin chiar și când presiunea este ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

E nasoala rau situtia. Dupa ce un prieten mecanic a curatat turbina (trebuia, era aproape blocata), apoi galeria de admisie si egr si dupa aceea am inlocuit intercooler care pierdea cu unul nou (van wezel) merge mai rau decat inainte. MAi mult la relanti oscileaza turatia. Am facut cateva loguri cu situatia . Poayte va uitati peste . Cu multumiri.  

 

LOG-01-003-010-011_tr 3.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

LOG-01-003-010-011_tr 4.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 08.02.2018 at 20:00, evolkswagen a scris:

Adaug si eu urmatoarele log uri, dupa ce am inlocuit turbina vnt15, cu una vnt17.Daca poate cineva sa mi zica daca,dupa aceasta modificare,trebuie facute reglaje la turbina,aceasta fiind cu reglajele de fabrica.Mi se par mici valorile on/of pe bs11.Va rog ,o parere!!!!

LOG-01-003-010-019.xls

LOG-01-0111-xxx-xxx.xls

S a rezolvat.Problema era de la map ul de 131cp cu care il inlocuisem pe cel de 101cp. In concluzie,map ul de 131cp nu este compatibil cu cel de 101cp sau 116cp. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/10/2018 at 2:17 PM, michel said:

Buna ziua,

E nasoala rau situtia. Dupa ce un prieten mecanic a curatat turbina (trebuia, era aproape blocata), apoi galeria de admisie si egr si dupa aceea am inlocuit intercooler care pierdea cu unul nou (van wezel) merge mai rau decat inainte. MAi mult la relanti oscileaza turatia. Am facut cateva loguri cu situatia . Poayte va uitati peste . Cu multumiri.  

 

LOG-01-003-010-011_tr 3.xls

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

LOG-01-003-010-011_tr 4.xls

Cred că la tine este dereglată turbina (este mare diferenţa dintre on şi off în BS011, peste 200 mb în condiţiile în care ar trebui să fie max 180, iar presiunea minimă este peste cea atmosferică) şi cred că ai şi o problemă de vacuum (partea superioară a graficului nu este constantă, plus în BS 003 se văd nişte ezitări pe porţiunea pe care acţionează vacuum-ul asupra actuatorului)

 

2-13-2018 1-28-57 PM.png

2-13-2018 1-26-32 PM.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina vinerea trecuta o curatasem pentru ca facea suprapresiune. Asta e. Ma gandesc sa verific pompa tandem, N18 ,  N75 si sa inlocuiesc furtunele de vacuum. Mai verific si pe unde unde s-a lucrat vineri, poate a scapat ceva. DAca nu se schimba nimic cred ca trebuie reparata turbina. As putea sa mai fac ceva? Multumesc mult pentru raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un pas tot ai făcut pentru că nu mai face suprapresiune :)  Este clar că indiferent ce o să faci trebuie să fii sigur că vacuum-ul este ok, cel mai bine ar fi să ai un vacccum-metru.  Despre reglaj nu ştiu să-ţi zic exact (diferenţa asta era şi înainte de curăţare, deci dacă este o problemă aici este mai veche), nu ştiu cât trebuie să fie la ATJ dar mi se pare totuşi cam mare diferenţa între on/off în cazul în care geometria ar lucra corect.

Dacă prietenul tău mecanicul se bagă să facă un reglaj mai jos ai un ghid.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare Domnilor, cu speranta ca cineva are putin timp de pierdut pt. a analiza 2 log-uri facute pe un golf 4 1.9 tdi ALH ,masina a intrat in limp mod cu multumiri astept parerile voastre.

LOG-01-003-010-011.csv

LOG-01-003-010-011ou.csv

Log-WVWZZZ1JZ2W253988-148550km-92304mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile nu sunt bine făcute (trebuie să fie cu acceleraţia apăsată la podea de pe la 1600 rpm, fără a mişca piciorul până pe la 3500rmp).

Dar şi aşa se vede că ai suprapresiune mare, cel mai probabil geometria ancrasată, vino şi cu BS011 (caută în topic pt. că s-a explicat) să vedem cauza exactă.

Şi ceva probleme la debitmetru, verifică prima dată cablajul (mufe, fire), cam asta ar spune şi eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am transmis procedura de reglare,  pentru care va mulțumesc. Acum sa văd ce zice. Pana la sfârșitul săptămânii, cand pot sa ajung la el (este din alta localitate) eu  ma ocup de vacuum. Maine comand un vacuum- metru si furtune. Sper sa ma descurc. Mulțumesc pentru ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt. lupo_bv multumesc  pt raspunsul rapid o sa incerc maine sa fac alte log-uri , in leg cu acceleratia am obdervat si eu in log 92-94% dar aceasta era apasata pana la podea (am scos si covorasul)o intrebare de 100 de puncte exista ceva sensor care ar putea fi defect la pedala de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este un senzor de poziţie a pedalei de acceleraţie. Este o procedură de verificare, iar dacă ai modelul ajustabil se poate şi regla (bineînţeles dacă nu este defect ci numai dereglat) Ataşez materialele necesare.

Dar suprapresiunea este acolo şi nu are treabă cu asta, se vede chiar şi fără să faci alte loguri. Acum este mai important de văzut BS011 (vezi AICI ce şi cum)

 

pedala acceleratie.pdf

verificare senzor pedala acceleratie.pdf

ajustare senzor pedala acceleratie.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bine făcut. Refa-l începând de pe la 1600rpm în treapta a 3-a. Fara sa fie in limp mode.

Fă și BS003 și BS011

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor si  revin cu niste log-uri facute azi sper sa fie bune insa dupa cate am vazut pedala de acceleratie nu vrea sa urce mai sus de 95%(cred ca piciorul a iesit prin caroserie de cum am apasat:biggrin:)atasez si un BS003,BS011 cu multumirile de rigoare astep raspuns de la voi.

LOG-01-003-xxx-xxx.csv

LOG-01-011-xxx-xxx.csv

LOG-01-003-010-011test4.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din logul în mers reiese că ai suprapresiune mare şi se vede cum intră şi în limp mode.

Cu pedala de acceleraţie este o problemă, dar nu ea este cea care dă suprapresiunea, trebuie verificată turbina. De obicei ancrasarea geometriei dă suprapresiune. Dacă te uiţi în urmă poţi să faci o statistică să vezi câţi din cei cu suprapresiune au avut probleme cu geometria.

BS003 şi 011 trebuie să le refaci deoarece eşti unul din cazurile în care nu se accelerează singur motorul şi trebuie să o ţii tu accelerată cât mai aproape de 1400 rpm şi cât mai constant (dacă depăşeşti 1400 rpm o să dea eroare şi trebuie să o iei de la capăt).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi mult am sa refac testele de BS. O intrebare oarecum deplasata,stii de cineva de pe acest forum care se pricepe sa faca o "resusctare" la turbo??in Cluj sau prin apropiere de Cluj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. Cel mai bine întreabă aici

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suprapresiune. Pare a fi o problemă de geometrie, dar cred că ai o problemă şi la EGR în sensul că atunci când este închis cantitatea de aer este cam mică (partea superioară a graficului nr. 3), asta ar însemna că ori nu închide bine EGR  ori este obturată admisia (filtru de aer, etc), iar atunci când este deschis complet ai recirculare prea mare (cauze posibile găseşti pe topic, scrie în căsuţa de Search în dreapta sus pe pagină "recirculare mărită" şi o să afli cauze posibile). Din al doilea grafic ar reieşi şi o pierdere de vacuum.

Recomandări:

- inspectare/curăţare turbină

- curăţare EGR

- verificare vacuum (în primul rând dacă ţine vacuum capsula de la turbină, verificare N75, etc)

- pe viitor când mai faci log în mers porneşte-l mai de jos de pe la 1600 rpm, iar la BS 003 şi 011 lasă-le mai mult, măcar 4-5 cicluri de on/off

 

2-16-2018 7-39-06 PM.png

2-16-2018 7-39-54 PM.png

 

2-16-2018 7-45-08 PM.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!