Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

nu ma prea pricep bine sa le aranjez , sau am incercat cel putin :)    

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

merci pt promtitudine acum am  schimbat si MAF ..... la fel merge

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Ajutati-ma va rog cu interpretarea unui log. Mi s-a spart actuatorul la turbina si l-am schimbat cu unul nou. Reglajul tijei l-am facut dupa cel vechi, am curatat si geometria,nu agata. Masina trage bine, nu fumega, problema este ca mi-a crescut consumul indicat de computerul de bord ca cu 1 litru.

Ca si modificare, furtunul de gaze de carter l-am scos undeva sub masina si gura din admisie am astupat-o cu un dop.

Va multumesc

Log 1.9 Tdi BSW.xlsx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Thursday, August 18, 2016 at 19:26, evolkswagen a scris:

Imi poate spune spune cineva de ce am asa valori mici la egr on/of?Masina, trage bine, nu scoate fum parca un pic lag in turatii sub 2000, evacuarea verificata, filtrul de aet verificat.Logurile sunt mai sus.ce parere aveti?Sa fie din reglaj turbo?Dupa cum se vede in log uri , doar in bs 03 sunt probkeme cu valorile pt. ca in mers par corecte, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pajacos

Nu arată deloc bine logul în BS011. Uite l-am aranjat eu şi ţi-am făcut grafic

bs011-pajacos.xls

De aici reiese că ar fi şi ceva probleme de vacuum dar şi turbina cam gripată. N-ar strica să încerci mai întâi cu un alt N75  de probă. În plus diferenţa între presiunea maximă şi cea minimă este de doar 60 mbar, iar cea minimă este cam cu 70 mbar peste cea atmosferică ceea ce mă duce cu gândul la un blocaj al turbinei

Logul în mers arată clar că nu se corectează presiunea decât spre sfârşit unde erai la limita limp-ului

3-10-11.xls

Pentru început începe cu ce este mai simplu/ieftin:

  1. verifică bine traseele de vacuum să nu ai scăpări de vacuum, iar cu un furtunaş nou verifici membranele la toţi actuatorii să nu aibă vreunul scăpări
  2. separă actuatorul de turbină şi vezi dacă părghia turbinei se mişcă cursiv
  3. scoate furtunaşul de vacuum din turbină, fă rost de o seringă mai mare şi repetă BS011 numai că ciclurile de on/off nu le va mai face ECU ci tu cu seringa (vei avea nevoie de încă o persoană care să ţină maşina turată la 1400). La ciclurile de on/off nu trebuie să ţii cont de ce zice ECU, le faci cum vrei tu la un interval de vreo 10 secunde

Dacă logul în BS 011 arată tot rău atunci este clară problema: turbina trebuie curăţată

@evolkswagen

valoarea mare este mică din următoarele cauze:

  • EGR murdar care nu închide cum trebuie
  • N18 defect care scapă vacuum când nu trebuie
  • teoretic, dar nu-mi dau seama dacă  practic este posibil: gazele să aibă presiune prea mare şi să deschidă parţia valva.

Oricum în grafic văd o porţiune unde deşi EGR este comandat pe deschis, el rămâne închis. Ca să vezi care este de vină încearcă să separi vacuum-ul  de capsulă şi să repeţi BS003 cu vacuum făcut de tine cum am explicat colegului mai sus.

Că valoarea mică este prea mică, s-a tot discutat: recirculare prea mare, acum trebuie să găseşti cauza.

@emildebreti

ai primit răspunsul aici şi nu mai posta în mai multe locuri acelaşi lucru.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, lupo_bv a scris:

 

 

Cu val Egr 

 

în urmă cu 2 ore, lupo_bv a scris:

@pajacos

Nu arată deloc bine logul în BS011. Uite l-am aranjat eu şi ţi-am făcut grafic

bs011-pajacos.xls

De aici reiese că ar fi şi ceva probleme de vacuum dar şi turbina cam gripată. N-ar strica să încerci mai întâi cu un alt N75  de probă. În plus diferenţa între presiunea maximă şi cea minimă este de doar 60 mbar, iar cea minimă este cam cu 70 mbar peste cea atmosferică ceea ce mă duce cu gândul la un blocaj al turbinei

Logul în mers arată clar că nu se corectează presiunea decât spre sfârşit unde erai la limita limp-ului

3-10-11.xls

Pentru început începe cu ce este mai simplu/ieftin:

  1. verifică bine traseele de vacuum să nu ai scăpări de vacuum, iar cu un furtunaş nou verifici membranele la toţi actuatorii să nu aibă vreunul scăpări
  2. separă actuatorul de turbină şi vezi dacă părghia turbinei se mişcă cursiv
  3. scoate furtunaşul de vacuum din turbină, fă rost de o seringă mai mare şi repetă BS011 numai că ciclurile de on/off nu le va mai face ECU ci tu cu seringa (vei avea nevoie de încă o persoană care să ţină maşina turată la 1400). La ciclurile de on/off nu trebuie să ţii cont de ce zice ECU, le faci cum vrei tu la un interval de vreo 10 secunde

Dacă logul în BS 011 arată tot rău atunci este clară problema: turbina trebuie curăţată

@evolkswagen

valoarea mare este mică din următoarele cauze:

  • EGR murdar care nu închide cum trebuie
  • N18 defect care scapă vacuum când nu trebuie
  • teoretic, dar nu-mi dau seama dacă  practic este posibil: gazele să aibă presiune prea mare şi să deschidă parţia valva.

Oricum în grafic văd o porţiune unde deşi EGR este comandat pe deschis, el rămâne închis. Ca să vezi care este de vină încearcă să separi vacuum-ul  de capsulă şi să repeţi BS003 cu vacuum făcut de tine cum am explicat colegului mai sus.

Că valoarea mică este prea mică, s-a tot discutat: recirculare prea mare, acum trebuie să găseşti cauza.

@emildebreti

ai primit răspunsul aici şi nu mai posta în mai multe locuri acelaşi lucru.

 

Cand am facut bs 03 am mai scos futunul sa vad ce este, de aceea a ramas pe inchis canf comanda era pe on.Ce ma intriga este ca si la of val nu ajunge la 450 cum este normal.O sa verific daca nu ramsane partial deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ! 

As dori sa aud o parere despre logurile facute in stationare, urmeaza in scurt timp si din mers.

Am masina chipuita, Bora AJM, presiune max 1.3 bar.

Egr-ul este astupat, dar neoprit din soft.

Masina scoate fum dupa 3000ture , si nu este abuzat din soft.

 

Log Bora EGR.xlsx

Log canal 011 B.CSV

Egr-ul si admisia curata saptamana trecuta, geometria turbinei curatata cu oven cleaner, nu face overboost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Masina vw passat 2004, cod motor AVF, 1.9tdi, 131 cp, turbina noua schimbata de aproximativ 1000 km

Atasez si eu doua loguri, daca imi puteti spune daca functioneaza totul bine

Multumesc

 

LOG-01-003-010-011 a3-a.csv

LOG-01-003-010-011 a4-a.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/22/2016 at 5:14 PM, cocomic said:

Salutare colegilor,

Cum au revenit in vestul tarii temperaturile peste 30 de grade, au reinceput problemele pe Passat-ul meu B6 (MY2008), 170cp, cod motor BMR. Iarna trage relativ bine, vara in schimb e dezastru de cele mai multe ori, la drum lung pe canicula undeva la 3-4 limp modeuri (toate underboost).

Atasez un log in mers facut acum cateva minute pe treptele 3 si 4, n-am primit limp mode de aceasta data, dar am avut un lag pronuntat, in special la inceputul plajei de turatie in treapta a 3-a, iar intr-a 4-a cam pe toata (foarte lenesa). Mai jos si codul ultimei erori, primita in weekend la un drum pana in oltenia.


Saturday,18,June,2016,17:22:46:10074
VCDS Version: Beta 11.2.0

                Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 03G 906 018 EM    HW: 03G 906 018 EM
  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.2 G    4369
           Software Coding: 0000072
            Work Shop Code: WSC 31103 001 1048576
                      VCID: 74E3D8E36C7B
1 Fault Found:

000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached 
               P0299 - 006 - Short to Plus - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 3
                    Reset counter: 39
                    Mileage: 164308 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2016.06.17
                    Time: 18:49:46

             Freeze Frame:
                    RPM: 2368 /min
                    Torque: 264.0 Nm
                    Speed: 83.0 km/h
                        80.73 %
                    Voltage: 13.67 V
                    Pressure: 2492.1 mbar
                    Pressure: 1682.7 mbar


Readiness: N/A

Bineinteles, oprit-pornit motor isi revine, merge o perioada (nu la capacitate maxima, dupa cum se vede pe loguri). Cum am spus, intamplandu-se aproape exclusiv la temperaturi peste 25-30 de grade afara, ma gandesc ca poate e fie un furtun de vacuum care se dilata, sau un contact imperfect undeva, dar asta spun asa, empiric... :)

As aprecia daca mi-ati da niste sfaturi asupra pasilor urmatori de facut pentru rezolvare.

Mersi anticipat!

Tr-3-LOG-03-003-010-011.CSV

Tr-4-LOG-02-003-010-011.CSV

Revin cu rezolvarea: in cazul meu problemele se trageau de la N75, cu o inlocuire a acesteia presiunea e "spot-on" cu cea ceruta. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 21.08.2016 at 20:57, duduratoy a scris:

Salut

Masina vw passat 2004, cod motor AVF, 1.9tdi, 131 cp, turbina noua schimbata de aproximativ 1000 km

Atasez si eu doua loguri, daca imi puteti spune daca functioneaza totul bine

Multumesc

 

LOG-01-003-010-011 a3-a.csv

LOG-01-003-010-011 a4-a.csv

Salut. Turbina ta nu reuseste sa faca presiune suficienta. Spike-ul lipseste si in rest ai un underboost pe toata durata wot-ului. Banuiesc ca tija e prea lunga. Pentru detalii, revino cu BS011 si BS003. 

@hunior: turbina nu iti face overboost, dar nu cumva iti face underboost? Se vede ca geometria e ok, merge bine, insa ai ceva probleme pe vacuum/electrovalve (n75). 

In plus, diferenta dintre on si off e de doar  120 mbar. Cam putin. 

Fum negru de la peste 3000 rpm - posibil sa ai vreo scapare de presiune la vreun furtun, moment in care apare amestecul incorect (mtorina-aer). 

 

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns, am sa verific furtunasele. Pentru o proba as putea  interschimba n75 cu n18? sa vad in Bs daca am atunci 150 minim. Cand am curatat egr-ul am gasit un furtunas rupt , fix langa actuatorul de shut off , l-am scurtat si am pus la loc, doar ca nu s-a simtit nimic . 

Am gasit la racing nick furtunase silicone, imi trebuie 3 m de 3mm si 2 metri de 5 mm. corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Sunt lungimile necesare. Pentru a face niste teste, poti inlocui N75 cu N18. Un vacuumetru de la cineva ti-ar prinde bine (sa masori vacuumul). Si eventual un log in mers sa vedem si noi...? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe furtunul care vine de la n18 catre filtrul de aer trebuie sa fie vreodata vacuum?Intreb pentru ca la mine, am observat ca dupa ce functioneaza ceva timp motorul, dupa ce opresc se auzea un bazait sub capota, in dreptul egr ului.Asta seara am scos furtunul ce intra in filtru si avea vacum cu motorul oprit, plus aceeasi bazaiala/ zornaiala!Ati mai intampinat asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rolul furtunaşului este ca să fie aer în spatele membranei electrovalvei, să nu fie un mediu închis (nu s-ar mai mişca liberă în cazul ăsta, dacă vrei să vezi cum nu se mai turează maşina peste 2500 rpm şi cum scoate un nor de fum negru astupă-l :icon_cheesygrin:) şi este băgat în filtrul de aer ca să nu intre mizerie. Dacă se aude ceva din N18 la orprirea motorului (ceva ca un bâzâit/râgâit/etc:)) este semn că N18 trebuie înlocuită/curăţată şi nu are nici o legătură cu furtunaşul care intră în filtru. Se poate curăţa. Uite aici cum se face. Eu am făcut o dată operaţia asta şi a fost ok. Eu am preferat, spre deosebiere de clip, să tai inelul ăla de aluminiu în  porţiunea mai îngustă şi la sfârşit să pun un colier cu şurub peste el cum arată aici. Ulterior am cumpărat o electrovalvă nouă şi funcţionează la fel.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, lupo!Cu alta ocazie, cand facea urat dupa oprire motor, am scos furtunul din egr si zgomotul a incetat instantaneu.Problemele lui N18 ar putea influenta valorile scazute in bs 03 on/ of, cum ai vazut in postarile anterioare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal. Când scoţi furtunul de egr presiunile din faţa/spatele membranei se egalizează brusc, cu el băgat fenomenul se întâmplă mult mai încet şi se produce un fenomen asemănător cu cel care provoacă scoaterea sunetului din ancia de clarinet de exemplu.

Revenind, n18 poate provoca o recirculare când nu este cazul, deci o valoare scăzută la EGR OFF, dar dacă nu testezi cum ţi-am scris mai sus nu ai de unde şti unde este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 10 ore, evolkswagen a scris:

Pe furtunul care vine de la n18 catre filtrul de aer trebuie sa fie vreodata vacuum?

în urmă cu 9 ore, lupo_bv a scris:

Rolul furtunaşului este ca să fie aer în spatele membranei electrovalvei, să nu fie un mediu închis (nu s-ar mai mişca liberă în cazul ăsta, dacă vrei să vezi cum nu se mai turează maşina peste 2500 rpm şi cum scoate un nor de fum negru astupă-l :icon_cheesygrin:) şi este băgat în filtrul de aer ca să nu intre mizerie.

@hunior, nu uita sa verifici si asta!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexandrubs10

salutari, colegilor! un coleg mai experimentat, care ma poate ajuta cu interpretarea unui logo? mersi!!!

 

Logo 003-010-011.csv

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi. Am un golf 5 1.9 tdi (BKC) si de cateva saptamani ma confrunt cu o problema si anume:

-simt ca masina este mai lenesa decat inainte 

- la o accelerare lenta intre 1800-2000(2100)Rpm merge "sacadat" ca si cum s-ar ineca,insa daca accelerez puternic nu simt acest lucru...Tin sa mentionez ca face asa in orice treapta de viteza.Dupa ce scot mufa de la MAF ...masina se comporta bine...

 

Am facut si un log in mers..poate un coleg ma poate ajuta cu o interpretare..Log a 3-a.CSV

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 19 ore, lupo_bv a scris:

Este normal. Când scoţi ,ul de egr presiunile din faţa/spaegrtele membranei se egalizează brusc, cu el băgat nomenul se întâmplă mult mai încet şsri se produce un fenomen asemănător cu cel care provoacă scoaterea sunetului din ancia de clarinet de exemplu.

Revenind, n18 poate provoca o recirculare când nu este cazul, deci o valoare scăzută la EGR OFF, dar dacă nu testezi cum ţi-am scris mai sus nu ai de unde şti unde este cauza.

Am facut un test : in bs03 of este vacuum pe furtunul de la egr,este ok?Si inca ceva vacuumul la furtunul egr on este de~500 iar daca astup furtunul ce intra in filtrul de aer ajunge la 650 si se observa cum sre mai ridica si tija la actuator.,Sa fie ambele electrovalve cu probleme?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am făcut măsurători cu un vacuumetru aşa că nu ştiu să-ţi răspund la ce m-ai întrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna am revenit cu niste masuratori.

bs011 la rece 

Si log din mers din 3a si a 4a, dupa cum am vazut mi-a bagat intr-un singur document.

In a 4a, dupa 2000 de turatie, brusc creste turatia si boostul, apoi scade si dupaia isi revine...parca ar da in nas. sper ca se vede si in log

LOG-01-003-010-011.CSV

LOG-01-011-xxx-xxx.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare, am vazut ca s-a mai discutat pe acest subiect dar nu mai gasesc unde,in bs 003 turbo este pe on sau pe of? La mine am observat ca este pe of, am scos si furtunul de la actuator si era zero vacuum pe el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma am observator ca este prezent si un log facuta la proba .va rog nu dati importanta.ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, evolkswagen a scris:

Am si eu o intrebare, am vazut ca s-a mai discutat pe acest subiect dar nu mai gasesc unde,in bs 003 turbo este pe on sau pe of? La mine am observat ca este pe of, am scos si furtunul de la actuator si era zero vacuum pe el.

intotdeauana,pe tot parcursul bs003, tija actuatorului sta la turbo on,tocmai pt a facilita prin backpreesure-ul creat(vane inchise) recircularea gazelor.

si intotdeauana ,pe tot parcursul bs011, egr-ul trebuie sa stea perfect inchis.altfel.....ar aparea niste fluctuatii urate in graficul rezultat in urma bs011....practic ar influenta pres gen de turbina.

în urmă cu 18 ore, evolkswagen a scris:

Am facut un test : in bs03 of este vacuum pe furtunul de la egr,este ok?Si inca ceva vacuumul la furtunul egr on este de~500 iar daca astup furtunul ce intra in filtrul de aer ajunge la 650 si se observa cum sre mai ridica si tija la actuator.,Sa fie ambele electrovalve cu probleme?

 

nici eu nu am facut test.dar daca stam si ne gandim logic,la n18 ajunge acceasi cant de vacuum(depresiune),cat vace pompa.

iar tu daca astupi "atm"-ul  e si normal sa ajunga mai mult vacuum la egr.

tocmai asa si functioneaza electrovalvele.

sper sa nu fi gresit

Modificat de mario20vest
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur?Si la mine de ce sta pe turbo of?Si daca astupam furtunul ce vine de la n18 catre filtrul de aer , atunci se mai ridica tija cam pe la jumatate, dar se modificau si valorile in bs on/of.

Si inca ceva...in bs 011 se simt cateva serii de vacuum pe furtunul de la egr, iar pe cel care duce spre filtru,de la n18, este vacuum continu.

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!