Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

Eu zic să actualizezi profilul sau să precizezi când ai o problemă despre ce maşină este vorba pentru că uneori contează.

Despre pornirea grea la cald, este topic dedicat

http://vwforum.ro/topic/32491-probleme-cu-pornirea-la-cald-motor-tdi/?page=44

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, mi-a scapat din vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La golf5 ai grup de electrovalve nu n75 separat. Cu modficarea asta, restul ramane valabil. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

@Emy D

Multumesc pentru raspuns. Din  cauza asta sa se fi modificat consumul la relanti si in mers? Poate sa fie filtru de aer problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident. Poate fi si filtrul de aer daca nu l-ai mai schimbat in ultimul an... 

@Moog

BS003 - 40% gaze recirculate. E foarte bine pentru un Euro4. 

BS011 - Reglajele sunt aproape bune. Tija actuatorului pare a fi putin cam lunga (Turbo On - 969 mbar vs Presiunea Atm 1009). Diferenta dintre on si OFF este buna - 183 mbar. Geometria arata bine, in schimb pe partea de vacuum ai niste probleme. La cum arata partea de sus a graficului, zic ca e de vina grupul de electrovalve. Nu strica nici o verificare a furtunurilor de vacuum. 

moogbs11.png

Log in mers - Treapta a 3-a.  Maf-ul e bun, citeste bine. Ai un lag, dar este de la faptul ca ai calcat-o de pe la 1500 rpm. In treapta a 4-a se schimba treaba ca ai calcat-o de la 1700.  In rest, un mic underboost (care se poate datora tot de la electrovalve sau de la faptul ca tija este putintel cam lunga). Eu as mai scurta tija cu o jumatate de tura- 1 tura si sa vedem cum se comporta. 

moogtr3.png

Log in mers, treapta a 4-a. MAf-ul este bun, citeste bine. Aici nu mai ai lag, pentru ca ai pornit cu 100% pedala de acceleratie de la 1700 rpm. In schimb, geometria nu stie ce face. Dupa spike-ul normal, turbina face suprapresiune din nou, apoi subpresiune...si ramane cu subpresiune. Eu dau vina pe grupul de electrovalve. Asa ca, as cauta unul de test de la vreun amic, si as vedea daca merita schimbat sau trecem la verificare/curatare geometrie. 

moogtr4.png

Spor!

Modificat de Emy D
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andreidumitru

@Emy D Problema a aparut doar dupa ce s-au schimbat cele de mai sus mentionate (printre care si filtrul de aer). Se poate ca in momentul in care cei de la service au schimbat filtrul de aer sa fi murdarit senzorul MAF? Apropo, care-i diferenta intre log pe 3,10,11 si basic settings pe aceleasi grupuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Log pe 3(Maf),10(pozitie pedala si presiune MAP) si 11(presiunea ceruta vs oferita) se face in mers. Bs03(Egr-recirculare) si Bs11(geometrie turbo, vacuum) se fac pe loc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emy mulțam fain pentru ajutor. 

Acum tradu în română te rog :)  

Grupul de electrovalve,  e vorba de N75 de care am auzit? Chestia aia cu 3 furtunase în ea? Sa știu ce trebuie să schimb... MAF ul zici ca e bun... 

Turbina are vreo 70k. A fost schimbata în Germania conform istoric. 

A fost verificata când s a curățat admisia, EGR, era ok. 

Mulțumesc din nou pentru ajutor 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e vorba de N75. Intra in el 3 furtunase din care unul merge la turbo. 

Per general, eu zic ca e ok. Logul in mers e decent!

. Are mici bube de care ar trebui sa te ocupi in timp. Tu zici ca trage cam slab ? Consumul nu mi se pare unul prea mare, dar ar putea mai mult- asa ca m-as uita si la distributie... (De exemplu, pe vcds poti avea valori ok, dar distributia sa fie pusa prost! ) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaug si eu un log cu precizarea ca egr of=512 si egr on=190/turbo of=969 si turbo on=170.De aici rezulta o recirculare peste 40% si o diferenta intre turbo of si on de peste 180mg.Pentru a ajunge in parametrii este suficient insurubarea surubului de stop la turbo?Daca presiunea turbo nu este cea corecta( este mai mare de 180mg intre of si on )poate sa influenteze si consumul(cel putin in relanti)?Intreb pentru ca am intalnit doua cazuri, la doua masini audi 1,9 tdi pd ajm cu urmatoarele simptome si valori

1.deviatie pozitiva/avans 1,7/IQ 4,9-5,2/consum relanti 0,8l/h

2.deviatie negativa/avans-0,6/IQ 3,8!!!/consum relanti 0,4l/h ambele cu valori injectoare in parametri

LOG-01-003-2016.xlsx

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lungimea tijei este ok. Surubul de stop nu este ok. Mai poti insuruba surubul insa pana acolo as verifica vacuumul si geometria. Pare ca lucreaza haotic pentru ca nu stie sa corecteze bine presiunea data de turbo. Pe de alta parte, MAf-ul nu mai pare in mintile lui (eu zic ca e chiar praf).

Timestamp 4.16    Rpm 2856   Presiune specificata  1948.2   Presiune oferita  1989 moment imediat urmator in care senzorul MAF citeste asa:

Timestamp  4.54   RPM  2940           MAF specificat 850        Maf masurat  813.4 

Adica, dupa ce ca Turbo face presiune putin mai mare, MAF-ul nu reuseste nici sa citeasca minimul cat cere ECU. => MAF-ul e in vacanta. 

Spoiler

OT: 

Apoi consumul... Pai consum mare poti avea si de la un MAF mort... poti avea si de la un avans dereglat (ai mai sus niste dovezi ale diferitelor valori de avans) si poti avea si in functie de uzura componentelor interne ale motorului (injectoare care desi dpdv electric sunt ok, ele au uzura; compresie; segmenti uzati;etc). 

ps: cantitatea injectata la al doilea Audi....e cam mica (3,8) iar la celalalt desi, este corecta cantitatea injectata, nu este bun avansul. Consumul in ralanti ar fi unul ideal la 0.6 -0.7l/h. 

ps: End of Off-Topic!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Emy.Vad si eu ce-i poate capul la Maf dar e nouuuu!Cel vechi s-a blocat de doua ori la turatii peste 3500 apoi a revenit la normal.Treaba este ca cel vechi are valori cam mari in log ,peste 950 si chiar 1100.Asta nou mai este si Bosch-reconditionat Germany!Pot sa-i mai fac ceva?

Ps.Logul de mai sus era cu egr blocat si avansul la +6.

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog, sa-mi spuna cineva care este cauza sau cauzele de am valoarea la egr activ 150-160?Am reglat surubul de stop la turbina de m-am saturat si tot degeaba.Daca fac log in bs003 cu furtunul la actuator scos, de abia atunci ajunge val la egr activ 200.Nu stiu ce sa-i mai fac!!!!

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un log in mers ,vreau sa stiu daca totul ii in regula ,ca dupa ce mi au schimbat kitu de ambreiaj si volant parca masina nu mai trage cum trebuie!

log vit 3 vit 4.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/11/2016 at 5:25 PM, evolkswagen said:

Va rog, sa-mi spuna cineva care este cauza sau cauzele de am valoarea la egr activ 150-160?Am reglat surubul de stop la turbina de m-am saturat si tot degeaba.Daca fac log in bs003 cu furtunul la actuator scos, de abia atunci ajunge val la egr activ 200.Nu stiu ce sa-i mai fac!!!!

Eu ti-am mai raspuns acum multe posturi in urma si ti-am dat sa citesti sa intelegi care e faza cu recircularea si care sunt cauzele recircularii marite. Dar se pare ca nu ai bagat la cap. 

Aici nu o sa iti spuna nimeni ca x piesa iti face probleme. Identificarea precisa se face doar prin teste pe care le faci tu. Serios acum, pune mana si citeste postul ala si vei intelege. 

Si in legatura cu postul de mai sus... Avans pe +6? Esti in afara reglajului cu mult. La AJM trebuie sa fie pe 0! Mai mult ca sigur distributia nu e pusa bine. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On Friday, August 12, 2016 at 9:09, Emy D a scris:

Eu ti-am mans acum multe posturi in urma si ti-am dat sa citesimediatti sa intelegi care za cu recircularea si care sunt cauzele recirculariestwi mar

 

Multumesc,Emy!Postarea aia o cautam si eu dar nu o gaseam.Acum am rezolvat cu recircularea mare dar am la turbo of val cam mica 959 fata de pres atm care estw 969/979.Si mai am o intrebare: la oprirea motorului la mine tija de la actuator se retrage imediat, nu mai sta putin cum am inteles ca ar trebui, sa aiba probleme n75?

 

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@passat19tdi

După câte pagini s-a scris pe aici tot nu este clar că pentru reglaje trebuie să veniţi cu loguri în BS? Ai parcurs etapele indicate aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, passat19tdi a scris:

Sunt in reglaje cu turbina, m-ati putea ajuta cu un sfat?

 

ultimul.csv

N-ai ce regla. Tu ar trebui sa fii in faza de curatare nu in reglaje. (sau verificare vacuum/actuator/N75/pompa vacuum). Fa un BS011 pentru detalii sa vedem ce se intampla. 

Uite cum iti lucreaza (cat de prost):

passat19tdi.png

@evolkswagen - eu nu m-as lua de N75 daca stie sa comande bine actuatorul si in BS011 se misca ok. (mai degraba verifici sa nu se piarda repede vacuumul pe undeva (supapa unisens, rezervor de vacuum, etc. ). 

ps: turbo of 959 vs presiune atmosferica 969 e foarte ok. Poti sa o lasi asa.  - mergi la turbo on spre +180 mbari la cald si /sau 150 mbar la rece. Reglajele de finete le faci dupaia in functie de logul in mers (daca mai e necesar sa o limitezi sau invers).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 13 ore, Emy D a scris:

N-e regla. Tu ar trebui sa fii in defaza de curatare nu in reglaje. (sau verificare vacuum/actuator/N75/pompa vacuum). Fa un BS011 pentru detalii sa vedem ce se intampla. 

Uite cum iti lucreaza (cat de prost):

passat19tdi.png

@evolkswagen - eu nu m-as lua de N75 daca stie sa comande bine actuatorul si in BS011 se misca ok. (mai degraba verifici sa nu se piarda repede vacuumul pe undeva (supapa unisens, rezervor de vacuum, etc. ). 

ps: turbo of 959 vs presiune atmosferica 969 e foarte ok. Poti sa o lasi asa.  - mergi la turbo on spre +180 mbari la cald si /sau 150 mbar la rece. Reglajele de finete le faci dupaia in functie de logul in mers (daca mai e necesar sa o limitezi sau invers).

Multumesc!Vacuum are, dupa ce este oprit motorul daca scot furtunul ce vine dupa valva unisens, se aude ca are depresiune, deci nu pierde vacuum nici valva si nici capsula.Ma gandeam ca poate comanda de la N75 prin care se deschide traseul de eliberare vacumm dupa oprire motor sa nu functioneze ok, sau ceva pe acolo blocat, sau difera de la masina la masina.Nu ar trebui ca dupa oprire sa nu coboare(in cazul meu) imediat tija ci sa mai stea 1-2 sec lipita de surubul de stop(parghia geometriei)?

Adaug si doua loguri facute dupa reglaje...pe bs03 si 11 nu am mai apucat sa fac pt ca mi s-a descarcat bateria la laptop

LOG-2016-13.xlsx

LOG-2016-13-1.xlsx

Modificat de evolkswagen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ajuns in situatia asta dupa ce am curatat turbina si am dereglat tija, dupa curatare am facut un log pe canalele 3,10,11 si aveam presiune prea mica, initial a intrat in limp, presiunea era maxim 1800. De atunci tot scurtez tija cate putin si fac log, masina trage din ce in ce mai bine si nu mai intra in limp, dar nu corecteaza, intradevar,foarte bine presiunea, in schimb valorile maf-ului se apropie de adevar. Probabil am o problema cu vacumul, o sa verific asta zilele urmatoare.

 Nu stiam de modalitatea asta de reglaj ( e noua? ) eu am vcds 11.11 si motor AFN, pot face log pe BS011?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat19tdi: vezi ca e posibil ca atunci cand faci BS011 sa nu se tureze motorul la 1400 rpm si va trebui sa faci tu asta din pedala. Va fi greu pana te obisnuiesti. 

Bs011 (la o turbina curata) arata care e cursa actuatorului - punct minim (turbo off) si punct maxim (turbo on). Daca citesti si topicul cu reglajul turbinelor iti va fi destul de usor sa o reglezi. Cu rabdare, dar usor. :)

La o turbina cu ceva probleme, facand un BS011 vei vedea pe unde sunt acele probleme: geometrie, vacuum, actuator, n75, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passat19tdi: logul se face in felul urmator: 

Conditii:

- motor la 90°

-turbina bine incinsa (cateva forje pentru a fi sigur ca este bine incinsa).

Imediat dupa asta, tragi pe dreapta si faci logul:

- se face stand pe loc

- intri pe 01-Engine, Bassic Settings , canal 011.

- motorul incepe sa se tureze singur la 1400rpm si secventele de turbo on si off si le face singur. Dai sa inregistreze valorile in log si il lasi sa faca asa cam 1- 1,5 minute. 

-Stop Log - Done - Go Back. 

Ps: daca motorul nu se tureaza singur, va trebui sa o faci tu din pedala. 

Pps: la fel se face si pentru BS003 (EGR).

Ppps: daca citesti astea 400 pagini, nu ai cum sa nu inveti sa interpretezi logurile si sa iti reglezi tu singur turbina. Sigur, e mult, dar sunt informatii valoroase. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc!

Am incercat azi sa fac log Bs011 si nu am reusit, se pare ca ECU-ul meu nu stie asa ceva, cand selectez 011 apare error, am incercat sa o tin turata din pedala la 1400 si tot asa apare, doar pe canalele 3 si 4 parca apar cateva valori in rest ERROR. Am vazut ca la unele variante de VCDS-uri in BS apare un buton on/off, la mine (vcds 11) nu este nici ala. O sa verific depresiunea la vacum si N75-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!