Jump to content

Log-uri - Interpretarea lor: probleme turbina, debitmetru, EGR?


alinica2001
 Share

Go to solution Solved by lupo_bv,

Postare recomandată

De unde  stiu "standurile" celor de la AVD de uzura morului tau ??? Turbina se regleaza doar pe masina in functie de: uzura motor,uzura injectoare,avans,cantitate injectata,cantitate vacuum...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde stiu "standurile" celor de la AVD de uzura morului tau ??? Turbina se regleaza doar pe masina in functie de: uzura motor,uzura injectoare,avans,cantitate injectata,cantitate vacuum...etc

hihihi,bv catalin.exact.multe lucruri pot influenta mersul unei turbine.

referitor la fluierat.ori fluiera axul(uzuru mare in bucse sau la ax).ori fluiera paletul(compresorul/partea rece) din cauza unor margini ciobite de la particule scapate de filtrul de aer.

la tine se aude ca un blow-off pe decelerare,schimbare trepte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADE: Intrebarea asta ar trebui adresata celor de la AVD. Ce iti pot spune este ca au pus laptopul pe masina dupa ce au montato ptr a verifica parametrii, banuiesc eu (nu am stat langa ei sa-mi explice ce fac). Uzura ar fi la motor, am pana-n 200mii km, injectoarele sunt in parametrii normali, de restul nu mai stiu dar trebuiau sa depisteze ei dupa ce au montat turbina.......zic eu. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adv le regleaza pe " gate test 12" o scula ce simuleaza presiunea din galerie si o anumita cant de gaze ce trece prin geometrie si de aceea BS011 se face la 1400 ptr ca la acesta turatie ai debitul de gaze care iti ofera cei 300 mbar in galerie si 78 l/min gaze in momentul cand geometria este reglata corect.dar acel debit de gaze poate fi influentat de factorii pe care i-a enumerat colegul, mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest: fluieratul se aude la apasarea ambreiajului cand schimb treptele, dar asta se aude doar pana se-ncalzeste motorul. Inainte de inlocuirea turbinei, acel fluierat se auzea constant, nu conta daca motorul este rece sau cald. Banuiesc ca in momentul de fata este doar inceputul defectarii turbinei. Filtrele si mai ales cel de aer sunt schimbate la termen, nu cred ca ar fi intrat ceva pe acolo. Alta trebuie sa fie cauza !!! 

Ce ar trebui sa mai verific, circuitul vacum ?? Sau pompa vacum ?? Eu zic ca face vacumul in parametri, altfel ar fi vazut cei de la AVD si nu ar fi mers k pana acum. 

Modificat de rata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta vara sau mai bine zis in zilele calduroase,facea tot la fel cand era motorul rece? ma gandesc la actuator (membrana rigida).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest:  Inainte de a o schimba, avea mereu acel fluierat, nu conta daca este rece, cald motorul sau vremea. Dupa inlocuire, nu se mai auzea acel fluierat si simteam masina ca trage mai k cand bagam piciorul in ea, acum nici turbina nu mai trage cum o stiam eu. Clar ca ajung in scurt timp, in aceeasi situatie ca si pana la inlocuire. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce se vede in log.maf-ul nu mai citeste bn dupa 3000 rpm(proba cu unul bun,vazute diferentele si apoi luat unul nou).

iar in toate graficele presiunea turbo este in valuri.ori geometria agata(trebuie dat jos actuatorul si verificata parghia ce intra in turbo ,la mana).

si pare ca si tija este cam scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am reusit sa pun log-ul

Mai încearcă o dată :D

Altfel stăm aici de poveşti până mâine şi tot nu afli nimic nou.

 

Mario tu din ce log ai luat datele că eu nu văd nici unul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario20vest: sa-nteleg ca debitmetrul se defecteaza ?? Despre actuator nu stiu daca mi l-a pus pe cel vechi sau mi-au dat turbina cu alt actuator. Normal ar fi trebuit sa imi dea turbina cu alt actuator reglat si verificat pe standurile lor. O sa mai fac o diagnoza special pe turbina la Irinel dar sa ma lase vremea de afara. Daca tija era scurta, aveam lag la pedala, dar eu nu am lag. De ce ar agata geometria intr-un timp asa de scurt ?? Motorul nu fumega asa de tare incat sa murdareasca turbina in 4 luni. Am vazut motoare cu peste 200mii de km, mers cu ele in regim de taxi ....si fara probleme la turbina. 

Repet: diagnoza postata este facuta la 2 saptamani dupa schimbarea turbinei. 

Modificat de rata
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai inteles bn.maf-urile se decalibreaza dupa un anumit nr de km,timp,praf,ulei,etc...rezista bn cam 150-200k km.

daca vechiul actuator era ok,banuiesc ca nu ti l-au schimbat.

cand o sa faci alt log,fa si bs011 si bs003.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K, o sa-i zic lui Irinel sa facem bs011 si bs003.............eu cred au schimbat actuatorul ptr ca atunci cand mi-a adus turbina era completa, au aduso intr-un timp scurt de cand au dat-o pe a mea jos. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

SALUARE. vin si eu cu o problema. astazi am simtit ca nu mai trage tractorasul meu, bag sa fac un bs11 si surpriza....diferena de 20mbar....si cand iau la puricat, gasesc actuatorul de la racitorul de gaze de pe egr(din cate am inintervenit altcles doar codul motor AXR il are, si asta il face sa fie euro 4) acest actuator pus din dezmembrari acum 4 luni avea membrana sparta asa cum avea si celalalt. momentan l-am scos de acolo(cand am incercat sa-l dau jos a pocnit tija lui de scoapta ce era) si am infundatt furtunul ce duce la el, si am facut niste log-uri cu el scos, as vrea sa-mi spuneti daca e ok saq merg asa cu el vreo cateva zile. multumesc. scuze pt greseala bs3 este de fapt bs11

in bs011 ,mai spre sfarsit daca pui sub forma de grafic,se cam vad niste oscilatii in partea de jos a graficului(989/999/989/999 mbari).ori agata putin geometria,ori arcul actuatorului e tasat .

variatiile astea din bs011 ,pot fi raspunzatoare(posibil) si de acel mic underboost din logul in mers.

egr are valori bunicele.

maf-ul e la limita(e cam fix pe fix).

pune un surub in furtunasul ce intra in actuatorul de la racitor pt a nu pierde depresiunea.si verifica la mana geometria.

scuze ackm am vaz ca ai infundat furtunasul. pai pierdeai vacuum si daia nu mai tragea.vacuum =more boost

 

salut mario. actuatorul nu cred ca are arcul obosit, deoarece cu furtunasul de la vacuum scos si cu motorul oprit opune rezistenta din prima (nu are deloc cursa "moarta" deci ramane geometrie ancrasata; despre debitmetru zilele trecute eram pe punctul de a face comanda de unul nou (450lei cu piesa la schimb) dar altceva cu prioritate mai mare a intervenit si am renuntat. la acel underbost ce sa fie? ca maf scade sub specific in timpul underbost.ului deci  maf produce underbost sau geometria ancrasata produce underbost si de la asta si debitmetrul arata sub specific. cu ocazia asta rog un coleg care are AXR sau ATD si poate sa.mi dea imprumut debitmetrul pentru o proba sa.mi dea un mesaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

markhu,diferentele dintre presiunea actuala si presiunea ceruta sunt mici .eu zic ca e maf-obosit.chiar daca turbina are acel mic underboost.fa proba cu un altul si mai vedem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

marku la tine nu pare geometria ancrasata cum spui tu,ar trebui sa ai pres mare pe toata plaja...e posibil ca geometria sa agate cum ti a zis mario,maf nu da underboost si daca cumperi altul ia unu fara piesa la schimb care de obicei sunt reconditionate...am patit eu

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok am inteles....dar ca fapt divers la mine maf provoaca underbos sau de la geometria obosita provoaca underbost si se resimte si asupra maf? apropo cred ca si un injector ma  lasa la rece are valori de +0,7 dar la cald urca la +0,9 si dupa talpa se duce si in +1...oare sa aiba si el legatura?


pai la mine bosch am doua varianta: 450 lei cu piesa la schimb si 650 fara piesa la schimb, deci aceeasi piesa pot sa o iau cu sau fara.....cred ca nici la cea mai scumpa masina vw sau audi nu au pret asa mare la debitmetru :((((


da scuze...sa agate am vrut sa scriu....deci maf nu creaza underbost......oricum la jaful meu e rau ca nici geometria nu o pot verifica manual pt ca este capsat acuatorul pe turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la tine turbina trebuia sa mearga mai liniar.nu iti influenteaza tie maf-ul asa mult astfel incat sa scada explozia in cilindrii,implicit cant de gaze de esapament,implicit presiunea turbo.la tine maf e fix pe fix,nu e mort de tot.nu te mai lega de acel mic underboost,ca nu influenteaza prea mult citirea maf.oricum ai un maf obosit.

pune senzor pierburg .e mai ieftin,mai sportiv,si mai betiv(ia in plus vreo 0.5l/100km).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci iar ajung la curatat geometrie....la care nu se prea baga nimeni ca este mai complicata decat celelalte....si momentan mai stau asa cu ea, sper sa nu-si dea duhul si sa o dau in schimbat turbine.


pai nu stiu ce sa spun de pierburg, a mea si asa consuma cam multisor....sa mai cresc consumul care e deja mare?? merita diferenta de pret??? sau exista posibilitatea ca punand maf pierburg sa ramana acelasi consum ce il am cu debitmetrul meu obosit dar sa se simta putin la putere?

Modificat de eu_markhu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

iar nu ai inteles,eu zic ca daca o geometrie agata nu ai ce sa ii faci ,decat sa o schimbi...dupa aia iti asumi sa refaci reglajele,si tre sa ai noroc sa nu iei o  chinezarie...cand o geometrie e ancrasata atunci ,da se curata....dar la tine inca nu e de schimbat,si nici  de curatat...

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

O parere va rog,masina nu trage desi i-am curatat turbo acum o saptamana,am incercat si cu alt debitmetru,am verificat furtunele de vacum si nimic.

Multumesc.

LOG-02-003-010-011.xls.xls

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

O parere va rog,masina nu trage desi i-am curatat turbo acum o saptamana,am incercat si cu alt debitmetru,am verificat furtunele de vacum si nimic.

Multumesc.

corect.masina nu trageee...

pai tie iti face presiunea ceruta abia la 3000 rpm.

cel mai bine e sa faci un bs 011.

posibilitati sunt multe: membrana sparta la actuator turbo,sau vacuum insuficient(stut pompa tandem cu joc f mare,sau furtunas fisurat).sau mai imposibil,n75 nu deschide cat trebuie,sau geometrie blocata inspre turbo off.

scoate furtunasul din n75 si trage cu gura si vezi daca tine vacuum.daca tine verifica si ca tija turbo sa isi faca cursa.si apoi te duci pe stuț pompa vacuum.sau am mai intalnit ,furtunul de plastic dintre pompa de vacuum si servo frana sa fie fisurat la unul din capete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maf citeste bn,turbo incarca de jos si corecteaza bn.ciclu n75 nu pare a fi cel normal,si din ce vad presiunea ceruta pana in 3000 rpm difera fata de cea de dupa.

ceva soft modificat,parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian featured this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!